'Tinder betaalt dertien miljoen per jaar om Engelse grootmacht te sponsoren'

1 augustus 2017 om 10:11

Manchester United lijkt op het punt te staan om een opmerkelijke sponsordeal te sluiten. Volgens verschillende Engelse media, waaronder The Daily Mail, gaan The Red Devils in zee met sociale datingapplicatie Tinder.

De deal moet Manchester United ruim dertien miljoen euro per jaar opleveren. In ruil daarvoor prijken de naam en het logo van Tinder volgend seizoen op de mouwen van het Manchester United-shirt. The Mancunians ontvangen momenteel al ruim 56 miljoen euro per jaar van sponsor Chevrolet, dat vooraan het shirt staat. Een woordvoerder van de club wil overigens nog niet bevestigen dat er een overeenkomst met Tinder aanstaande is.

Het zou niet de eerste keer zijn dat Tinder zich laat gelden in de voetballerij. De app, die wereldwijd ruim vijftig miljoen gebruikers heeft, verbond zich onlangs aan het Italiaanse Napoli. Voormalig Ajax-spits Arek Milik kreeg als onderdeel van de overeenkomst een profiel op Tinder.