Keizer legt uit: Daarom hebben we niet heel snel voor Plan B gekozen

Keizer legt uit: "Daarom hebben we niet heel snel voor Plan B gekozen"

vrijdag 18 augustus 2017 om 08:24

Marcel Keizer spreekt van een 'crisis' bij Ajax. De trainer van de Amsterdammers is zich zeer bewust van de zwakke start van de club. Na de uitschakeling in de Champions League en het verlies tegen Heracles in de Eredivisie, was Rosenborg donderdag te sterk in de play-offs van de Europa League (0-1).

"Ja, je mag het woord crisis in de mond nemen", zegt Keizer tegen de NOS. "We hebben vier keer niet gewonnen en als coach van Ajax moet je winnen. We creëren kansen die we moeten maken. Dan krijg je het stadion nog meer achter je, want ze staan al fantastisch achter ons. Dan gaat die wedstrijd onze kans op."

De ploeg van Keizer had veel balbezit tegen de Noren, maar overtuigen deden de Ajacieden niet. "Als je de overhand in het spel hebt, hoef je niet zoveel te veranderen. De nul is belangrijk in een Europese wedstrijd. Dan ga je niet meteen: vrouwen en kinderen eerst en dat soort dingen doen. Daarom hebben we nog niet heel snel voor Plan B gekozen. Dat hebben we uiteindelijk ook niet gedaan. Als je Huntelaar inbrengt, Dolberg eruit haalt en een andere aanvaller al wisselt. Dan heb je geen aanvaller meer op de bank, dus dan kan je niet aanvalllend meer wisselen", zegt Keizer.

Plaats een reactie

vrijdag 18 augustus 2017 om 08:34
Alleen door de lakse handelswijze van Overmars en een zeer onervaren trainer als Keizer heeft Ajax een dikke fout gemaakt. Je beste spelers verkopen en er niets voor terughalen. Huntelaar is oud en voegt totaal niets toe! En dan Veltman zeggen dat het niets uitmaakt of de man van 45 miljoen er niet bij is. Het is een grote puinhoop bij ons aller Ajax! Weg met Keizer en Overmars en laat een frisse wind beginnen te waaien voor het seizoen weer naar de klote is!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 08:36]
Vind ik leuk
Stack5 +572
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:36
Ik moest een beetje kots weer doorslikken bij het lezen van "ons aller Ajax".
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:39
Whahaha!!!!
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:40
#pray-for-ons-aller-ajax
Vind ik leuk
United FC +12783
vrijdag 18 augustus 2017 om 17:36
Lekker slokje zeker ;-)
Vind ik leuk
El Lobo +1170
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:37
Inderdaad, van dat goede spel is nu he-le-maal niets meer over.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:46
dat hele veltman interview gisteren na de wedstrijd was bijna identiek aan het interview met cocu na de thuisnederlaag tegen nk osijek...hij zag net als cocu bij hun wedstrijd gewoon niet in hoe slecht het werkelijk was.
Vind ik leuk
isnake +1420
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:51
Beiden zullen het achterste van hun tong niet laten zien als ze met de pers praten. En achteraf in de nabespreking intern zullen ze vast ook wel hele andere woorden gebruiken.
Vind ik leuk
hannes +282
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:57
En deze man is ook nog aanvoerder, hoe kan je het verzinnen.
Vind ik leuk
darmianto +7226
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:05
Juist, omdat ze allebei weten dat ze er schuld aan hebben en de eerste de beste vervanging er vooral moet komen voor hun plek.

Het verschil tussen Veltvrouw en Klaassen als aanvoerder? Dag en nacht
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:40
Normaal ben ik altijd negatief over Veltman maar aangezien hij gister letterlijk de bal van de lijn afhaalde sla ik het dit keer over xD
Ze moeten gewoon 2 rechter verdedigers halen en Veltman weer in het centrum zetten.
Want daar komt hij gewoon het beste tot zijn recht & zal Ajax ook verdedigend stabieler draaien.
Vind ik leuk
darmianto +7226
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:51
Is zo maar Sanchez repareerde al heel veel voordat er ballen van de lijn gehaald moesten worden.

De balans achterin is zoek, heel de defensie wist dat ze op Sanchez konden bouwen als de mannetjesputter, gisteren zag je te veel twijfel, te veel van "wie pakt die man of bal op?".
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:01
Klopt dat is waar, ik snap eigenlijk ook niet waarom viergever en de ligt centraal stonden.
Je kan dan toch beter viergever nog rechtsback zetten en Veltman in het centrum, of de ligt des noods rechtsback.
Ik vind Veltman op Sánchez na de beste centrale verdediger die Ajax heeft.
Bosz heeft het gewoon veel kapot gemaakt, bazoer weg, el Ghazi weg, tete weg door veltman rechtsback te zetten riedewald weg want sinkgraven grote talentvolle middevelder van Heerenveen word zomaar linksback gezet een heel seizoen en iedereen denkt nu dat hij een slechte linksback is terwijl het een creative middevelder is.
Als ik hierover terug denk vind ik dat bosz ook een grote aandeel heeft hierin zeker aangezien hij begon aan zijn visie en gewoon weg gegaan is.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:30
Rechter verdediger verkocht. Maar ja de aandeelhouders zijn weer tevreden.
En Veltman niet in centrum maar op de tribune
Vind ik leuk
Vowtar +1141
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:29
Veltvrouw? Je beledigt nu heel veel voetbalvrouwen..
Vind ik leuk
darmianto +7226
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:55
Je hebt gelijk, sorry!
Vind ik leuk
bdr +123
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:00
hij ziet de bal niet eens ..om is mee te beginnen
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:04
Aldus het zuig(p)vermogen van een kantine bezoeker...

Als je niet kunt winnen dan ga je zagen aan alle poten van mensen waar je een hekel aan hebt!! Rvc eruit wat denk je daarvan... die blokkeert meer dan jij denkt
Vind ik leuk
Djambo +3541
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:32
We doen het voor Appie! Wat zal die trots zijn...
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:37
Waar heb jij het over?
Ik snap jou niet, zie jij dan niet dat en de trainer en 2 belangrijke spelers vertrokken zijn?
Je kan makkelijk roepen er moet versterking komen echter moet die versterking wel beschikbaar zijn en willen!!!!
Vele grote talenten kiezen bijna allemaal voor top clubs de wat mindere spelers gaan voetballen bij een watford en noem maar op omdat je financieel gezien daar beter krijgt dan bij Ajax.
Marc overmars haalt echt het beste uit de situatie, want dat Sánchez zo goed uitpakte afgelopen seizoen is gewoon geluk (en pech omdat we hem nu al kwijt zijn).
Hij heeft hem voor 9x zoveel verkocht.
Plus raak je in de voorbereiding 1 van je grootste talenten kwijt die nooit meer bij zal komen.
Het is gewoon zuur dat alles zo achter elkaar valt, maar zoals elke Ajacied weet komen we er weer boven op.
Niet alleen Ajax heeft veel moeite om spelers aan te trekken ook PSV en Feijenoord.
Vind ik leuk
Bertus +2274
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:43
Vorig jaar was de Arena te klein tijdens de succesvolle EL serie, iedereen was geweldig en kreeg veren in zijn reet gestopt. Nu zit het even tegen en ineens deugd er niemand meer, beetje hypocriet of niet?
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:45
Vind ik ook wel een beetje, maar ook vorig seizoen was ik negatief over younnes, schone (vanwege zijn positie), sinkgraven (vanwege zijn positie) & Veltman (omdat hij centraal is en geen back).
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:28
Ik denk dat het seizoen al naar de kloten is Kantine
Vind ik leuk
El Lobo +1170
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:35
Begin eens met dat Technisch Hart van Ajax. Daar begint de ellende...

Misschien tijd voor plan B voor het bestuur?
Vind ik leuk
Romario9 +5404
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:38
Ajax zou Overmars alleen de uitgaande transfers moeten laten doen en een ander aannemen voor het aankoopbeleid.
Vind ik leuk
El Lobo +1170
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:39
Bij Jong Ajax dan;-)
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:41
Vorig jaar deden ze het goed met de zelfde mensen. En nu is Bosz weg. Nu valt het als een kaartenhuis in elkaar. En plots moet iedereen vertrekken?
Vind ik leuk
El Lobo +1170
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:42
Klopt, met Bosz verdween niet alleen een goede trainer, maar ook samenspel, vertrouwen en lef.

Dat zie je nu niet terug
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:47
Maar Bosz wou het op zijn manier doen. Maar vd sar en overmars die willen een makke lam. En dit is het resultaat
Vind ik leuk
El Lobo +1170
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:50
Ze worden door elke tegenstander het bos in gestuurd!
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:52
Degradatie voetbal bedoel je te zeggen?
Vind ik leuk
El Lobo +1170
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:59
Zo erg zal het niet worden toch!;-)
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:09
Hebben we van PSV afgekeken.... Die verkloten het Europees ook tegen Ijsselmeervogels en worden overlopen door AZ thuis...
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:47
Ik zou in ieder geval de trainer en de verantwoordelijke personen voor de aanstelling vervangen.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:49
Dan het hele technische staf laten opdoeken?
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:49
Het zou goed zijn om na een paar jaar eens een stevige bezem te hanteren.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:30
Aardig wat bezems versleten daar. #Arme bezems!
Vind ik leuk
darmianto +7226
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:06
Vlak ook het gemis van Klaassen niet uit! Zelfs Traore :-P
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:12
1 a 2 spelers die een compleet elftal dragen??? Traore deed het pas op het einde vd rit behoorlijk. Voor de rest ook niet gezien ja
Vind ik leuk
darmianto +7226
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:12
Helaas is het wel de realiteit dat Klaassen de lijm en het smeermiddel tegelijk bleek en ja, Bosz leek me wel meer een aanpakker dan Keizer met zn slappe gezever
Vind ik leuk
Pagan1964 +1795
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:56
Nou als je dit verhaal van hem leest. Een beetje open deuren intrappen.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:00
Spelen met Sanchez / Klaassen / Traore of zonder is toch een groot verschil. Zij zijn niet alleen beter dan de rest, ook laten ze de anderen beter spelen door ze te sturen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 10:01]
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:36
Wat een pannenkoek!
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:37
Het beursgenoteerde venduhuis sprak opnieuw tot de verbeelding door de laaggespannen verwachtingen volledig waar te maken. Het is nauwelijks teleurstellend te noemen.
Vind ik leuk
Feye1908 +6597
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:37
Hij is dan wel onervaren maar vind het wel goed dat hij als een van de weinige trainers eerlijk durft te zijn. Dat gelul altijd met alleen "positieve" aanknopingspunten benoemen na een nederlaag. Voor hem niet te hopen dat hij geslachtofferd gaat worden voor het wanbeleid van Overmars & Co.
Vind ik leuk
El Lobo +1170
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:38
Dat wel, maar dat willen de fans niet horen/zien.

Die willen strijd, passie en winst!
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:38
Keizer plan A of B of toch snel E van exit. Ajax neem je verlies hoe erg dan ook maar zte er mensen neer met uitstraling en ervaring. Ajax mist persoonlijkheid wat ze ooit grootmaakte. Nu Overmas(gedrocht) van der Sar (keeper en introvert) ach en da de scouting van niks zeggende mensen die geen netwerk hebben en alleen de z.g. meesterscout volgen. Vreselijk voor de club en de supporter!!!!
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:42
Plan A en plan B?

Ze spelen toch gewoon hun eigen "ajax" systeem???? ;)
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:38
Plan V. W. X. Y. Z. En als de plannen op zijn wat dan? Kentekenplaten? AB-BA-CB
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:34
Op een gegeven moment zie je het bos door de bomen niet meer met al die platen voor je kop.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 15:55
Hij blijft een beetje in t "plannen verhaal" hangen. Na 5x weten we t wel.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 18:26
Langspeelplaat
Vind ik leuk
Och jeh +1085
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:39
Ach ja, nu kan Ajax alles zetten op het winnen van de KNVB beker WUHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:39
Altijd maar weer dat gelul over balbezit. Dat is het enige wat telt in de hoofden van Ajax. Het gaat er verdomme om dat je wint, niet meer en niet minder. Kom toch eens los van dat speeltuinvoetbal. Het niveau in Europa is hoger dan in de Jupiler league, Keizer.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:40
KEIZER OUT!!!
OVERMARS OUT!!!
SCHONE OUT!!!
YOUNES OUT!!!
VIERGEVER OUT!!!
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:43
En dan???
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:44
MagicMike out!
Vind ik leuk
Cappie +5486
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:50
Cocu, je vergeet Cocu!
Vind ik leuk
Drobtine +1900
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:52
van Barneveld out !!!
van Gerwen out !!!
Stompe out !!!
Vind ik leuk
Nick Kools +12190
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:57
Dijks mag blijven?
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:36
Als je toch bezig bent doek gelijk heel de club op dan.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:43
Zullen we niet gewoon beginnen met de spelers????? Overmars wilde het team bij elkaar houden en kan nu pas in actie komen want sanchez is weg. Ik irriteer me eraan wanneer speler gaan roepen dat er spelers bij moeten terwijl ze net een draak van een wedstrijd hebben gespeeld. Team is weinig verandert ten opzichte van het vorige seizoen en alle jonge spelers zijn een jaartje verder. Ik reken het de spelers aan en niemand anders! Overmars ga ik pas beoordelen eind augustus
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 08:43]
Vind ik leuk
Drobtine +1900
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:53
1000% mee eens !!!!!!
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:43
Alsof je andere spelers nodig hebt om anders te spelen. Het wreekt zich nu dat je zo'n onervaren trainer hebt. Jammer dat Advocaat al bondscoach is.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:45
Te ligt voor de functie.
Vind ik leuk
Eendracht +7841
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:48
Na het Echec van Osijek was ik bang dat veel mensen hier gelijk zouden hebben:
PSV wordt dit jaar 5e...
Na gisterenavond ben ik enigszins opgelucht:
We worden 4e!!!
Vind ik leuk
Mauritz +332
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:52
Opluchting is ook groot bij Ado, Sparta, NAC etc. die zien nu ook wie er op plek 18 gaat eindigen.
Vind ik leuk
Cappie +5486
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:51
"Daarom hebben we nog niet heel snel voor Plan B gekozen. Dat hebben we uiteindelijk ook niet gedaan. Als je Huntelaar inbrengt, Dolberg eruit haalt en een andere aanvaller al wisselt. Dan heb je geen aanvaller meer op de bank, dus dan kan je niet aanvalllend meer wisselen", zegt Keizer."

Kijk, dat is dus mooie logica. Nog niet aanvallend wisselen omdat je daarna dan niet meer aanvallend kan wisselen. Jaja.
Vind ik leuk
Quareck +2987
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:07
Je kan niet ontkennen dat het waar is Haha
Vind ik leuk
Maronk +240
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:53
Bout club is et!
Vind ik leuk
Dee79 +1903
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:02
Bedankt voor je sterke bijdrage..
Vind ik leuk
hannes +282
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:56
De ere devisie en europees voetbal is toch wel wat anders he meneer Keizer, toch iets te hoog gegrepen en naief van het bestuur om deze lichtgewicht aan te stellen.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:05
Vorig jaar was de revolutie zichtbaar. Iedereen (Op jozef na) wist het zeker, ajax was europees weer terug.
Een zomerstop later en alles is weer weg. De luchtkastelen zijn weg gewaaid.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:20
Dat was voordat ze besloten om Bosz zomaar te laten gaan
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:28
Dan moet Bosz dus de credits krijgen? Is meer wat ik zelf ook vond.
Vind ik leuk
palko +1587
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:07
Vooropgesteld dat ik geen Ajax-aanhanger ben en de wedstrijd tegen Rosenborg niet kon zien. Maar bij het lezen van de uitslag en het wedstrijdverslag was ik als voetballiefhebber zeer teleurgesteld. De vraag die dan direct opkomt is: Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat een ploeg die een paar maanden geleden gerenomeerde tegenstanders als Schalke 04 en Olympique Lyon thuis van de mat speelde nu geen enkele vuist meer kan maken. Terwijl er eigenlijk maar één echte basisspeler, Davy Klaassen, is vertrokken. Mij schoten onwillekeurig mijn waarschuwende woorden over de voorgenomen aanstelling van Marcel Keizer te binnen. Waarbij ik het afbreukrisico van de aanstelling van een onervaren trainer als Keizer erg groot noemde.Ik vrees dat ik gelijk krijg. Een club van internationale faam moet altijd een gepokt en gemazelde trainer-coach aanstellen. Bijvoorbeeld een type Erik ten Hag die bewezen heeft elf spelers tot een team te kunnen vormen en beter te kunnen maken. In plaats van een onervaren trainer als Keizer voor de leeuwen te gooien. Het was mijns insziens veel beter voor Ajax én Marcel Keizer geweest de trainer eerst enige seizoenen te laten rijpen op een lager niveau in de Eredivisie. Voor de duidelijkheid: Ik had liever geen gelijk gekregen! Dit is niet goed voor Ajax, niet voor Marcel Keizer en al helemaal niet voor het Nederlandse voetbal.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 09:11]
Vind ik leuk
Bizzy +7769
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:13
Top comment ...
Vind ik leuk
Zultkop +2052
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:43
ik hoop overigens dat, mocht Ajax besluiten om de trainer te ontslaan, dat Ten Hag (mocht hij kandidaat zijn) gewoon lekker bij FCU blijft, hij zet daar gewoon wat moois neer, ik denk dat de aanhang van Utrecht het hem ook niet in dank afneemt als hij naar Ajax zou gaan.
Vind ik leuk
Bizzy +7769
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:12
In een eerdere intervieuw had Keizer aangeven dat uitschakeling een ramp zou zijn voor Ajax. Daarme heeft zijn eigen positie ter discussie gestelt. Nu neemt de man het woord crises in de mond.

Keizer speelt dit niet handig !
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:22
Ach mensen, al dat negatieve gedoe! Wie was er nou betet? JUIST! Dus: borst vooruit, want wij zijn AJAX!
Vind ik leuk
Nick Kools +12190
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:55
Dat kun je wel in elk topic roepen, maar jullie waren helemaal niet beter!
Anders hadden jullie wel gewonnen :)
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:07
Ach, wat een domme suffige reactie weer...
Vind ik leuk
Nick Kools +12190
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:08
Nee jij blinkt uit met je reperterende domme gezwets :)
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:11
Het is een boodschap die gehoord moet worden!
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:42
Voor dovemansoren bestemd zeker
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:43
Helaas ja...:(
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:48
Niet huilen he
Vind ik leuk
Pukstra +626
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:23
Hahaha.. niet voor plan B gekozen. De tegenstander had helemaal geen plan. Die dachten waarschijnlijk.. " laat ze maar rennen dan houden wij de boel wel tegen en rossen we er op het einde eentje in"het beste plan is geen plan:)
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:42
Kiezen voor geen plan is ook een plan.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:13
Bah wat een negatieve spelopvatting! Rosenborg is als een kwaadaardig gezwel voor het Europese voetbal!
Vind ik leuk
Pagan1964 +1795
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:04
Rosenborg voetbalt naar zijn mogelijkheden en dat ze jouw club niet laten winnen maakt ze geen kwaadaardig gezwel. Ze waren gewoon slimmer, net als ManUtd
Vind ik leuk
Mass +1474
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:30
En het kaartenhuis stort binnen een tijdsbestek van 2 weken ten gronde....Daar waar jullie leedvermaak geen grenzen kende bij de uitschakeling van PSV 2 weken geleden, zitten jullie wellicht nog dieper in de shit. De 4 aankopen tot nu toe gedaan zijn ronduit belabberd te noemen....totaal geen versterkingen.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:39
Overmars mag wat mij betreft blijven, eerst de technische staf eruit. Winter, Spijkerman en Lámi voegen niets toe en zijn geen persoonlijkheden. Hebben alle drie een verdedigend karakter. Je ziet dat de spelers in ieder geval niet voor hun trainer spelen zoals onder Bosz.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:41
Aardig op weg om Jan Wouters te evenaren.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:51
En het komt zeker aan als een mokerslag jantje ?
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:02
De Keizer wordt van zijn troon gestoten.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:05
Zou Keizer weten dat je voor veel balbezit geen punten krijgt?
Vind ik leuk
Nick Kools +12190
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:53
Ajax heeft nog nooit een plan B gehad :)
Vind ik leuk
Bals +100
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:56
De Ligt WEER in de fout! Veldman Hopeloos. Dijks ondermaats. Viergever weer matig. Ziyech Neres en Dolberg onvoldoende. Beek matig. Onana, Schöne voldoende maar niets extra's en Lasse zeker geen handelingssnelheid. Younes nog het meest gevaarlijk...... Het zegt ALLES over de visie van het technisch hart. Een stuurloos hoopje voetballers die in een paar maanden van een zelfbewust energiek team acteren als een zomeravond wandelvereniging op vrijwilligersbasis. SCHANDE! Neem je verantwoordelijkheid directie en RvC stel capabele mensen aan! AJAX gaat om voetbal niet om geld of bestuurderspluche.
Vind ik leuk
Pagan1964 +1795
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:05
Dat technisch hart moeten ze opdoeken. Dat brengt duidelijk niks. Ze zitten eerder in de weg als dat het wat oplevert
Vind ik leuk
Foebele +33199
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:17
Ze hebben alles fout aangepakt wat ze fout konden doen en het aanstellen van Keizer is een van die kapitale fouten.

Die man praat al dagen de groep een crisis aan, eerst al door de door hem als mokerslag betitelde nederlaag tegen Heracles, rond de situatie Sanchez zei hij ook al iets dat het een negatieve impact had en nu heeft de beste man het over een crisis.

Ja als de hoofdtrainer dat al vind dan is het ook een crisis...
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:45
Het is toch een crisis, hoe zou jij het willen omschrijven?
Vind ik leuk
Foebele +33199
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:55
Als trainer moet je het de groep niet aanpraten, na heracles had hij het er al over dat het de zoveelste dreun was deze voorbereiding, dan stop je het dus bewust in de groep.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:08
Ben ik met je eens, maar hij is wel eerlijk en zegt gewoon hoe het is meer niet. Ik denk dat er meer achter de schermen afspeelt waardoor men in deze crisis terecht is gekomen.
Vind ik leuk
JanTa48 +1523
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:40
Ik heb Keizer in 1 wedstrijd plan A, B en C zien uitvoeren maar alle 3 waren hopeloos. Blijkbaar niet het charisma om iets over te brengen of sterker nog hij heeft geen idee hoe hij ajax wil laten spelen. Dit word een zeer moeizaam seizoen en ik verwacht dat er meer speler zijn die Sanchez zullen gaan volgen. Wat doet Ajax dan, voor de bune 1 dure aankoop en weer een paar 16 jarige talenten.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:40
Als je even terug kijkt dan speelde vorig jaar in de EL. Sanchez, Tete, Riedewald, Klaassen, Traore dat zijn dus 5 EL basisspelers die we dit jaar er niet bij hebben. Geen excuus hoor.... Anyway wat er nu staat en vooral achterin is niet best. Alle 4 niet..... idd ook de Ligt.
Vind ik leuk
vivaldi +1395
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:41
Hij weet het wel deze trainer, staat als een dooie mummie langs de lijn.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:14
De (goedkope en gemakkelijke) keuze van Ajax voor de aanstelling van Keizer als hoofdtrainer is (vooralsnog) geen gelukkige keuze geweest. Daarnaast gaat de zuinigheid van M. Overmars Ajax opnieuw punten kosten en mogelijk zelfs plaatsing voor de poulefase van de EL. Teveel spelers, zoals o.a. Dolberg en v.d. Ligt zijn teveel gehyped door de Telegraaf en andere pro-Ajax media. Daarnaast heeft ook Ajax, net zoals andere Nederlandse clubs, een aantal matige spelers op de loonlijst staan, zoals Dijks en miskoop Neres. Hoe is toch mogelijk dat zo'n rijke club zo weinig gerichte aankopen verricht deze transferwindow? Ajax was beter af geweest wanneer het gewoon een voetbalclub gebleven was en geen NV waarbij de financiële resultaten blijkbaar veel belangrijker zijn dan de sportieve resultaten op het veld.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:36
Ze hebben die rat van een Keizer goedkoop uit Leeuwarden gehaald en daardoor Cambuur genaaid (dachten ze ) maar wie het laatst lacht lacht het best . Voor mij wel kut mijn 2 cluppies door 1 en de zelfde kneus kapot gemaakt.
Vind ik leuk
Drobtine +1900
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:49
Stop met die achterlijke opmerkingen over tevreden aandeelhouders. Stop met het jezelf voor löl zetten. De introductiekoers van het aandeel Ajax op de AEX was euro 32,50. DIt aandeel is voor het grootste deel in bezit bij supporters die er een of enkele hebben als gevoelsaandeel om deel te zijn van die prachtige club die AJax is. De huidige gemiddelde koers is euro 11,00 (18/8 14:20uur) dus aandeelhouders zijn dan niet tevreden. Wel als de koers Euro 110,= zou zijn.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Keizer legt uit: "Daarom hebben we niet heel snel voor Plan B gekozen"