VP-voetbalkantine: 'Ajax zonder Sánchez komt in de problemen tegen Rosenborg'

VP-voetbalkantine: 'Ajax zonder Sánchez komt in de problemen tegen Rosenborg'

donderdag 17 augustus 2017 om 17:20

De voetbalkantine is de ideale plek om na de wedstrijd met je vrienden nog even lekker bij te praten en wat te drinken. De VP-voetbalkantine is een offtopic rubriek waar elk onderwerp mag worden besproken.

Stelling 1: 'Rafael van der Vaart kan nog van waarde zijn voor de Eredivisie-subtop'
Stelling 2: 'Ajax moet Davinson Sánchez zijn zin geven en 40 miljoen accepteren'
Stelling 3: 'Ajax zonder Sánchez komt vanavond in de problemen tegen Rosenborg'

Heb je een idee waarmee deze rubriek verbeterd kan worden? Elke suggestie is welkom, van suggesties voor stellingen tot concrete tips voor de verdere invulling. Drop je ideeën daarom gerust in het reactiesysteem!

Plaats een reactie

Ruud40 +6906
donderdag 17 augustus 2017 om 11:01
Ja zelfs voor de ere divisie top.

Van het vrouwenhandbal dan als ie zijn vriendin mee terugneemt naar Nederland
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 11:07
Je onderschat dus deze sport haha daar miet je conditie voor hebben
Vind ik leuk
666 +5056
donderdag 17 augustus 2017 om 11:40
" als ie zijn vriendin mee terugneemt naar Nederland"

Is denk ik de sleutel van zijn opmerking.

Ik denk niet dat hij raffie al op klein veld op en neer ziet sprinten :)
Vind ik leuk
Bengelino +5974
donderdag 17 augustus 2017 om 11:01
Waarom blijven er berichten over van der vaart op vp komen? Wat Die man de laatste jaren doet heeft niks meer met voetbal te maken
Vind ik leuk
3ismo +2936
donderdag 17 augustus 2017 om 11:17
om dat mora bezig is om vam de vaart binnen te halen voor bedrag van 222mlj frikandellen maar febo houd poot stijf en wil 300mlj feikandellen!
Vind ik leuk
Vak-DD +7795
donderdag 17 augustus 2017 om 11:32
Wel XXL Frikandellen !
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 12:12
die zijn voor johan boskamp
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 11:32
word je niet ziek van je eigen gezeik neus
Vind ik leuk
chicken +6162
donderdag 17 augustus 2017 om 11:02
Tuurlijk kan die dat. Zelfs op verschillende posities! Parkeerwacht, wc meneer cafetaria dienst...kies maar uit.
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 11:07
Cafetaria zal de beste oplossing zijn. Mooi frikandellen naar binnen schuiven
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 11:08
Telstar was toch geinteresseerd in hem?
Vind ik leuk
pos +4741
donderdag 17 augustus 2017 om 11:12
Ik denk dat vd Vaart moeiteloos dezelfde rol zou kunnen vervullen als Heitinga bij Ajax enige tijd geleden. Misschien nog wel beter ook.
Vind ik leuk
chicken +6162
donderdag 17 augustus 2017 om 11:31
Nog beter? Nog eerder weg bedoel je?
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 11:15
Nee absoluut niet. Hij is niet fit meer. Het is klaar met hem.
Vind ik leuk
Nick Kools +12190
donderdag 17 augustus 2017 om 11:26
Stelling 1: Nee, Van der Vaart is niet meer geschikt voor t betaalde voetbal!
Vind ik leuk
Kuip +3152
donderdag 17 augustus 2017 om 11:28
VdV is al jaren niet meer fit. Heeft geen zin meer. Lekker stoppen en bij de amateurs afbouwen.
Vind ik leuk
chicken +6162
donderdag 17 augustus 2017 om 11:32
Valt er nog wat af te bouwen dan?
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 11:34
nee zijn tht is allang verlopen
Vind ik leuk
tikkietoe +2804
donderdag 17 augustus 2017 om 11:36
1) Nee. Van der Vaart komt niet meer mee bij zijn huidige club, dat is een graadmeter dat hij bij de subtop van Nederland ook niet mee kan.
Vind ik leuk
orion73 +646
donderdag 17 augustus 2017 om 12:05
Hou toch op zeg. Van der Vaart is al jaren uitgerangeerd. Zelfs bij een fatsoenlijke JL club zou hij geen basisplaats hebben.
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 augustus 2017 om 12:06]
Vind ik leuk
dhrwobo +8837
donderdag 17 augustus 2017 om 12:29
Van de Vaart kan zeker nog van waarde zijn voor de subtop. Als hamburgerbakker in het stadion
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 12:54
Verwacht ook niet dat deze man van 90.000 per maand naar 2 ton per jaar wil gaan. lekker kijken of die een mooi kantoorbaantje kan krijgen bij een club of scout worden ofzo.
Vind ik leuk
Cookee +4386
donderdag 17 augustus 2017 om 13:01
Hij kan vast nog wel iemand vrijspelen. Maar een balafpakker is hij vast niet. Bij een club die dwingend vooruit speelt, daar hoeft hij weinig meters te maken dan kan het nog. Maar dan zet die club de lange termijn wel overboord.
Vind ik leuk
buddha +4884
donderdag 17 augustus 2017 om 13:05
nope .
Vind ik leuk
tikkietoe +2804
donderdag 17 augustus 2017 om 14:16
Kwart over twee en nog steeds geen stelling, zal dus wel een hele goede zijn.
Vind ik leuk
14forever +6829
donderdag 17 augustus 2017 om 14:37
Stelling 2: Tuurlijk niet. De clubs zijn geen speelbal voor de spelers. Goed dat er clubs zijn, die in deze transferperiode gewoon een standpunt innemen.
Vind ik leuk
Mo +8002
donderdag 17 augustus 2017 om 14:38
1: absoluut niet
2: absoluut niet
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 14:38
1 nee
2 ja
3 natuurlijk hangt dat niet af van de aan of afwezigheid van 1 persoon.
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 augustus 2017 om 19:23]
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 14:53
Waarom zou Ajax met miljoenen euro's minder genoegen moeten nemen?

Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 14:39
Ajax moet Sanchez niet zijn zin geven 50 miljoen en geen cent minder.
Vind ik leuk
Paul1982 +6738
donderdag 17 augustus 2017 om 14:44
Helemaal mee eens. Het is ook een teken wat je als club aangeeft. Ik ga zeiken en zeuren en de club laat de vraagprijs toch wel zakken, of ik hoef niet te zeiken en zeuren, want de club houdt toch vast aan de vraagprijs.
Vind ik leuk
Henk 1971 +1841
donderdag 17 augustus 2017 om 14:53
Stelling 1: nee
Stelling 2: ja, bij de Spurs staat Sánchez in de basis en bij Real waarschijnlijk niet. Alles draait alleen maar om dat kutgeld en niet meer om het plezier. Sánchez zal zich gelukkiger voelen bij de Spurs. In Amsterdam moeten ze dankbaar zijn met een winst van 35 miljoen in 1 seizoen.
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 14:57
Denk dat hij bij Tottenham ook niet altijd basis staan. Hij is daar de derde centrale verdediger achter Alderweireld en Vertonghen. Bij Ajax staat hij wel basis. Ajax heeft op dit moment denk ik meer behoefte aan een goede centrale verdediger dan aan 35 miljoen extra winst. 50 miljoen is de eis. Daar moet Overmars dan ook heel hard in zijn.
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 15:06
Wat een onzin! Wanneer je spelers maar hun zin moet geven wanneer de clubs meer willen ontvangen is het einde zoek. Contract is contract en wanneer Tottenham hotspur Sánchez echt graag wil verhogen ze het bod. Doen ze dat niet dan komt er wel een andere koper.

Wanneer Real / chelsea daadwerkelijk zich ermee gaan bemoeien en ook een salaris aanbieden waar Sánchez naar op zoek is, is Sánchez opeens erg gelukkig bij Real / chelsea.
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 14:54
Niks zijn zin geven.. betalen en anders maar gewoon aan zijn contract houden. Thats all in the game. Je hebt getekend voor vijf jaar dusssss
Vind ik leuk
Jozef +20842
donderdag 17 augustus 2017 om 14:54
Stelling 2:
Volgens mij is er bij Ajax intern best wel overleg geweest met Sanchez. Vanaf een bepaalde bieding mag en zal hij vertrekken, speelt hij niet meer en mag Ajax proberen het onderste uit de kan te halen. Lijkt me fair en logisch.
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 14:54
Stelling 2: Oneens. Ajax is Financieel heel erg sterk en daarom in staat om dit te weigeren. Ik vind dat Overmars het nu heel erg sterk doet. 50 miljoen als keiharde eis.
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 14:57
Stelling 2: 'Ajax moet Davinson Sánchez zijn zin geven en 40 miljoen accepteren'

Sanchez wil niet voor 40 miljoen weg. Sanchez wil weg.
Nu is t net of hij niet weg mag van Ajax. Dat mag dus wel. Voor de juiste prijs.
Vind ik leuk
Fredsjhe +2514
donderdag 17 augustus 2017 om 14:57
1- nee; Gewoon lekker stoppen.
2- ja; Het is, volgens mij, een nu of nooit deal voor Ajax. Aangezien de prestaties in de Europa League vorig seizoen de hoofdreden is voor dit zeer hoge bod, gaat het alleen maar minder worden als Ajax hem nu houdt. Prestaties club minder, prestaties speler minder, transfersom minder.
Vind ik leuk
tikkietoe +2804
donderdag 17 augustus 2017 om 14:58
Hmm. Een stelling over... Sanchez.
Nou goed, als je Sanchez al de mogelijkheid geeft er met zijn potentiele club uit te komen, alvorens je er met de club zelf uit bent, loop je wel het risico dat zonder tussenkomst van een derde geintresseerde partij hem voor 40 miljoen te moeten verkopen.
Vind ik leuk
T&T +9947
donderdag 17 augustus 2017 om 15:03
ZO HÉ HÉ... eindelijk weer een topic over Sanchez!

Was weer een tijd geleden.
;-((((
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 augustus 2017 om 15:04]
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 15:07
Nee
Ajax moet niks
Vind ik leuk
mcmodd +11448
donderdag 17 augustus 2017 om 15:09
Zonder de mening van anderen te lezen beantwoord ik altijd de vragen van de stellingen.

1. Rafaël van der Vaart kan niet meer van nut zijn voor de Nederlandse subtop. Hij lijkt me niet meer gemotiveerd genoeg en is doorgaans met andere zaken bezig. Voetbal,is voor hem nu een bezigheid, geen ambitie meer.

2. Ja, misschien is het veel beter om Davinson zijn zin te geven en hem voor 40 miljoen te laten vertrekken. Misschien nog een doorverkooppercentage van 10% omdat in zijn geval de kans wel erg groot is dat de internationale belangstelling zal leiden tot een snelle volgende transfer en dus speculatie. Dat moet je bemoeilijken.
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 15:11
Aan ze contract houden met volle verstand getekend
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 15:26
waarom heeft een contract tot 2021 doet werk weigeren dan maar op de bank tot 2021 geen voetbal voor hem
Vind ik leuk
furgist +1452
donderdag 17 augustus 2017 om 15:30
Nee en nee
Vind ik leuk
3ismo +2936
donderdag 17 augustus 2017 om 15:46
geen junkenprijzen meer! ajax kan vragen wat ze willen voor sanchez! als het een absurd bedrag word geboden dan kan ajax erover nadenken! sanchez en dollberg moeten goed zijn sammen voor 120mlj!
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 15:48
1. Mits hij topfit is kan hij wellicht van waarde zijn voor de kleine clubs. Van Der Vaart is zo erg afgegleden de afgelopen jaren, hij is gewoon niet meer dezelfde voetballer van Ajax, Tottenham en HSV. Groot struikelblok zal toch echt zijn salaris zijn voor veel clubs.
2. Wat een onzin! Ajax moet helemaal niks, zij zijn degene die de vraagprijs bepalen. Als ze 50 miljoen willen, dan moet Tottenham maar Ajax hun zin geven, als ze echt zo erg geïnteresseerd zijn in Sanchez. Als ze niet meer willen betalen dan 40, dan direct de deal afblazen en Sanchez aan zijn contract laten houden. Meetrainen en opstellen.
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 16:02
Mijn stelling is, Ajax moet niks!
Vind ik leuk
Jordanees +9173
donderdag 17 augustus 2017 om 16:26
Stelling 2:
Waarom? Ajax moet helemaal niks!
Onze oren laten hangen? Dacht het niet hè! We zijn geen liefdadigheidsinstelling voor de poenerige PremierL clubs!
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 16:36
2. NEE!
Vind ik leuk
United FC +12783
donderdag 17 augustus 2017 om 16:40
1. Dat denk ik niet! Geen idee hoe hij er voor staat. Maar zijn fysiek laat hem al jaren in de steek.

2. Nee gewoon meer vragen!
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 16:47
Het beursgenoteerde venduhuis Ajax heeft niets te vertellen bij deze transfersoap en is volstrekt afhankelijk van bieders. Inmiddels zijn de stalorders van Tottenham Hotspur gedwee opgevolgd om de individuele belangen van Davinson Sánchez te laten prevaleren.
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 17:01
Ajax moet niets. Davinson heeft met zn volle verstand getekend tot 2021. In het verleden hebben al vaker spelers dit spelletje gespeeld. Boilesen bijv. 50 miljoen en anders mag ie tot 2021 bij Jong Ajax trainen. Benieuwd welke club hem dan nog koopt
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 17:27
Het enige waardoor Ajax in de problemen komt en zit op dit moment is het falende aankoopbeleid van Overmars & CO, een schandelijke situatie waar de club mee in de maag zit. Honderden euro's betalen voor je seizoenkaart, en al jaren het zelfde liedje met die droeftoeters!
Vind ik leuk
3ismo +2936
donderdag 17 augustus 2017 om 17:28
alles nee nee nee nee nee. 1nee 2nee 3nee!!! nee nee nee nee Ajax wing vandaag gewoon!!
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 17:32
Ja ajax krijgt het moelijk zonder sanchez.
Vind ik leuk
United FC +12783
donderdag 17 augustus 2017 om 17:44
Stelling 3: Het hem erbij zal het wel beter gaan in verdediging.
Vind ik leuk
Sil95 +4255
donderdag 17 augustus 2017 om 17:45
Ajax moet en zal vanavond winnen! Al is het maar om de negatievelingen te laten zien dat we het voetballen nog niet verleerd zijn. Vanavond zit ik weer in de ArenA. Om de ploeg met een zo goed als uitverkocht stadion weer te ondersteunen. Juist in deze moeilijke tijden die de club doormaakt ( zowel binnen als buiten de lijnen) is het van belang om met elkaar een eenheid te blijven en de boys op het veld te steunen. Ik hoop echt dat Ajax haar rug recht vanavond. We moeten die flow van vorig seizoen weer op zien te pakken. Dat kan alleen maar als een kolkende Johan Cruijff ArenA de ploeg 90 minuten lang ondersteunt! Let's go ❌❌❌
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 augustus 2017 om 17:46]
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 17:51
op Ajax is in Europese wedstrijden totaal geen pijl te trekken. ze kunnen ontzettend goed maar ook ontzettend slecht spelen maar natuurlijk is het verlies van sanchez een grote aderlating. hoop dat ze toch winnen!!
Vind ik leuk
flipper +864
donderdag 17 augustus 2017 om 18:39
Ben het met stelling 3 eens jammer genoeg. steek een kaarsje op.
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 18:51
3. Wellicht zullen ze in de problemen raken, maar Ajax is aan hun status verplicht om deze wedstrijd thuis te winnen. De verdediging moet nu echt zijn koppie erbij houden, anders kan het straks heel erg fout aflopen. Rosenborg is natuurlijk een stuk beter dan Heracles, en zij zullen die foutjes genadeloos afstraffen. Ik ga voor een 2-1 overwinning. Ik denk dat Ajax zich meer zorgen moet maken om de uit-wedstrijd volgende week, met of zonder Sánchez...
Vind ik leuk