Baker is onder de pannen: Deze club terug naar de Premier League brengen

Baker is onder de pannen: "Deze club terug naar de Premier League brengen"

vrijdag 11 augustus 2017 om 17:39

Voormalig Vitesse-middenvelder Lewis Baker zet zijn loopbaan voort bij Middlesbrough. Dit meldt de naar het Championship gedegradeerde club vrijdagmiddag via de officiële kanalen. Baker moet bij Middlesbrough de opvolger worden van de vertrokken Marten de Roon.

Baker bracht de voorbije twee seizoenen door op huurbasis in de Gelredome en wordt nu opnieuw verhuurd. De middenvelder laat tegenover de clubsite van Boro weten zin te hebben in zijn nieuwe avontuur. "Het gaat een mooi seizoen worden. Ik ben hier om deze club terug naar de Premier League te brengen. Ik zie dit als een mooie kans om te laten zien wat ik kan. Dit was een kans die ik niet kon laten lopen."

Met het huren van Baker heeft Middlesbrough snel ingespeeld op het vertrek van Marten de Roon. Eerder op de dag bevestigde Atalanta Bergamo dat het de Oranje-international na één seizoen terughaalt uit Noord-Engeland voor een bedrag van 13,5 miljoen euro.

Plaats een reactie

Hyena +18643
vrijdag 11 augustus 2017 om 17:46
Is Vitesse dan geen betere club voor die jongen om zich verder te ontwikkelen?
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 17:53
Tegenwoordig is het ontwikkelen van een beter banksaldo belangrijker dan het ontwikkelen van de sportieve prestatie,s.
Vind ik leuk
Hyena +18643
vrijdag 11 augustus 2017 om 17:54
Heb jij weer een punt. Helaas.
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 17:59
Zo zie ik het niet. In de Championship speel je meer wedstrijden en is het qua spelbeeld weer een stap richting richting de PL. Er wordt daar meer van je gevraagd, zowel fysiek als mentaal. Dus het lijkt me helemaal geen verkeerde stap. Voetballend zal Vitesse best beter zijn, maar weeg het eens tegen de omstandigheden. Wel jammer, want Baker was echt een toegevoegde waarde voor de ED.
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 18:43
Is voor Chelsea (andere clubs ook wel) al jaren zo geweest.
Jeugdspelers of talenten verhuren en vervolgens met meerwaarde verkopen
Vind ik leuk
PredatorA +5424
vrijdag 11 augustus 2017 om 17:58
Jammer dat hij niet nóg een jaartje naar Vitesse wilde..

Baker, bedankt voor alles!
Je bent een topper!
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 21:40
Nee!

Spelers moeten weerstand krijgen en laten ze dat nou net niet krijgen in de kleredivisie. Frank en vrij show en in de Championship krijg je die tijd en ruimtes niet
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Baker is onder de pannen: "Deze club terug naar de Premier League brengen"