Veltman: 'Dan zie je dat zijn kleding er niet is, één en één is dan twee'

Veltman: 'Dan zie je dat zijn kleding er niet is, één en één is dan twee'

zaterdag 12 augustus 2017 om 23:01

Naïef, zo noemt Joël Veltman het spel van Ajax na de 2-1 nederlaag bij Heracles Almelo. De Ajax-aanvoerder gaat ook in op het naderende vertrek van Davinson Sánchez.

"We zijn na die 1-0 naïef. Dan willen we die 2-0 maken, maar dan lopen we uit onze organisatie en lopen we tegen twee countergoals aan", reageert Veltman bij FOX Sports. "Er was niks aan de hand. We kwamen gewoon terecht met 1-0 voor en dan geef je het weg."

Ajax miste zaterdagavond Sánchez in Almelo. Hij zat niet bij de wedstrijdselectie, omdat hij te veel bezig was met een mogelijke transfer naar Tottenham Hotspur. Veltman kreeg dat net als zijn ploeggenoten voor de wedstrijd te horen.

"Op een gegeven moment merk je dat zijn kleding er niet hangt. Dan weet je wel hoe laat het is in de zin dat hij er niet bij is. Je komt de kleedkamer binnen, en dan zie je dat z'n hotelpak er niet is. Eén en één is twee denk ik. De trainer zei tijdens de bespreking die hij alleen spelers erbij wilde die honderd procent gefocust zijn op de wedstrijd."

Plaats een reactie

goekie4 +1317
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:04
Vaak is het handig, maar vandaag had je hem goed kunnen gebruiken. Achteraf lullen is altijd makkelijk, hopelijk vangen ze veel voor hem.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:07
Heeft natuurlijk niet alleen met focus te maken. Hij mag nu ook niet meer geblesseerd raken. Want dan ketst de transfer af.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 augustus 2017 om 23:10]
Vind ik leuk
goekie4 +1317
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:14
Dat is waar ook. Verlies je in 1x 40 miljoen euro, maar ja liever 3 punten ;) Ze hadden hem goed kunnen gebruiken
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:17
Dat maakt toch niet zo veel uit als je hem eigenlijk wilt behouden?
Vind ik leuk
goekie4 +1317
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:21
Daar heb je wel gelijk ik, maar ze verkopen hem echt wel. Willen gewoon meer geld zien, wat begrijpelijk is.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 00:42
Uiteindelijk zul je wel gelijk krijgen, maar veel hangt natuurlijk van Davinson zelf af.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:41
Transfer?

Hij is niet te koop heeft meneer Netto zelf gezegd.
Vind ik leuk
buddha +5789
zondag 13 augustus 2017 om 00:52
je weet toch wie marc zn maker is. GEPETTO. en je weet het pinokkio loog best wel vaak he.
Vind ik leuk
oke dan +3916
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:34
Wil nu ook wel is weten wat er precies met Sanchez was,want die had natuurlijk gewoon moeten spelen. Of hij nu een transfer wil of niet maakt geen zak uit. Dat is gewoon de eerste die je invult op het wedstrijdformulier. Maar waar ik me het meest aan erger is dat de selectie weer niet op peil is bij de start van het seizoen. Al het goede van vorig seizoen is in 1 maand weg. De wedstrijden tegen Nice konden 2 kanten op maar we zijn wel uit de CL. Dan de start van het seizoen. De 1ste wedstrijd is zo belangrijk want verlies je die loop je het risico wekenlang achter de feiten aan te lopen. En jawel hoor we verliezen terwijl Jong Ajax die wedstrijd waarschijnlijk nog zou winnen. Al die miljoenen op de bank maar de selectie echt versterken ho maar. Veltman,Viergever en Schone spelen niet voor niks al jaren in de Eredivisie. Dat is hun plafond. Van Schone kan ik af en toe nog genieten. Viergever speelt nooit meer zo'n goed seizoen als het vorige, en Veltman is al jaren international maar ontwikkelt zich niet verder. Dijks was al afgeschreven,speelde vandaag redelijk maar niet van het niveau wat we nastreven. Op de posities voorin hebben we alleen jonge talenten lopen die sterke met zwakke optredens afwisselen en Youness die veel te weinig rendement heeft. Zorg nou is dat er op bijna iedere positie een talent en een ervaren speler staat. Zo moeilijk kan dat toch niet zijn als er 150 miljoen op de bank staat.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:05
Wat een zooitje!!
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 07:06
idd, Ajax mag gewoonweg niet verliezen van Heracles met al het spelersmateriaal dat ze heeft.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:05
Krijg lekker wat heen en weer en pak je koffers Veltman

Wat een drama deze gozer
Als Sanches dan toch wordt verkocht doe hem er dan gratis bij

En dat is dan aanvoerder
Vind ik leuk
Streaker +2372
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:10
En als je toch bezig bent, dan de trainer ook maar.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:16
Hoezo de trainer? Peter begon niet best vorig seizoen en haalt de finale EL. Kap er nou is mee onzin uit te kramen en wacht rustig af
Vind ik leuk
Streaker +2372
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:44
Peter vond en vind ik een veelbelovende trainer met een interessante strategie. Keizer kan geen indruk op me maken, dus ik denk dat het niks wordt.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 01:09
Ben ik het niet mee eens, bij hem was het ook maar de vraag of het zou werken.
Hij heeft lang onder druk gestaan, vanaf dat ze verder kwamen in de Europa league werd er minder aan hem getwijfeld.
Deze trainer komt vanuit jong Ajax, weet dus hoe Ajax wilt spelen.
Geef hem gewoon gewoon de tijd.
Vind ik leuk
AFC +3734
zondag 13 augustus 2017 om 01:36
Voetbal bij jong Ajax zag er vaker beter uit dan onder peter Bosz.. Dat was je zegt is gebaseerd op niks.. champlq uitschakeling was een klap en dan heb K hoef K het niet over Nouri te hebben.. Dan ben je ook nog is je beste verdediger kwijt op de dag van de wedstrijd en je geeft een 1-0 weg met 2 domme counters.. Heeft niks met de trainer te maken.. Al begrijp ik niet altijd zijn wissels
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:16
Haha

Kan ook wel gelijk
Vind ik leuk
Stranger +2275
zondag 13 augustus 2017 om 01:41
En al die supporters die van af de zijlijn staan te brallen ook maar;-)
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:05
Je bent al jaren naïef Joël.
OPZOUTEN.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:06
Tja, slechte start Keizer. Wederom slecht gewisseld, weinig beleving en deed te veel denken aan de FdB jaren. Belooft niet veel goeds.
Met Veltman, Viergever en Dijks natuurlijk ook geen topverdediging.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:09
Met die verdediging moeten we het gaan doen vrees ik. En we kunnen wel iedere keer afgeven op de wissels.. maar Keizer is ook niet te benijden hoor. De hele bank is afgeroomd.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:07
De Ligt, Veltman, Viergever, Dijks. De hele achterhoede is Ajax onwaardig. En dan ga je juist je beste speler van de hand doen. Wat een beleid is Ajax aan het voeren? Weg met Kiezer en Overmars. Ze bakken er allebei helemaal niets van! Weer een klote seizoen gaat het worden. We lopen mijlen achter op Feyenoord wat betreft de selectie. Het is allemaal jong prut en die kereltjes denken dat ze er allemaal al zijn. Walgelijk gewoon!
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +12895
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:07
We weten allemaal waar het toe geleid heeft vorig seizoen zodra je in het begin van het seizoen al punten morst...
Vind ik leuk
Mo +9598
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:07
Deze wedstrijd maakte meer en meer duidelijk dat Sanchez niet weggaat. Ookal bieden ze 70 miljoen hij blijft gewoon want zonder hem ga je een heel lang seizoen tegemoet. Want dit lijkt godverdomme de verdediging van Heerenveen wel zo slecht.
Vind ik leuk
vinny99 +749
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:08
Had Keizer een aantal andere spelers ook thuis kunnen laten die niet gefocust op de wedstrijd waren behalve Sanchez?? OMG wat slecht. Zo plichtmatig.. Geen beleving... In de aanval moet zeker wat bij. Die drie voorin schieten op deze manier nog geen 30 goals bijelkaar.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 augustus 2017 om 23:13]
Vind ik leuk
klaas +146
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:08
wat een lulverhaal ,met dan zie je zijn hotelpak niet hangen ,dan weet je hoe laat het is ,je ziet hem toch niet in de bus ook zitten blinde ,zelf dan gaat er geen lichtje branden bij die rukker
Vind ik leuk
tikkietoe +3104
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:09
Keizer wil de spelers van Ajax even niet meer zien denk ik.
Hij wilde volgens eigen woorden alleen spelers erbij die 100 procent gefocust zijn op de wedstrijd. Heb ik niet gezien vandaag.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:10
Keijzer wilde alleen spelers erbij hebben die 100% gefocust waren op de wedstrijd.
Blijkbaar zijn er toch een paar erdoorheen geglipt
Vind ik leuk
Johan.l +4067
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:10
Koop een nieuwe selectie Marc, ze kunnen er allemaal geen donder meer van. Jongens kom niet klagen maar dragen en bidden om kracht, het komt allemaal goed!
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:10
Wat een grap van een aanvoerder ben jij!!! Slechtste man van afgelopen seizoen en eerste wedstrijden dit seizoen. JOEL FOUTMAN
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:11
Dan merk je dat zijn kleding niet hangt?? Allejezus wat een ramp , wat een mongool die gozer, wees prof en jank niet , sta op en pak die punten maar wat doe je niets helemaal niets flapdrol , sorry
Vind ik leuk
Leffe +955
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:12
Dacht dat het over iemand anders ging dan Sánchez.,,Was toch al bekend dat hij zou vertrekken, groot goed lichaam, robuuste zuid-Amerikaanse kop erop!.Gaat wel slagen in het buitenland, misschien wat tijd nodig maar zal wel goedkomen.
Vind ik leuk
Sil95 +5657
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:14
Veltman..al jarenlang met afstand de slechtste speler aan onze kant. Je zou dan denken dat Ajax op een gegeven moment door selecteert. Nee meneer wordt vervolgens beloond , door de aanvoerdersband te krijgen. Het is een lachertje. Je verkoopt vervolgens ook nog ( naar alle waarschijnlijkheid ) je beste verdediger. De bankrekening wordt wederom gespekt, nadat er al ruim 40 miljoen is ontvangen voor Klaassen, Riedewald en Tete. Maar gelijkwaardige vervangers terughalen is niet aan de orde. Ben je gek zeg? Stel je voor dat Ajax de weg omhoog zou inzetten. Nee dan maar liever wat extra miljoenen. Terwijl de ArenA donderdag al weer vol zit voor Ajax Rosenborg. Hoe lang worden de fans nog besodemieterd?
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:15
Die Veltman blijft een flafdrol zowel in als buiten het veld.
Vind ik leuk
Bizzy +9919
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:15
Ben benieuwd tegen Rosenborg.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:16
Wat een duffe opmerking /dan zie je dat zijn kleding er niet hangt,
Zat hij dan wel in de bus toen jullie vertrokken, wat een sukkel die aanvoerder van jullie.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 augustus 2017 om 23:18]
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:56
Haha. Idd. Sorry, ik typte het ook.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:17
Wanneer gaan we eens realistisch zijn?.
We weten allemaal dat we met huidige selectie niets tot weinig gaan bereiken.

De jeugd een kans geven pakt al 3 jaar niet goed uit. Dan heb ik liever een aantal spelers met ervaring waar we geen wins op kunnen maken maar die er wel staan op de momenten wanneer nodig is dan de jeugd spelers die op moment actief zijn.

Natuurlijk kun je de jeugd een kans geven.
Wanneer je met 3-0 voorstaat kun je jeugd spelers ervaring laten op doen. Maar met dit beleid bereik je helemaal niets.

Ook vind ik het teleurstellend dat 80% de trainer de schuld geeft. Hij moet ook maar handelen met de spelers die hij heeft. (Slecht materiaal)
[Reactie gewijzigd op zaterdag 12 augustus 2017 om 23:19]
Vind ik leuk
United +38924
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:27
Helemaal niets in Amsterdam....
Vind ik leuk
Roekoe +4375
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:34
Hahahahahahhahahahahaahah jankmuil
Vind ik leuk
Alex43 +46
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:53
Kom op mensen het was gewoon slecht vandaag en sanchez had je niet echt nodig wand van heracles moet je toch gewoon winnen mensen kom op zeg
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:54
Zat Sanchez wel in de spelersbus dan? Ik mis een stuk in het verhaal.
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:54
Der Kaiser zijn plan B en C hebben niet gewerkt en dat ondanks het feit dat Ziyech ons nog wist te verzekeren dat ze veel verder zijn dan Feijenoord en PSV.......
Vind ik leuk
zaterdag 12 augustus 2017 om 23:59
Plan B werkte prima. 6 minuten na de komst van Huntelaar, scoorde Heracles. Las ik net.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 00:00
Ik zeg : een verdomd puik plan!!! Die moeten ze erin houden daar.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 00:07
Soms zijn wij het best wel eens met elkaar ... zoals nu bijvoorbeeld. Haha.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 00:02
Sánchez gaat naakt over de schutting
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 00:39
Dat hoeven ze niet in beeld te brengen
Vind ik leuk
jeepee +762
zondag 13 augustus 2017 om 00:38
Zo, ... en nu lekker slapen.
Vind ik leuk
Cappie +5996
zondag 13 augustus 2017 om 09:58
Naïef zegt Veltman.
Vind ik leuk
Teo Smith +14817
zondag 13 augustus 2017 om 10:21
Geen probleem, Veltman kan weer in het centrum spelen.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 10:38
goed plan , samen met de ligt en dan dijks als back ...ik zeg : een garantie voor de 4e 0 op rij
Vind ik leuk
United FC +12636
zondag 13 augustus 2017 om 11:29
Toch hoop ik dat Sanchez nog een jaar bij Ajax blijft! We hebben hem hard nodig dit seizoen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Veltman: 'Dan zie je dat zijn kleding er niet is, één en één is dan twee'