'Feyenoord tast diep in de buidel: Van Geel maakt 10,5 miljoen euro over'

'Feyenoord tast diep in de buidel: Van Geel maakt 10,5 miljoen euro over'

maandag 17 juli 2017 om 23:20

Feyenoord heeft diep in de buidel moeten tasten om de transfers van Ridgeciano Haps (AZ) en Jerry. St Juste (sc Heerenveen) mogelijk te maken. Beide spelers arriveren dinsdag in De Kuip voor de medische keuring en de presentatie.

Volgens De Telegraaf incasseert AZ een transfersom van zes miljoen euro voor Haps, terwijl Heerenveen 4,5 miljoen euro ontvangt voor St. Juste. Feyenoord gaat die bedragen niet in een keer overmaken. AZ en Heerenveen accepteren dat de transfersom in meerdere delen wordt gestort.

Voor Terence Kongolo (AS Monaco) ontving Feyenoord vijftien miljoen euro en voor dat bedrag heeft technisch directeur Martin van Geel drie spelers kunnen halen. Feyenoord verzekerde zich in een eerder stadium al van de komst van Sofyan Amrabat (FC Utrecht, 4 miljoen euro).

Dinsdag reist Feyenoord naar Oostenrijk af voor het trainingskamp. Het is de bedoeling dat Haps en St. Juste meegaan, mits zij door de medische keuring komen. Komende zaterdag speelt Feyenoord een oefenduel met SC Freiburg, waarin de nieuwe aanwinsten in actie kunnen komen.

De Rotterdammers hebben de selectie voor een groot deel rond. Alleen op aanvallend gebied blijft Feyenoord zich oriënteren. Steven Berghuis (Watford) is prioriteit nummer één. Daarnaast kan er nog een tweede aanvaller komen. Deze transferwindow trok Feyenoord al Jean-Paul Boëtius voor de voorste linie aan.

Poll

Is Feyenoord titelkandidaat nummer één?

(3205 stemmen)

Plaats een reactie

BassieN +7693
maandag 17 juli 2017 om 23:21
Nu nog Berghuis en we zijn rond, zo snel kan het gaan
Vind ik leuk
GaoYao +4451
maandag 17 juli 2017 om 23:30
Feyenoord is goed bezig. Haps zal nog beter worden & St. Juste is een goede investering met het oog op de toekomst. Hoop dat Berghuis niet te duur wordt. Anders richten op RvP
Vind ik leuk
RebelVox +3380
maandag 17 juli 2017 om 23:37
Helemaal mee eens, Feijenoord is goed bezig, leuke spelers waarvoor je naar het stadion komt en die alleen maar beter kunnen worden.
Van Geel laat weer zien dat hij zijn vak goed verstaat.
Vind Feijenoord nu al sterker dan PSV qua selectie.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 23:53
Nederlandse gasten ook. Mooi!
Vind ik leuk
Strijp +5695
maandag 17 juli 2017 om 23:54
Verkijk je niet
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 23:57
Als die spelers echt zo goed waren hadden ze buitenlandse intresse gewekt.
zelf Ajax en Psv hapten niet toe.
ze werden het hele seisoen al aangepresen bij ajax of psv door journalisten maar heb deze spelers het laatste half jaar alleen maar zien weg zakken.
Dat heeft Ajax en PSV goed gezien.
Vind ik leuk
Libero +2263
dinsdag 18 juli 2017 om 00:10
Zo goed zelfs dat PSV de bange kip Lucassen contracteert die er voor kiest om in de luwte te ontwikkelen bij een rustige club (EL) en er bij zegt dat hij geen fan is van de media.



Vind ik leuk
dinsdag 18 juli 2017 om 01:51
13 miljoen geven voor Brasiliaan en erachter komen dat hij het niet waard is.
Vind ik leuk
base +271
dinsdag 18 juli 2017 om 05:17
Dan ben ik toch erg benieuwd wie jij bedoeld of schrijf jij nu al spelers af die zich juist voor het nieuwe seizoen zijn gehaald ?
En voor de rest die hier van geel zo prijzen zouden ze ook niet eens verder dan eredivisie scouten ?
Vind ik leuk
Pagan1964 +1795
dinsdag 18 juli 2017 om 07:14
Heb jij wel eens van Jørgensen gehoord ?
[Reactie gewijzigd op dinsdag 18 juli 2017 om 07:15]
Vind ik leuk
dinsdag 18 juli 2017 om 11:50
PSV is afgeketst op de vraagprijs voor Haps, dus dom gelul van je,
Ajax heeft altijd overal interesse in als je de media gelooft.
Zijn twee prima aanwinsten voor verder te gaan in de eredivisie!
Vind ik leuk
mba4u2c +712
dinsdag 18 juli 2017 om 00:34
Natuurlijk, als je meer geld te besteden hebt dan is het een stuk makkelijker om goede spelers op de transfermarkt te halen. Met andere woorden, het is helemaal niet zo dat Van Geel het voorheen slecht deed, hij is echt niet ineens een stuk beter geworden. Alleen de omstandigheden (lees: geld) zijn veranderd. Daarom lijkt het dat ie het nu beter doet dan voorheen. Of het ook uit de spelers gaat komen moeten we natuurlijk afwachten.
Vind ik leuk
jaja_PSV +17387
dinsdag 18 juli 2017 om 00:59
Het is duidelijker dat de top 3 nog meer afstand zal nemen van de rest... Spijtig? Ja.
Helaas draait alles om geld. Top 3 wordt leeg gekocht, en de top 3 koopt de subtop leeg.
Vind ik leuk
Harrie82 +2433
dinsdag 18 juli 2017 om 00:50
Dat mag je ook vinden.
Daar denken andere waarschijnlijk anders over. Op dot moment vind ik zelf Feyenoord de zwakste van de 3. Hebben zo'n belangrijke spelers verloren.
Daarbij moeten de nieuwelingen het nog maar laten zien bij de top van nederland. Zijn er al zoveel door de mand gevallen.

Maar ja zo kijk ik er tegenaan, ieder zijn mening.
Vind ik leuk
Pagan1964 +1795
dinsdag 18 juli 2017 om 07:03
O ja, vertel eens dan welke spelers er bij Psv rondlopen die beter zijn als de spelers van Feyenoord ?
Vind ik leuk
dinsdag 18 juli 2017 om 08:31
beter dan
Vind ik leuk
Pagan1964 +1795
dinsdag 18 juli 2017 om 09:43
Gefeliciteerd, je hebt de spellingswedstrijd gewonnen
Vind ik leuk
Harrie82 +2433
dinsdag 18 juli 2017 om 12:41
Arias sterker dan Nieuwkoop.
Brenet sterker dan Haps, heeft dit in CL wedstrijden al laten zien.
Hendriks, is gelijkwaardig aan El Ahmadi, maar moet wel fit blijven.
Van Ginkel sterker dan Toornstra. Vilhena en Propper vind ik ook gelijkwaardig.
En Lozano en Locadia vind ik sterker dan Boetius en ????
Jorgensen is sterker dan de Jong, maar als die zijn vorm terug pakt van de eerste 2 jaar is het niet veel verschil.
Dus ik vind PSV op de meeste posities beter dan Feyenoord.

Daarbij komt dat er nu gejaagd wordt op feyenoord, omdat ze kampioen zijn. De gunfactor is weg en men wil winnen van de kampioen.
Dit maken Ajax en PSV regelmatig mee.
Vind ik leuk
Pagan1964 +1795
dinsdag 18 juli 2017 om 14:19
Jij praat alsof dat feiten zijn. Van Ginkel sterker als Toornstra ? Op basis waarvan ? loopvermogen, assists en doelpunten ? Denk het niet. En ik kan me niet herinneren dat Nieuwkoop zo is weggespeeld als Arias tegen Elia dus waarom denk jij dat hij beter is ? Ik zou Propper niet willen ruilen tegen Vilhena. En Karim el Ahmadi is beter als welke psv-voetballer dan ook. En in het VI-eindklassement stonden 6 Feyenoorders en maar één psv-er. Psv is een goede ploeg hoor maar afgelopen jaar niet en ik zie niet waarom dat komend jaar nou zoveel beter zou zijn. Misschien als er nog wat versterkingen komen, maar nu.....
[Reactie gewijzigd op dinsdag 18 juli 2017 om 14:21]
Vind ik leuk
ficusje +1041
dinsdag 18 juli 2017 om 07:03
Psv heeft wel meer kwaliteit.
Vind ik leuk
Pagan1964 +1795
dinsdag 18 juli 2017 om 07:18
Is dat zo? Psv is een goeie ploeg maar als je naar de spelers kijkt vraag ik me heel erg af of ze betere spelers hebben als Feyenoord. Ze zijn zeker niet sterker geworden
Vind ik leuk
Harrie82 +2433
dinsdag 18 juli 2017 om 12:55
Niet sterker.
Guardado had meer ervaring, maar hendriks was niet minder. Als die speelde vobdbik PSV sterker spelen. Alleen Moreno is een verzwakking.
Willems is na zijn blessure niet meer zo sterk geweest, op zijn positie speelde Brenet sterker en dan vooral in de belangrijke wedstrijden, als hij meer moest verdedigen.
Verder is er niemand weg.
Van ginkel is er zelfs een heel seizoen en er is een sterke aanvallende speler aangekocht.
Vind ik leuk
Pagan1964 +1795
dinsdag 18 juli 2017 om 14:09
Denk je dan dat Feyenoord veel zwakker is. Karsdorp en Kongolo hebben afgelopen jaar met veel blessures lopen sukkelen dus die waren er vaak niet. Kuyt zat vaak op de bank. Elia was ook niet altijd fit. Dus...., ik weet het ook niet hoor maar ben wel benieuwd :)
Vind ik leuk
mba4u2c +712
dinsdag 18 juli 2017 om 00:31
Waarom niet allebei?
Vind ik leuk
GaoYao +4451
dinsdag 18 juli 2017 om 09:33
Liever RvP dan Berghuis..
Vind ik leuk
Kuip +3148
dinsdag 18 juli 2017 om 07:12
Feyenoord is helemaal niet goed bezig. Ik heb niks aan investeringen voor de toekomst ( dat valt nog te bezien; zie Vejinovic en Tapia). Feyenoord heeft internationale topspelers nodig die het elftal direct versterken. Dit elftal is een stuk zwakker dan afgelopen seizoen. Maximaal derde plaats in de competitie en nul punten in de CL. Jammer, gemiste kans voor de club. Tien miljoen is weggegooit geld. Dat gaan die twee nooit meer opleveren. Beiden zijn matige voetballers, geschikt voor de subtop.
Vind ik leuk
Pagan1964 +1795
dinsdag 18 juli 2017 om 07:19
Internationale topspelers komen hier toch niet heen. Die willen hier helemaal niet voetballen. Ook niet bij Ajax. Hoe moeilijk is het. Je zal met kwalitatief "mindere" spelers het betere team moeten zijn om mee te willen doen of je moet met talenten aan de gang
[Reactie gewijzigd op dinsdag 18 juli 2017 om 07:22]
Vind ik leuk
Kuip +3148
dinsdag 18 juli 2017 om 07:30
Onzin. Jorgensen en Pelle kwamen ook. Net als Elia en Kuyt. In die categorie moet je zoeken. Elders in VP kwam ik met een lijstje spelers van die betaalbar en goed zijn. Je vind ze in Polen, Denemarken, Tsjechie etc. Maar ja, hier kijken we altijd in de eredivisie en naar Nederlandse trainers. Dan vis je in een klein vijvertje.
Vind ik leuk
dinsdag 18 juli 2017 om 08:30
Als jij denkt dat we weer dezelfde fout gaan maken als 13 jaar geleden begrijp je er dus niks van. Toppers halen voor veel geld is geen garantie op punten in de CL. Dat gaan ze bij Feyenoord nooit meer doen. Jorgensen en Pelle waren ook geen topspelers op het moment dat ze gehaald werden. Feyenoord richt zich echt niet op presteren in de CL hoor. Alle punten die je daar pakt zijn mooi meegenomen. Voor de rest is de eredivisie het hoofddoel. Zo liggen de feiten nou eenmaal.
Vind ik leuk
Kuip +3148
dinsdag 18 juli 2017 om 17:31
Het probleem is dat ze nu middelmaat halen voor veel te veel geld. Zelfs in de eredivisie ga je ten onder. Nogmaals dit elftal heeft veel minder kwaliteit dan afgelopen seizoen. Wie is beter: Karsdorp of Diks, Kuyt of Amrabat , Elia of Boetius, Kongolo of Haps. Nou?
Vind ik leuk
dinsdag 18 juli 2017 om 08:34
vindt
Vind ik leuk
Kuip +3148
dinsdag 18 juli 2017 om 17:20
Excuus. Je vindt ze in polen etc. etc.
Deze fout vind (zonder t) ik ernstig. Zal niet meer voorkomen.
Vind ik leuk
GaoYao +4451
dinsdag 18 juli 2017 om 09:29
Met alle respect maar Jorgensen, Pelle en Elia zijn geen internationale topspelers.. Kuyt.vind ik in die categorie wel passen.
Feyenoord heeft niet het vermogen om topspelers aan te trekken. Ze hebben sinds kort zwarte cijfers en zijn nog aan het opbouwen.
Ik denk dat Haps nog wel kan verrassen dit seizoen en St. Juste is een goede stand-in en wie weet draait die een sterk seizoen.
Feyenoord zal de grootste moeite hebben om te overleven in de CL en ze moeten proberen zoveel mogelijk geld hieruit te halen. Ik hoop op een verrassing en dat ze de lijn van vorig seizoen kunnen doortrekken op het internationale podium..
Vind ik leuk
Pagan1964 +1795
dinsdag 18 juli 2017 om 09:48
Jij hebt het over internationale topspelers. Dat waren ze helemaal niet. De carriere van Pelle lag op zijn gat en van Jorgensen had bijna niemand gehoord, behalve dat hij mislukt was in Duitsland. Zodra een speler uit één van die landen die jij noemt kan kiezen uit Nederland of een topland komt ie niet. Allen spelers die niet al te veel keus hebben komen hierheen
Vind ik leuk
dinsdag 18 juli 2017 om 08:57
Dus de aankopen schrijf jij bij voorbaat af, voordat ze ook maar 1 keer een bal geraakt hebben in ons shirt. Ik zou je adviseren om een keer wat minder negatief te worden. Spelers worden nou eenmaal verkocht in Nederland, en het is lastig om gelijk dezelfde kwaliteit daarvoor in de plaats te krijgen. Maar dit zijn wel gasten met potentie en een drive om het te laten zien bij een topclub. Dat is wel de basis. Bij de oudere 'topspelers' waar jij het over hebt, is het altijd maar afwachten hoeveel zin ze erin hebben. Of wil je weer terug naar de tijd van Makaay en Hofland?
Vind ik leuk
mba4u2c +712
dinsdag 18 juli 2017 om 15:06
Nou, een type Makaay zouden we wel kunnen gebruiken hoor...
Vind ik leuk
dinsdag 18 juli 2017 om 15:11
In de vorm van Van Persie? Daar ben ik het mee eens, die is altijd welkom. Maar 1 topspeler op leeftijd is naar mijn mening voldoende :) We hebben geduld. Maar na vandaag staat het toch alweer redelijk voor
Vind ik leuk
Kuip +3148
dinsdag 18 juli 2017 om 17:26
Veel te veel geld voor matige spelers. Omdat Feyenoord nu wel geld heeft vragen AZ, Heerenveen en Utrecht belachelijke bedragen voor deze middelmaat. En van Geel is zo dom dat te betalen. Een jaar geleden waren ze voor minder dan de helft.
Vind ik leuk
dinsdag 18 juli 2017 om 19:20
Zelfde geldt voor onze verkopen. Wij breken record na record met het verkopen van backs (toch niet de meest winstgevende positie binnen een elftal). De bedragen zijn gewoon enorm gestegen, dus de subtoppers in Nederland doen ook lekker mee. Deal with it.
Vind ik leuk
010Fr +814
maandag 17 juli 2017 om 23:35
Berghuis max 4 miljoen gast wordt te slecht bevonden door watford en durven ze er nog 8 miljoen voor te vragen.
Vind ik leuk
Het Brein +2064
maandag 17 juli 2017 om 23:46
Tenzij hij 6 miljoen moet kosten, dan zou ik eerder voor Kuwas gaan. Zelfde niveau.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 23:22
Zat ik er niet ver naast met mijn 10 miljoen ;)
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 23:39
voor 2 spelers dan he...

ik dacht 3 miljoen voor st Juste en 5,5 voor haps, al hoefde die laatste van mij niet te komen.

ik denk dat 2 miljoen meer voor beide spelers niet slecht is. Kunnen ze in ieder geval de voorbereiding nog meemaken.

Nu inderdaad nog Berghuis en van persie, dan wordt het genieten komend seizoen!
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 23:42
Ja dat bedoel ik ook, meer dan genoeg.

We hebben toch een linksback nodig.
En ze kunnen nu ook mee op trainingskamp, ook niet onbelangrijk.

Nu nog Berghuis, Van Persie en een extra vleugelspeler(Reza of Jahanbakhsh) en dan gaan we knallen!
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 23:45
ik had graag zivkovic gehad omdat die zo snel is. Lijkt me een goede op de zijkant. Helaas is die verkocht aan een belgische club.

ik zou nu geen goede buitenspeler weten maar wellicht loopt er ergens in zuid amerika een leuke snelle pingelkoning met een goed schot en een scherpe pass :)
Vind ik leuk
Pagan1964 +1795
maandag 17 juli 2017 om 23:47
Ik denk dat hij beter bij een counterploeg kan voetballen
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 23:49
We hebben er gewoon nog 1 nodig voor de breedte, Bilal heeft het niet laten zien. En misschien gaan we Toure of El Hankouri wat meer zien dat lijkt mij ook wel goed.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 23:22
Ga zo door Martin!!
Vind ik leuk
poklane +2887
maandag 17 juli 2017 om 23:24
Vejinovic wordt ook voor 1 jaar verhuurd aan AZ.
[Reactie gewijzigd op maandag 17 juli 2017 om 23:24]
Vind ik leuk
dinsdag 18 juli 2017 om 00:27
Die gaat zich in de kijker spelen bij AZ, let maar op.
Vind ik leuk
mchollie +2344
dinsdag 18 juli 2017 om 09:11
Nee, dat wordt een Krul 2.0
Vind ik leuk
Forza u +1240
maandag 17 juli 2017 om 23:24
Als je maar verstandige om gaat met je geld, kun je ook een keer wat uitgeven.
Er is wel kritiek op hem, maar dit doet ie wel goed.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 23:27
Zo......Van Geel gaat los. St Juste ben ik heel tevreden over. Haps twijfel ik aan. Az-ers wat vinden jullie van Haps?
Vind ik leuk
Jur74 +1836
maandag 17 juli 2017 om 23:36
Goede opbouwende verdediger, in de lucht uitermate zwak.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 23:41
Thnx! Ik heb nooit zo erg op Haps gelet. Wist wel dat hij snel was.

Opbouwend is wel belangrijk. Botteghin is gelukkig sterk in de lucht.
Vind ik leuk
dinsdag 18 juli 2017 om 00:12
Meer een karsdorp dan een kongolo dus :) veel verdedigen en aanvallen op snelheid en in de combinatie.
Vind ik leuk
mba4u2c +712
dinsdag 18 juli 2017 om 00:38
Da's nu eenmaal de Hollandse School! Totaalvoetbal, weet je nog?
Vind ik leuk
The Rock +1221
maandag 17 juli 2017 om 23:27
goed bezig. mooie bedragen.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 23:27
Nu nog 2 buiten spelers
Vind ik leuk
Pvdsluis +2239
maandag 17 juli 2017 om 23:29
Beide middelmaat
Vind ik leuk
dinsdag 18 juli 2017 om 08:49
goed verhaal lekker kort
Vind ik leuk
Pvdsluis +2239
dinsdag 18 juli 2017 om 09:53
Sterk staaltje humor...
Vind ik leuk
14forever +6829
maandag 17 juli 2017 om 23:33
St Juste goede aankoop, maar Nelom is bijna hetzelfde niveau als Haps.
Vind ik leuk
poklane +2887
maandag 17 juli 2017 om 23:34
Hahahahahahahhahaha, Nelom kan er geen klote van man.
Vind ik leuk
14forever +6829
maandag 17 juli 2017 om 23:36
Precies en Haps ook niet.
Vind ik leuk
mchollie +2344
dinsdag 18 juli 2017 om 09:13
Van Haps gaat feyenoord nog veel plezier van beleven.
Vind ik leuk
14forever +6829
dinsdag 18 juli 2017 om 12:21
Daar verschillen we van mening dan.
Vind ik leuk
Het Brein +2064
maandag 17 juli 2017 om 23:43
Schei toch uit! Haps is echt wel een stuk beter hoor, kom op!
Vind ik leuk
14forever +6829
dinsdag 18 juli 2017 om 03:55
Vind Haps niet echt veel beter.
Vind ik leuk
dinsdag 18 juli 2017 om 00:21
Ik ben geen groot hapsfan. Maar nelom is echt veel minder. Minder snel, minder drive, voetballend minder en koppend net zo slecht.
Vind ik leuk
14forever +6829
dinsdag 18 juli 2017 om 03:57
Ach dan zijn we het er niet over eens, ik vind Haps niet echt veel beter ...
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 23:35
goed bezig die vGeel.

Martin heb je niet nog wat over voor je oude liefde uit Kerkrade? Met alleen Gustafson redden we het niet!
Vind ik leuk
Gerro +3273
maandag 17 juli 2017 om 23:38
Tot nu toe doet Feyenoord denk ik goede investeringen das wel eens anders geweest dan haalde ze allemaal van die net niet spelers maar deze spelers hebben afgelopen jaar allemaal goede dingen laten zien en zijn jong en talentvol.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 23:38
In het verleden kon een TD bij Feijenoord gemakkelijk inkopen, tegenwoordig moet volgens mij RVC of andere directie leden mee beslissen. Ze zullen met hun aankopen echt niet over een nacht ijs zijn gegaan. Onderhandelingen liepen al wat langer!! Feijenoord is met deze selectie een absolute TITEL kandidaat, deze selectie is CL en competitie proof!!
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 23:40
Behoorlijke prijs. St Juste is zeker een talent maar heb hem ook nog nooit 5 wedstrijden achter elkaar goed zien spelen. Haps begon afgelopen seizoen zeer veel belovend maar de tweede seizoenshelft zaten er volgens mij meer slechte dan goede wedstrijden bij. Vooral 7/8 miljoen voor een back die zich maar een paar maanden heeft bewezen vind ik een behoorlijk bedrag.


Vind ik leuk
dinsdag 18 juli 2017 om 08:53
heel heerenveen was zeer wisselvallig, zowel qua prestaties als goed voetbal
Vind ik leuk
Pukstra +626
maandag 17 juli 2017 om 23:41
Mooi. Nu Larsson nog en we zijn weer 10 miljoen rijker.
Vind ik leuk
Het Brein +2064
maandag 17 juli 2017 om 23:42
Haps is veel beter dan de wat passieve Kongolo, als linksback wel te verstaan! St. Juste vindt ik niet zo bijzonder. Hij is vrij klein en moet zich nog maar bewijzen bij Feyenoord. Ze hebben Van Beek al bovendien.
Vind ik leuk
dinsdag 18 juli 2017 om 00:42
Je bent gek. Kongolo is zeker een klasse beter. Verdedigend en in de lucht een 100% zekerheid en aanvallend gewoon prima. Haps misschien iets aanvallender ingesteld maar kongolo was verdedigend feyenoords beste man.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 23:42
Gelukkig komt hij niet naar psv
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 23:43
Op zich toch prima gedaan. Van het geld van Karsdorp hen je nu St. Juste, Amrabat en Haps. De eerste twee vind ik echt prima spelers en Haps is even naast zijn schoenen gaan lopen. Komt ook wel goed. Een aantal hier denken dat Feyenoord negende gaat worden geloof ik, dus alles hoger zal ze in diepe rouw dompelen.
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 23:51
Is het geld nu weer op?
Vind ik leuk
dinsdag 18 juli 2017 om 08:56
ze hebben ook kongolo voor circa 15 mln verkocht he. Plus nog eens het champions league deelnamegeld. En voor het transfergeld van Karsdorp heb je inderdaad de 3 hierboven genoemde spelers +JPB (1.5)
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 23:52
Berghuis halen en dan nog een aanvaller die zowel op links als op rechts kan spelen en dan kunnen ze er gwn weer tegenaan
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 23:54
van dit soort spelers blijft het atlijd maar de vraag of ze kunnen doorgroeien naar het niveau dat van ze verlangt worden

Bij Äz / hereveen mag je winnen. bij Feyenoord moet je winnen

bij Az / Hereveen wordt gekeken wat je kan. bij Feyenoord wordt gekeken wat je niet kan,

dat zijn maar 2 punten wat een verschil maakt. en het gewon moeilijk is voor spelers om zich aan te passen aan een top 3 club in de NL competitie

op zich leuke spelers voor in de breedte, maar of ze Feyenoord ook veel beter gaan maken, dat vraag ik me af.

maar we zullen het zien.
Vind ik leuk
dinsdag 18 juli 2017 om 00:01
Bij Ajax is alles vrijblijvend?
Vind ik leuk
maandag 17 juli 2017 om 23:55
trouwens wel een goede ontwikkeling dat dit soort spelers eerst naar een Nl topclub gaan, ook lucassen die naar PSV gaat

en dat dit soort spelers niet gelijk naar een middenmoter in Engeland/ duitsland enz enz vertrekt.

goed voor het NL voetbal
Vind ik leuk
Sil95 +4200
maandag 17 juli 2017 om 23:56
De selectie van Feyenoord krijgt zo langzamerhand vorm. Alleen blijf ik de aanvallende opties erg matig / onderbezet vinden. Stel je voor dat je Jorgensen moet missen vanwege een langdurige blessure dan moet je terugvallen op een spits als Kramer , zelfde geldt ook voor de flanken. Feyenoord moet daar zeker nog wel 2 aankopen doen.
Vind ik leuk
dinsdag 18 juli 2017 om 00:01
4.5 + waarschijnlijk doorverkooppercentage, prima deal van een jongen uit de eigen jeugd!

Nu Larsson nog minimaal 6, liefst meer en we hebben het heerlijk gedaan.
Vind ik leuk
derksen +6810
dinsdag 18 juli 2017 om 00:12
Ach ondanks dat ik feyenoorder ben moet ik zeggen
Dat ajax 11 miljoen voor jeugd speler betaald en kan betalen
Dus om nou te doen dat feyenoord ineens zo goed bezig is,met deze aankopen vang je niet het vertrek van kongolo, karsdorp, Elia,berghuis, kuyt op
Dus om nou te zeggen feyenoord wat ben je goed bezig nee
Had dan gewoon die 3 miljoen voor tete neer gelegen en het schijnt maar dat is ff tussen neus en lippen door
Dat er in Colombia prima verdedigers lopen
Maar ja die air miles hé als ze opzijn kom je het vliegtuig niet meer in.
Vind ik leuk
dinsdag 18 juli 2017 om 00:27
Vertrek van die spelers is in de huidige situatie onmogelijk op te vangen. Ik vind het een goede zaak dat er verjongd wordt, we hadden een vrij oude selectie. Het begint nu langzaamaan toch vorm te krijgen.
Ik schat ons niet in als kampioens favoriet, maar hopelijk kunnen we zo lang mogelijk mee doen.
Vind ik leuk
dinsdag 18 juli 2017 om 00:18
Heb medelijden met de scouts van Feyenoord in het buitenland, het is altijd inkopen in de eredivisie, dus meestal middelmaat.
Vind ik leuk
dinsdag 18 juli 2017 om 01:21
Onzin, dit zijn twee grote talenten. In Nederland kan je het ook nooit goed doen.. Koopt Feyenoord 2 buitenlandse backs voor dit geld is het ook niet goed!
Vind ik leuk
dinsdag 18 juli 2017 om 00:25
Nu nog 1, wellicht 2 buitenspelers en we zijn klaar. Larsson, Berghuis zie ik graag komen, en blijf er bij dat we met oog op de toekomst Van Drongelen en Kadioglu op moeten pikken. Kost niet veel, je kunt ze evt direct weer verhuren zodat ze zich kunnen blijven ontwikkelen. Zo zorg je ook voor de lange termijn, aangezien de jeugd een mindere lichting had.
Vind ik leuk
mba4u2c +712
dinsdag 18 juli 2017 om 00:39
Leuke spelers met groeimogelijkheden, maar ik heb jammer genoeg nog geen aankoop gezien die Feyenoord echt beter maakt...
Vind ik leuk
frankn27 +4097
dinsdag 18 juli 2017 om 08:15
voor in de CL niet, maar voor in de competitie wel :)
Vind ik leuk
dinsdag 18 juli 2017 om 01:28
Denk dat Feyenoord de backs die zijn verkocht te veel gaat missen om opnieuw mee te doen voor de titel
Vind ik leuk
13 +2377
dinsdag 18 juli 2017 om 02:44
Nieuwkoop vond ik Karsdorp anders uitstekend vervangen, maar Kongolo is echt een aderlating.
Vind ik leuk
dinsdag 18 juli 2017 om 08:27
De vervanging van Karsdorp vind ik vrij onder de maat

Ben nooit onder de indruk geweest van Diks

Maar we zullen zien
Vind ik leuk
dinsdag 18 juli 2017 om 08:48
Diks wordt de zwakste schakel dit seizoen. Maar in de Nederlandse competitie maakt dit niet uit.
Vind ik leuk
13 +2377
dinsdag 18 juli 2017 om 09:46
Ik had het niet over Diks, maar over Nieuwkoop. Hij heeft Karsdorp afgelopen seizoen uitstekend vervangen toen Rick geblesseerd was. Maar toch goed dat Diks gehaald is, want nu is Nieuwkoop een maandje geblesseerd.
Vind ik leuk
dinsdag 18 juli 2017 om 10:22
Ook een drama die Nieuwkoop
Vind ik leuk
13 +2377
dinsdag 18 juli 2017 om 10:33
Denk niet dat jij dan alle wedstrijden hebt gezien waarin hij speelde. Misschien alleen Ajax-Feyenoord? Toen miste Feyenoord teveel basisspelers om goed voor de dag te kunnen komen: de hele linkerflank (Kongolo, Vilhena, Elia), na 10 minuten ook Jørgensen en Karsdorp kwam ook al niet verder dan 1 helft.
Vind ik leuk
_AJAX_ +2047
dinsdag 18 juli 2017 om 04:26
Oh jee, alles of niets...
Vind ik leuk
Vak-DD +7744
dinsdag 18 juli 2017 om 04:58
Het geld word in delen gestort, maar waar is al dat geld van de verkochte spelers gebleven dan ? Ze kunnen deze spelers makkelijk in één keer betalen.
Vind ik leuk
frankn27 +4097
dinsdag 18 juli 2017 om 08:12
Roma is volgens mij ook wel een club die in termijnen betaald
Vind ik leuk
dinsdag 18 juli 2017 om 08:49
betaalt
Vind ik leuk
frankn27 +4097
dinsdag 18 juli 2017 om 08:54
En nu in de klas ook weer zo goed opletten
Vind ik leuk
JustG +228
dinsdag 18 juli 2017 om 05:10
6 mil voor haps?? Man geef hem dan kado. 10 miljoen minimaal
[Reactie gewijzigd op dinsdag 18 juli 2017 om 05:10]
Vind ik leuk
dinsdag 18 juli 2017 om 05:17
Koopclub :)
Vind ik leuk
Scf1984 +123
dinsdag 18 juli 2017 om 05:33
Welkom Jerry & Ridgeciano. En op zich puik werk van v. Geel, Nu nog 2 aanvallers en knallen. En hoe het uitpakt met een speler, zie je toch pas later op het seizoen. Tot nu toe, geen slechte aankopen al ben ik zelf niet te spreken van JP maar dat is mijn mening.
Vind ik leuk
dinsdag 18 juli 2017 om 06:12
In delen? Heeft Feyenoord het geld nog niet ontvangen uit de verkopen?
Vind ik leuk
jari_ +460
dinsdag 18 juli 2017 om 06:24
Kijk, dat noem ik nog eens daadkracht. Goed werk van Van Geel. Goede aankopen. Met oog op de CL zou een echte ervaren kracht wellicht goed zijn, maar Feyenoord krijgt de selectie vrij snel rond lijkt het.
Vind ik leuk
dinsdag 18 juli 2017 om 06:53
Zouden logische bedragen zijn. Al vroeg AZ voor Haps tien miljoen, zes is dan wel een stuk minder. Maar wel marktconform. St Juste komt van Heerenveen, minder ervaren dus iets goedkoper. Haps zal denk ik een degelijke back blijken, St Juste maakt erg veel fouten, ik denk dat die het niet gaat redden. Voor Feyenoord te hopen dat ze voorin nog wat versterkingen halen. Hopelijk komt er snel duidelijkheid over Berghuis en misschien kunnen ze op links nog een tropische verrassing halen.
Vind ik leuk
frankn27 +4097
dinsdag 18 juli 2017 om 08:11
St Juste zal ook op het bankje gaan plaatsnemen, Botteghin is echt wel basis.... Ook moet St Juste nog veel leren, zoals Weghorst hem makkelijk uit zijn spel kon halen zeg.... maar dat leren ze hem bij Feyenoord wel denk ik
Vind ik leuk
dinsdag 18 juli 2017 om 08:29
Botteghin lijkt mij ook een streepje voor te hebben. En dan is er ook nog van Beek. St Juste vind ik te vaak fouten maken en te klein.

Hoe dan ook, goed dat Feyenoord probeert snel versterkingen te halen. Hoop dat Berghuis snel volgt en dan nog een linksbuiten.
Vind ik leuk
ajax1973 +1397
dinsdag 18 juli 2017 om 06:56
goed nieuws leuk voor feyenoord en een opluchting
ik was bang dat overmars ze zou halen dat gevaar is gelukkig weg
Vind ik leuk
dinsdag 18 juli 2017 om 07:21
4.5 miljoen voor St Jiste!!! Die gasten zijn helemaal van het pad af zeg...

En in Heerenveen was het nog lang feest..
Vind ik leuk
dinsdag 18 juli 2017 om 07:28
Binnenlandse transfer van 6mlj voor een linksback, dat beloofd wat.. nu maar hopen dat er geen Vejinovic-effect optreed.
Stand van zaken, op iedere positie hebben we ingeleverd en op scouting kan bezuinigd worden.
Vind ik leuk
dinsdag 18 juli 2017 om 08:52
belooft ........... optreedt
Vind ik leuk
dinsdag 18 juli 2017 om 09:01
Tja, de leerkrachten hebben immers ook recht op vakantie.
Maar nooit te beroerd om ook tijdens hun vakantie een mede burger te wijzen op het correct grammaticaal Nederlands.
Hartelijk dank voor je interventie Jimmy, fijne dag gewenst en hou het komende weken op VP een beetje netjes.
Vind ik leuk
dinsdag 18 juli 2017 om 07:35
Ik dacht eerlijk gezegd dat er totaal 3 a 4 versterkingen gehaald zouden worden dus ik hoop op nog 2 jongens mischien een larson.
Of van Drongelen
Vind ik leuk
mchollie +2344
dinsdag 18 juli 2017 om 07:36
Nou, 6 miljoen, ik denk dat AZ wel blij is omdat de opvolger al klaar staat maar de supporters niet want met het aanblijven van Brommetje weet je niets zeker. Ben heel benieuwd wat AZ tegen Malaga gaat doen.
Vind ik leuk
frankn27 +4097
dinsdag 18 juli 2017 om 08:10
Ouwejan is wel 2x minder dan Haps, maar goed er staat een opvolger klaar!
Vind ik leuk
mchollie +2344
dinsdag 18 juli 2017 om 09:06
Ouwejan is in potentie een betere speler dan Haps, is nog jong en moet nog veel leren want jong AZ is wel heel iets anders dan AZ1.

Het wordt wel heel erg jong zo, maar ik hoop nu echt op attractief voetbal want dat is waarvoor ik naar het stadion kom, dat je verliest van een betere tegenstander alla, maar al die ruk wedstrijden van vorig jaar ben ik wel zat.

Ben heel benieuwd wat Stengs gaat brengen.
Vind ik leuk
frankn27 +4097
dinsdag 18 juli 2017 om 09:29
Klopt hebben we het vorig seizoen eens over gehad samen, we zijn wel op een andere manier supporter... maar dat mag :)
Hoe ben jij als AZ wel leuk en aanvallend voetbal gespeeld heeft, maar verliest van laten we zeggen PEC thuis met 1-3?

Vind ik leuk
mchollie +2344
dinsdag 18 juli 2017 om 10:46
Dat je verliest is nooit leuk, maar als je alles gegeven hebt dan kan ik daar mee leven. Dat wij bij jullie thuis wonnen door die eigen goal was ook niet leuk toch? Toen vond ik AZ beter maar Twente gaf veel meer en dan zou je zeggen dat een gelijkspel meer op zijn plaats was.

Afgelopen seizoen hebben sommige spelers zich gewoon verscholen, maar je zag ook angst om fouten te maken en dan juist maak je ze.

Uiteindelijk ligt het aan Brommetje, laat die jongens vrij voetballen en maak ze vrij in hun geest zodat ze onbevangen kunnen voetballen.
Vind ik leuk
frankn27 +4097
dinsdag 18 juli 2017 om 12:09
Ik weet niet of het door de trainer komt dat ze verstijfd spelen, komt dat niet door het kritische publiek?

Wat ik bedoel te zeggen hier in Twenteland heb je ook supporters die zeggen als Twente beetje laf voetbalt in de Arena en uiteindelijk 2-0 of 3-0 verliest, dan zeggen ze ga toch lekker vrijuit spelen en boeien of je dan 5-0 6-0 verliest, alleen als je dan uiteindelijk verliest met 6-0 dan moet je ze eens horen! Dan was het nog nooit zo dramatisch geweest als toen en moet de trainer opstappen etc etc....

Ik zelf denk dat het voor die supporters nooit goed zal zijn, ja alleen als beide gebeurd: EN winnen EN mooi voetbal...

maar goed dat lukt PSV, Ajax en Feyenoord niet eens altijd laat staan Twente en AZ
Vind ik leuk
frankn27 +4097
dinsdag 18 juli 2017 om 12:09
Bijen heeft die een eigen doelpunt gemaakt tegen jullie ja?

2x zelfs :P

In Alkmaar vond ik Twente beter en toen kwam Bijen.... :)
Vind ik leuk
mchollie +2344
dinsdag 18 juli 2017 om 12:13
Tja, soms zit het mee, soms ..........
Vind ik leuk
frankn27 +4097
dinsdag 18 juli 2017 om 12:24
Yup, maar Bijen stellen we nu niet meer op tegen jullie :)
Vind ik leuk
mchollie +2344
dinsdag 18 juli 2017 om 13:30
hahaha
Vind ik leuk
dinsdag 18 juli 2017 om 07:39
Dit zijn toch geen Feyenoord spelers? Vind het maar matig hoor.
Vind ik leuk
frankn27 +4097
dinsdag 18 juli 2017 om 08:10
Prima versterkingen voor Feyenoord..... ik denk dat ze wederom mee gaan doen om de titel... goed gedaan
Vind ik leuk
dinsdag 18 juli 2017 om 08:19
Twee hele goede spelers voor Feyenoord!
Vind ik leuk
dinsdag 18 juli 2017 om 08:53
heel
Vind ik leuk
mchollie +2344
dinsdag 18 juli 2017 om 09:16
Half, halve
Vind ik leuk
dinsdag 18 juli 2017 om 09:19
Haps en Diks zijn geen Feyenoord spelers veel te hoog gegrepen van Geel middenmoot is al moeilijk voor die twee ,wat lachen PSV en Ajax die lachen zo hard dat de lul uit de broek springt !!!!! Ik zeg nogmaals geweldige SCOUTING bij ons Feyenoord , maar ja ze kosten niets alleen een treinkaartje en een lunchpakketje , ik ben jaloers op Ajax geweldige scouting die stappen nog eens in het vliegtuig ,bij Feyenoord hebben ze vliegangst !!!!!!!!
Vind ik leuk
dinsdag 18 juli 2017 om 09:45
Mannen als Koeman, Gio, Kuyt, Rutten & Vermeer hebben er bij Feijenoord een topsport klimaat in geramd. Ik zie Feijenoord de eerst komende jaren niet zo heel ver terug vallen, spelen elk jaar nu om de eerste 3 plekken. En nieuwe spelers zullen moeite hebben om het hogere niveau op te pakken!!
Vind ik leuk
dinsdag 18 juli 2017 om 09:51
Ik vind dat Feyenoord goede aankopen doet, alleen jammer dat er geen enkele vorm van scouting voor nodig is en ze toch een soort van de hoofdprijs moeten betalen..
Vind ik leuk
dinsdag 18 juli 2017 om 10:13
We zullen het mee gaan maken of Feyenoord er sterker op is geworden.
Ik denk dat van Geel niet zo goed met centjes om kan gaan.
Vind ik leuk
dinsdag 18 juli 2017 om 12:04
Sjapo M,van Geel, soms ben ik misschien te kritisch , maar dat is omdat ik van mijn cluppie hou,
Maar dit zijn twee prima aankopen, Berghuis nog erbij en een spits en de selectie is rond voor het komend
seizoen.
M van Geel levert de laatste jaren prima werk, jeugd stroomt goed door, levert zelfs geld op de laatste jaren
en na de beker het kampioenschap , ,van bijna failliet na waar Feyenoord nu staat is gewoon een pluim waard.
We hebben een prima trainer en twee goede assistenten , de kuip zit altijd vol, Feyenoord leeft als nooit tevoren.
Het vertrouwen is er en de spelers zijn gretig en willen meer,, allemaal prima ontwikkelingen.
Op na een nieuw seizoen, geen woorden maar daden
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Feyenoord tast diep in de buidel: Van Geel maakt 10,5 miljoen euro over'