Arsenal-fan met 11 miljard wil club kopen: 'Mijn eerste daad? Wenger ontslaan'

Arsenal-fan met 11 miljard wil club kopen: 'Mijn eerste daad? Wenger ontslaan'

donderdag 17 augustus 2017 om 18:33

Aliko Dangote, de rijkste man van Afrika, heeft de ambitie om Arsenal te kopen. De Nigeriaan is al tientallen jaren groot fan van The Gunners. Zijn eerste daad wanneer hij eigenaar wordt van Arsenal? Manager Arsène Wenger de laan uit sturen. 

De zestigjarige Dangote vertelt dat deze week in een interview met Bloomberg. "Ik zou het nodige veranderen. Allereerst zou ik van manager wisselen. Wenger heeft het goed gedaan, maar nu is het tijd dat iemand anders de kans krijgt."

De kans dat oliemagnaat Dangote - geschat vermogen: 11 miljard euro - daadwerkelijk eigenaar wordt van Arsenal, is op dit moment nihil. Stan Kroenke, nu grootaandeelhouder van de FA Cup-winnaar, heeft al meerdere malen laten blijken dat hij zijn aandelen niet wil verkopen.

Wenger (67) staat al sinds 1996 aan het roer bij Arsenal. De Fransman werd onder meer drie keer kampioen met de club. Na afloop van het afgelopen seizoen verlengde Wenger zijn contract tot medio 2019. 

Poll

Wordt Arsenal dit seizoen weer eens kampioen?

(1758 stemmen)

Plaats een reactie

Paul1982 +6738
donderdag 17 augustus 2017 om 18:37
Laat die man met dat geld eerst eens wat veel belangrijkere problemen in Afrika oplossen.
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 18:39
Dan kan je net zo goed gelijk de hele voetbal wereld opdoeken.
Vind ik leuk
Paul1982 +6738
donderdag 17 augustus 2017 om 18:42
Niet opdoeken, maar wel limieten aan transferbudgetten en salarisposten instellen ja.
Vind ik leuk
Filip_FCU +6516
donderdag 17 augustus 2017 om 19:17
Lukt ook zomaar 1..2..3
Vind ik leuk
Paul1982 +6738
donderdag 17 augustus 2017 om 19:19
Nee en het gaat ook nooit gebeuren. Ze hebben het al veel te ver laten komen om het nog te beperken.
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 19:35
Alsof de Kroenke de club wil verkopen.... of Usmanov zijn aandelen van de hand wil doen.... of Moshiri for that matter!

Hard roepende Afrikaan in de woestijn...
Vind ik leuk
MeAgain +3669
donderdag 17 augustus 2017 om 21:15
Natuurlijk kan het nog aangepakt worden.
Kijk eens in Nederland hoe de verzekeraars de touwtjes in handen hebben.
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 20:21
en dat zal het probleem oplossen??

da schieten de tekengelden wel omhoog, en daar kun je niks tegen doen, want die komt rechtstreeks bij de eigenaar/ sjeik, of voorzitters weg, krijgen de grote jongens 100 mil tekengeld, ipv 30 mil salaris met jaar,
Vind ik leuk
Aal +15143
donderdag 17 augustus 2017 om 18:39

Geld geld geld...... en het ergste is..... sommigen hebben nooit genoeg.
Vind ik leuk
Alain2708 +2860
donderdag 17 augustus 2017 om 18:46
Dus dat!
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 19:25
Ik ben het met je eens hoor dat hij beter dingen in zijn eigen land kan gaan verbeteren. Als rijk persoon heb je die morele verplichting. Veel mensen zijn daar mee eens. Maar als je dit doortrekt naar rijke landen zoals Nederland, dan willen de meeste Nederlanders dat we bezuinigen op ontwikkelingsgeld. Dan snap ik dan weer niet. Dan moet je daar ook voor zijn.
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 19:43
Als t goed terecht zou komen ja dan wel maar blijkbaar is t een bodemloze put
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 19:32
Gaat vast heel interessant beleid opleveren... met de Afrikaanse slag.... met gestrekt been over de bal!
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 20:00
Inderdaad problemen genoeg daar in Afrika. Laat hij investeren in z'n eigen continent
Vind ik leuk
Noudyo. +9860
donderdag 17 augustus 2017 om 20:10
Geld verandert mensen helaas genoeg.
Vind ik leuk
Paul1982 +6738
donderdag 17 augustus 2017 om 20:13
Helaas wel
Vind ik leuk
Youri99 +5547
donderdag 17 augustus 2017 om 23:01
Als je in afrika zo rijk word is dat hoogstwaarschijnlijk ook niet gebeurd met ijsjes verkopen. Dus wat terug doen voor de afrikaanse bevolking lijkt een utopie.
Vind ik leuk
Paul1982 +6738
donderdag 17 augustus 2017 om 23:05
Dat is waar
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 18:37
Hoe grote fan hij ook is, zal dit nooit goed gaan als hij Arsenal koopt
Vind ik leuk
Hammers96 +1025
donderdag 17 augustus 2017 om 18:38
En wat wil hij nog meer veranderen?
Voor lul gelezen dit artikel
Vind ik leuk
Nick Kools +12190
donderdag 17 augustus 2017 om 18:39
Wel stoer :)
Vind ik leuk
Mo +8004
donderdag 17 augustus 2017 om 18:40
Als je zó veel geld heb doe er dan wat nuttigs mee man. Je leeft in het armste werelddeel ter wereld. Laat een paar scholen huizen ziekenhuizen waterpompen bouwen zou ik zeggen
Vind ik leuk
Paul1982 +6738
donderdag 17 augustus 2017 om 18:43
Mijn gedachten
Vind ik leuk
darmianto +7226
donderdag 17 augustus 2017 om 18:49
Hoe denk je dat dit soort figuren rijk worden? Door alles eerlijk en netjes te doen? Door dat soort initiatieven die jij noemt? Niet bepaald..
Vind ik leuk
Mo +8004
donderdag 17 augustus 2017 om 18:52
Nee hehe dat snap ik ook wel pipo. Ik zeg alleen dat als je 11 miljard op je rekening hebt staan toch wel 20 miljoen kunt missen
Vind ik leuk
darmianto +7226
donderdag 17 augustus 2017 om 18:55
Ja clown, dat snap ik ook wel, kunnen en willen he, gaat helaas niet vaak genoeg samen :-/
Vind ik leuk
Mo +8004
donderdag 17 augustus 2017 om 19:01
Belachelijk dat 1 iemand trouwens zo veel geld kan hebben
Vind ik leuk
Paul1982 +6738
donderdag 17 augustus 2017 om 19:05
“The Earth provides enough to satisfy every man's need but not for every man's greed.”
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 18:41
Ik heb ook lang na lopen denken of ik psv wil kopen , zal vast niet zo duur zijn.
Vind ik leuk
HveenLFC +3040
donderdag 17 augustus 2017 om 18:44
Als je wat minder drinkt kan je het zo hebben ;-)
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 18:46
daarom ben ik ook maar gestopt met dit "plan"....
Vind ik leuk
darmianto +7226
donderdag 17 augustus 2017 om 18:52
Hoezo? Je kan als regel instellen dat seizoenskaarthouders standaard recht hebben op wat kratten gerstenat per week, je zou ook gelijk de populairste eigenaar worden en alsnog gratis pils ;-)
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 19:26
gratis bier is dan natuurlijk vanzelfsprekend
Vind ik leuk
HveenLFC +3040
donderdag 17 augustus 2017 om 18:52
Verstandig. Valt geen winst te behalen ;-)
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 19:26
geld boeit ons brabanders ook niet zo veul dus
Vind ik leuk
darmianto +7226
donderdag 17 augustus 2017 om 19:27
Dat is te zien aan de bankrekening van de lokale FC
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 19:29
de bar is er nog steeds open dus....
Vind ik leuk
United FC +12783
donderdag 17 augustus 2017 om 20:25
Hoe weet jij dat?
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 20:43
hey....... jij weet toch dat ik alles weet
Vind ik leuk
United FC +12783
donderdag 17 augustus 2017 om 21:34
Haha
Vind ik leuk
Vak-DD +7799
donderdag 17 augustus 2017 om 18:47
Ze zijn op het ogenblik iets minder waard, dus sla je slag.
Vind ik leuk
036 +2462
donderdag 17 augustus 2017 om 18:50
Als jij blij wordt van lagere claseringen zou ik het zeker doen. :-)
Vind ik leuk
Maxidi +2729
donderdag 17 augustus 2017 om 19:50
Dan kan je je centjes beetje 1 voor 1 in de sloot gooien, heb je er een stuk meer plezier van !!!
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 18:46
Goh ... leuk .... Afrika. Gaan die zich nu ook al in dit wereldje mengen. Gezellig. Kom er bij. Ruimte zat.
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 18:56
Wenger ontslaan kan ik me wel in vinden. Die al tig jaar roept: deze transferperiode gaat het gebeuren. Ja lulkoek èèn hele goede aankoop en een goede gratis speler en daar zal het wel weer bij blijven. Doe Ox en walcott en al die andere net niet spelers van de hand als je er zoveel hebt en haal daar nog 2 of 3 wereldtoppers voor in de plaats. Nee monsieur Wenger kan weer geen afscheid nemen van die spelers waar hij de eerstkomende 10 jaar geen kampioen mee wordt. Erg vermoeiend allemaal. Zo dat is weer van me af hahaha
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 19:03
Wenger zit daar idd veel te lang
Vind ik leuk
Nashua +5240
donderdag 17 augustus 2017 om 19:06
Arsenal is het opleidingscentrum voor het Frans nationaal elftal.
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 19:14
Is dat die Nigeriaan waar ik al 20 jaar mailtjes van krijg?
Vind ik leuk
Het Brein +2068
donderdag 17 augustus 2017 om 19:14
Ah meneer Dangote! Hoeveel olievervuiling heeft deze maffiabaas op zijn geweten? Lekker met Shell in zee gegaan...nee die moet je een club als Arsenal laten overnemen!
Vind ik leuk
Utca030 +2220
donderdag 17 augustus 2017 om 19:16
Wat een gezeik over dat geld je weet toch ook niet wat deze man met zijn geld doet ja misschien doneert hij wel naar goede doelen en Wenger zit toch te lang
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 19:40
Update Sanchez!!! :

Uit betrouwbare bron is er vernomen dat Sanchez net een grote bah heeft gedaan.
Vind ik leuk
frankn27 +4149
donderdag 17 augustus 2017 om 22:20
Nigeriaan met 11 miljard??? daar krijg ik ook altijd spam van dat ik de loterij heb gewonnen
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 23:25
Wenger is de sta in de weg van Arsenal, hij heeft te weinig gebracht na de succesvolle periode waarin men prijzen pakten, de fa cup van afgelopen jaar daar gelaten, maar dat was ook weer de eerste prijs na jaren.
Vind ik leuk
donderdag 17 augustus 2017 om 23:50
Ik stop er nu mee om nog wedstrijden van dik betaalde miljonairs te gaan bekijken. Het lijkt me gezelliger in de kantine van de eerste de beste dorpsclub.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Arsenal-fan met 11 miljard wil club kopen: 'Mijn eerste daad? Wenger ontslaan'