PSV hoeft Ajax- en Feyenoord-bal niet: Ik zeg eerlijk: dát gaat me net te ver

PSV hoeft Ajax- en Feyenoord-bal niet: "Ik zeg eerlijk: dát gaat me net te ver"

vrijdag 11 augustus 2017 om 09:35

ADO Den Haag en FC Utrecht trappen vrijdagavond de Eredivisie op gang met de officiële Derbystar-bal. Toch rolt die niet overal. Ajax en Feyenoord spelen thuis met een Adidas-bal, die anders aanvoelt en schiet.

Ajax en Feyenoord spelen met de bal door een lucratief contract met Adidas. De Eredivisie staat dat oogluikend toe, waardoor de zestien andere clubs zich moeten aanpassen. PSV-teammanager Mart van den Heuvel zegt in het Algemeen Dagblad dat hij elk seizoen apart ballen inkoopt bij Adidas als zijn club naar De Kuip of de Johan Cruijff Arena moet.

"Je krijgt korting als je 20 of 30 ballen in één keer bestelt, maar je moet nog steeds betalen", zegt Van den Heuvel in het AD. De teammanager van PSV peinst er niet over om de Adidas-ballen op te halen bij Ajax en Feyenoord en een week later weer terug te brengen. "Ik zeg eerlijk: dát gaat me net te ver. Als concurrent is dat mijn eer te na."

Plaats een reactie

FCM +81
vrijdag 11 augustus 2017 om 09:40
Wat een competitievervalsing weer.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 augustus 2017 om 09:41]
Vind ik leuk
Noudyo. +7264
vrijdag 11 augustus 2017 om 09:42
Aangepast
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 augustus 2017 om 09:44]
Vind ik leuk
DubRtd +9554
vrijdag 11 augustus 2017 om 09:45
Vergelijking kunstgras met echt gras(wat wel competitie vervalsing is) en Adidas bal of Derby Star zou alleen maar opgaan als je ipv de Adidas bal een strandbal bij Ajax en Feyenoord zou zien.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 augustus 2017 om 09:46]
Vind ik leuk
Thobar +1890
vrijdag 11 augustus 2017 om 09:57
Het verschil tussen een Derbystar en een plastic Adidas (of Nike) zwabberbal kan wel eens groter zijn dan dat tussen een Adidas (of Nike) en een Nivea bal.
Vind ik leuk
DubRtd +9554
vrijdag 11 augustus 2017 om 10:00
Verrast me ook dat Ajax en Feyenoord met een Adidas bal spelen. Puur op mijn eigen "ervaring" afgaand, is er geen fijnere bal dan de Derby Star.

Maar goed, ook een Adidas bal is gewoon rond.
Als die nou vierkant was geweest had je ook de vergelijking mogen maken met gras\kunstgras.
Vind ik leuk
Thobar +1890
vrijdag 11 augustus 2017 om 10:04
Een Adidas en een Nike bal zijn in feite plastic ballen, zijn juist perfect rond waardoor ze gaan zwabberen een Derby star is "ouderwets" waardoor deze nagenoeg niet zwabbert.
Vind ik leuk
DubRtd +9554
vrijdag 11 augustus 2017 om 10:07
Klopt.
Punt is, Nike of Adidas maakt geen slechte ballen.
Je houdt hooguit voorkeur voor de een of de ander.
Net als met schoeisel.

Kunstgras is altijd kut. Welk merk dan ook
Vind ik leuk
Thobar +1890
vrijdag 11 augustus 2017 om 10:13
Zo lang de eredivisie geen sponsordeal met Nivea afsluit heb je gelijk
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 10:19
Punt is dat beide teams in thuiswedstrijden dus een voordeel hebben en uit een nadeel. Zelfde als ploegen met kunstgras.
VP tijd voor een onderzoekje: hoe verhouden de punten zich uit en thuis bij deze ploegen ?
Bij Feyenoord is dat duidelijk. Thuis heel sterk en uit matig (vooral op kunstgras).
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 augustus 2017 om 10:20]
Vind ik leuk
DubRtd +9554
vrijdag 11 augustus 2017 om 10:32
Dat Feyenoord vorig seizoen 15-2-0 als thuisbalans had, heeft echt niet aan de bal gelegen.
Kampioen die thuis zo'n beetje alles wint gebeurt ieder jaar in Nederland.
Vind ik leuk
Feye1908 +4006
vrijdag 11 augustus 2017 om 11:13
It all about the money. Maar vaag is het wel.
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 10:33
Om discussie te vermijden is het beste dat je allemaal met dezelfde bal speelt. En verder daar op ingaande...allemaal ook op gewoon gras speelt.
Vind ik leuk
Vowtar +833
vrijdag 11 augustus 2017 om 12:43
Elke club kan kiezen voor kunstgras of natuurgras. Niet elke club mag zomaar met een andere bal spelen. Bij de ballen hebben Ajax en Feyenoord dus een voordeel wat de andere clubs niet hebben. Dát is competitievervalsing, kunstgras niet.
Vind ik leuk
DubRtd +9554
vrijdag 11 augustus 2017 om 12:50
Zo.... en... hoe bevalt dat nou, dat tegen de stroom in zwemmen?
Vind ik leuk
Vowtar +833
vrijdag 11 augustus 2017 om 13:28
Ach, ik denk gewoon logisch na voordat ik een oordeel vorm. Soms kom ik dan tot een ander oordeel dan de mensen die blind achter de massa aanlopen ;)
Vind ik leuk
HJR +3029
vrijdag 11 augustus 2017 om 11:12
Ik vind het ook competitievervalsing. Ajax en Feyenoord hebben nu een nadeel in 16 wedstrijden ten op zichte van de andere clubs. Zij hoeven maar 2x met een andere bal te spelen ;).
Vind ik leuk
JanTa48 +1167
vrijdag 11 augustus 2017 om 11:15
Callimerogedrag vanuit Eindhoven weer.
Vind ik leuk
Ginovanni +14561
vrijdag 11 augustus 2017 om 13:43
Competitievervalsing?
Het gaat komend seizoen toch tussen Ajax en Feyenoord dus wat maakt het uit.......;-)
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 09:40
Echt boeiend zeg!!!
Ga gewoon voetballen
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 09:41
Aha daarom zijn Feyenoord en ajax zo vaak kampioen geworden;).
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 09:48
Dat valt qua feyenoord betreft wel mee hoor ;)
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 09:59

Ajax 33 PSV 23 Feyenoord 14.
Het zal niet aan de bal liggen.
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 10:06
In de tijd dat ajax de meeste kampioenschappen behaalde speelden ze nog met een leren bal dus toen was er helemaal geen competitie vervalsing
Vind ik leuk
Mo +2369
vrijdag 11 augustus 2017 om 10:52
Competitie vervalsing hou toch op man. De bal voelt wat anders aan, so what
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 10:36
Goedenmorgen ff eerlijk blijven he is inmiddels 15x haha
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 10:43
Die laatste tel ik niet toen speelde PSV met een andere bal ;-)
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 augustus 2017 om 17:32]
Vind ik leuk
Bizzy +3354
vrijdag 11 augustus 2017 om 11:12
Feijenoord vaak kampioen ? Je maakt een grap zeker
Vind ik leuk
HJR +3029
vrijdag 11 augustus 2017 om 11:15
Je vergist je ;), Ajax en Feyenoord hebben een nadeel. Zij moeten 16x per seizoen met een andere bal spelen. Andere clubs 2x :P
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 11:23
Zelfde verhaal als met kunstgras. De ploegen die thuis op kunstgras spelen hebben ook een nadeel aangezien ze vaker op echt gras spelen.. not
Vind ik leuk
Noudyo. +7264
vrijdag 11 augustus 2017 om 09:41
Nogal raar dit. Hoort overigens niet zoveel verschil uit te maken voor een wedstrijd. Een goede voetbal blijft een goede voetbal.
Vind ik leuk
Thobar +1890
vrijdag 11 augustus 2017 om 09:48
Toch is dat juist met Derbystar niet zo. Derbystar is een "ouderwetse bal", Adidas een nieuwewetse "plastic" zwabberbal. Daar zit wel degelijk een groot verschil tussen.
Vind ik leuk
Jerome +826
vrijdag 11 augustus 2017 om 09:41
Die ballen zou je toch beter wel op kunnen halen. Naar verluid moeten jullie ook erg op de centjes letten.
Vind ik leuk
Cappie +4130
vrijdag 11 augustus 2017 om 09:45
Toch wel sterk van de KNVB dat ze dit toestaan. Ahum.
Vind ik leuk
isnake +1095
vrijdag 11 augustus 2017 om 12:00
Ze staan wel meer rare dingen toe.
En soms verbieden ze ook dingen waarvan je denkt....
Vind ik leuk
RWB013 +569
vrijdag 11 augustus 2017 om 13:41
Als je Ajax, PSV of Feyenoord heet krijg je altijd je zin. Net zoals dat PSV wedstrijden nu opeens naar zaterdag worden geschoven. Clubs uit het rechter rijtje hoeven zulke verzoeken echt niet te doen.
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 09:46
Psv heeft vervelend publiek. Doe DAAR liever wat aan!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 augustus 2017 om 10:05]
Vind ik leuk
Noudyo. +7264
vrijdag 11 augustus 2017 om 09:50
Lekker relevant.
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 13:38
Niet alleen relevant, ook WAAR!
Vind ik leuk
Noudyo. +7264
vrijdag 11 augustus 2017 om 14:31
Zegt degene die fan van een ploeg is waar de helft inclusief jijzelf nog niet eens 'Ajacied' goed kan spellen.
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 10:01
Doe jij dan wat aan je naam?
Ajaxieden bestaan niet ( of het zijn de successupporters).
Een echte supporter noemt zich naar goed gebruik een Ajacied.
Dat een PSV'er je dat moet vertellen...
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 augustus 2017 om 10:42]
Vind ik leuk
Woudo +1920
vrijdag 11 augustus 2017 om 11:13
Hahaha in elk topic waar ik die "ajaxied" voorbij zie komen wordt hij gewezen op het feit dat het "ajacied" is. Ik ga stuk echt bij elk topic hahaha
Vind ik leuk
mirkoff +1317
vrijdag 11 augustus 2017 om 10:17
Heb je weer zo'n zieligerd.
Vind ik leuk
goekie4 +323
vrijdag 11 augustus 2017 om 09:47
Wel vreemd dat je de mogelijkheid om met een andere bal te spelen. Alleen competitievervalsing gaat weer te ver, ze moeten zichzelf ook elke week aanpassen. Wel iets minder, maar alsnog..
Vind ik leuk
AFC +1019
vrijdag 11 augustus 2017 om 09:52
Er zijn zoveel verschillende ballen.. Waarom zou de eredivisie bepalen waar je mee speelt ...
Vind ik leuk
Tafkaz +3670
vrijdag 11 augustus 2017 om 09:53
Verschillende ballen, verschillende ondergronden, verschillende afmetingen van het speelveld...... Overal is wat voor te zeggen. Denk alleen dat een bal de minste invloed heeft van de 3.
Vind ik leuk
Grijs +427
vrijdag 11 augustus 2017 om 10:06
De afmetingen van het veld moeten tegenwoordig gewoon overal gelijk zijn.
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 10:14
Spelregels van de KNVB:

De zijlijn moet langer zijn dan de doellijn.
Lengte (zijlijn) minimaal 90 meter
maximaal 120 meter
Breedte (doellijn) minimaal 45 meter
maximaal 90 meter
Vind ik leuk
Grijs +427
vrijdag 11 augustus 2017 om 10:19
Voor amateurvoetbal inderdaad (daar is de KNVB ook van). De eredivisie speelt allemaal op dezelfde afmeting.

https://www.vi.nl/nieuws/halve-eredivisie-moet-formaat-veld-aanpassen#
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 10:31
ahhh ok. Dank voor de toevoeging!

Alleen Excelsior mag meen ik blijven spelen op een kleiner veld omdat het gewoon niet in het stadion past. hehe
Vind ik leuk
Grijs +427
vrijdag 11 augustus 2017 om 10:41
Dat klopt helemaal. Excelsior zou het stadion flink moeten verbouwen als ze zich hieraan moeten houden.

Zij zijn (voor mij bekend) de enige uitzondering, dus ik begrijp dat je hier wat minder van op de hoogte bent ;)
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 10:49
Er zou idd een geheel nieuw stadion moeten komen om dat te kunnen doen.

Excelsior gaat als het goed is wel een 2e uitbouw doen na dit seizoen, maar dat zal voor het veld niet al te veel uitmaken.

Hoop eigenlijk dat er een nieuw stadion op dezelfde locatie komt, maar dat het stadion een draai van 90 graden krijgt.

Blijf me er altijd over verbazen dat de uitsupporters de lekkere plekken in de zon hebben!
Vind ik leuk
Grijs +427
vrijdag 11 augustus 2017 om 10:58
Worden alle hoeken met deze tweede uitbouw gedicht? Dat zou het stadion veel goeds doen.
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 11:07
er zijn 2 mogelijkheden:

- De hoeken dichtmaken
- De hoofdtribune vergroten

Eigenlijk heeft het 2e mijn voorkeur omdat de businessclub van Excelsior het erg goed doet en hier ook meer geld uit te halen is.

Kunnen we de uitsupporters en de scholieren uit die regio ( die altijd direct naast de uitsupporters zitten) op hun eiland blijven.
Vind ik leuk
JanTa48 +1167
vrijdag 11 augustus 2017 om 12:17
Dan kan Excelsior wel opgeheven worden, die heeft het kleinste veld van de eredivisie dat ook nog eens van plastic is.
Vind ik leuk
goekie4 +323
vrijdag 11 augustus 2017 om 10:35
Dat denk ik ook, de bal blijft rond, ieder team heeft 11 spelers. Ging alleen meer om de uitzondering, mij maakt het in ieder geval niet uit. Waarschijnlijk elk ander team ook niet. Europees spelen ze ook met een andere bal.
Vind ik leuk
666 +4346
vrijdag 11 augustus 2017 om 09:48
Hmmm tsja en de ballen in europees verband worden door adidas gemaakt en zijn dus de adidas ballen.

Just saying...verder zal ik dat blik wormen niet verder opentrekken :)
Vind ik leuk
jtodam +311
vrijdag 11 augustus 2017 om 09:48
Psv heeft weer iets gevonden om over te janken hoor.. Altijd dat zielige verongelijkte gejank in de media. Bah, bah, bah!
Vind ik leuk
Noudyo. +7264
vrijdag 11 augustus 2017 om 09:52
Hij jankt toch niet? Hij zegt alleen dat het hem net te ver gaat om weer dertig voetballen in te kopen speciaal voor die wedstrijden. Jij bent nu degene die jankt, hoor.
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 09:59
Het gaat hem te ver om ballen te lenen bij Ajax of Feyenoord. Niet om ze te kopen
Vind ik leuk
rpaulp50 +1517
vrijdag 11 augustus 2017 om 10:22
Ik denk dat je een afweging moet maken op kosten / baten basis.
Feitelijk ziet hij de noodzaak niet om een kleine investering te doen
en is de bal geen factor van betekenis.
De KNVB is echter wel een rare organisatie, kunstgras hier, echt gras daar, clubs spelen met verschillende ballen, en er is geen geld om de videoscheidsrechter volledig in te voeren na notabene jaren er mee te hebben geëxperimenteerd......heeft niemand zich dan ooit eens afgevraagd hoe dit systeem betaald zou moet worden ?
Vind ik leuk
Quareck +762
vrijdag 11 augustus 2017 om 09:58
Wijs in heel dit topic 1 jankende PSV'er aan! Ik zie hier 1 persoon janken als een drie jarig meisje en dat ben jij!
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 09:50
PSV heeft jarenlang met Nike ballen gevoetbald. Was dat toen dan wel eerlijk?
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 12:04
Dat wilde ik ook zeggen. Direct nadat ze naar Umbro overgingen werden ze geen kampioen volgens mij. Maar dat zal wel toeval zijn ;)
Vind ik leuk
mcmodd +7351
vrijdag 11 augustus 2017 om 09:50
Dit betekent dat Ajax en Feyenoord tegen al hun tegenstanders thuis met een andere bal spelen dan 16 andere clubs gewend zijn. Ze spelen daardoor zelf veel minder vaak met een Derbystar en moeten zich vaker aanpassen. Dat aanpassen zijn ze gewend, je moet toch rekening houden met je tegenstander hè? De penningmeester van die twee clubs zullen ongetwijfeld heel blij zijn. De aandelen van Ajax schieten omhoog door deze mededeling en Adidas probeert de Derbystar na te maken, behalve het uiterlijk dan. Henk Schiffmacher, oude Harderwieker, je bal rolt niet in Amsterdam, had je dat ooit gedacht?
Vind ik leuk
Filip_FCU +5082
vrijdag 11 augustus 2017 om 10:31
mcmodd moet toch eerlijk bekennen dat ik het prachtig vind hoe jij bij elk artikel werkelijk een heel essay kan maken bij de reacties, vind deze aan de korte kant. Niet stoppen wat vind het heerlijk om er door heen te lezen zeker als het over dat cluppie in het hartje van het land gaat :)
Vind ik leuk
koppig +26
vrijdag 11 augustus 2017 om 09:53
Ik zou zeggen 1 standaard bal voor iedereen geen uitzonderingen
het zou mij niks verbazen als er in de toekomst ook nog mechanische doping gaat voorkomen door de bal te beinvloeden
met een afstandbediening het word steeds gekker in het voetbal
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 augustus 2017 om 09:55]
Vind ik leuk
Filip_FCU +5082
vrijdag 11 augustus 2017 om 10:33
Net als ik dacht toen ik nog een jaar of 7 was en met mn 1.30 in het kleine doel stond te keepen, dat de club waar we tegen speelde een soort magie over mijn doel zou kunnen hebben zodat het doel bij mij groter was dan bij de andere keeper en dat ze daarom zouden winnen.
Vind ik leuk
14forever +6093
vrijdag 11 augustus 2017 om 16:46
Hajahah dat klinkt bekend...
Vind ik leuk
Dicky +1025
vrijdag 11 augustus 2017 om 09:53
Ik ben dan weer benieuwd of het oogluikend zou worden toegestaan als Excelsior besluit om met een bal van Uhlsport zijn thuiswedstrijden af te werken.
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 09:54
Zolang ie niet vierkant is vind ik het geen probleem.
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 09:57
Nou de teammanager van Psv heeft zijn zegje gedaan. Nu is het wachten op de andere 15 managers
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 10:14
Misschien dat de Jong dan wel een bal raakt...........
Vind ik leuk
Alain2708 +1047
vrijdag 11 augustus 2017 om 10:25
Ik stel voor dat de KNVB iedere club verplicht om met rugbyballen te spelen, dan kan niemand zeiken over de ballen.
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 10:25
Nou en, Ajax en Feyenoord moeten zich al jarenlang aanpassen aan het kunstgras van die wanabee profclubs die geen geld hebben voor een grasveld. Dat PSV geen geld heeft voor een paar fatsoenlijke versterkingen kan ik inkomen, maar een paar ballen?
Vind ik leuk
Fredsjhe +1104
vrijdag 11 augustus 2017 om 10:33
Ik geloof niet dat PSV hier ook maar iets over moet zeggen. Jarenlang speelden ze daar als enige met een Nike-bal en toen hoorde ik teammanager Mart van den Heuvel ook niet piepen.
Vind ik leuk
Youri99 +3312
vrijdag 11 augustus 2017 om 10:54
Ik denk dat Ajax en Feyenoord zich op deze manier vaker moeten aanpassen dan de andere clubs dus hoezo competitievervalsing.

Daarnaast is mijn persoonlijke ervaring dat de Derby-star ballen gigantische bakstenen zijn.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 03:55
Als je gewent bent om met die moderne balletschoentjes op kunstgras achter een plastic bal aan te hobbelen dan voelt een echte leren bal misschien aan als een baksteen ja...
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 11:03
Meneer Schiffmacher heeft wel een heel moeilijk ontwerp gekozen om de nieuwe bal mee te versieren #not
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 11:03
Ajax en Feyenoord spelen dus al hun uitwedstrijden met de derbystar ,dus om de 2 weken de rest speelt 2 keer per seizoen met de adidas bal dus ze moeten zich maar 2 keer per seizoen aanpassen aan de adidas bal. dus niet echt competitie vervalsing lijkt me
Vind ik leuk
JanTa48 +1167
vrijdag 11 augustus 2017 om 11:16
Weet je wat competitievervalsing is, al die Tupperware velden i.p.v. echt gras.
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 11:33
PSV heeft zelf jarenlang met een Nike bal gespeeld in thuis wedstrijden en nu wordt er geklaagd dat er ballen gekocht moeten worden en dat je die toch ECHT zelf moet betalen Jezus man. Calimero is er vroeg bij dit jaar in Eindhoven.
Vind ik leuk
Bizzy +3354
vrijdag 11 augustus 2017 om 13:22
Lekker een enkeltje Kuala Lumpur nemen en vooral afblijven van die toetsenbord. Have a nice day
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 11:48
Een bal is rond, lekker boeiend.
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 11:51
Had psv in europees verband aan moeten denken , waren ze misschien wel een ronde verder gekomen, de droeftoetertjes.
Vind ik leuk
Morris +11804
vrijdag 11 augustus 2017 om 12:15
Verklaart de financiële problemen bij PSV. Meneer van den heuvel zijn ego kost PSV flink wat centen ;-)
Vind ik leuk
Bizzy +3354
vrijdag 11 augustus 2017 om 13:23
We hebben weer een accountant erbij op VP.
Vind ik leuk
Morris +11804
vrijdag 11 augustus 2017 om 13:25
En iemand die overrijp begint te worden.. Al last van fruitvliegjes?
Vind ik leuk
Bizzy +3354
vrijdag 11 augustus 2017 om 13:28
Kun je die als accountant dan ook tellen ?
Vind ik leuk
Morris +11804
vrijdag 11 augustus 2017 om 13:31
Beetje schimmel onder de ballen?
Vind ik leuk
Bizzy +3354
vrijdag 11 augustus 2017 om 13:42
En nu ook de dokter uithangen.
Vind ik leuk
Morris +11804
vrijdag 11 augustus 2017 om 14:14
Veelzijdig, klopt
Vind ik leuk
Bizzy +3354
vrijdag 11 augustus 2017 om 14:51
Morris laten we de discussie niet groter maken dan het is.
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 12:19
belachelijk
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 12:24
Ik vraag me echt af waarom het nog professioneel voetbal heet. Als ik op stage met kinderen werk maakt het niet uit of ze druk/rustig/achterstand/voorsprong op andere heeft/zijn ik moet er als professional mee om gaan zonder klagen, want dat hoort bij mijn werk.
Als wij met de amateurs spelen is elk week het veld beter of slechter en de bal harder of zwaarder dan de andere keer. En wij gaan hier elke week mee de wei in. Maar het professioneel voetbal die moeten als makkelijk gemaakt worden anders kunnen ze het niet. Laat eens zien waarom jij de professional bent en die kinderen en mannen in het weekend niet. Handel met de situatie die je krijgt en zorg dat jij er mee om kunt gaan, zoals amateurs ook gewoon moeten. Een stratenmaker kan toch ook niet zeggen dat hij bepaalde stenen niet wil gebruiken.
Ik krijg echt steeds minder respect voor deze types, flink betaald krijgen maar niet in elke situatie met elk gereedschap werken (lees weer/veld en bal)
Vind ik leuk
Ids +1
vrijdag 11 augustus 2017 om 13:01
Als je dit competitie vervalsing wil noemen dan moet je kunstgras ook niet toe laten. Psv heeft ook altijd met hun eigen ballen gespeeld (nike). Dus nu niet piepen. Zou kunnen snappen dat de kleinere clubs erover beginnen maar Psv. Das wel triest. Is toch een topclub? ? Ook al ziet het er toch nu toe nog niet al te best uit
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 13:12
Ajax speelt al jaren met een Adidas bal. Nooit hoor je er iets over. Nu speelt Feyenoord ook met een Adidas bal en nu is het competitievervalsing.. speel je Europees heb je toch ook met een andere bal te maken...
Vind ik leuk
Mauritz +201
vrijdag 11 augustus 2017 om 13:31
Puur competitievervalsing van ajax.
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 13:42
PSV toch, .......................vergeet de zegeltjes niet bij de korting te vragen op de ballen,
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 15:02
Ik speel in een seizoen met 4 verschillende ballen verschil is nihil kom op man, inspelen met die andere bal en klaar.
Vind ik leuk
Mass +990
vrijdag 11 augustus 2017 om 21:10