PSV-strijd lijkt beslist: Voelt fijn na al die jaren dat ik aan het wachten was

PSV-strijd lijkt beslist: "Voelt fijn na al die jaren dat ik aan het wachten was"

zondag 13 augustus 2017 om 07:57

Nu Jürgen Locadia zaterdagavond opnieuw in de basis mocht beginnen als spits, lijkt PSV-trainer Phillip Cocu een duidelijke voorkeur te hebben voor de rest van het seizoen. Locadia kreeg wederom de voorkeur boven Luuk de Jong, die opnieuw op de bank begon. Laatstgenoemde spits lijkt op weg naar de Eindhovense uitgang.

Locadia moest het de afgelopen jaren doen met een rol als buitenspeler. "Het voelt fijn na al die jaren dat ik aan het wachten was", aldus Locadia in gesprek met FOX Sports. "Ik zal het natuurlijk iedere wedstrijd moeten laten zien. Luuk is er nog steeds en is gewoon een goede spits. Ik zal iedere wedstrijd moeten laten zien dat ik daar hoor, dan is het aan de trainer om een keuze te maken."

Locadia werd andermaal geconfronteerd met zijn uitspraken na de wedstrijd tegen NK Osijek, waarin hij aangaf dat het makkelijker is om jezelf te motiveren voor een wedstrijd tegen Bayern München, dan voor een onbekendere Kroatische ploeg. Dat kwam hem duur te staan. Locadia: "Wat ik dan denk? Dat ik gewoon eerlijk was en verkeerd begrepen werd. Vorige week zei ik ook in een interview wat ik ermee bedoelde. Als m'n teamgenoten en de technische staf mij begrijpen, telt dat voor mij."

Plaats een reactie

zondag 13 augustus 2017 om 08:04
De vraag is natuurlijk wel: kan hij zich motiveren tegen al die kleine clubs? Het is per slot van rekening geen Bayern Munchen!
Vind ik leuk
dhrwobo +5963
zondag 13 augustus 2017 om 09:03
Huilie huilie. Als iedereen niet zo'n afzeikcultuur in stand zou houden, maar even zou nadenken wat hij ermee bedoelde, dan kan je hooguit zeggen dat het nogal lullig z'n strot uit kwam
Vind ik leuk
United FC +2482
zondag 13 augustus 2017 om 13:53
Aah joh ik snap je wel maar het was wel humor geef toe!
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 09:47
XD. Gaat moeilijk worden voor hem.
Vind ik leuk
Streaker +2259
zondag 13 augustus 2017 om 09:56
De grap is inmiddels behoorlijk uitgemolken.
Vind ik leuk
United FC +2482
zondag 13 augustus 2017 om 13:50
Heeft een lang beschimmeld baardje gekregen.
Vind ik leuk
United FC +2482
zondag 13 augustus 2017 om 13:50
Luuk de Jong 2.0?
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 08:08
Als Locadia er nou 20 inschiet dit seizoen hoor je mij niet klagen. maar dat zie ik niet gebeuren... Eerder Lozano die er 25 inschiet wat een voetballer!
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 09:49
Klopt, PSV was niet voor niks al 3 jaar gelinkt met Lozano, die man kan ballen. Hij werd eerder ook gelinkt aan United, Sociedad, City en Ajax maar ben blij dat hij naar PSV is gekomen.
Vind ik leuk
United FC +2482
zondag 13 augustus 2017 om 13:52
Speelde die goed?
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 14:15
Hij speelde goed Die Lozano. iets meer rust dan scoorde hij gewoon een hattrick!
Vind ik leuk
United FC +2482
zondag 13 augustus 2017 om 14:19
Altijd fijn om zo'n speler te hebben.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 08:09
Dit soort arrogantie hoort in 020 thuis,want gisteren was het ook weer niet om aan te zien bijdehand je.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 11:06
Klopt. Bovenal is Locadia een houten klaas. De weinig startsnelheid dus weinig geslaagde acties.. grote draaicircel. geen goede kopper. Alleen neusje voor de goal en goed schot. Kortom beperkte spits. Daarbij ook nog dom en ongemotiveerd/arrogant. Exit please... liever Sam L of Luuk zelfs in de spits. Vincent J zou geweldig zijn!!!!!
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 12:22
Die goal van Pereiro was overigens heerlijk. Wat een voetballer is dat. Hij is gewoon geen buitenspeler
Vind ik leuk
Boaz +33
zondag 13 augustus 2017 om 11:18
Ben je op je teentjes getrapt? Volgens mij zijn jullie hier arrogant met neerhalende uitspraken tegen Ajax fans.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 08:35
Eindelijk zeg de wijze keuze Cocu .
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 08:40
Keuze?
Er is maar één keuze:
Cocu opstappen, en een frisse wind...
PSV gisteren... Het was weer als vanouds:
MEER VAN HETZELFDE...
Dit concept is zo bekend dat zelfs AZ gisteren - met ´n beetje geluk - de wedstrijd had kunnen winnen...
Dan waren de rapen gaar geweest... Denk je ook niet?
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 08:48
Jaa maar toch uiteindelijk stel dat Cocu weg gaat nu is het wel wat te laat om een andere trainer nu aan te wijzen als Psv wat daar aan gedaan zou moeten hebben was dat gelijk aan het begin van de Transferperiode.
En trouwens als er een nieuwe trainer zou komen zou hij toch weer met of Locadia of de Jong beginnen omdat het juist 2 basis krachten zijn.
Hij zou gaan passen en meten en dan pas zijn keuze maken .
Kijken of de jong of Toch locadia op de bank had moeten zitten .
En nu toch Cocu gekozen heeft voor een Locadia vind het eindelijk een wijze keuze.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 08:53
Andere speelstijl, dat bedoel ik vooral...
Kan prima met dezelfde spelers.
Kijk naar wat Conte vorig jaar Met Chelsea gedaan heeft...
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 09:00
Ja ok maar ja hun hebben gewoon het geld daarvoor he je kan de begroting van een Chelsea niet vergelijken met een PSV .
Maar ok ik begrijp wat je bedoeld met speelstyle veranderen en dat kan inderdaad.
Maar eerlijk gezegd heeft Cocu dat gisteren toch ook gedaan toch .
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 09:19
Ik heb alleen de samenvatting gezien gisteren, dus heb eigenlijk geen recht van spreken, maar wat ik daarin zag, maakt in mijn ogen duidelijk dat PSV verder gaat op de weg die het eerder ging...
Jammer want dat werkt in mijn beleving niet meer...

´n Frisse wind voor een goed elftal, is naar mijn idee de oplossing.
Dit speelconcept heeft geen toekomst meer... Dat wordt straks duidelijk tegen clubs als ADO, VVV, Willem II, NAC... enz.

Maar ja ´de Brandsons´, (Brands + Gerbrands), zijn nog al van het behoudende stempel...

groeten
Sjef
Vind ik leuk
Senn +2110
zondag 13 augustus 2017 om 10:04
Nee was totaal niet hetzelfde als vorig seizoen. Er ging nog heel veel fout. Maar de intentie was er. Er was meer diepgang en we speelde met de punt naar voren ipv naar achteren.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 12:45
En nu zit Keizer met z'n handen in z'n haar ;)

Ajax werd wel even kampioen. De 1e nul punten zijn binnen!

Van kampioen zowiezo
naar falen in Almelo
Vind ik leuk
United FC +2482
zondag 13 augustus 2017 om 13:56
Welk haar?
Vind ik leuk
2cents +29208
zondag 13 augustus 2017 om 08:39
"Als m'n teamgenoten en de technische staf mij begrijpen, telt dat voor mij."

Natuurlijk begrepen zij het, ze stonden allemaal met dat gevoel in die voorronde. Dat was precies het probleem.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 08:50
Jammer maar ik denk dat op dit moment geen een spits zal slagen bij psv! Kreeg gisteren werkelijk geen een goede bal!
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 08:57
wat een flapdrol die locadia de hele wedstrijd niet gezien....owja toch wel hij peerde 1x een bal meters hoog over! Als dit de nieuwe ''topspits'' van PSV moet zijn denk ik dat lozano het nog druk gaat krijgen
Vind ik leuk
MeAgain +2951
zondag 13 augustus 2017 om 11:18
Klopt, hij had die ene bal moeten afgeven maar had geen oog voor zijn medespeler die er beter voor stond.
Vind ik leuk
PSVKRK +343
zondag 13 augustus 2017 om 09:01
En ook gisteravond liet die weer niet zien waarom die eerste spits moet zijn bij PSV
Vind ik leuk
Noudyo. +7264
zondag 13 augustus 2017 om 09:05
Gewoon Lammers er in zetten. Die Locadia bakt er echt geen pepernoot van. Heb een kans gezien, en het hele stadion inclusief ik zaten te schreeuwen als gekken dat hij die bal op Lozano moet geven, want die had meters ruimte. Wat doet ie? Hij jaagt de bal vijftig meter over de goal met z'n linker. Wat een onbenul.
[Reactie gewijzigd op zondag 13 augustus 2017 om 09:05]
Vind ik leuk
Romario9 +4155
zondag 13 augustus 2017 om 09:34
Natuurlijk had hij die bal af moeten geven op Lozano, maar spitsen willen scoren. En hij voelt natuurlijk ook die prestatiedruk: hij moet nu doen wat De Jong niet lukte.
Vind ik leuk
Noudyo. +7264
zondag 13 augustus 2017 om 09:42
Als hij zich niet "kan motiveren" voor wedstrijden, dan is prestatiedruk toch wel het laatste wat ie zou hebben.
Vind ik leuk
Romario9 +4155
zondag 13 augustus 2017 om 09:58
Die uitspraak snapte ik ook niet.
Vind ik leuk
United FC +2482
zondag 13 augustus 2017 om 13:59
Dat blijft hem achtervolgen dit seizoen. Bij elke slechte wedstrijd komt dat naar boven haha ;p
Vind ik leuk
Teo Smith +10606
zondag 13 augustus 2017 om 09:07
Daar ga je de oorlog echt niet mee winnen. Armenteros misschien wat? Of kramer haha.
Vind ik leuk
United FC +2482
zondag 13 augustus 2017 om 14:00
Armenteros naar Feyenoord en Kramer naar PSV?
Vind ik leuk
Teo Smith +10606
zondag 13 augustus 2017 om 14:04
Die hebben we al gehad, graag geen 2de keer.
Vind ik leuk
United FC +2482
zondag 13 augustus 2017 om 14:06
Wie zie jij nog graag naar Feyenoord komen of ben je wel tevreden met de selectie?
Vind ik leuk
Teo Smith +10606
zondag 13 augustus 2017 om 14:10
RVP op zich wel, zou iedereen wel leuk vinden, nu ook Huntelaar terug is. Nigel de Jong misschien nog bij Ajax, maar dat zie ik ze niet meer doen.
Vind ik leuk
United FC +2482
zondag 13 augustus 2017 om 14:18
Ja dat zou ik ook wel mooi vinden. RvP is toch wel een van mijn lievelingsspelers. Jammer genoeg Feyenoorder maar goed. Voor in de Champions League kan je die er wel bij hebben. (eventueel Europa League).

Nigel mag zeker terugkomen naar Ajax. Marc loopt weer flink te slapen met zijn aankoopbeleid. Na Klaassen is de balans er een beetje uit. Vond vorig seizoen ook al dat Marc meer ervaren spelers moest aantrekken. Met alleen de jeugd/talenten red je het niet. Daar moet nog een goede mix in gevonden worden.
Vind ik leuk
Romario9 +4155
zondag 13 augustus 2017 om 09:31
Alle ogen zijn nu gericht op Locadia. Hij ligt onder een vergrootglas. "Laat maar eens zien of je het beter doet dan De Jong". Ik hoop dat hij met die druk om kan gaan. En dat hij de tijd krijgt. Want laten we niet vergeten: hij is van nature een centrumspits, maar hij heeft inmiddels al een paar jaar niet meer in het centrum gespeeld. Is misschien weer ff wennen.

Ik vind dat ie wat vertrouwen en tijd mag krijgen. Locadia is veel meer een spits die bij PSV past. Je kunt hem over de grond aanspelen, je kunt hem de diepte insturen, hij heeft af en toe zelf een actie in huis. Allemaal dingen die De Jong mist.
[Reactie gewijzigd op zondag 13 augustus 2017 om 09:36]
Vind ik leuk
United FC +2482
zondag 13 augustus 2017 om 14:01
Misschien is het wel verleerd...
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 10:06
Nou alleen nog wekelijks die bal in het netje leggen dan.....
Voor mij is en blijft het geen diepe spits maar ja wie ben ik
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 10:11
En eigen jeugd -:) lammers en Piroe komen er ook aan
[Reactie gewijzigd op zondag 13 augustus 2017 om 10:12]
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 10:15
Locadia is niks beter dan de Jong, denk eerder slechter. Beide verkopen en een nieuwe spits kopen met Lammers daarachter lijkt me het beste.
Vind ik leuk
Leeuw +2147
zondag 13 augustus 2017 om 10:20
Niet waar. Gister speelde hij niet de hele wedstrijd goed, maar hij moet op die positie een aantal wedstrijden staan en dan kan iedereen hem beoordelen.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 10:20
Ik hou drie wedstrijden mijn mond, hij mag het laten zien. Ben benieuwd. Het is voornamelijk zijn strijd, werklust en gedrag waar ik op ga letten.. Kijken of het een (meer) waarde heeft voor het team.
Vind ik leuk
United FC +2482
zondag 13 augustus 2017 om 14:06
Hoeveel procent was hij gemotiveerd etc...
Vind ik leuk
rinirat +439
zondag 13 augustus 2017 om 10:22
Ik vind hem spelen als een krant fysiek sterk,maar kan verder niets.
Gaat hem ook niet worden denk ik.
Een jeugdspeler komt er vanzelf in straks.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 10:29
Cocu moet hem de laatste drie wedstrijden dat hij spits was achter elkaar laten kijken zonder dat hij mag slapen.
Die jongen begrijpt zichzelf verkeerd.
Hij denkt echt dat hij goed is en met deze uitspraken probeert hij zijn slechte voetbal te verdoezelen.
Excuses excuses excuses.
Hij is gewoon niet goed genoeg.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 10:51
Lees die kop, zie Locadia en denk die meent kampioen te zijn. Een soort Driesje 2.1... Het had zomaar gekund met dit heerschap!

Zie hem nog met zijn hand om Kluivertje staan, de stoere bink.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 11:10
Cocu en PSV had deze Locadia wel erop mogen aanspreken en opvoeden dat dit wat hij zei tegen Ocijek dat daar consequenties bij hoorde. Dat zeg je als spits gewoon niet want dan benedeel je heel je medespelers
Vind ik leuk
United FC +2482
zondag 13 augustus 2017 om 14:14
Hij probeert zich er onderuit te lullen.. maar gewoon een oerdomme uitspraak.
Vind ik leuk
furgist +546
zondag 13 augustus 2017 om 11:15
Ik begrijp niet dat luuk de jong zo is weggezakt. Volgens mij hoopte hij na 1- 1,5 jaar weer een vervolgstap te verdienen..als hij wat langer scherp was gebleven had hij een stap kunnen maken. Maar ik vind het best, locadia vind ik maar een momentspeler
Vind ik leuk
Harrie82 +1657
zondag 13 augustus 2017 om 14:21
PSV had nooit moeten verlengen, verkopen na 2 jaar was het beste geweest. Maar in Eindhoven hebben we er een handje van om spelers te lang te houden. Iedere keer verwachten we nog meer successen, hierdoor mis je veel transfergeld. In NL moeten we spelers begeleiden/opleiden en daarna snel weer verkopen. Een team behouden lukt niet en als het wel lukt, dan blijkt de chemie weg en komt er nog geen resultaat.
Vind ik leuk
United FC +2482
zondag 13 augustus 2017 om 14:27
Verkopen op zijn hoogtepunt. Ben benieuwd of ze hem nog kwijtraken. Maar is dan het scorend vermogen opgelost met Locadia in de spits? Aan Lozano gaan jullie nog een mooie tijd beleven.
Vind ik leuk
Harrie82 +1657
zondag 13 augustus 2017 om 14:35
Ik twijfel ook over Locadia. Vind hem in zijn wedstrijden die hij in de spits staat tot nu toe, erg matig spelen. Had er meer van verwacht, maar krijgt nog voordeel van de twijfel. Dit omdat hij nu 2 wedstrijden in de spits staat. Maar moet snel beter worden, anders zeg ik "kom maar op met Lammers".
Vind ik leuk
United FC +2482
zondag 13 augustus 2017 om 14:40
Ja het is natuurlijk even wennen voor hem. Maar goed als het niet loopt na een paar wedstrijden dan zou ik ook voor Lammers gaan. Datzelfde geldt voor andere jeugdspelers. Cocu moet ze nu wel minuten gaan geven zodat ze ook een beetje kunnen wennen. Want er loopt nog wel wat talent rond bij jullie als ik dat hier zo lees af en toe.
Vind ik leuk
furgist +546
zondag 13 augustus 2017 om 14:49
Ja inderdaad, weinig aan toe te voegen. ik hoop voor jullie dat Locadia wat constanter gaat spelen. Hij heeft vertrouwen en een schop onder zn reet nodig. Lammers is een mooi alternatief, veelbelovende speler
[Reactie gewijzigd op zondag 13 augustus 2017 om 14:51]
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 11:56
Locadia moet misschien wel Lozano diep sturen, en soms ook zelf wat doelpunten meepikken
Vind ik leuk
United FC +2482
zondag 13 augustus 2017 om 13:48
Nu nog scoren en je doet het beter dan Luuk.
Vind ik leuk
Harrie82 +1657
zondag 13 augustus 2017 om 14:09
Wat was je dramatisch gisteren. Onzichtbaar en als je een bal kreeg deed je er verkeerde dingen mee. Moet meer naar zijn teamgenoten kijken, gaat dat niet gebeuren, dan hoop ik dat Cocu weer lef heeft en Lammers erin brengt.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 14:38
Door recente uitspraken gun ik het deze jongen steeds minder dat hij de voorkeur boven de Jong krijgt, ondanks de matige vorm van Luuk. Luuk gaat zonder te morren op de bank zitten terwijl hij begin van de voorbereiding nog aanvoerder was(!). Nee, doe mij dan maar de top prof de Jong en dan een goaltje of vijf minder dit jaar, dan deze omhoog gevallen gangster
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

PSV-strijd lijkt beslist: "Voelt fijn na al die jaren dat ik aan het wachten was"