Armenteros: 'Niet meer dan 120 euro op mijn rekening. Drie dagen later tekende ik'

Armenteros: 'Niet meer dan 120 euro op mijn rekening. Drie dagen later tekende ik'

zondag 13 augustus 2017 om 15:33

Samuel Armenteros heeft als profvoetballer in een zeer zware situatie gezeten, op zowel mentaal als financieel gebied. Toen hij in 2009 vertrok bij sc Heerenveen, belandde de spits in een diep dal: Armenteros wilde zelfs zijn schoenen aan de wilgen hangen.

"Mijn contract liep af, ik wist het allemaal niet meer. Ik ging terug naar Zweden en zei tegen mijn moeder: ik ga stoppen met voetbal, denk ik, ik ga verder met mijn leven", vertelt Armenteros bij De Tafel van Kees. Ondertussen gaf Armenteros al zijn verdiende geld uit. "Het geld dat ik heb gespaard in die tweeënhalf jaar bij Heerenveen heb ik in de maanden mei, juni, juli, augustus, opgemaakt."

Maar toen kwam Heracles ineens in beeld. "Ik werd gebeld, en er werd aan me gevraagd: je wilt niet meer voetballen, maar zou je het willen proberen?", vertelt Armenteros, die het aanbod accepteerde. "Maar ik kan de ticket niet betalen, zei ik. Ik had niet meer dan 120 euro op mijn rekening. Er werd gezegd: dat krijg je er wel bij als je een contract verdient. Drie dagen later tekende ik een tweeënhalfjarig contract."

Eerst had Armenteros Bas Dost voor zich bij Heracles. "Toen hij wegging, en Peter Bosz kwam, begon het eigenlijk. Twee jaar later vertrok ik naar Anderlecht. Zo zie je hoe snel dat kan gaan", besluit de aanvaller, die afgelopen seizoen terugkeerde in Almelo.

Plaats een reactie

zondag 13 augustus 2017 om 15:35
Oke
Vind ik leuk
BassieN +4607
zondag 13 augustus 2017 om 15:38
Wat hebben voetballers toch een verschrikkelijk zwaar leven.
Vind ik leuk
Diamant07 +3728
zondag 13 augustus 2017 om 21:18
Hij kan best snel zijn centen uitgeven. Zou leuk zijn hem na zn carriere te volgen.
Vind ik leuk
Kwikwek +2178
zondag 13 augustus 2017 om 15:41
Mooi om te zien hoe hij zich toch heeft ontwikkeld tot één van de betere spitsen van de eredivisie!
Vind ik leuk
Leffe +260
zondag 13 augustus 2017 om 15:41
Gaat die vervelende hornbach reclame ook nog een keer-SORRY-zeggen tegen deze irritante manier van reclame maken hier( en ja, snap best wel dat er reclame moet zijn, maar dit wordt heel erg bij het nieuws lezen hier).,,
Vind ik leuk
potus +324
zondag 13 augustus 2017 om 15:55
Jij bent waarschijnlijk de laatste Nederlander die die reclames nog niet geblokkeerd heeft. 2017 man man man
Vind ik leuk
Kwikwek +2178
zondag 13 augustus 2017 om 15:42
Off topic; waarom wisselt Lille 3 spelers voordat de 40ste minuut nog is aangebroken?
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 15:52
Grappig dat je dat zegt. Fc Nantes deed gister in de thuis wedstrijd tegen Marseille exact hetzelfde. Echt heel vreemd! Een blessure kan maar ze zullen niet alle zes geblesseerd zijn geraakt. En ook bij die wedstrijd stond het nog gewoon 0-0.
Vind ik leuk
Kwikwek +2178
zondag 13 augustus 2017 om 16:20
Vond het ook echt bizar om te zien hahah.
Vind ik leuk
Kayzer +1085
zondag 13 augustus 2017 om 16:44
Chinese goksyndicaten zitten hier achter.
Vind ik leuk
United FC +2482
zondag 13 augustus 2017 om 20:35
Kan niet anders...
Vind ik leuk
Vak-DD +5531
zondag 13 augustus 2017 om 15:46
Zo 120 euro, dat is meer als ik overhoud aan het einde van de maand en al mijn rekeningen heb betaald. Wat een piepert is dat dan.
Vind ik leuk
chicken +4817
zondag 13 augustus 2017 om 17:53
Ach man...ik hou niks over...Alles naar mijn vrouw
Vind ik leuk
Vak-DD +5531
zondag 13 augustus 2017 om 18:06
O.a. ook één van mijn grote kostenposten hahaha.
Vind ik leuk
Bizzy +3354
zondag 13 augustus 2017 om 15:51
Mooi sentimenteel stukje. Wat heeft die jongen een zwaar leven. Zal niet meevallen om opgegroeid te zijn in de Favela's van Stockholm.
Vind ik leuk
Sebasje +131
maandag 14 augustus 2017 om 03:25
Ach ja, als je gewoon geen poen meer hebt, dan is dat gewoon bout.... In ´derde wereld landen´ is dat dan ´normaal´ en geaccepteerd en kan je tot je 35ste bij je ouders blijven wonen zonder dat iemand daar iets van zegt. Je kan dan de maatschappij -al dan niet terecht- de schuld geven. In Nederland of Zweden ben je dan in zo´n situatie gewoon voor iedereen een looser. Het wordt volgens mij ook aan deze jongen gevraagd en dan vertelt hij dat....
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 16:07
Ik vind Samuel een vrij onderschatte speler. In mijn ogen zou hij wel als iig een tweede spits kunnen fungeren in de nationale top 3.
[Reactie gewijzigd op zondag 13 augustus 2017 om 16:08]
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 17:16
120 euro heeft hij meer als mij op het moment het was weer vakantie tijd pffffff.
Vind ik leuk
furgist +546
zondag 13 augustus 2017 om 20:09
zet maar op de bank bij ajax
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 20:45
Ja hier kunnen we wat
Mee hoor jongens chapeu
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 21:21
Hij mag GertJan Verbeek dankbaar zijn, die kende hem van Heerenveen en gaf hem bij Heracles een 2e kans. Mede ook omdat Jan Smit geen centen wou uitgeven en op de koopjes uit was. Jan is gek op spelers met een 'krasje". Hij heeft naast Armenteros zo ook Tannane, Plet en Weghorst voor bijna niets binnen gehaald en met heel veel winst weer verkocht.
Vind ik leuk
zondag 13 augustus 2017 om 23:38
Nou dan heeft Smit een goed beleid gevoerd toch beter dan die clubs die spelers huren en die later weer met verlies zitten.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Armenteros: 'Niet meer dan 120 euro op mijn rekening. Drie dagen later tekende ik'