Strijd Dolberg en Jörgensen: Kasper, heb ik altijd gezegd, is heel bijzonder

Strijd Dolberg en Jörgensen: "Kasper, heb ik altijd gezegd, is heel bijzonder"

zaterdag 12 augustus 2017 om 11:45

Met de start van de Eredivisie komt ook de spitsenkwestie weer opzetten: gaat Kasper Dolberg of Nicolai Jörgensen komend seizoen de meeste doelpunten maken?

Kenneth Perez vindt Dolberg uiteindelijk een streepje voor hebben. "Het is niet een echte tweestrijd. Je moet naar andere dingen kijken dan alleen goals. Er is een groot leeftijdsverschil tussen die twee. Nicolai heeft veel meer ervaring. Kasper, heb ik altijd gezegd, is heel bijzonder. Wat hem in Denemarken speciaal maakt, is zijn optreden in de Europese campagne van Ajax vorig seizoen. Daarmee heeft hij echt indruk gemaakt."

Oud-Feyenoord-spits Jon Dahl Tomasson en assistent-bondscoach van Denemarken heeft vooral een hoge pet op van Jörgensen. "Natuurlijk vinden Denen het mooi als een jong talent als Dolberg doorbreekt. Maar Nicolai heeft in mijn ogen een enorme bijdrage gehad aan het kampioenschap van Feyenoord", aldus Tomasson.

Poll

Wie gaat meer goals maken dit seizoen: Jörgensen of Dolberg?

(1115 stemmen)

Plaats een reactie

zaterdag 12 augustus 2017 om 11:50
Dolberg en Jörgensen mogen zoveel goals maken als ze willen, maar topscorer worden ze niet.

Dat wordt onze Piotr Parzyszek al!
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:52
Zit jij nu al aan de pils?
Vind ik leuk
Mo +6332
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:55
Hahaha
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:02
Kijk, eindelijk iemand die er verstand van heeft!
Vind ik leuk
Niellie078 +20242
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:04
eerder verstandelijk gehandicapt
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:13
au :(

Maar serieus, ik heb best wel veel vertrouwen in Piotr. Misschien wordt hij niet topscorer, maar ik denk dat hij er toch wel minstens 15 in gaat prikken
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:17
15 gaat sowieso wel lukken (mits geen blessures natuurlijk), ik was jaren geleden al overtuigd dat Piotr de ideale spits voor PEC zou zijn, en dit jaar kan hij mijn gelijk eindelijk bewijzen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:22
Als hij maar de goede aanvoer van de flanken krijgt, dat kan nogal een probleempje zijn met Mokhtar, die liever zelf naar binnen dribbelt
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:24
Er moet ook nog wel 1 speler op de vleugel bij komen, maar daar is Nijkamp zich terdege van bewust.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:27
Klopt, maar ik vraag me af wie ze ooit kunnen halen
Vind ik leuk
Niellie078 +20242
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:23
was ook maar een grapje ouwe ! gelukkig vat je het niet te serieus op haha ..

maar hij zal best wel eens een aantal goals kunnen gaan maken ..
heb zwolle hem overgenomen dan ?
wist ik niet eens
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:25
Hij was transfervrij :) heeft er vorig jaar toch 3 meer ingeschoten dan Dessers en van der streek.
Vind ik leuk
Niellie078 +20242
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:29
oké thx man ..
dacht dat hij nog op de vijverberg actief was .. niet verkeerd om hem transfervrij bij de selectie te hebben .. ook als 1e spits ?
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:34
Het is Piotr of Stef Nijland, dus ik neem aan als eerste spits.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:27
Haha, natuurlijk vat ik het niet te serieus op.

Daarnaast, ik lach het hardst als hij straks echt topscorer wordt!
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 augustus 2017 om 12:29]
Vind ik leuk
Niellie078 +20242
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:28
haha ja dan lach ik ook :p
Vind ik leuk
Niellie078 +20242
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:03
ik geef Tim matavs ook wel een kans om topscorer te worden ..
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:06
En dan noem je "gewoon bas" verstandelijk gehandicapt?
Vind ik leuk
Niellie078 +20242
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:07
nou matavs is gewoon een goede spits .. dus dat lijkt me niet heel raar ..
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:06
Wie?
Vind ik leuk
T&T +9954
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:20
WIE...??? Is dat een gerecht!???
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 augustus 2017 om 13:03]
Vind ik leuk
Niellie078 +20242
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:22
ja een Chinese ze weten alleen niet precies waar
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:51
Pffff , echt zo een zomer item
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 11:53
Het is meer een onderbuikgevoel bij Perez wat spreekt. Vorig jaar zei hij exact hetzelfde.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:04
Beide zijn prima spitsen, maar niet echt te vergelijken wat betreft stijl en ook team waarin ze spelen. Uiteindelijk heeft Dolberg de meeste potentie en zie ik hem qua carrière uiteindelijk bij een grotere club terechtkomen.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:04
Zelfs in het nationale elftal heeft Jorgensen de voorkeur boven Dolberg
Reden waarom omdat Jorgensen gewoon beter is .
En natuurlijk als je ze samen laat spelen heb je gewoon een perfect Duo en gevaarlijk wapen.
Vind ik leuk
3ismo +2912
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:12
jorgensen is een dergelijke spits! dollberg is een heel groot talent die het steeds meer waar maakt potentie zlatan! maar denk dat dollberg niet meer te houden is voor ajax! en de waarde bepaald de verhouding!
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:14
Ik denk eerder dat ze het type Jörgensen nu gewoon prefereren boven een Dolberg.
Jörgensen is gewoon een stap verder in positie kiezen voor de goal.
Dolberg is daarentegen beter in het kansen creëren voor zichzelf.
Dit omdat Dolberg over meer techniek en snelheid beschikt.
Het is maar net wat je beter kunt gebruiken in het systeem.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:32
Denk dat je ergens wel gelijk heb ja eigenlijk moet je ze allebei in je elftal hebben denk dat je dan echt niet te stoppen bent ;)
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:59
Zeker een leuk koppel om te hebben!
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:12
Onzin van tomasson. Duidelijk dat hij voor feyenoorder kiest. Hij gaat de aartsrivaal of speler de hemel in prijzen. Perez heeft gewoon een x gelijk al kraamt hij ook vaak onzin uit
Vind ik leuk
Woudo +4614
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:17
Jongens het is toch heel simpel momenteel is Nicolaï gewoon de betere spits is ook niet raar die is 6/7 jaar ouder dan Dolberg, Dolberg heeft misschien meer potentie maar dat moet hij dan eerst eens waar zien te maken nog.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 12:24
je hebt het of hebt 't niet
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:07
Perez heeft wel veel te zeggen de laatste tijd.
Vind ik leuk
Nick Kools +12145
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:43
Dolberg laat af en toe zien dat hij heel geniaal kan zijn.
Alleen is hij niet constant genoeg en heeft moeite om een hele wedstrijd goed of belangrijk te zijn.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:07
Jorgensen is op dit moment beter dan Dolberg. Echter denk ik wel dat Dolberg over 4 jaar beter is dan Jorgensen ooit zal worden. Maar de tijd zal het leren.
Vind ik leuk
glenn +752
zaterdag 12 augustus 2017 om 14:28
das allemaal mooi en misschien waar maar tegen de tij dat Casper een vent is zal hij alweer weg zijn....en van 1 flits per match en met een Hunter op de bank zou mijn keuze snel gemaakt zijn...Hunter starten en Casper inbrengen en NET omgekeerd...daarin tegen Jorgensen is een goede degelijke volwaardige spits die 90 min oorlog kan maken en buiten alle verwachtingen in bij Feyenoord ook nog een intelligente jongen is