Feyenoord waarschuwt na 36 stadionverboden: 'Kan gevolgen hebben voor fans'

Feyenoord waarschuwt na 36 stadionverboden: 'Kan gevolgen hebben voor fans'

donderdag 10 augustus 2017 om 22:38

Feyenoord heeft afgelopen seizoen 36 stadionverboden uitgedeeld aan supporters vanwege 'het bezit en/of voorhanden hebben en/of afsteken van vuurwerk'. Dat valt te lezen in een officieel statement van de club. De landskampioen doet aan de vooravond van het nieuwe Eredivisie-jaar een oproep aan bezoekers van De Kuip. 

'Naar aanleiding van het afsteken van vuurwerk in het stadion krijgt de club boetes opgelegd. In de voorgaande voetbalseizoenen is Feyenoord herhaaldelijk hard aangepakt hiervoor. De club is de afgelopen jaren door de KNVB en de UEFA voor vele duizenden euro’s beboet voor het afsteken van vuurwerk, geld dat daardoor dus niet kon worden geïnvesteerd in bijvoorbeeld het versterken van het eerste elftal en/of de jeugdopleiding', schrijft Feyenoord. 

'De zware sancties die kunnen voortvloeien uit het afsteken van vuurwerk treffen de club financieel, maar hebben mogelijk ook gevolgen voor (mede)supporters. Zo kan Feyenoord in UEFA verband maar ook in de Eredivisie worden veroordeeld tot het spelen van een thuiswedstrijd met verplicht (gedeeltelijk) lege tribunes', gaat het bericht verder. 'En dat terwijl al zo vaak is bewezen hoeveel baat het team heeft bij de massale steun van de supporters in een volle Kuip...'

Afgelopen seizoen kregen 36 fans een stadionverbod van achttien maanden opgelegd. 'Dat aantal moet komend jaar naar beneden. 'Feyenoord doet daarom een dringend beroep op alle supporters om geen vuurwerk - zoals de eerder genoemde fakkels, rookpotten en knalvuurwerk - af te steken in De Kuip.'

Lees meer over:EredivisieFeyenoord

Plaats een reactie

Bengelino +4727
donderdag 10 augustus 2017 om 22:47
Het wordt een pleuriszooi daar, een ongelofelijke kolerebende
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 augustus 2017 om 22:48]
Vind ik leuk
donderdag 10 augustus 2017 om 22:48
Je bent wel lekker op dreef vandaag met je opmerkingen. Gaat het wel goed daar?
Vind ik leuk
Bengelino +4727
donderdag 10 augustus 2017 om 22:57
Ben toe aan weekend, niet normaal
Vind ik leuk
Foebele +32735
donderdag 10 augustus 2017 om 23:11
Dan ben je toe aan een nieuwe job. Just Saying... ;-)
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 01:59
Of misschien heeft jij een leuke date dit weekend en kijkt hij naar een oerlelijke collega 40 uur in de week xD
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 01:16
je ben gewoon een recidivist Bengaalino!
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 01:17
Bengaalino
Vind ik leuk
Leffe +817
vrijdag 11 augustus 2017 om 06:07
Vanaf Varken-oord gaat het-onder begeleiding-altijd naar het stadion, met begeleiding van Stewarts/of beveiliging, dit is en gaat gecontroleerd vaak goed, want flik t niet beter te moeten weten.,Maar de media en ook deze site kan ook wel flink de boel opjutten.,, jammer, want deze tekst kan ook bij andere clubs gebruikt worden.
Vind ik leuk
donderdag 10 augustus 2017 om 22:48
Zogenaamd de echte fans die vuurwerk afsteken. Kost Feyenoord alleen maar geld. En intussen stoer doen: Wanbeleid!
Vind ik leuk
donderdag 10 augustus 2017 om 22:50
Echt hè, no nee wacht dat zijn natuurlijk de echte supporters...




Die het keer op keer op keer voor de club en alles en iedereen verzieken. Nou lekkere supporters hoor, fantastisch!
Vind ik leuk
Pino61 +8395
donderdag 10 augustus 2017 om 23:10
Er hoeft maar 1 zo'n mongool tussen te zitten en het kost de club kapitalen.
Vervelend is ook dat ze de 1e ring weer kunnen bespannen met een doek. Minder mensen minder gezellig minder 12e man.
Vind ik leuk
donderdag 10 augustus 2017 om 23:11
Ik snap daar echt geen zak van, waarom mensen zo graag hun eigen club willen duperen. Ik kan daar echt niet bij.
Vind ik leuk
Pino61 +8395
donderdag 10 augustus 2017 om 23:13
Kan overal gebeuren, alleen heeft het bij Feyenoord nu grotere gevolgen en dat is heel jammer.
Vind ik leuk
donderdag 10 augustus 2017 om 23:14
Precies, hopelijk gedragen 'we' ons eindelijk eens een heel seizoen.
Vind ik leuk
J Kiprich +8300
donderdag 10 augustus 2017 om 23:49
Nope, in tegenstelling tot afgelopen seizoen blijft nu alleen vak Z dicht. Wel komen er weer netten. Dus bijna volle bak!
Vind ik leuk
Pino61 +8395
donderdag 10 augustus 2017 om 23:58
Gelukkig maar dan
Vind ik leuk
Tilly +111
donderdag 10 augustus 2017 om 22:48
Helemaal mee eens. Altijd jammer dat een kleine groep het blijft verzieken
Vind ik leuk
Bongo +542
donderdag 10 augustus 2017 om 22:49
Doordat een paar kneuzen vuurwerk afsteken kon Feyenoord Neymar niet halen
Vind ik leuk
donderdag 10 augustus 2017 om 22:52
Doorschakelen naar Mbappe, Coutinho of Dembele dan maar, die schijnen íétsjes goedkoper te moeten zijn
Vind ik leuk
Bongo +542
donderdag 10 augustus 2017 om 22:55
Neymar moest de vervanger van Gaylia worden.
Vind ik leuk
donderdag 10 augustus 2017 om 22:58
Maar daar hebben jullie nu toch Sean-Paul voor? Misschien wel even beroemd als Neymar, en nog een stuk goedkoper ook!
Vind ik leuk
Lukas27 +247
donderdag 10 augustus 2017 om 23:53
SJAN-PAL BOEEETSIUS bedoel je?

Spellen kan lastig zijn...
Vind ik leuk
donderdag 10 augustus 2017 om 23:56
Nou ja, eigenlijk was het meer een woordspeling met Jean-Paul Boëtius en Sean Paul de rapper, maar ja
Vind ik leuk
Lukas27 +247
donderdag 10 augustus 2017 om 23:57
Enige juiste antwoord! Haha ;)
Vind ik leuk
Kwikwek +2343
vrijdag 11 augustus 2017 om 02:57
Sean Paul de legend!
Vind ik leuk
donderdag 10 augustus 2017 om 22:50
En vergeet natuurlijk niet dat vuurwerk ook gevaarlijk is. Niemand wil van dichtbij geraakt worden door (heftig) knalvuurwerk
Vind ik leuk
donderdag 10 augustus 2017 om 22:50
Geld dit alleen voor Feyenoord?
Vind ik leuk
donderdag 10 augustus 2017 om 22:54
Nee natuurlijk niet maar als je al onder een vergrootglas helpt dit ons zeker niet.
Vind ik leuk
donderdag 10 augustus 2017 om 23:43
mee eens
Vind ik leuk
CPP +180
vrijdag 11 augustus 2017 om 00:29
Nee, maar theaterpubliek in snelkookpannen gebruiken alleen bellenblaas. En dat vinden ze eigenlijk al te eng.
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 05:48
Moet je je voorstellen dat zo'n zeepbel in je gezicht klapt, al dat sop in je ogen!! Ik ga voortaan naar de kuip met een veiligheidsbril. Ik ben er klaar mee al die imbecielen. :D

"Kost de club DUIZENDEN euro's, dus kunnen we niet investeren in versterkingen". Die krotekoker heb nog niet meegekregen dat je dan over miljoenen moet praten over spelers? Die paar duizend maakt geen hol uit hoor.
Vind ik leuk
donderdag 10 augustus 2017 om 22:51
straks mag je alleen nog in je handen klappen of je hoed in de lucht gooien bij een doelpunt
Vind ik leuk
donderdag 10 augustus 2017 om 22:58
Drogreden alarm!

https://nl.wikipedia.org/wiki/Hellend_vlak_(retoriek)
Vind ik leuk
donderdag 10 augustus 2017 om 23:04
en nostalgie; die rode fakkels aan het begin ve klassieker vond ik altijd wel spectaculair; zo'n zwarte rookbom als bij psv-ajax is goed te missen.
Vind ik leuk
Zooitje +1435
donderdag 10 augustus 2017 om 22:57
Ja zou mooi zijn als zo'n oproep werkt. Zou bij alle clubs schelen, maar de meesten (met vuurwerk) interesseert het volgens mij geen bal dat ze de club handen vol geld kosten.
Vind ik leuk
036 +2115
donderdag 10 augustus 2017 om 22:57
Nu begrijl ik pas de uitspraak: Rotjeknor. :-)))))))
Vind ik leuk
Zooitje +1435
donderdag 10 augustus 2017 om 22:59
Ben wel benieuwd waar het knor deel dan vandaan komt;)
Vind ik leuk
036 +2115
donderdag 10 augustus 2017 om 23:03
Ik heb een idee maar ga geen olie op het vuur gooien. :-))
Vind ik leuk
Zooitje +1435
donderdag 10 augustus 2017 om 23:15
Dat is vaak niet verstandig;)
Vind ik leuk
donderdag 10 augustus 2017 om 23:00
Zijn 51.081 te weinig stadionverboden.
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 augustus 2017 om 23:00]
Vind ik leuk
donderdag 10 augustus 2017 om 23:05
Wat is er?

Zie je sterretjes?
Vind ik leuk
donderdag 10 augustus 2017 om 23:06
Ik wel, jullie maar 1.
Vind ik leuk
donderdag 10 augustus 2017 om 23:10
Nou bij mij thuis is het bewolkt dus ik zie geen sterretjes.
Vind ik leuk
donderdag 10 augustus 2017 om 23:19
Heb ik ff mazzel, zie er minimaal 3 hier dus minder bewolkt.
Vind ik leuk
donderdag 10 augustus 2017 om 23:22
Laat lekker lullen joh. Weer zo'n zielig figuur.
Vind ik leuk
donderdag 10 augustus 2017 om 23:22
Daar bedoel ik sterretje mee.
Vind ik leuk
donderdag 10 augustus 2017 om 23:45
aggut hij ziet sterretjes en wij niet chapeau
Vind ik leuk
Sytz +855
vrijdag 11 augustus 2017 om 00:19
Verklaar dit statement aub.
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 07:34
jij bent echt grappig.....bij jullie ook al aardig bezig met stadionverboden gezien al die lege plekken in de arena......oh nee.....die komen helemaal niet....is alleen interessant een seizoenkaart 020 te hebben.
Vind ik leuk
HanV +1854
vrijdag 11 augustus 2017 om 09:15
Om een mij onbekende reden vinden ze 47.500 al uitverkocht, de maximale capaciteit is 51.117.
Vind ik leuk
Grijs +549
vrijdag 11 augustus 2017 om 10:34
Ooit gehoord van buffervakken?
Vind ik leuk
HanV +1854
vrijdag 11 augustus 2017 om 16:02
Nee, die kennen we hier niet. Maar ik begrijp dat de capaciteit bij voetbalwedstrijden lager is door de buffervakken. Wel veel als de capaciteit van het uitvak 1200 is.
Vind ik leuk
Foebele +32735
donderdag 10 augustus 2017 om 23:09
Godsamme zeg, vuurwerk maakt sfeer en hoort bij voetbal, kap eens met dat nodeloze betuttelen!
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 06:38
Cynisch of gewoon dom?
Vind ik leuk
Foebele +32735
donderdag 10 augustus 2017 om 23:10
Wel jammer dat ze die duizenden euro's die ze betaald hebben niet konden steken in nieuwe spelers, daar hadden ze echt een toppertje voor kunnen kopen... ;-)
Vind ik leuk
Sytz +855
vrijdag 11 augustus 2017 om 00:21
Precies, hadden we weer kunnen betalen voor de Johnnies van de Burgerkingetjes van deze wereld. :)
Vind ik leuk
Roekoe +4417
donderdag 10 augustus 2017 om 23:10
Triest... zolang het geen knalvuurwerk is moet het kunnen. Fakkels dus
Vind ik leuk
donderdag 10 augustus 2017 om 23:12
Pyro moet kunnen...
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 00:10
Een sigaretje roken in het gemeentehuis ook. Dat moet kunnen. Het kan ook best. Maar het mag niet.
Straks ook theaterpubliek in de voetbalstadions.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 augustus 2017 om 00:11]
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 00:16
NO PYRO NO PARTY
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 06:42
Dommer krijg je ze niet.
Vind ik leuk
Grijs +549
vrijdag 11 augustus 2017 om 10:36
Dan denk je dat het ze om Feyenoord gaat, maar eigenlijk moeten er eerst dingen in de fik voordat ze het blijkbaar leuk kunnen hebben.
Vind ik leuk
Gerro +2911
vrijdag 11 augustus 2017 om 00:24
Blijft een vreemde gewaarwording dat je als club zijnde word bestraft voor iets wat andere doen.
Met goede videobeelden zouden de aanstichters toch te pakken moeten zijn en zodat zij verantwoordelijk kunnen worden gesteld en pak je het probleem bij de wortel aan.
Vind ik leuk
Bennie498 +1005
vrijdag 11 augustus 2017 om 01:53
Feyenoord moet als ze de daders hebben gepakt de boetes ook bij hun verhalen. Al moeten ze heel hun leven betalen gewoon doen . Pas dan zullen deze leeghoofden wellicht gaan nadenken voordat ze dit doen. Tevens zou ik willen zeggen als men ook maar iets op het veld gooit direct actie ondernemen van je tegenstander blijf je af wat wil je ermee bereiken ? De enige die je ermee straft is je eigen club.
Vind ik leuk
pico323 +2969
vrijdag 11 augustus 2017 om 03:11
Feyenoord staat bekend om zijn fantastische supporters. Helaas denken ze in Rome en andere steden veel anders over. Ik hoop voor de club dat ze dat tuig voor eens en altijd uit kunnen verbannen. Dan word Feyenoord pas echt een club van het volk.
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 06:49
Gooi ze in een kerker en smijt de sleutel weg. Het is addergebroed.
Vind ik leuk
vivaldi +1321
vrijdag 11 augustus 2017 om 08:48
Hoe controleert Feyenoord deze stadionverboden?
Vind ik leuk
hannes +279
vrijdag 11 augustus 2017 om 09:20
Maakt niet uit welke club maar de "supporters" die de club op deze wijze benadelen een verbod van minimaal 5 jaar geven en de gelede schade cq boetes verhalen op de daders
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 09:30
Met fakkels misdraag je je?? Kom op dat draagt bij aan de sfeer!! Vuurwerk oke maar fakkels kom op vroeger was dat nooit een probleem laat staan een discussiepunt!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Feyenoord waarschuwt na 36 stadionverboden: 'Kan gevolgen hebben voor fans'