Doorstroming noodzakelijk bij kwakkelend PSV: Daardoor gaan ze snel weg

Doorstroming noodzakelijk bij kwakkelend PSV: "Daardoor gaan ze snel weg"

vrijdag 11 augustus 2017 om 20:36

Huub Stevens hoopt dat PSV een rol kan spelen in de titelstrijd, maar heeft daar een hard hoofd in. Dat zegt de voormalig coach van de Eindhovenaren in gesprek met Omroep Brabant.

Stevens merkt dat trainer Phillip Cocu het moeilijk heeft bij PSV. "Toch denk ik dat Phillip weer antwoorden gaat vinden. Dat hoop ik voor hem en voor PSV. Ik hoop dat ze mee kunnen gaan doen voor het kampioenschap, al ben ik bang van niet", zegt de trainer.

Henk Vos, oud-speler van onder meer PSV, Willem II en RBC, vindt dat Cocu de jeugd dit seizoen een kans moet geven. "Je ziet op een gegeven moment spelers op vrij jonge leeftijd de kans krijgen om meer te verdienen en dan denken ze dat sportief ook beter af zijn, daardoor gaan ze snel weg. Dat is jammer voor het Nederlandse voetbal", aldus Vos. PSV begint zaterdag aan het nieuwe Eredivisie-seizoen met de wedstrijd tegen AZ.

Lees meer over:EredivisiePSV

Plaats een reactie

vrijdag 11 augustus 2017 om 20:39
Er loopt meer dan genoeg talent op de Herdgang. Alleen het krijgt nooit de kans. En dat is zonde.
Vind ik leuk
3ismo +2012
vrijdag 11 augustus 2017 om 20:42
ajax is onder de boer 4x kampion geworden met jeugd! waarom zou psv dat niet kunnen? de bal is rond! probleem van psv is brands en het beleid!
Vind ik leuk
Djambo +780
vrijdag 11 augustus 2017 om 21:08
Henk Vos ?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 augustus 2017 om 21:26]
Vind ik leuk
mcmodd +7351
vrijdag 11 augustus 2017 om 21:45
Het hoofd van Brands is ook rond, dus ook dat is geen probleem. Hij zal trouwens van de klagende supporters wel een punthoofd kunnen krijgen, dat wordt dan wel een probleem! ;--))
Vind ik leuk
MeAgain +2951
vrijdag 11 augustus 2017 om 23:06
Met hoeveel punten is Ajax die jaren kampioen geworden?
Hoeveel punten heb je de laatste 3 jaar al nodig om kampioen te worden?
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 20:50
Moreno, Guardado, Pröpper en Willems zijn vertrokken en Luuk waarschijnlijk ook nog.
Jonkies gaan echt wel kans krijgen.
In aanloop naar de wedstrijd tegen AZ, trainde Cocu net Pereiro op 10.
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 20:55
Pereiro is toch ook geen eigen jeugd? Er wordt elk jaar geroeptoetert dat de jeugd bij psv ook een kans krijgt maar ik zie het niet (veels te weinig in mijn ogen). Nogmaals er loopt genoeg talent rond op de Herdgang en het is ook een kwestie van durven..
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 21:25
Hendrix, Bergwijn en Locadia gaan sowieso spelen.
We gaan het zien wat Cocu uit de hoed zal toveren dit seizoen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 augustus 2017 om 21:26]
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 21:27
Ik ben benieuwd (denk eigenlijk wel veel meer mensen).
Vind ik leuk
Artikia +879
vrijdag 11 augustus 2017 om 23:18
En Zoet niet te vergeten!
Vind ik leuk
JCJWZ +7189
zaterdag 12 augustus 2017 om 00:49
Hendrikx Locadia en Bergwijn lopen na dit seizoen al 3 seizoenen bij het eerste, als het niet meer is. Die zouden al sterkhouder moeten zijn, geeft volgens mij juist aan dat de eigen jeugd in Eindhoven juist tekort komt
Vind ik leuk
mcmodd +7351
vrijdag 11 augustus 2017 om 21:51
Cocu zou eens heel duidelijk voor wat lange termijnvisie moeten gaan. Hij hoeft geen kampioen te worden en kan ook kiezen een nieuw jong elftal te kneden om er volgend jaar veel frisser voor te staan. Het niet vernieuwen nu betekent vroeg of laat dat je ver kunt wegzakken. Wel, krijg het dan nog maar eens goed.
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 20:52
Inderdaad rocknroll, lees net al weer dat Alberto naar NEC is getransfereerd. Ook een speler waarvan ik dacht dat hij de selectie wel kon halen. Maar ja, zeg er wel bij dat ik niet dagelijks op de herdgang te vinden ben.
Vind ik leuk
Butsbal +3036
vrijdag 11 augustus 2017 om 22:11
Waarom toch al dat gehijg om eigen jeugd ? Het interesseer werkelijk waar niemand die ik ken geen ene flikker met welke spelers PSV kampioen wordt, áls ze het maar worden. Laat andere clubs maar 3 jaar op rij trots zijn op hun jeugd (al is de helft ervan maar écht eigen jeugd) en niet 1 prijs pakken. Dáár gaat het toch om ?
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 23:31
Ik interesseer me vooral om het nederlands voetbal en dan zal continuïteit moeten worden gewaarborgd en daar is die jeugd belangrijk voor.
En waarom hebben psv supporters toch zo vaak een plaat voor de kop. De huidige spelers zijn niet goed of gemotiveerd genoeg, laat dan dus die jeugd komen die mogelijk wel gemotiveerd of getalenteerd is.
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 23:48
Nou nou, "gehijg om eigen jeugd". Dat is wel erg overdreven. Ik beaam alleen dat ik het met RocknRoll eens ben, dat het talent op de Herdgang zelden een kans krijgt. Het klopt wel wat je zegt dat uiteindelijk alleen het kampioenschap telt. Maar het is wel prettig als er een talent doorbreekt. Voor de binding met de fans, en niet in de minste plaats voor je balans. En hoe of wat andere teams dat ondervinden, dat interesseert met niet. Ik support alleen MIJN club. En wens verder alle clubs het beste toe.
Vind ik leuk
JCJWZ +7189
zaterdag 12 augustus 2017 om 00:50
En de manier waarop Psv kampioen interesseert Psv supporters ook niet, maar toch roepen ze nu dat het voetbal niet om aan te zien is?
Vind ik leuk
Butsbal +3036
zaterdag 12 augustus 2017 om 01:41
Het probleem is niet dat het voetbal niet om aan te zien is, maar dat ongemotiveerde stelletje lamkutten dat wekelijks de kantjes eraf loopt en dan praat over 'zuur puntverlies'. En de week erop weer loopt te lamtakken. Dát is er mis in Eindhoven.
Vind ik leuk
JCJWZ +7189
zaterdag 12 augustus 2017 om 01:55
Ja dat is voor iedere supporter frustrerend. En die tijden herinner ik me van Ajax maar al te goed.

Daarmee wens ik je oprecht sterkte!
Vind ik leuk
Morris +11804
vrijdag 11 augustus 2017 om 20:45
Idee van Cruijff was niet zo slecht. Contract passend bij leeftijd en status. Middels bonussen valt er wat te verdienen. Kortom presteren.
De grote clubs met veel geld verzieken het.
Uiteindelijk draait het ook om kansen bieden. Nu PSV de broekriem moet aantrekken gaan ze, hopelijk, hun talenten benutten en speeltijd geven.
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 20:49
Eens
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 20:56
Helemaal mee eens. Alleen die kans krijgen ze niet of nauwelijks.....
Vind ik leuk
3ismo +2012
vrijdag 11 augustus 2017 om 21:11
nu zullen ze wel moeten of ze willen of niet! maar de klimaat is zo verpest bij psv dat het even gaat duren voor ze echt gas kunnen geven! psv heeft wel wat verdedigers nodig wat er nu rondloopt is echt waardeloos! 2 aankopen of ergens gratis wat ophalen? en afwachten tot jan en kijken hoe ervoor staat en kijken waar je wat nodig heb!
Vind ik leuk
JCJWZ +7189
zaterdag 12 augustus 2017 om 01:58
Men maakt bij Psv de denkfout dat een talent klaar moet zijn voor het eerste elftal als voorwaardig speler. Een jeugdspeler moet op bepaalde vlakken zeker iets toevoegen en daarbij een bepaald niveau halen maar moet daarnaast ook de ruimte krijgen om zich op andere vlakken fouten te kunnen permiteren en zich te ontwikkelen. Dat kan door spelers rustig te brengen of juist bij bepaalde types ze voor de leeuwen te gooien. Die ervaring zal de staf van Psv moeten opdoen voordat het succesvol jeugdspelers kan inpassen....
Vind ik leuk
Morris +11804
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:22
En soms breekt nood wetten.

Siem raakte geblesseerd. Klaassen kwam erin, nooit meer verdwenen tot eind vorig seizoen.. Voor veel geld..
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 15:14
Nou was Klaassen altijd al een grote toekomst voorspeld bij Ajax. Ik kan me na een oefenwedstrijd tegen Arsenal herinneren dat ze in Londen riepen dat ze de nieuwe Bergkamp hadden zien spelen.. (Klaassen dus)
Ok misschien uiteindelijk niet de nieuwe Bergkamp maar toch :)
Zo zal bij PSV een dergelijk talent ook altijd wel boven komen drijven, denk aan Afellay (uiteindelijk gestageneerd door blessures), Depay waarvan al vroeg werd gezegd dat ze het gingen maken. Die hebben we de laatste paar jaren eerlijk gezegd ook niet echt gehad. Heel misschien Rigo.
Wat dat betreft heeft Ajax gewoon een flinke voorsprong op gebied van jeugd
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 21:11
Jeugd? Welke jeugd?
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 21:12
Reactie verwijderd VP
[Reactie gewijzigd op vrijdag 11 augustus 2017 om 21:26]
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 21:25
T lijkt me verstandiger als jij niet reageert
Vind ik leuk
JCJWZ +7189
zaterdag 12 augustus 2017 om 01:59
Daar denkt vp blijkbaar hetzelfde over!
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 21:12
als cocu het niet met meer jeugd gaat doen.flikkeren cocu maar buiten en trekken ze maar een andere coach aan die dat wel doet.ik hoop dat ze mee kunnen strijden met het kampioenschap maar tot op heden zie ik het somber in
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 21:23
Heb mijn geld op AZ gezet!!
Vind ik leuk
Butsbal +3036
vrijdag 11 augustus 2017 om 22:04
Je kan het ook gewoon in de stront dawwe
Vind ik leuk
Jordanees +2665
vrijdag 11 augustus 2017 om 21:26
Gewoon doen!

Dit word toch een overbruggingsjaar dus dan kan je dat perfect gebruiken om je talenten de kansen te geven ! Voordat ze weer eieren voor hun geld kiezen!
Vind ik leuk
Butsbal +3036
vrijdag 11 augustus 2017 om 22:05
Niet slim met al dat fipronil erin.
Vind ik leuk
Butsbal +3036
vrijdag 11 augustus 2017 om 22:03
"Henk Vos, oud speler van PSV". Het is gewoon belachelijk dat hem iets gevraagd wordt over PSV. Twee weken meegetraind midden jaren 80, niet 1 officiële wedstrijd gespeeld voor PSV. Vraag dan Juul Ellerman...
Vind ik leuk
JCJWZ +7189
zaterdag 12 augustus 2017 om 02:00
Dat de beste men er nog op durft te reageren heh
Vind ik leuk
Bizzy +3354
vrijdag 11 augustus 2017 om 22:23
Eerste jaar Cocu kreeg de jeugd een kans. Dat liep niet goed af. Psv 1 is geen expiriment.
Vind ik leuk
MeAgain +2951
vrijdag 11 augustus 2017 om 23:14
Huub stevens, hele goede trainer voor psv momenteel.
Vind ik leuk
vrijdag 11 augustus 2017 om 23:15
Henk Vos heeft toch voor Feyenoord gespeeld?
Vind ik leuk
Butsbal +3036
zaterdag 12 augustus 2017 om 01:41
Ja met LEGO
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:47
Momenteel heeft PSV wel een paar 'pareltjes' lopen in de jeugdopleiding. Nu nog ze de kans geven,dan komt het wel goed met PSV.
Kijk naar Feyenoord 7 jaar geleden( Fer,Wijnaldum-later de Vrij,BMI etc.),kwam ook goed!!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Doorstroming noodzakelijk bij kwakkelend PSV: "Daardoor gaan ze snel weg"