Ik denk dat als de start niet goed is, de druk te groot wordt op Cocu

"Ik denk dat als de start niet goed is, de druk te groot wordt op Cocu"

zaterdag 12 augustus 2017 om 09:46

Een slechte start van de competitie kan weleens vervelende gevolgen hebben voor de positie van PSV-trainer Phillip Cocu. Dat denkt Pierre van Hooijdonk.

Cocu ligt zwaar onder vuur na de Europa League-uitschakeling en heeft goede resultaten nodig in de eerste fase van het seizoen. Lukt dat niet, dan ligt het hoofd van de PSV-trainer op het hakblok, aldus Van Hooijdonk.

"Ik denk dat als de start niet goed is, de druk te groot wordt op Cocu", zegt de voormalige spits in gesprek met de NOS. "In Eindhoven zijn de fans langer rustig in vergelijking met bijvoorbeeld Amsterdam en Rotterdam, maar op dit moment zeker niet.

Ook analist Daniël de Ridder stelt dat een reeks teleurstellingen Cocu de das om kan doen. "Dan is zijn krediet verspeeld. Iedereen kan roepen dat zijn positie zo stevig is, maar zo werkt het in voetballerij. Het gaat om resultaten en inkomsten."

Lees meer over:EredivisiePSV

Poll

Heeft Cocu zijn houdbaarheidsdatum bereikt bij PSV?

(4295 stemmen)

Plaats een reactie

zaterdag 12 augustus 2017 om 09:49
Dat zal ongetwijfeld, ene van Bommel staat al klaar dan.
Vind ik leuk
NederBelg +1183
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:53
Denk niet dat ze Cocu bik een verlies vanavond eruit werken.
Die maakt dit seizoen af.
Als hij kampioen wordt vertrekt hij vervolgens.
Als niet, vertrekt hij ook.
Nog een jaar uitzitten helaas.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:57
Cocu is passé...
Ik beweer dit al maanden hier...
Dit werkt niet meer.
Maar Brands en Gerbrands (Ik noem ze voortaan ´de Brandsons, zonder geld´) houden vast aan een concept wat niet meer werkt...
Jammer voor de sponsoren en alle supporters, maar bovenal ook voor de spelers...
Vind ik leuk
Kayzer +1449
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:11
Vorig seizoen heeft iedereen al gezien dat de koek op is. En het ei is ook weg.

Toch lijkt allrs nog koek en ei te zijn in Eindhoven.

Onbegrijpelijk!
Vind ik leuk
Jozef +23003
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:36
Misschien heeft Cocu wel extreem goed gepresteerd met het materiaal dat hij heeft...

Ik ben iig niet jaloers op hem en zijn huidige selectie, die ik trouwens vanavond gewoon simpel en droogjes zie winnen van AZ...
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 augustus 2017 om 10:36]
Vind ik leuk
Artikia +1519
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:57
Dat idee heb ik al tijden. Afgelopen jaar kreeg PSV de stempel de beste selectie te hebben. In mijn ogen sloeg doet helemaal nergens op. Met Moreno een goede speler in de verdediging, maar verder stelde dat niks voor. Geen toppers in de aanval. Een gat op het middenveld omdat Van Ginkel er nog niet was in de eerste seizoenshelft.

Luuk de Jong heeft afgelopen seizoen denk ik wel onder zijn kunnen gepresteerd, 8 doelpunten is wel heel weinig. Maar dat hij het seizoen ervoor 26 doelpunten maakte is denk ik een stuk opmerkelijker. Ik denk dat Cocu daar hoofdverantwoordelijke voor was.

In het eerste kampioensjaar had Cocu wel geluk met Depay en Wijnaldum natuurlijk, die het team echt gedragen hebben. Maar het seizoen erna is dat heel knap opgevangen, met spelers die aanzienlijk minder waren. Ook in de CL een goede prestatie geleverd. Maar nu blijkt dat Hendrix minder is dan Guardado, dat Schwaab minder is dan Moreno en dat Brenet minder is dan Willems, is Cocu opeens een slechte trainer?
Vind ik leuk
Bertus +2436
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:48
Kom op zeg, heb je vorig jaar onder de grond gezeten?
Toen had hij nog wel Guardado, Morene en Willems maar het spel was niet om aan te zien. PSV is 2 keer kampioen geworden met Cocu maar dat hebben we enkel te danken aan de individuele kwaliteiten van een aantal spelers, dit hebben we zeker niet aan Cocu te danken.
Vind ik leuk
Artikia +1519
zaterdag 12 augustus 2017 om 18:33
Ik heb 33 van de 34 wedstrijden gezien afgelopen seizoen. Willems was een half jaar geblesseerd, Guardado was minder dan het seizoen ervoor. Wiens kwaliteiten precies hebben ons dan kampioen gemaakt in het 2e jaar? Luuk de Jong met zn geweldige talent? Depay en Wijnaldum waren uitstekend in hun laatste seizoen, maar het seizoen erna hadden we heel weinig individuele kwaliteit, en dat was afgelopen seizoen nog een stuk erger.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 16:03
Denk je Jozef?
Maar als ze al winnen, heb jij dan VOETBAL gezien van een grote club? of is het steeds maar weer ´meer van hetzelfde?´
Ik hoef die ellende niet meer te zien.
Cocu´s voetbal is niet meer van deze tijd... de enige die nog iets van een impuls kan geven is van Ginkel...
Laten we daar maar op hopen...
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:00
Daar denk ik heel anders over, bij PSV is altijd druk. De druk onder de supporters zal toenemen bij een dramatische start. Waarom denk jij dat hij hoe dan ook het seizoen afmaakt?
Vind ik leuk
Guust +3827
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:18
Vanwege Brands en Gerbrands waarschijnlijk, die zetten hem echt niet zomaar aan de kant. Die blijven net zo lang door modderen als Cocu met de Jong.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:35
Als de supporters hem weg willen hebben dan is hij weg. Ook zie ik Cocu als verstandig man die zelf inziet wanneer het genoeg is. Maar de tijd zal het leren ;)
Vind ik leuk
Guust +3827
zaterdag 12 augustus 2017 om 18:31
Nou lees net een stukje van Cocu dat hij nog genoeg mogelijkheden ziet, dus dat denk ik niet. Maar ik persoonlijk vind het niet erg hoor.
Vind ik leuk
Niellie078 +20146
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:54
cocu out ... geen enkele draagvlak meer .. cocu en brands hebben de club kapot gemaakt voor de langere termijn
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:58
Cocu past niet, Brands is geen slechte.
Vind ik leuk
Niellie078 +20146
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:59
ze hebben het samen gedaan gozer.. brands verkoopt spelers voor te weinig, en krijgt het niet voor elkaar om te verlengen met zijn basis spelers.. zodoende lopen ze bijna allemaal grattis weg
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:02
Hij heeft ook goede dingen gedaan de afgelopen jaren.

Het probleem van Cocu is dat hij te lang vasthoud aan wat hij wilt. Wisselt ook niet door en liet Luuk te lang staan.
Vind ik leuk
Niellie078 +20146
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:08
je moet kijken naar de laatste jaren.. brands is verantwoordelijk voor wat cocu allemaal uitspookt.. als brands een goede is , had hij nu zijn conclusies getrokken en cocu ontslagen ..
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:10
Over dat laatste ben ik het een beetje eens.

Maar zonder Brands was de Mexicaanse enclave nooit ontstaan.
Vind ik leuk
Niellie078 +20146
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:14
tuurlijk brands heeft goed werk verricht.. maar nu lijkt er een einde te komen aan al het geluk aan zijn zijde .. lozano goede aankoop , maar bij zijn verkoop krijgt PSV ook weer niet alle centjes .. spelers worden steeds duurder en psv heeft weinig of geen geld
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:15
Wie loopt er dan bijna gratis weg?
Vind ik leuk
Niellie078 +20146
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:16
Willems, narsingh , moreno , en nog wel meer hoor.. allemaal spelers waar meer uit te halen viel ..
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:07
Ff serieus, daar hoor ik niemand over maar psv heeft n zwakkere selectie dan vorig seizoen.. plus volgend mij ook een smallere selectie..

De jeugd is er ook niet klaar voor.. z'on Bergwijn leuk en aardig, maar niet goed genoeg..

Die kans tegen Feyenoord bepalen vaak het net wel of net niet...
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:17
laat van Bommel maar eerst ervaring op doen want anders gaan we van in de drup naar regen cocu van Bommel geen verschil
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:35
Sowieso hebben ze een andere persoonlijkheid en stijl.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:15
Doet het goed bij 0 19 . Maar hij wil eerst dit seizoen afmaken. Al zou ik hem graag als assistent zien.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:50
"Wordt de druk te groot wordt"

Hij gaat er gewoon raar van praten.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:51
Nou pierre, er is al uitgesproken nog steeds vertrouwen te zijn. Als je dat nog steeds hebt, heb je dat ook nog nadat de eerste 3 wedstrijden worden verloren
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:58
Jij loopt nog niet zo lang mee, merk ik.
Vind ik leuk
Beulen +940
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:00
Zodra dat gezegd moet worden, is het eigenlijk al te laat.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:52
Komt wel goed komt
Vind ik leuk
Niellie078 +20146
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:55
de eerst komende 10 jaar niet stratum... geen geld , geen goede spelers alleen maar supporters met een grote mond.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:57
Ik heb ginne skrik
Vind ik leuk
Niellie078 +20146
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:01
heb je ook niet nodig .. je staat er zover van af met je buitenlandse avontuurtjes
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:05
Ligt niet staat.....
Vind ik leuk
Niellie078 +20146
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:06
de ligt die niet gaat
Vind ik leuk
Filip_FCU +7024
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:58
Aangezien je een glazenbol hebt, hoe staat Utrecht ervoor over 10 jaar? Hebben we dan al ons eerste sterretje boven ons logo?
Vind ik leuk
Niellie078 +20146
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:00
dan zijn jullie de 3e club van Nederland, en starten jullie elke jaar in de groepsfase Europa league
Vind ik leuk
Filip_FCU +7024
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:04
Is Feyenoord weer is helemaal afgezakt :)
Vind ik leuk
Niellie078 +20146
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:10
nee Ajax en Feyenoord staan voorlopig eenzaam aan de top.... utrecht en Vitesse gaan strijden om plek.3 en psv word elk jaar 5e .. dat is mijn voorspelling
. of de gemeente Eindhoven moet weer staatssteun verlenen
Vind ik leuk
Jozef +23003
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:40
Sowieso niet.

Je kunt je maar een keer helemaal leeg schijten lijkt me.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:52
Bij psv is toch nooit druk?

Daarom kiezen bepaalde spelers ook voor die club. Zo gemoedelijk....
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 augustus 2017 om 09:53]
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:20
Ja want druk kan niet als er een gemoedelijke sfeer hangt... Kijk iedereen hier heeft wel door dat je niet de slimste bent gezien je naam, maar door domme opmerkingen te maken wordt het niet echt beter voor je knul.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:28
over namen gesproken...

Als ik jou was zou ik mijn mond houden, met zo'n nick.

Zeker niet veel te vertellen thuis?
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:58
Goed verhaal alleen jij bent mij niet, jij bent een kneusje..
Vind ik leuk
Jozef +23003
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:43
En warm.

Of zou het nu heet onder de voeten worden daar?

Ben benieuwd wat er met dat warme en stabiele bolwerk gebeurt als er nu een sportieve crisis uitbreekt. Mooie dingen prediken is simpel als het goed gaat....
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:55
Van Bommel doorschuiven is het beste. en dan gewoon met jeugd starten die willen teminste wel spelen. in plaats van Locadia die zich alleen maar 100% kan geven tegen Bayern München
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:58
Ik had Cocu direct na de Europese uitschakeling al ontslagen. Heb er totaal geen vertrouwen in dat hij het nog maar een beetje aan de praat krijgt.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 09:59
Er moet nieuw bloed in het team komen maar daar zijn ze mee bezig. Cocu is zijn houdbaarheids datum heen maar ik zie ze nog wel een ok seizoen draaien want ze kunnen zich alleen op de ere divisie focussen. Dit is de reden dat feyenoord dat feyenoord afgelopen seizoen kampioen is geworden.
Vind ik leuk
Beulen +940
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:05
Je moet echt even je stukje nalezen voordat je hem plaatst.
Vind ik leuk
Jozef +23003
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:45
Toch heeft hij of zij wel een punt.
Vind ik leuk
Beulen +940
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:05
Hoezo een punt? Feyenoord heeft vorig jaar toch gewoon Europees gespeeld.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:02
vreest het ergste voor PSV vnvd maar hoop het niet voor de trouwe fans
...
Vind ik leuk
Gustavo +336
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:06
"Het gaat om resultaten en inkomsten". Het is alsof ik mijn vrouw hoor praten.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:12
Maar als ze nou dik winnen? Hoe wordt er dan gereageerd??
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:12
Maar als ze nou dik winnen? Hoe wordt er dan gereageerd??
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:21
dan is het lek boven en worden we gewoon kampioen... De waan van de dag regeert in de voetbalwereld :)
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:26
Het is weer zomer! Dus tijd voor komkommernieuws! Ze weten van gekkigheid niet wat ze neer moeten zetten.
Vind ik leuk
Guust +3827
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:20
Cocu moet gewoon eens verder kijken dan zijn neus lang is.
Vind ik leuk
Jozef +23003
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:48
Geen bril, maar een verrekijker op zijn neusje dan?
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 10:46
Duh!
Vind ik leuk
14forever +6894
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:09
Ik hoop.op verstand in Eindhoven en dat Cocu zeker nog een tijdje blijft. Mogen ze hem dan toch ontslaan, doe dat dan wanneer de.achtrrstand op Ajax eigenlijk al te groot is geworden.
Vind ik leuk
mcmodd +12100
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:57
Ik heb niet echt het idee dat er bij PSV groot paniek bestaat. Je kunt van Osijek verliezen, het Europese avontuur uitgeknikkerd worden, maar dan is de strijd in de eredivisie niet direct verloren hoor. Ook vanavond is verlies tegen AZ niet direct funest voor PSV, net zomin als verlies tegen Excelsior Feyenoord het kampioenschap kostte. Doe allemaal nu eens rustig aan en jaag Cocu niet direct naar Siberië, Nederland bracht hem al twee kampioenschappen. Hij kan echt wel wat.
Vind ik leuk
Eendracht +8581
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:03
Ik denk dat het scenario allang klaar ligt:
Cocu vertrekt na dit jaar sowieso, v Bommel wordt zijn opvolger.
Om een tussenpaus voor een jaartje aan te stellen zet geen zoden aan de dijk.
Doet die het niet goed wordt het gezeik alleen maar erger, presteert hij wel goed dan zal er de vraag komen waarom v Bommel moet worden doorgeschoven.
Denk dus dat Cocu het jaartje zal afmaken en vervolgens plaats maakt voor v Bommel.
En heel lullig gezegd is het voor v Bommel dan wel ideaal, want gezien de kritiek op Cocu is elke verandering positief..
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:21
Ze hebben geen geld om zijn contract af te kopen.

Cocu zit zat er vorig jaar al te lang.
Of ze hadden meer spelers mpeten verkopen en halen of uit de jeugd.
Te lang te veel en de zelfde spelers dan ga je vanzelf van 100 naar 80% trainen
Vind ik leuk
derksen +7158
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:40
Een eenvoudige overwinning van AZ vanavond 1-3
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:01
Volgens mij zou PSV weleens zomaar de verrassing van het seizoen kunnen worden, ze hebben geen last van Europees voetbal, dus alles kan op het kampioenschap worden gezet, en met hun jeugdige talenten en goede aankopen en omdat ook niemand iets verwacht ,kunnen ze heel sneaky toeslaan en dan is Cocu weer een supertrainer, als Feyenoord supporter hoop ik natuurlijk op mijn club, maar PSV is echt niet zo slecht als nu door de KENNERS word beweerd.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

"Ik denk dat als de start niet goed is, de druk te groot wordt op Cocu"