Van Ginkel: 'Goed begin, maar hij had wel een paar goals meer mogen maken'

    Van Ginkel: 'Goed begin, maar hij had wel een paar goals meer mogen maken'

    zaterdag 12 augustus 2017 om 20:38

    Marco van Ginkel is blij met PSV-aankoop Hirving Lozano, die zaterdagavond bij zijn Eredivisie-debuut een hoofdrol vertolkte. Toch plaatst de PSV-aanvoerder ook een kanttekening.

    "Vooral in de eerste helft was hij heel scherp", zegt Van Ginkel na afloop van de 3-2 zege op AZ tegen FOX Sports. "Hij is natuurlijk heel gevaarlijk in de omschakeling door zijn snelheid. Hij heeft ook een goeie actie in huis, maar hij had ook wel een paar goals meer mogen maken."

    Van Ginkel doelt daarmee op de minimaal drie uitgelezen mogelijkheden die Lozano liet liggen. De Mexicaanse aanvaller scoorde één keer. "Het is een goed begin van die jongen. Het is pas zijn eerste wedstrijd, dus we gaan nog een hoop zien", aldus Van Ginkel, die de communicatie met de Spaans sprekende Lozano goed vindt verlopen. Met een brede lach: "Ik kan wel een woordje Spaans. Links, rechts... Nee, hij verstaat wel een beetje Engels, dus het gaat goed."

    Plaats een reactie

    zwollie +6604
    zaterdag 12 augustus 2017 om 20:42
    Ja en az had er ook een paar meer kunnenmaken.
    Vind ik leuk
    michelhx +2955
    zaterdag 12 augustus 2017 om 20:44
    Als het bij rust 4-1 staat heeft AZ niks te klagen hoor. Goedkoop scoren weer.
    Vind ik leuk
    zondag 13 augustus 2017 om 02:44
    Zit je weer aan de sterke drank?
    Vind ik leuk
    michelhx +2955
    zondag 13 augustus 2017 om 10:03
    Drink alleen bier of rode wijn qua alcohol. Lozano alleen had er al 4 kunnen maken de eerste helft.
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 augustus 2017 om 20:45
    Lozano deed het goed>maar locadia moeten ze echt kwijt,Een spits van niks is dat.En de verdediging was net een gatenkaas,Word tijd dat psv op schiet met die aankopen.Want brenet en paal was ook niks.De enige goede verdediger die er in staat is arias,De rest is bras.Maar ze winnen.Met te weinig goals en slecht verdedigen
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 augustus 2017 om 20:52
    Heb mij ook zitten ergeren aan die man! Een topper zal Locadia nooit worden, liever kwijt dan rijk.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +5678
    zaterdag 12 augustus 2017 om 20:45
    Zag toch een beetje kiespijn bij hem.
    Vind ik leuk
    ItsMeRudy +142
    zaterdag 12 augustus 2017 om 20:47
    Mooie wedstrijd op naar de volgende :)
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 augustus 2017 om 20:47
    AZ was net zo slecht als nice waar ajax tegen speelde.Stelde geen reet voor dat az
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 augustus 2017 om 20:47
    Terechte wissel van Brenet, voor mijn part had Schwaab ook wel gewisselt mogen worden. Paal begon dramatisch, maar had ik de laatste 20 minuten Jahanbakshsh in zn zak zitten, al met al was een gelijkspel terecht geweest naar het spel kijkende, maar qua 100% kansen had PSV 6-4 moeten winnen.
    Vind ik leuk
    Castromann +5363
    zaterdag 12 augustus 2017 om 20:48
    PSV kanpioenskandidaat nr1 das duidelijk. :p
    Vind ik leuk
    FvE +198
    zaterdag 12 augustus 2017 om 20:52
    Ik hoop op VVV bovenaan na speelronde 1, dat gun ik die Venlonaren wel
    Vind ik leuk
    zondag 13 augustus 2017 om 02:45
    Ik gun ze alles, behalve zuurstof.
    Vind ik leuk
    zaterdag 12 augustus 2017 om 20:54
    PSV gaat nog veel plezier aan Lozano beleven. Jong, fris en dynamisch... Waarschijnlijk volgend jaar alweer weg, gezien Sanchez...haha
    Vind ik leuk
    pinkelman +3841
    zaterdag 12 augustus 2017 om 21:09
    Ik denk als Stengs niet geblesseerd het veld had uit gemoeten dat we het niet veel over Lozano hadden gehad maar over AZ zijn vleugelaanvallers Stengs en Alireza.. schitterend hoe zij PSV als kleuters in de eerste kwartier vast zetten totdat het noodlot toe sloeg en men het nog met een flankspeler moest doen.
    Vind ik leuk
    Jules Pi +10
    zaterdag 12 augustus 2017 om 21:16
    stengs viel na 5 minuten uit maar verder leuke reactie van je!
    Vind ik leuk
    mirkoff +1876
    zaterdag 12 augustus 2017 om 22:38
    Ja joh als als als, was ik nu miljonair.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Van Ginkel: 'Goed begin, maar hij had wel een paar goals meer mogen maken'