Zo bedoelde Jürgen dat niet, van een motivatieprobleem is echt geen sprake

"Zo bedoelde Jürgen dat niet, van een motivatieprobleem is echt geen sprake"

zondag 13 augustus 2017 om 07:00

Met de 3-2 overwinning op AZ heeft het chagrijn in Eindhoven plaatsgemaakt voor optimisme. PSV-aanvaller Steven Bergwijn is blij dat met de thuisoverwinning op de Alkmaarders de dramatische seizoenstart de rug is toegekeerd. VoetbalPrimeur sprak Bergwijn na PSV – AZ.

Emile van de Sande
EINDHOVEN

Tegen AZ ging PSV tot het gaatje. Het leverde veel spektakel op en bij vlagen ook goed voetbal, twee aspecten die volledig ontbraken in de dubbele ontmoeting met NK Osijek.

Hoe het kan dat PSV tegen AZ wel alles kon geven en tegen NK Osijek niet? "Dat weet ik niet. Daar heb ik geen verklaring voor", begint Bergwijn tegen VoetbalPrimeur. Jürgen Locadia sprak na de wedstrijd tegen Osijek van een 'motivatieprobleem'. Die uitspraak nuanceerde de spits van PSV zaterdagavond en dat begrijpt Bergwijn. "Zo bedoelde hij dat niet, dat heeft hij al aangegeven. Van een motivatieprobleem is echt geen sprake."

De uitschakeling kwam uit het niets en deed veel pijn in Eindhoven en omstreken. "Het is ontzettend vervelend dat je geen Europees voetbal speelt. Maar het is nou eenmaal wel zo gelopen, we moeten nu gewoon door. We moeten ons vol op de competitie richten", weet Bergwijn.

Kritiek via social media
Ruim een week na de Europese sof wachtte AZ in de seizoensouverture. "De knop omzetten gaat automatisch, maar dat betekent niet dat we het na een dag waren vergeten. Maar we hebben geen keus: het seizoen is net begonnen, we moeten door. Maar natuurlijk hadden we er moeite mee", erkent Bergwijn. Hij kreeg, net zoals zijn collega's, ladingen kritiek te verwerken na de thuis- en uitwedstrijd tegen Osijek (beide 1-0 verlies).

Vooral via social media lieten fans weten wat ze van de regelrechte afgang vonden. Bergwijn probeert zich daarvoor af te sluiten, maar dat lukt lang niet altijd. "Je leest af en toe wat dingen. Op het internet zie ik wel eens wat voorbijkomen. Ik probeer zo min mogelijk te lezen van wat er naar mij gestuurd wordt op social media. Maar soms zie ik wel iets langskomen."

De kritiek is vervelend, maar de vleugelaanvaller van PSV trekt zich er weinig van aan. Bergwijn hoopt dat zijn teamgenoten dat ook doen. "Daar moeten we ons niet te druk om maken, we moeten als groep gewoon bij elkaar blijven. We hebben genoeg kwaliteit, dat heb je vandaag ook kunnen zien."

Plaats een reactie

GaoYao +4179
zondag 13 augustus 2017 om 07:16
Was een mooie wedstrijd & goed om te zien dat PSV zich zo goed heeft herstelt. De nare blessure van Stengs was het enige nare om te zien.. Nu de Jong verkopen en de jeugd meer kans geven!
Vind ik leuk
dhrwobo +7914
zondag 13 augustus 2017 om 09:42
Wijze uitspraken
Vind ik leuk
RDB2402 +1831
zondag 13 augustus 2017 om 07:34
Komt helemaal goed, herstel was gisteren prima, AZ is gewoon een goeie tegenstander ! Gewoon lekker om met 3 punten te beginnen en niet tegen een enorme zeperd aan te lopen, stel je verliest de eerste competitie wedstrijd, het voetbal ziet er niet uit, je hebt een zeer onervaren coach rondlopen, en je de selectie verliest zijn beste verdediger en is nog niet op niveau, pas dan zou ik me echt zorgen gaan maken !!
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 08:31
Je praat of AJAX helemaal het spoor bijster is. En dat PSV er nu weer helemaal is. Klein beetje overdreven toch? Misschien ken je de uitspraak: 1 zwaluw maakt nog geen zomer. En anders zoek je daar de betekenis maar ff van op.
[Reactie gewijzigd op zondag 13 augustus 2017 om 08:32]
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 07:44
Ik had graag gezien dat na de penalty dat Cocu ballen had getoond en Locadia eruit had gehaald en Lammers erin. en niet Lozano eruit voor De Wijs.tuurlijk wil je op safe spelen maar dat was niet nodig. Cocu toonde wel ballen om Brenet eruit te halen voor Paal.dat was wel weer goed om te zien! al met al er zijn verbeter punten. er moet een linksback komen en nog een verdediger. dan is in principe de selectie goed genoeg. Lozano was de smaakmaker wat kan die voetballen zeg! moet alleen niet geblesseerd raken!! Dan heeft PSV een probleem
[Reactie gewijzigd op zondag 13 augustus 2017 om 07:47]
Vind ik leuk
Noudyo. +9199
zondag 13 augustus 2017 om 09:02
"Zo bedoelde hij dat niet, dat heeft hij al aangegeven. Van een motivatieprobleem is echt geen sprake."

Hoe bedoelde hij het dan wel, Steven? In plaats van iets rechts proberen te praten, wat nu onderhand wel héél vaak gebeurd, kunnen jullie beter gewoon je mond houden over wat het publiek heeft te zeggen en gewoon doen waarvoor je betaald wordt: goed voetballen. Ik wil nog wel eens zien wanneer we tegen een Roda JC of VVV spelen. AZ wou nog voetballen, die ploegen zullen dat niet willen.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 10:14
Laten we kritisch blijven met zijn allen.
We hebben maar 1 wedstrijd gewonnen die we in alle eerlijkheid ook makkelijk hadden kunnen verliezen.
Wat een fouten parade die een beetje voetbalploeg normaal gesproken wel had afgestraft.
En als je die locadia ziet ballen dan kan hij roepen dat hij spits is maar op de flank was hij beter terwijl dat al drama was.
En dan heeft hij ook nog is geen overzicht voor zijn medespelers dat kost je standaard twee doelpunten per wedstrijd.
Geef aub lammers snel de kans
[Reactie gewijzigd op zondag 13 augustus 2017 om 10:21]
Vind ik leuk
joedelie +1931