Feyenoord wijst nieuwe captain aan na pensioen Kuyt: applaus op de training

Feyenoord wijst nieuwe captain aan na pensioen Kuyt: applaus op de training

Gepubliceerd: vrijdag 21 juli 2017 om 11:11vr 21-07-2017 om 11:11

Karim El Ahmadi is de nieuwe aanvoerder van Feyenoord. Giovanni van Bronckhorst, trainer van de Rotterdamse club, heeft de routinier aangewezen als opvolger van Dirk Kuyt.

Kuyt zette na het winnen van de eerste Feyenoord-titel sinds 1999 een punt achter zijn carrière, waardoor Van Bronckhorst nog vervanger moest aanwijzen. Zijn keuze mag geen verrassing heten: El Ahmadi is de meest geroutineerde speler in de Feyenoord-selectie en was vorig seizoen al vice-aanvoerder.

Op de vrijdagtraining van Feyenoord tijdens het trainingskamp in Oostenrijk werd bekend dat El Ahmadi de nieuwe captain is bij de Rotterdammers. De 32-jarige middenvelder kreeg voorafgaand aan de training op het veld een applaus van zijn ploeggenoten. El Ahmadi is sinds 2014 bezig aan zijn tweede periode bij Feyenoord. Eerder droeg hij tussen 2008 en 2012 het shirt van de Rotterdammers.

Plaats een reactie

Hyena +30220
vrijdag 21 juli 2017 om 11:16
Lijkt mij een logische opvolger.
Vind ik leuk
Blijdorp010 +9519
vrijdag 21 juli 2017 om 11:22
eens. ben benieuwd wie tweede en derde aanvoerder worden (respectievelijk toornstra en vilhena?)
Vind ik leuk
Eagle +375
vrijdag 21 juli 2017 om 11:25
Denk eerder Jones
Vind ik leuk
Feye1908 +8791
vrijdag 21 juli 2017 om 11:34
Ik vind een keeper geen ideale aanvoerder. Een aanvoerder moet zich redelijk snel kunnen bemoeien met een scheids en dat gaat als keeper lastig. Dus ik verwacht dat Toornstra, Jorgensen, Vilhena, Botthegin of Van der Heiden eerder kans maken.
Vind ik leuk
Eagle +375
vrijdag 21 juli 2017 om 11:41
Ben het met je eens. Aan de andere kant heeft de keeper wel het meeste overzicht en kan zijn verdediging en middenvelders makkelijk sturen. Maar van die gekke praktijken net als afgelopen jaar met Nelom als aanvoerder achter El Ahmadi hoop ik niet meer te zien:D.
Vind ik leuk
Feye1908 +8791
vrijdag 21 juli 2017 om 11:50
Voor het sturen van je verdediging en middenveld hoef je toch geen aanvoerder te zijn? Het is meer als klankbord voor de scheidsrechter.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 juli 2017 om 11:51]
Vind ik leuk
vrijdag 21 juli 2017 om 14:01
Of Van Persie als hij komt
Vind ik leuk
LinkeLoutje +6734
vrijdag 21 juli 2017 om 14:07
Vilhena is te "verlegen". Botteghin moet zich lekker met zijn tegenstander bezig houden. Van der Heiden kan er wel eens naast gaan vallen. Jorgensen spreekt geen Nederlands. Toornstra is de beste optie van jouw 4.
Vind ik leuk
PinoyDenHaag +5725
vrijdag 21 juli 2017 om 14:43
Toornstra lijkt me toch ook niet echt een leiderstype die spelers en/of scheidsrechters tot de orde roept?
Vind ik leuk
LinkeLoutje +6734
zaterdag 22 juli 2017 om 00:11
Nee, maar van zijn 4 is het denk ik wel de beste. Dat zie ik de anderen ook niet doen.

Vind ook dat Kuyt de belangrijkste aderlating van dit seizoen is. Vooral op het vlak van leiderschap komt de huidige selectie te kort. Wat dat betreft zou van Persie wel een lekkere transfer zijn.
Vind ik leuk
PinoyDenHaag +5725
zaterdag 22 juli 2017 om 05:04
Ben ik met je eens. Vraag me wel af of Van Persie nog fit genoeg is. Maar hoe dan ook zou het een versterking van de spelersgroep zijn.
Vind ik leuk
Eimersweide +8227
vrijdag 21 juli 2017 om 11:26
vd Heijden?
Vind ik leuk
Feye1908 +8791
vrijdag 21 juli 2017 om 11:51
Yep dat is 1 van de verdedigers van Feyenoord ;-)
Vind ik leuk
Rdammer +7311
vrijdag 21 juli 2017 om 11:54
Denk eerder aan Toornstra.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 juli 2017 om 12:19]
Vind ik leuk
Libero +2120
vrijdag 21 juli 2017 om 12:07
Denk als vice aanvoerder of een keeper of Jörgensen. Alle drie charismatische persoonlijkheden met rust in hun karakter.
Vind ik leuk
United +35907
vrijdag 21 juli 2017 om 15:31
Botteghin?
Vind ik leuk
Libero +2120
vrijdag 21 juli 2017 om 16:01
Bottle-of-gin?
Vind ik leuk
United +35907
vrijdag 21 juli 2017 om 16:03
Klinkt beter he? ;p
Vind ik leuk
vrijdag 21 juli 2017 om 11:18
Prima keus, Gio!
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +20507
vrijdag 21 juli 2017 om 11:18
Logisch!
Vind ik leuk
vrijdag 21 juli 2017 om 11:21
En terecht. Onze GKL in het veld.
Vind ik leuk
vrijdag 21 juli 2017 om 11:27
Iedereen heeft het over Nouri als troetelmarokkaan nou dit is de Rotterdamse versie. Wat is El Ahmadi een goed voorbeeld voor de hedendaagse (probleem) jeugd en wat draagt hij zijn club goed uit ! Echt complimenten.
Vind ik leuk
mcmodd +25005
vrijdag 21 juli 2017 om 11:34
Dat zat er wel dik in, iedereen had dat zien aankomen ivm zijn rol als reserve-aanvoerder vorig seizoen. Brad Jones had ook nog gekund maar dan had er eerst duidelijkheid moeten zijn omtrent wie de (1e) keeper zou zijn en dat zou dan weer te vroeg moeten worden beslist. Ik acht zowel Brad als Kenneth in staat om de reserve aanvoerdersrol op zich te nemen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 21 juli 2017 om 11:35]
Vind ik leuk
VP Eindbaas +2848
vrijdag 21 juli 2017 om 11:40
terecht!
Vind ik leuk
vrijdag 21 juli 2017 om 11:47
El Ahmadi gefeliciteerd de juiste keuze, Gio!
Vind ik leuk
vrijdag 21 juli 2017 om 11:49
En terecht el Capitano!!
Vind ik leuk
vrijdag 21 juli 2017 om 11:51
Lijkt mij een zeer logische keuze, hij was vorig seizoen ook vice-aanvoerder.
Toornstra zal nu waarschijnlijk vice-aanvoerder worden.
Vind ik leuk
HJR +8313
vrijdag 21 juli 2017 om 11:56
terecht!
Vind ik leuk
Seizoenkaart +10791
vrijdag 21 juli 2017 om 12:15
Mooi man goeie keuze;0)
Vind ik leuk
El Lobo +2109
vrijdag 21 juli 2017 om 12:39
Waarom Kramer niet dan? :O
Vind ik leuk
vrijdag 21 juli 2017 om 12:43
Lekker belangrijk nieuws . Pffff
Vind ik leuk
jari_ +889
vrijdag 21 juli 2017 om 12:52
Haha kom op gertje. Niet zo gek doenz. Bij Ajax en PSV zou dit ook nieuws zijn.
Vind ik leuk
jari_ +889
vrijdag 21 juli 2017 om 12:51
Terecht en logisch. Daarna Vilhena.
Vind ik leuk
vrijdag 21 juli 2017 om 12:56
Toornstra. :)
Vind ik leuk
vrijdag 21 juli 2017 om 12:57
Goede keuze
Vind ik leuk
Blindsy +15746
vrijdag 21 juli 2017 om 13:23
Vol-kó-men terecht. Karim, dit wordt JOUW seizoen, vriend!
Vind ik leuk
United +35907
vrijdag 21 juli 2017 om 15:35
(die is al geweest)
Vind ik leuk
Smithsonian +37612
vrijdag 21 juli 2017 om 13:25
Prima keus, modelprof.
Vind ik leuk
United +35907
vrijdag 21 juli 2017 om 15:31
Een terechte keuze van Gio!
Vind ik leuk
AjaxSnake +621
zaterdag 22 juli 2017 om 11:14
Ja, goede speler en juiste aanvoerder denk ik. Ben geen Feyenoorder.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws