Droomstart voor Van 't Schip: PEC verslaat Roda in vermakelijk duel met zes goals

Droomstart voor Van 't Schip: PEC verslaat Roda in vermakelijk duel met zes goals

zondag 13 augustus 2017 om 14:22

PEC Zwolle is uitstekend aan het nieuwe Eredivisie-seizoen begonnen. Roda JC werd zondagmiddag met 4-2 verslagen. Debuterend trainer John van 't Schip heeft zijn eerste drie punten dus al binnen. 

Het duel tussen PEC  en Roda - dat met Robert Molenaar ook een nieuwe trainer heeft -  was niet hoogstaand, maar wel uiterst vermakelijk. Voor de pauze vielen er twee goals, na rust volgden er nog vier treffers. De gasten uit Limburg kwamen na na slordig balverlies op voorsprong. Feyenoord-huurling Simon Gustafson mikte raak in de verre hoek. Dirk Marcellis zorgde er met een kopbal voor dat de twee teams met een gelijke stand gingen rusten. 

Adil Auassar - in de eerste helft ingevallen voor Christian Kum - bezorgde de thuisploeg een voorsprong door zijn eigen doelman Hidde Jurjus te passeren. Lang kon PEC niet van de voorsprong genieten. De bal ging op de stip en Gustafson tekende voor zijn tweede treffer van de dag. 

Daarna was het wéér stuivertje wisselen. Enkele minuten na de gelijkmaker maakte Mustafa Saymak er 3-2 van. De wedstrijd was definitief beslist toen PEC-aanvoerder Bram van Polen vanaf links naar binnen kapte en met rechts uithaalde. Jurjus werd in de korte hoek gepasseerd.

Poll

Eindigt PEC in het linkerrijtje?

(1059 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 13 augustus 2017 om 14:23
Leuk.... gegund Pec Zwolle...
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 14:24
Vermakelijke wedstrijd, lang niet meer gezien als Roda supporter. Jammer dat het geluk niet aan onze zijde was, want voetballend ging het gelijkop. Gustafson is een geweldenaar. Ik ben positief gestemd, ondanks de nederlaag.
Vind ik leuk
2cents +29208
zondag 13 augustus 2017 om 14:25
Jurjus, de kroonprins...

Niet zo gek dat PSV liever van Osch op de bank heeft.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 14:26
Mooie uitslag maar geen hoogstaand voetbal.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 14:26
WAT een kansen voor die Vancamp?!?!
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 14:27
1e helft was billenknijpen, maar de tweede helft heb ik genoten zeg!

Forza Zwolle!
Vind ik leuk
Rodapaus +1060
zondag 13 augustus 2017 om 14:31
Jammer, de eerste helft speelde Roda prima. Wel spannende wedstrijd. Helaas gaat er genoeg mis en dat armzalige kutveld van PEC helpt ook niet mee. Erg jammer want had gehoopt op een overwinning. Gustavson laat duidelijk al zijn meerwaarde zien, nu de rest nog haha. Jurjus valt me tot nu toe tegen, hoop dat hij wel meer gaat laten zien. Vancamp helaas nog erg onwennig. Hoop toch echt dat vancamp meer gaat scoren en jurjus meer ballen gaat pakken, want van leer doet niet meer mee dus die kan ons niet meer redden.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 14:32
In de 2e helft was Pec aanzienlijk beter, uiteindelijk een prima uitkomst!
Vind ik leuk
rjc71 +601
zondag 13 augustus 2017 om 14:34
gefeliciteerd daar in Zwolle.. maar daar had voor Roda iets meer ingezeten.. de kansen waren er zeker.. zeer jammer dit..
op naar de volgende wedstrijd..
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 14:57
Er zat veel meer in voor jullie, de slordigheid van Zwolle in de eerste hadden jullie op rozen kunnen zetten
Vind ik leuk
Grimes +310
zondag 13 augustus 2017 om 14:36
Jammer, hier had meer ingezeten zeker in de eerste helft. Goede goal van Gustafson en slecht verdedigd bij de 1-1. Tweede helft laat je ze teveel voetballen en dan kom je in de problemen. Goal van Aussar is ongelukkig en geeft Pec vertrouwen. Dan kom je goed terug door Rosheuvel. (Apart trouwens dat we vorig jaar geen één penalty hebben gekregen in het hele seizoen en nu al 1 bij de eerste wedstrijd.) Bij de derde tegengoal vond ik het zwak gekeept van Jurjus. Er lopen nog twee spelers mee dus als je komt moet je hem hebben anders blijf je staan. Vierde goal werd helaas van richting veranderd.
Al met al ben ik niet ontevreden over het vertoonde spel vandaag. Valse start volgende week beter. Hopelijk wel dat de blessures meevallen. Voor een nieuw veld zag het er belabberd uit. Gefeliciteerd Pec, op basis van de tweede helft verdiend gewonnen.
Vind ik leuk
Rodapaus +1060
zondag 13 augustus 2017 om 14:41
Goed verwoord! Zo is het maar net. PEC gefeliciteerd met de terechte overwinning. Roda geeft het helaas uit handen
Vind ik leuk
Mo +2369
zondag 13 augustus 2017 om 14:47
Uitstekend keeperswerk bij de 4-2...
Vind ik leuk
Grimes +310
zondag 13 augustus 2017 om 14:59
Hij wordt nog van richting veranderd door een Roda speler. Derde goal vond ik persoonlijk slechter gekeept.
Vind ik leuk
Mo +2369
zondag 13 augustus 2017 om 15:06
Op de beelden hierboven ziet het er niet best uit wat Jurjus bij de 4-2 doet
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 14:53
Vermakelijk maar wat een balverlies duel
Vind ik leuk
Leffe +260
zondag 13 augustus 2017 om 14:55
Denk dat Van t Schip in de rust op zijn Australische-manier bepaalde jongens heeft toe gesproken.,,Ik had het na het zien van de 1-helft niet meer verwacht.Netjes,En Boer heeft goed gekeept, punten gepakt heet dat toch!!.En er waren redelijk wat Roda-fans aanwezig, netjes!!,gezien de afstand.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 15:04
roda neemt volgens mij altijd wel redelijk wat supporters mee
Vind ik leuk
Tossa +380
zondag 13 augustus 2017 om 15:03
Het middengedeelte van de eerste helft was voor Roda. Daar speelde Pec angstig. Paar persoonlijke fouten.

Maar verder was het voornamelijk Pec dat de touwtjes in handen had. Terechte overwinning. Mooi begin!

Het veld... Tja, dat zag er echt niet uit. Iedere keer als de bal hard neerkwam, zag je honderden bruine bolletjes (kurk?) de lucht ingaan. Wat mij betreft komt dat hybride veld er snel. Of nog beter: leg er een mooi grasveld neer.
Vind ik leuk
Pec Man +463
zondag 13 augustus 2017 om 15:19
Over de hele linie gezien een terechte overwinning van PEC Zwolle, dat alleen nog maar kan groeien in deze competitie gezien het spel.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 15:25
4-2 winnen van Roda. Drie punten in de knip.

Pluspunten: winst, veerkracht, conditie, Roda als tegenstander.
Minpunten: vier rechtspoten in de defensie, te weinig gebruik gemaakt van je spits, opbouw veel te stroperig, het kunstgrasveld, de PEC Zwolle DJ's

Aandachtspunten: haal een LCV met inspeelpass en vleugelspeler met diepgang.
Vind ik leuk
Pec Man +463
zondag 13 augustus 2017 om 15:38
Het veld. Hoe je het went of keert; Je gooit er kurk, rubber of wat dan ook op een kunstgrasveld, het wordt nooit een echt voetbalveld. Wanneer Nijland wordt verkocht dan kan er een normaal voetbalveld worden aangeschaft en worden onderhouden door tuiniers.
Vind ik leuk
HanV +1368
zondag 13 augustus 2017 om 17:36
Hoezo, is het aanschaffen en onderhouden van een normaal grasveld dan gratis? Bovendien moet er dan een veld of vier bij komen.
Vind ik leuk
Pec Man +463
zondag 13 augustus 2017 om 19:38
Goed lezen wat een ander schrijft is ook een optie!
Vind ik leuk
peinke +285
zondag 13 augustus 2017 om 16:08
Vermakelijke wedstrijd, maar er is nog genoeg werk aan de winkel voor PEC. Zeer matig centrum, zeker met die Nep-David Luis oftewel Sandler. Dat is een manneke waar je je na 20 minuten al helemaal kapot aan ergert. Dit PEC zal maar weinig de 0 houden met zo'n traag en onzeker centrum. Aardig middenveld en aardige voorhoede, maar de achterste linie, daar mag zeker wel versterking bij.
Ik schrok me werkelijk dood toen ik dat kunstgrasveld, bewerkt met creatief-met-kurk en 30 cm hoger lag. De vlaggendragers zakten al tot de enkels weg in dit mos-veld. Ik ben helemaal geen tegenstander van kunstgras, maar dit is werkelijk verschrikkelijk. En volgens mij rolt de bal hier niet op, en het ziet er al helemaal niet uit. Verschrikkelijk!
Goede start van PEC, 3 punten en in ieder geval nog 2 verdedigers er bij halen. Wel vraag ik me inmiddels af wat er met die Israelson aan de hand is. Scoort vaak in de voorbereiding; is fysiek sterk, maar krijgt dan nog 5 reserveminuten. Kan die Van 't Schip met dat respectloze wisselen stoppen, 30 seconden voor het einde van de reguliere speeltijd. Dat je nog even Titjani Reinders wilt laten debuteren a-la; maar Israelson nog inbrengen.... respectloos zal ik maar zeggen. Tip voor spelregelkoning Van Basten: Vanaf 85e minuut geen wissels meer?
[Reactie gewijzigd op zondag 13 augustus 2017 om 16:10]
Vind ik leuk
Andreh +798
zondag 13 augustus 2017 om 19:00
Waarom geen rode kaart bij een doorgebroken speler? En dan mag hij blijven staan en scoort ook nog. Bij bijna alle wedstrijden ongelofelijk slecht gefloten. Competitie wordt zo wel erg bepaald door de scheidsrechters in Nederland.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Droomstart voor Van 't Schip: PEC verslaat Roda in vermakelijk duel met zes goals