Cocu wisselt na 31 minuten: 'Het was niet goed genoeg en dit was nodig'

Cocu wisselt na 31 minuten: 'Het was niet goed genoeg en dit was nodig'

zaterdag 12 augustus 2017 om 22:49

Het Eredivisie-duel tussen PSV en AZ was zaterdagavond 31 minuten oud toen Joshua Brenet werd gewisseld door trainer Phillip Cocu. Dat had niets te maken met een blessure.

Brenet zat totaal niet in de wedstrijd en werd na een half uur uit zijn lijden verlost. "Joshua heeft voor ons ook veel goede wedstrijden gespeeld, maar vandaag was het niet goed genoeg en dit was nodig", zegt Cocu tegen het Eindhovens Dagblad. Volgens het ED was het pas de tweede keer dat Cocu één van zijn spelers zo vroeg wisselde. Vier jaar geleden overkwam het Santiago Arias in de thuiswedstrijd tegen Go Ahead Eagles.

PSV-talent Kenneth Paal kwam in het veld als vervanger van Brenet en voldeed wel. Cocu: "Kenneth heeft zijn waarde voor ons gehad en moet natuurlijk nog veel leren, maar zeker in de slotfase was hij betrokken bij een paar belangrijke intercepties. Hij gaat met ziel en zaligheid voor het plekje op linksback en dat valt in hem te prijzen, heb ik al vaker gezegd."

Plaats een reactie

zaterdag 12 augustus 2017 om 22:52
Word onderhand wel tijd dat die nieuwe linksback gaat tekenen.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 00:04
Zowaar lef getoond door Philip... Ik geloofde het haast niet! De latere laffe wissel van de wijs voor Lozano gaf me weer het bekende schaamtegevoel voor Angsthaas Cocu.....
[Reactie gewijzigd op zondag 13 augustus 2017 om 00:13]
Vind ik leuk
MeAgain +3861
zondag 13 augustus 2017 om 00:10
Nu stelt hij jeugdspelers op en is het weer niet goed.

Je hebt wel een punt, ik had locadia gewisseld voor lammers.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 00:15
Juist! Jij snapt t! En excuses voor het hekelen van Cocu's slappe/laffe beleid, maar ik heb in t stadion mijn portie ergernis echt wel gehad!!...
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 03:58
Het punt is misschienook dat hij de echte beslissing niet durft te nemen. Kijk bernet eraf zal weinig gespreksstof bieden maar locadia eraf blijft natuurlijk n ander boek voor cocu. Maar gelukkig ook de wijs erin dus wie weet komt cocu eindelijk bij de goede pagina
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 08:15
Ik had Lammers bij locadia gezet meteen aan je doelsaldo werken en afmaken die handel!
Vind ik leuk
GaoYao +4469
zondag 13 augustus 2017 om 08:30
Weet niet welke wedstrijd jij hebt gekeken maar AZ stond in de eindfase aardig op de deur te beuken bij PSV.. Was een begrijpelijke wissel en wederom een talent de kans geboden..
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 08:47
Gaoyao ik heb een vermakelijke wedstrijd gezien eentje waarin psv het al veeel eerder had kunnen en moeten beslissen een talent moet je vanaf het begin laten spelen niet als verdediger erbij dan geef je hem een eerlijke kans.
Vind ik leuk
GaoYao +4469
zondag 13 augustus 2017 om 08:55
Was een vermakelijke wedstrijd maar PSV was niet oppermachtig. PSV had meer moeten scoren en daar was Lozano zelf ook debet aan. Zag het meer als een publiekswissel en omdat AZ erg dreigend was in die fase vond ik het wel goed om de Wijs in te brengen en de deur op slot te gooien..
Vind ik leuk
Filip_FCU +6926
zaterdag 12 augustus 2017 om 22:52
Ik zou dit niet zomaar durven als trainer, heel goed gedaan Phil.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 22:56
En dan zeggen ze dat hij slecht wisselt.
Pereiro wordt de sensatie op 10 dit jaar.
Vind ik leuk
DrJ +692
zondag 13 augustus 2017 om 00:00
Hij wisselde ook slecht. Ramselaar kwam erin om geen reden. Pereiro moest daarna weer naar de rechterkant, waar hij juist op 10 erg goed was. Superslechte wissel in mijn ogen.
Vind ik leuk
MeAgain +3861
zondag 13 augustus 2017 om 00:16
Bergwijn kom niet meer. Vandaar de wissel.
Vind ik leuk
Noudyo. +10396
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:08
Dr. Phil heeft eindelijk eens een goede keuze gemaakt
Vind ik leuk
Romario9 +5741
zaterdag 12 augustus 2017 om 22:54
Brenet speelde slecht , maar Paal was ook allesbehalve overtuigend. Moet natuurlijk wel bij vermeld worden dat geen van beiden van nuture een linksback is. Het is na deze wedstrijd wel héél duidelijk geworden dat er sterk behoefte is aan een echte linksback.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 22:57
Paal kon Sl een bal aannemen en naar voren komen ! Goede zet Philip ! Kampioenen
Vind ik leuk
masterpsv +6383
zaterdag 12 augustus 2017 om 22:58
Paal heeft het uitstekend gedaan!
Vind ik leuk
masterpsv +6383
zaterdag 12 augustus 2017 om 22:59
Paal heeft het gewoon goed gedaan hoor.
Vind ik leuk
Romario9 +5741
zondag 13 augustus 2017 om 00:04
Ben ik het niet mee eens. Hij stond veel te vaak stil en gaf de tegenstander te veel ruimte.
Vind ik leuk
masterpsv +6383
zondag 13 augustus 2017 om 00:08
Maar zo slecht heeft hij niet gedaan pas 20 jaar heb vertrouwen in!
[Reactie gewijzigd op zondag 13 augustus 2017 om 00:10]
Vind ik leuk
Gu3rilla +14137
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:18
Daarom vind het ook vrij makkelijk om Brenet zo af te branden de jongen is een redelijke rechtsback niks bijzonders en moet dan op links gaan staan.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:24
Ja, en? Dat is toch al twee seizoenen zo? Als je ruk speelt én er is een alternatief, wordt je gewoon gewisseld. Alleen moet hij dat ook straks met een Van Ginkel of De Jong doen. De laatste zit inmiddels op de bank. Laat Locadia nu ook maar ff staan.
Vind ik leuk
Gu3rilla +14137
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:29
Stel hem dan niet op als linksback want dat is hij niet....
Vind ik leuk
Romario9 +5741
zondag 13 augustus 2017 om 00:08
Er zijn momenteel helaas geen alternatieven. Daar mag Brands voor worden aangekeken. Onbegrijpelijk dat je het seizoen moet beginnen zonder 1 rechtsback in je selectie.
Vind ik leuk
goekie4 +1305
zaterdag 12 augustus 2017 om 22:55
Waarom blijven ze Brenet opstellen als ze weten dat hij niet goed genoeg is. Is duidelijk te zien dat het niet zijn positie is en hij zich er niet op zijn gemak voelt.
Vind ik leuk
DrJ +692
zondag 13 augustus 2017 om 00:02
Ik kan me nog herinneren dat de beste jongen Willems 3/4 seizoen moest vervangen op de linksback en dat super deed. Op rechts was hij juist slecht. Waarom zou hij het nu ineens niet meer kunnen?
Vind ik leuk
goekie4 +1305
zondag 13 augustus 2017 om 00:12
Angst of gewoon vorm, maar de laatste paar x staat hij gewoon niet goed te spelen. Misschien was vandaag een incident maar betwijfel het.
Vind ik leuk
Romario9 +5741
zondag 13 augustus 2017 om 00:10
Brenet heeft Willems een tijd heel verdienstelijk vervangen. Vandaag was gewoon niet zijn dag. Terecht gewisseld. Wil niet zeggen dat die jongen er ineens totaal niks meer van kan. Kan nog steeds een prima back-up zijn.
Vind ik leuk
masterpsv +6383
zaterdag 12 augustus 2017 om 22:57
Paal heeft hem zeer goed vervangen.
Vind ik leuk
Noudyo. +10396
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:09
Nee man, ik vond hem echt matig. Je merkt gewoon dat hij (nog) geen Eredivisie-niveau is. Althans, niet tegen ploegen als AZ of beter.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:25
We wilde toch allenaal jeugd zien? Dan ook niet janken nu...
Vind ik leuk
Noudyo. +10396
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:27
Ik wist niet dat jij een zesde zintuig had: tranen door beeldschermen kunnen lezen
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 augustus 2017 om 23:35]
Vind ik leuk
Romario9 +5741
zondag 13 augustus 2017 om 00:14
Ja leuk dat Cocu de jeugd de kans geeft, maar beetje jammer dat ie dan een middenvelder als rechtsback laat spelen
Vind ik leuk
Noudyo. +10396
zondag 13 augustus 2017 om 00:37
*een aanvallende middenvelder als linksback. Een beetje net als Sinkgraven
Vind ik leuk
Romario9 +5741
zondag 13 augustus 2017 om 01:00
Sorry, links natuurlijk
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:01
Brenet druk bezig met zijn social media?
Vind ik leuk
Noudyo. +10396
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:05
Het breekpunt was toch wel die belachelijke kopbal die bedoeld was voor Zoet. Tja, als je dan weet dat het terecht is dat het publiek je terecht keihard uitfluit...
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:16
Maar Lozano was voor rust ongrijpbaar ! Jammer dat hij er niet nog 1 maakte of aan Ginkel meegaf
Vind ik leuk
Noudyo. +10396
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:28
Had er gerust nog 3 bij mogen maken zeg. Sjonge jonge
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:21
Eindelijk een beetje mentaliteit. Ik hou de hoop op een goed seizoen
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:25
Brenet stond na 31 minuten voor Paal
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:25
Hartstikke goed gedaan maar waarom mag zo een vervelend ventje locadia wel blijven staan dan.
Scoort ook niet en heeft ook geen oog voor zijn teamspelers.
En wil zich ook niet schikken want hij is spits.
Sorry hij is niet goed genoeg ik zeg of een spits halen of op tijd eruit halen lammers erin of luuk want hij was toch zo goed op de trainingen. Als locadia zo blijft lammers erin of moeten we eerst weer een jaar ergeren voordat er gewisseld wordt.
Als brenet niet voldoet wees dan ook eerlijk over het functioneren van locadia aub.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:40
Cocu heeft ballen! ;-)
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:52
Doe brenetje ok maar efkes niet meer opstellen phillip
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 augustus 2017 om 23:52]
Vind ik leuk
John040 +278
zondag 13 augustus 2017 om 00:00
je zal hem graag bij jou lossers clubje willen hebben Perreiro Lozano allebei heel goed gespeeld alleen Locadia was minder keam dat hij te graag wilde. en de wissel Brenet pff gelukkig kwam een links benige speler erin zodat psv ook gevaarlijk werd op links. En beter ook de Wijs eerder erin hebben ook gewoon linksbenige centrale verdediger nodig om ook ook beter het spel aan beide kanten te openen.
[Reactie gewijzigd op zondag 13 augustus 2017 om 00:08]
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 00:15
Het lijkt me onmogelijk maar ik zou Buttner zeker zien passen bij PSV op links achterin. Komt lekker veel mee op,heeft snelheid en een goede voorzet. Misschien wat voorbarig na 2 serieuze wedstrijden maar hij oogt echt heel fit en sterk.
[Reactie gewijzigd op zondag 13 augustus 2017 om 00:15]
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 00:24
Heb Locadia vandaag niet gezien............ maar ja, AZ is geen Bayern.......
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 00:57
Keurige overwinning van psv.
Maar deze wedstrijd kon alle kanten op.
3-2
2-3
3-3

Dus het dubbeltje rolde een keer de goede kant op voor psv.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 01:08
Brenet is een overschatte voetballer! Hij zou nog niet eens uitblinken bij VVV Venlo (met alle respect voor VVV)
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 02:49
Philip, wat heb je afgelopen maanden gedaan... ik reken deze wissel meer Cocu aan dan brennet
Vind ik leuk
dhrwobo +9658
zondag 13 augustus 2017 om 08:41
Lullig voor Joshua, maar terecht. Volgende week Paal opstellen
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 10:09
Als het aan mij ligt mogen trainers dit vaker doen! Er word veel te vaak de hand boven het hoofd gehouden!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Cocu wisselt na 31 minuten: 'Het was niet goed genoeg en dit was nodig'