De Ligt weigert boetekleed Ajax: Fout... ik wil het geen fout noemen

    De Ligt weigert boetekleed Ajax: "Fout... ik wil het geen fout noemen"

    zondag 13 augustus 2017 om 13:52

    Matthijs de Ligt is niet van plan het boetekleed aan te trekken na de nederlaag van Ajax bij Heracles Almelo (2-1). Zijn man Paul Gladon maakte de gelijkmaker.

    De Ligt haalt in gesprek met Ajax Life het moment terug. "De bal gaat naar de rechtsbuiten, die geeft 'm voor en ik kom eigenlijk gelijk met hem aan, volgens mij doe ik m'n benen dicht zodat-ie niet door m’n benen kan en hij schiet 'm langs me, onder Onana door. Dat is klote", aldus de achttienjarige Ajax-verdediger.

    Een fout is het niet, vindt De Ligt. "Fout... ik wil het geen fout noemen. Het is een fout als je een rare bal geeft of de tegenstander te makkelijk voor je laat komen. Natuurlijk, hij scoort en ik kan er meer aan doen, maar het is niet dat het alleen aan mij ligt. Je moet kijken wat je zelf beter kunt doen en ik denk dat ik daar zeker wat anders had kunnen doen."

    De nederlaag in Almelo was niet het verjaardagscadeau dat de jarige De Ligt in zijn hoofd had. Tegenover AT5: "Ik ben niet echt niet in de stemming, ik ga gelijk slapen. Morgen komt de familie over de vloer, dan zullen we er vast nog wel over praten. Maar niet teveel."

    Plaats een reactie

    zondag 13 augustus 2017 om 13:55
    Ik vind hem te ligt voor de basis ;)
    Vind ik leuk
    Pvdsluis +2765
    zondag 13 augustus 2017 om 13:57
    Was de beste gisteren achterin
    Vind ik leuk
    Niellie078 +21609
    zondag 13 augustus 2017 om 14:02
    idd pakte veel ballen af .. hij maakt soms wel is een foutje maar doet ook heel veel goed
    [Reactie gewijzigd op zondag 13 augustus 2017 om 14:02]
    Vind ik leuk
    Pvdsluis +2765
    zondag 13 augustus 2017 om 14:05
    Dijks en Viergever maakte ook een fout bij de 1-1. Die voorzet had nooit gegeven mogen worden
    Vind ik leuk
    Niellie078 +21609
    zondag 13 augustus 2017 om 14:13
    verdedigend staat het zoiezo erg slecht .. heeft ook met het druk zetten te maken .. komt nog wel goed
    Vind ik leuk
    Martinus69 +3748
    zondag 13 augustus 2017 om 14:48
    Schitterend die selectieve beoordelingen. 'Foutjes' worden ineens 'leermomenten' want het is zo'n groot talent.... nou ik zie het er niet in. Maakt gewoon veel fouten en is ronduit traag.
    Dit hypen zit in onze voetbalcultuur. Matige spelers van club A worden gewoon Oranje ingepraat door de media en supporters terwijl goede spelers van club B ronduit genegeerd of zwaarder worden beoordeelt.
    Goed voor het Nederlands voetbal!
    Vind ik leuk
    zondag 13 augustus 2017 om 22:07
    Snapte Dijks totaal niet die rechtsbuiten kreeg een cross pass van 40m en had moeite met de aanname deze meneer Dijks geef hem alle tijd om te corrigeren en nog voor te zetten.

    Ze lopen telkens achteruit waardoor je niet alleen jezelf in problemen zet maar ook het elftal want elke 2e bal is dan voor de tegenpartij daarom begon Bosz met heel vroeg druk zetten dan is het voor de verdedigers makkelijker om een speler die er net doorheen komt te neutraliseren.
    Snap die Keizer totaal niet en weet ook niet waarmee hij bezig is hij Ajax.
    Vind ik leuk
    Rdammer +7549
    zondag 13 augustus 2017 om 14:11
    Is te klein en te traag achterin.
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6066
    zondag 13 augustus 2017 om 14:12
    Onzin
    Vind ik leuk
    slechtekont +3574
    zondag 13 augustus 2017 om 14:17
    1.90?
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6066
    zondag 13 augustus 2017 om 14:19
    Zoiets

    Lang genoeg naar die jongen is nog niet eens uit gegroeid

    Wat meer krachthonk en explosiviteit en die komt er zeker
    Vind ik leuk
    Pvdsluis +2765
    zondag 13 augustus 2017 om 14:16
    Te klein? Is gewoon 1m 89 hoor. Hoe lang wil jij verdedigers hebben? 2m 20?
    Vind ik leuk
    Niellie078 +21609
    zondag 13 augustus 2017 om 14:16
    hij is pas 17 .. de body gaat nu pas echt komen, dat is het enigste wat hij nog nodig heeft dan is hij wereld top
    Vind ik leuk
    Rdammer +7549
    zondag 13 augustus 2017 om 14:19
    Tering he 190?Oogt best klein.. :)
    Snelheid moet je hebben, dat is niet aan te leren.
    Vind ik leuk
    chicken +9891
    zondag 13 augustus 2017 om 14:27
    Startsnelheid is te verbeteren...explosiever van zijn plek komen..
    Vind ik leuk
    stratumseind +139130
    zondag 13 augustus 2017 om 14:36
    das met dijks veltmannetje en viergevertje naast je geen compliment
    Vind ik leuk
    3ismo +2866
    zondag 13 augustus 2017 om 14:00
    vind em een prima verdediger een all rounder! maar je kan die jongen niks kwalijk nemen hij is nog erg jong! ajax moet tegen dit soort ploegen min 4 goals maken dan win je met 2-4
    Vind ik leuk
    Jajaja +187
    zondag 13 augustus 2017 om 17:05
    Denk dat hij de beelden nog niet heeft terug gezien, of hij begrijpt het echt niet.....

    Gladon loopt bij hem weg en hij komt te laat, een fout dus. Te traag of te laat gereageerd maar ik denk een combinatie van beide hier. Hij had veel dichter op z'n man moeten zitten als je weet dat je het qua snelheid niet meer kan corrigeren.
    Vind ik leuk
    zondag 13 augustus 2017 om 13:55
    Reactie verwijderd VP
    [Reactie gewijzigd op zondag 13 augustus 2017 om 14:01]
    Vind ik leuk
    zondag 13 augustus 2017 om 13:59
    Op voorhand voor het team in de problemen gebracht, die de ligt moet herstellen en doordat dat niet lukt is het zijn fout? Nee collectief had er veel harder gewerkt mogen worden dit voor dat de bal in de 16 komt al onschadelijk te maken. Hij geeft zelf aan dat ie het miss anders moest doen, maar alles wat ervoor gebeurd is een collectief falen
    Vind ik leuk
    zondag 13 augustus 2017 om 14:02
    Inderdaad geeft maar werr eens aan hoe achterbals arrogant ze dar zijn in 020. En maar roepen wehebben bestem selektie enzo. Gadver de gadver il walg soms echt van ze. Geef gewoon fout toe inderfaad dit schreeuwt alleen maar arogantie

    Ook haf de heer @Ligt van het gemoeten na doe smerog overtredeb was echt dik donkerroodf
    [Reactie gewijzigd op zondag 13 augustus 2017 om 14:04]
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +4974
    zondag 13 augustus 2017 om 14:04
    Gaat lekker he met je reacties...
    Ben je al lang lid hier?
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6066
    zondag 13 augustus 2017 om 14:14
    Kansloos die Knakworst
    Vind ik leuk
    zondag 13 augustus 2017 om 14:48
    Kakworst haha
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6066
    zondag 13 augustus 2017 om 14:13
    Zeg dan niks
    Vind ik leuk
    buddha +7689
    zondag 13 augustus 2017 om 14:15
    ik weet dat mijn nederlands niet al te best is.ik krijg hier nog meer pijn in mijn hersenen van dan na 20 baco,s .
    Vind ik leuk
    Iggy +2993
    zondag 13 augustus 2017 om 15:35
    Ga nou maar weer snel buiten spelen, da's goed voor je!
    Vind ik leuk
    zondag 13 augustus 2017 om 14:03
    Echt soms lijkt het hier wel op noord-korea. Je mag hier helemaal niets zeggen!
    Vind ik leuk
    Gu3rilla +15627
    zondag 13 augustus 2017 om 13:57
    "Het is een fout als je een rare bal geeft of de tegenstander te makkelijk voor je laat komen."

    Dat laatste deed hij toch? Als hij er dichter op zat en zich ervoor gooide had Gladon niet gescoord. Zoals de rechtsback van AZ gister een keer deed bij Locadia.

    Tuurlijk is niet alleen zijn fout er werd ook geen druk op de bal gezet maar hij het alsnog wel kunnen voorkomen.
    [Reactie gewijzigd op zondag 13 augustus 2017 om 13:59]
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +4974
    zondag 13 augustus 2017 om 14:03
    Ervoor gooien had achteraf alleen gekund als hij aan de verkeerde kant stond te dekken...

    Ben het met hem eens dat hij niet de enige schuldige is aan deze goal en hij had wel meer zn lichaam tegen hem aan kunnen zetten...
    Vind ik leuk
    zondag 13 augustus 2017 om 13:58
    De Ligt komt tekort voor Ajax. Hij blijft dezelfde fouten maken zoals in Oranje. Ajax had de Ligt eerst moeten verhuren en dan pas een basisplaats geven als ie meer ervaring heeft opgedaan. Met de Ligt in de basis is het gewoon vragen om meer tegengoals. De Ligt is goed naast Sanchez maar nu die ook wegvalt is het gewoon leip om De Ligt te blijven opstellen!

    Het Ajax bestuur heeft geen leer uit getrokken van afgelopen seizoen!
    [Reactie gewijzigd op zondag 13 augustus 2017 om 13:58]
    Vind ik leuk
    Pvdsluis +2765
    zondag 13 augustus 2017 om 14:17
    Veltman is 25 en maakt meer fouten dan de Ligt
    Vind ik leuk
    chicken +9891
    zondag 13 augustus 2017 om 14:28
    Dit is een nep ajax supporter. Doet zich voor als...
    Vind ik leuk
    Obl93 +1867
    zondag 13 augustus 2017 om 13:58
    Ik vond juist wel dat hij te laat dekte. Maar tot nu toe weinig zelfreflectie van de kant van De Ligt, te veel in bescherming genomen door zijn leeftijd tot nu toe.
    Vind ik leuk
    BassieN +10960
    zondag 13 augustus 2017 om 13:59
    Hahaha nou dit was gewoon een fout hoor knul, je had nieteens meer op het veld mogen staan ook met zo'n vieze overtreding.
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +12432
    zondag 13 augustus 2017 om 14:00
    Ach Matthijs een fout of niet. Het maakt niet meer uit.
    Mensen zien alleen de foute momenten.
    Voor mij ben je een topper !
    Vind ik leuk
    stratumseind +139130
    zondag 13 augustus 2017 om 14:03
    "Mensen zien alleen de foute momenten"
    Is ook niet zo moeilijk , hij stapelt ze namelijk op
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +12432
    zondag 13 augustus 2017 om 14:10
    Ach Stratum, wie kan jou ongelijk geven.
    Je ligt de gehele dag op de bank je strot vol te duwen totdat het licht uit je ogen is door de drank. En jij ziet dat dat Matthijs de fouten opstapelt. Wie neemt jouw nog serieus hier.
    Vind ik leuk
    stratumseind +139130
    zondag 13 augustus 2017 om 14:13
    ik hoop niemand
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14663
    zondag 13 augustus 2017 om 14:03
    Het kost je wel een punt of misschien wel drie, dat moment dat je niks uitmaakt...
    Vind ik leuk
    stratumseind +139130
    zondag 13 augustus 2017 om 14:38
    en soms een wk kwalificatie maar ach who care s tis eigen jeugd....
    Vind ik leuk
    Castromann +5295
    zondag 13 augustus 2017 om 14:01
    Hij is nog jong dan mis je soms de ervaring om de juiste keuze te maken. Kan gebeuren...verder geen ramp.
    Vind ik leuk
    Foebele +47609
    zondag 13 augustus 2017 om 14:01
    Je kunt moeilijk een jochie van 18 de schuld geven, de schuld zit hem bij de stropdassen!

    We hebben een kut selectie vol kleuters, de sfeer slaat om en al het positieve van vorig jaar is volledig verdwenen. Sterkhouder Davy is al weg, sterkhouder Sanchez is een vertrek aan het forceren, ongeschikte aanvoerder Veltman laat z'n onvrede blijken, jeugdige de Ligt moet ineens de verdediging dragen, de jonge Dolberg zit in een flinke dip en presteert niet en we hebben een nieuwe trainer die tactisch naief lijkt te zijn en hoofdverantwoordelijk is voor de nederlaag met zijn naieve 3-3-4 vol op de aanval tactiek in de eerste wedstrijd.

    Nee, er is niks meer over van het voortborduren op het succes van vorig jaar, sterker nog, er heerst een enorme negatieve flow rond de club.
    Vind ik leuk
    stratumseind +139130
    zondag 13 augustus 2017 om 14:01
    Ik ben blij dat blommetje hem geen donkerrood gaf
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +4974
    zondag 13 augustus 2017 om 14:06
    Waarom?
    Guardado en Moreno maakte 2x per wedstrijd zo een overtreding.
    Dat was toch altijd professioneel?
    Vind ik leuk
    stratumseind +139130
    zondag 13 augustus 2017 om 14:09
    precies dat bedoel ik...............
    Vind ik leuk
    patrick37 +611
    zondag 13 augustus 2017 om 14:03
    Wat grappig is,onze blufke (ufc,jordanees en al zijn andere accounts) schittert in afwezigheid hier sinds gisteravond half 11.
    Hoe zou dat nou komen?
    Vind ik leuk
    stratumseind +139130
    zondag 13 augustus 2017 om 14:30
    Als je aan de beademing ligt is het moeilijk typen misschien?
    Vind ik leuk
    United FC +11674
    zondag 13 augustus 2017 om 18:23
    Had je last van losse handjes?
    Vind ik leuk
    Gozert +2488
    zondag 13 augustus 2017 om 14:05
    De rechtsbuiten kreeg veel te veel tijd en ruimte om die bal voor te geven, daar begon het al mee.
    Vind ik leuk
    Pino61 +12783
    zondag 13 augustus 2017 om 14:10
    Jij en Sil zijn ook Spurs fan, voor welke plek denk jij dat ze Sánchez gehaald hebben?
    Vind ik leuk
    BassieN +10960
    zondag 13 augustus 2017 om 14:12
    Spits denk ik
    Vind ik leuk
    Gozert +2488
    zondag 13 augustus 2017 om 14:15
    Waarschijnlijk als back-up voor Alderweireld of Vertonghen, Spurs heeft nu eigenlijk alleen Dier die direct op niveau mee zou kunnen en Wimmer maar ik weet niet wat Pochettino van hem vindt. Maar ik betwijfel of Sanchez direct in de basis komt, tenzij hij met drie centrale verdedigers gaat spelen. Daarom zie ik hem ook liever nog een jaar bij Ajax.
    Vind ik leuk
    Pino61 +12783
    zondag 13 augustus 2017 om 14:30
    Ik denk een heleboel Ajax fans met jouw. Zou me niets verbazen als ze Sánchez wel direct in de basis gooien als back want daar hebben de Spurs wel een probleempje.
    Vind ik leuk
    Pino61 +12783
    zondag 13 augustus 2017 om 14:31
    Prettige wedstrijd :-)
    Vind ik leuk
    Gozert +2488
    zondag 13 augustus 2017 om 14:32
    Dankuwel! Jij ook!
    [Reactie gewijzigd op zondag 13 augustus 2017 om 14:35]
    Vind ik leuk
    Kopstootje +5701
    zondag 13 augustus 2017 om 14:08
    Oftewel een collectief falen.
    Vind ik leuk
    Mo +10838
    zondag 13 augustus 2017 om 14:08
    Vond het ook absoluut geen fout van Matthijs. Hij schiet hem inderdaad langs hem en de bal rolt lullig onder Onana door. Bij de 2-1 kreeg Kuwas natuurlijk te veel ruimte van dijks, die ik overigens een prima pot vond spelen, maar goed. Hij schiet hem wel prachtig binnen dat mag gezegd worden. Het zal donderdag beter moeten anders ga je het nog heel lastig krijgen tegen Rosenborg
    [Reactie gewijzigd op zondag 13 augustus 2017 om 14:09]
    Vind ik leuk
    Christiano +1090
    zondag 13 augustus 2017 om 14:10
    Was erg slim ingeschoten van die spits. De ligt kon hier weinig aan doen, was zeker niet zijn fout.
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +2691
    zondag 13 augustus 2017 om 14:11
    Die jongen wordt teveel opgehemeld. Dat hij talent heeft is duidelijk, maar toptalent is te vroeg gezegd. Hij maakt teveel kapitale blunders. Zijn inspeelpass is ook vaak slecht. Heeft het geluk gehad dat dit nog niet vaak is afgestraft. Gladon had hij natuurlijk gewoon moeten verdedigen. Hij heeft het geluk dat al die tijd Sánchez langs hem stond. Die bracht rust. Als hij weggaat verwacht ik meer fouten van de ligt.
    Vind ik leuk
    Jordanees +8742
    zondag 13 augustus 2017 om 14:12
    Wat een bedragen allemaal
    40+ voor Sanchez, 35+ voor Dolberg
    +/- 6 miljoen gekost. 75+ miljoen gaat dat opleveren. Ajax moet gewoon de JC Arena kopen! Nog meer baas in eigen huis!
    Verdediger erbij halen, Dolberg zie ik het liefst nog blijven maar met Huntelaar, Cassierra 2 spitsen en ik heb heel veel vertrouwen in Sierhuis.

    Maar Ajax moet voor het hoogste gaan, vooral de 35 miljoen kan hoger
    Vind ik leuk
    Henk 1971 +5346
    zondag 13 augustus 2017 om 14:27
    Overmars heeft graag 300 miljoen op de bank dus verkopen die sanchez en Dolberg....verlies je volgend weekend weer!
    Ik zeg DOEN.
    Vind ik leuk
    Jordanees +8742
    zondag 13 augustus 2017 om 14:29
    Jij hebt wel veel berichten zonder inhoud inhoud he, Ajax heeft net geboden op Cuesta een Colombiaanse sloper, dus geen onzin praten jij.
    Vind ik leuk
    Ajacied02 +1996
    zondag 13 augustus 2017 om 14:14
    Twas een fout, je was te laat. Maar dat mag je bent 18 en zou niet een vd dragende krachten moeten zijn maar rustig gebracht moeten worden.
    Vind ik leuk
    Gerro +5409
    zondag 13 augustus 2017 om 14:16
    Tja hij kan het zelf wel geen fout vinden maar volgens mij moet je als verdediger het schot blokken ipv alleen je benen dicht houden. Gaat hem denk ik niet weer gebeuren.
    Vind ik leuk
    John M. +4185
    zondag 13 augustus 2017 om 18:41
    Benen dicht houden is bijna nooit goed, zeg dat maar tegen je vriendin.
    Vind ik leuk
    Gerro +5409
    zondag 13 augustus 2017 om 23:58
    Dat zal ie tegen zijn vriendin niet zeggen ik denk eerder dat ie zegt sesam op u dan ken de bal erin.
    Vind ik leuk
    John M. +4185
    maandag 14 augustus 2017 om 00:04
    Je begrijpt me verkeerd misschien onduidelijk geschreven. Ik bedoelde dat hij tegen z'n vriendin moet zeggen dat benen dicht houden niet goed is.
    Vind ik leuk
    T&T +9721
    zondag 13 augustus 2017 om 14:19
    Precies.

    Doe als een politicus en ..ONTKEN...ONTKEN...en daarna ontken je ...dat je hebt ontkent.
    [Reactie gewijzigd op zondag 13 augustus 2017 om 14:19]
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7078
    zondag 13 augustus 2017 om 14:31
    tja..bij die goal van Kuwas lopen beiden verdedigers naar achteren, niemand stapt in, daardoor kon Kuwas op zijn dooie gemak een hoek uitkiezen. ik snap dat nooit zo goed dat alleen maar achteruit lopen van verdedigers.
    Vind ik leuk
    Mass +4056
    zondag 13 augustus 2017 om 14:32
    Was geen fout...die maken jullie niet...want jullie zijn ajax, jullie zijn de beste
    Vind ik leuk
    United FC +11674
    zondag 13 augustus 2017 om 18:31
    Bedankt dat je Ajax de beste vindt...
    Vind ik leuk
    Bals +352
    zondag 13 augustus 2017 om 14:37
    Verdedigen bij Ajax is OOK opbouwen. Wie van de verdedigers kan dat? Een verdediging leiden (ik bedoel niet aanvoerder zijn) betekent communiceren en corrigeren, geen van de beide centralen tegen Heracles is er sterk in. Het middenveld is dan weer top en dan weer futloos. Geen constante factor. De aanvalslinie produceerde niet, de vleugels oogden machteloos en de spits apatisch. De huidige staf weet niet te motiveren, zwaktes te verbeteren en nieuwe creatieve en tactische wegen te vinden. Twee doelen zijn al niet meer te halen: Champions League en een goede competitiestart (die AJAX vorig seizoen het kampioenschap kostte!). Niets doen is geen optie. Zowel direcie, staf als spelers moeten evalueren en handelen naar verbeteringen. Alleen thuis in Europese wedstrijden top zijn en voor de rest wat minder tot matig en soms zelfs slecht past niet bij AJAX.
    Vind ik leuk
    Dicky +17107
    zondag 13 augustus 2017 om 14:40
    Had rood moeten hebben.
    [Reactie gewijzigd op zondag 13 augustus 2017 om 14:40]
    Vind ik leuk
    Bizzy +16782
    zondag 13 augustus 2017 om 14:43
    De Ligt is drama. Lozen die gast. Mocht Ajax een kans hebben tegen Rosenborg dan is het zonder de Ligt.
    Vind ik leuk
    debacle +451
    zondag 13 augustus 2017 om 15:44
    Is gladon zijn man? Ja!
    Scoort Gladon ? Ja!
    Is de taak van een verdediger doelpunten tegen te gaan?
    Dus faalt de ligt? Ja!
    Zijn reactie is een teken aan de wand
    Vind ik leuk
    zondag 13 augustus 2017 om 16:01
    geef lekker een ander de schuld.te ligt voor ajax
    Vind ik leuk
    Siemjo +215
    zondag 13 augustus 2017 om 16:38
    Hoe komt het dat de buitenspelers van de tegenpartij telkens vrij staan en een voorzet kunnen geven. Ligt dit aan de zwakte van de backs van Ajax? Maar niet de schuld in de schoenen schuiven van de Ligt
    Vind ik leuk
    Trotse Fan +779
    zondag 13 augustus 2017 om 16:52
    Naast Dolberg een van de grootste overgewaardeerde eredivisie spelers.
    Vind ik leuk
    zondag 13 augustus 2017 om 20:14
    Die jongen is gewoon nog niet goed genoeg..maakt met grote regelmaat cruciale fouten..
    Dus al met al laten staan dit jochie op naar de titelrace met psv en Feyenoord
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    De Ligt weigert boetekleed Ajax: "Fout... ik wil het geen fout noemen"