Kranten hard in Ajax-oordeel: 'Van Younes zijn we het gewend, Dolberg zorgelijker'

Kranten hard in Ajax-oordeel: 'Van Younes zijn we het gewend, Dolberg zorgelijker'

vrijdag 18 augustus 2017 om 08:18

Ajax is pas net aan het seizoen begonnen, maar staat nu al onder hoogspanning. Dat is de conclusie van de ochtendkranten na de 0-1 nederlaag van de Amsterdammers tegen Rosenborg en het vertrek van Davinson Sánchez na een slopende transfersoap.

'Keizer, die van directeur spelerszaken Marc Overmars het seizoen moet beginnen met een incomplete selectie, wacht een monsterklus', weet het Algemeen Dagblad, dat tegen Rosenborg vooral één grote en dure tegenvaller zag. 'David Neres stond in zekere zin symbool voor het ondermaatse optreden van Ajax. Voor Neres werd in januari al de vette Amsterdamse bankrekening aangesproken, zodat hij dít seizoen klaar kon zijn om Bertrand Traoré definitief te vervangen. Maar tijdens de eerste wedstrijden van dit seizoen verloor hij de concurrentiestrijd van Kluivert. Tegen Rosenborg werd duidelijk waarom. De Braziliaan worstelde zich door de wedstrijd heen. Bijna wanhopig op zoek naar een geslaagde actie om eindelijk een beetje in zijn spel te komen.'

Volgens het AD miste Ajax Klaassen, ook al doet Donny van de Beek het goed. 'Maar Klaassen was bij Ajax zo veel meer dan een speler op één positie. Ook gisteravond werden zijn leiderschap, fanatisme en gif weer gemist. Maar er werd zo veel meer gemist. Hakim Ziyech die zijn creatieve geest rust gunde. Kasper Dolberg die hopeloos oogde als spits zonder noemenswaardige bruikbare ballen en ook zelf niets creëerde.'

'Dolberg zorgelijk'
De Volkskrant maakt zich ook zorgen over Dolberg. 'Pas na 25 minuten meldde Ajax zich serieus middels dribbelaar Younes die de bal net niet bij spits Dolberg kreeg. Dat 'net niet' staat vooralsnog synoniem voor deze twee aanvallers dit seizoen. Van Younes zijn we het gewend. Zorgelijker is de stagnatie bij Dolberg, topscorer van vorig seizoen, maar in vier duels nog maar nauwelijks in de buurt van een doelpunt gekomen', schrijft de krant, die bij Ajax duidelijk de onrust van de Sánchez-soap zag.

'De zucht naar almaar meer geld, naar voordeeltjes en slimme dealtjes irriteert naast veel fans inmiddels ook menig speler. Uiteraard hangt dat samen met de matige resultaten in het prille seizoen; de uitschakeling door Nice voor de Champions League en verlies tegen Heracles gingen vooraf aan de zeperd tegen Rosenborg. Het uitblijven van een vervanger voor Sánchez, van een nieuwe linksback en een extra middenvelder leidde tot openbare verwondering. Ondertussen krijgt een zeven jaar oudere, iets minder spectaculaire verdediger, Nick Viergever, niet eens een nieuw contract.'

'Nog losser dan onder Bosz'
'Ajax is voorlopig meer kwijt dan zijn werkweigerende centrumverdediger, na de voorspoed van vorig seizoen in Europa', schrijft Trouw. 'De verbanden zijn vooral losser, of misschien beter: nog losser. Onder de vorige trainer Bosz speelde Ajax uiteindelijk al roulette-voetbal, en het voetbal van nu is even riskant, maar minder van kwaliteit.

'Dat zat 'm ook gisteren vooral in de spelers centraal op het middenveld, Schöne en Ziyech. Dat de eerste het als niet-specialist steeds zwaarder zou krijgen als controlerende middenvelder, was vorig seizoen al te voorzien. Ziyech wisselt als beoogde spelmaker goede en (per saldo meer) slechte momenten af, in een volgens de maatstaven van een hoger niveau onverantwoord ritme.'

'Sneu voor Veltman'
De Telegraaf nam het ten slotte nog op voor Joël Veltman, die opnieuw fel bekritiseerd werd vanwege zijn misser bij de openingstreffer. 'Aan de andere kant redde Joël Veltman twee keer knap, waarbij de redding op de lijn na de kopbal van Niklas Bendtner de knapste was. Dat uitgerekend de aanvoerder er knullig uitzag bij de 0-1, was dan ook sneu. Met twee gelijke spelen en twee nederlagen in zijn eerste vier officiële wedstrijden kent Keizer een dramatische start als hoofdcoach van Ajax', concludeert de krant.

Lees meer over:Europa LeagueAjax

Poll

Gaat Ajax dit nog goed maken in Noorwegen?

(4200 stemmen)

Plaats een reactie

Bdog +3331
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:32
De kabouter en het ijskonijn worden hier in 1 kop genoemd, misschien wordt het toch nog een sprookje in Amsterdam dit seizoen.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:53
Alleen ... een sprookje eindigt met: en ze leefden nog lang en gelukkig. Ze zullen nog best lang leven allemaal, maar of ze gelukkig zijn?
Vind ik leuk
darmianto +7226
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:21
Misschien niet zo gepast dit..
Vind ik leuk
666 +5056
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:05
Omdat?
Vind ik leuk
Jamesco +255
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:14
Hele rare plotwending van Darmianto!
Vind ik leuk
666 +5056
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:23
Ja ik weet (waarschijnlijk) wel wat hij bedoeld.
Maar om nu alles telkens maar weer daar op te betrekken....

Helemaal als het er niet eens over gaat in de verste verte.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:34
Het vigerende primeurmantra schrijft voor dat Abdelhak Nouri het gewild zou hebben.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:34
Gelukkig wel een goed gevulde bankrekening in Amsterdam.

Elftal ontbreekt kwaliteit, Overmars doet zijn werk niet goed.
Vind ik leuk
Garinsha +2696
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:47
En dan vraagt men zich af waarom Overmars steeds de schuld krijgt............
Vind ik leuk
rpaulp50 +3157
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:10
Een wat simpele en kinderlijk naieve uitspraak tav Overmars.
Overmars moet gewoon aan de RVC vragen of...etc etc kan niet zelfstandig in de kas graaien, kan alleen maar verzoeken.
Het is makkelijk om Overmars te beschuldigen en ook onterecht want je weet helemaal niet wie wat beslist en goedkeurd: de RVC namelijk.
De uiteindelijk verantwoordelijke is Algemeen Directeur v.d. Sar een incompetente slungel op het gebied van leiden en leiding geven, maar die blijft lekker uit de wind.......mij een compleet raadsel.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:27
Los van dat moeten mensen wel bij Ajax willen voetballen.
Sánchez geeft de voorkeur aan totenham maar vroeger bleven spelers nog bij Ajax om te wachten tot een Ac Milan, real Barcelona united enz. Aanklopte als ze potentie hadden zoals Sánchez.
Ja Ajax & Marc hebben veel geld & ja er word weinig van hoog kwaliteit aangetrokken echter kan Marc er echt niks aan doen en maakt hij toch het beste van deze situatie.
Ps: ik vind dat spelers zoals neres & kluivert juist vaker en langer de kans moeten krijgen, younnes heeft vorigseizoen zo veel kansen gehad waarin hij gewoon een hele wedstrijd lang slecht speelde en ook gister kwam hij er weer niet uit.
Wanneer word hij een keer op de bank gezet Ajax?
Misschien is het een optie om met kluivert Huntelaar en neres te spelen & dolberg rustig opnieuw te brengen aangezien vorig seizoen de volle druk op hem gezet werd?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 10:27]
Vind ik leuk
rpaulp50 +3157
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:40
De geldstroom van inkomsten naar de bank is te groot en diende voor een groter deel .te worden geïnvesteerd in het eerste elftal.
De totale Ajax leiding heeft uiteraard vantevoren besproken hoeveel er geïnvesteerd mocht worden in dat elftal, DE motor achter de club. Marc moet het daarmee doen dus.....
Dus is iedereen verantwoordelijk en als er iemand aangepakt dient te worden is dat niet Overmars, alleen, maar uit hoofde van zijn functie is dat v.d. Sar een onervaren, incompetente en slappe leider .
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:54
Ik denk ook dat hun probleem is dat ze te veel naar de toekomst kijken, want bijna heel de selectie van Ajax heeft een langdurig contract of is jong.
Maar zoals je nu ziet maakt jong & een langdurig contract niks uit want ze worden alsnog voor een (koopje) opgehaald.
Misschien toch wel verstandig om zo nu en dan een speler wat ECHT wat toe kan voegen te huren of een keer 1 van 28 met rijkelijke ervaring kopen.
Dan maar 2 mil of 3 mil per jaar betalen aan salaris, zolang diegene maar constant is en de CL er maar bij komt!!
Vind ik leuk
rpaulp50 +3157
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:12
Het probleem is dat ze niet genoeg investeren in het eerste elftal v,.d. Voetbal Club Ajax, dus zuinig aankopen.
Ze kiezen voor investeren in onroerend goed, een eigen stadion, een heel goed idee die de club financieel sterk verankerd.
Maar.......als Voetbal vereniging moeten de sportieve activiteiten altijd prioriteit nummer 1 zijn.
De nadere activiteiten prioriteit nummer 2, 3 etc.,
Ajax heeft gedurende de ganse historie naam gemaakt en een status verworven, dit vanwege het specifieke creatieve voetbal en Johan Cruijff.
De Voetbal club en haar eerste elftal is dus "de kip met het gouden ei", dat moet je koesteren.
Waar nu de RVC een grote fout maakt in hun honger naar geld.....is dat ze de kip langzaam maar zeker aan het oppeuzelen zijn, met alle gevolgen van dien.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:37
Vanavond Voetbal Inside. Borrelnootjes en een goed glas bij de hand. Ik heb er zin in!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 08:37]
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:54
Ik denk een paar mensen niet.
Een doe-tip : ga lekker vissen.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:08
Groot gelijk..ik zit al aan de waterkant!
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:33
Heb mn spullen al klaar staan
Vind ik leuk
Vak-DD +7795
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:45
Die mensen kunnen altijd zondagavond naar de NOS kijken, want daar worden ze altijd opgehemeld.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:40
Younes speelde beter dan normaal, maarja normaal is bij hem al slecht. Ziyech wilt te veel met de bal, die moet meer op rendement spelen. vd Beek staat veel te diep waardoor Dolberg het lastig krijgt. Neres was absoluut niet aanspeelbaar, stond te ver naar binnen (Dolberg's ruimte) en blokkeerde daardoor de aanval over rechts. Schone speelde goed, maar had iets te veel paniekschoten van afstand.
Dijks dramatisch, passief, geen ondersteuning voor Younes en Ziyech. Viergever wist ik niet dat die meedeed, niet gezien. De Ligt speelde een goede wedstrijd. Veltman dikke pech met die bal langs hem. ofwel de Ligt moet daar niet instappen, ofwel Veltman moet zich beter positioneren en meteen naar binnen trekken. Lullige fout die je nu de volgende ronde kan kosten. Onana paar keer te laat uit zijn goal (1e helft bij zn blessure en de tegengoal) is nog niet zo scherp zoals vorig jaar.

Ik snap niet wat de buitenspelers van Ajax aan het doen zijn. Dat Kluivert er in gaat komen is 100% duidelijk in minuut 0, dan moet je als buitenspeler het snot voor je ogen spelen en je tegenstander helemaal gek maken. Younes' tegenstander kreeg na 10min geel, is die man daarna nog opgezocht? Neres' tegenstander heeft niet 1 keer moeten sprinten. Als Neres zijn man kapot speelt, en dan hoeft hij nog niet eens te scoren, dan kan Kluivert er overheen denderen.

Ajax verplaatst het spel niet. Rechtsbuiten inspelen, via Veltman/vdBeek/Schone bal naar Ziyech/Younes, dubbele dekking daar? Bal er uit en spel verplaatsen of meteen een voorzet op Dolberg.

In de 1e helft had Ajax Rosenborg losjes bij de keel, Younes was druk met het creeren van kansen, maar toen de bal er niet in ging liet Ajax het lopen.. Blijf die druk houden, de tegenstander wordt moe. Maar nee, helaas. Het lijkt wel of Ajax niet fit is, de laatste 20 minuten van elke tot nu toe gespeelde wedstrijd was er te veel ruimte in de omschakeling vd tegenstander. Is dit conditie of restverdediging?

tl;dr Ajax moet een tegenstander kapot tikken, dat kan niet als het halve team in de spits gaat lopen.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:18
Ben het niet helemaal eens met je over Neres. weet net of je de wedstrijd op tv gezien hebt of er ook bij was in het stadion

maar deze jongen gaat gewoon 10x diep, maar er is gewoon geen speler bij Ajax die een bal over 20 meter durft te spelen naar hem.

was af en toe een beetje ongelukkig in zijn acties maar als je ook ziet wat voor ballen hij krijgt aan gespeeld.

waar het bij Ajax vooral aan ligt is het super lage bal tempo. en de durf om snel naar voren te spelen. op het middenveld een mannetje uit te spelen.

ik zeg daarom Schone er uit, en Fenkie er in. dat zou al erg schelen.
Vind ik leuk
3ismo +2936
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:39
iedeen let op de aanval! maar vergeet niet dat ajax bijna elke wedstrijd scoort! maar verdedigend is het echt zorgelijk het omschakkelen naar verdedigen gaat helemaal fout! shone die het verdedigend niet kan belopen op de 6 zowel verdedigend! en zonder bal kijk ierdeen elkaar aan doe jij het! als ajax zo verdedigd in de omschakeling ben je zelfs kansloos tegen sparta! want al scoor 6 krijg je er 7 tegen! aanvallenf zit het probleem in de backs die niet op tijd aansluiten en die geen snelheid hebben om snel mee naar voren mee te gaan om zo druk te houden op de zijkanten zodat neres of younes 1 tegen 1 komt! die bezitting is niet goed op de flanken omdat de backs het slecht invullen! met dijk gaat het nu redelijk en dat voor zo een trage back! en van dollberg is spits afmaker in de 16! type lewa zlatan daar moet je een elftal omheen bouwen omdat hij beperkt is in andere dingen! als je zo wil spelen dan moet je een voetende spits daar neerzitten! dat is het probleem van Ajax
Vind ik leuk
T&T +9947
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:42
Sorry schrijf anders ff een boek!

;-)
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 10:42]
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:41
Tussen zeepbel en luchtkasteel.
Vind ik leuk
Lou94 +78
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:41
dus PSV met een blamage tegen Osijek... Ajax heeft nog een 50/50 om het te redden maar na wat ik gister gezien heb geeft dat niet veel vertrouwen.

Gelukkig hebben we Utrecht en Feyenoord voor de punten.
Vind ik leuk
Bizzy +7769
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:02
Feijenoord in CL. Heb een hard hoofd in dat het goed komt. Rotterdam presteert al jaren slecht europees.
Vind ik leuk
Lou94 +78
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:26
ik ga hopen op een 3e plek in de groep, en door in de EL. veel meer dan dat gaat er niet inzitten.
Vind ik leuk
Grijs +629
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:34
'Presteert al jaren slecht'?

Feyenoord presteert hetzelfde als PSV in Europa, alleen heeft PSV een uitschieter gehad in 2015 en mocht Feyenoord dat jaar niet meedoen.

Sterker nog, vorig seizoen heeft Feyenoord ongeveer evenveel punten binnengehaald als PSV in CL en in 2014 meer dan PSV.
Vind ik leuk
robson81 +2159
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:37
Valt wel mee hoor,bovenaan in een groep met sevilla en roma bijna eruit gekegeld als er een andere scheidsrechter was.united verslagen.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:42
Dr was één speler die dus wel iemand voorbij kwam en dat was Younes.

De slechtste van het veld was duidelijk Ziyech. Dat was zo ongelofelijk slecht dat geen enkel team normaal zou kunnen voetballen.
Vind ik leuk
Bizzy +7769
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:05
Ik zie nog wel kansen voor Ajax. Ze hadden deze wedstrijd ook met 3-0 kunnen winnen.

Ben ik nu de enige hier die het nog posief in ziet ?
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:36
Ach ja het is als ajacied zijnde nu lastig om positief te zijn. Maar zoals utrecht nog niet zeker is om door te gaan is Ajax nog niet zeker van uitschakeling. Ik ga er nog steeds van uit dat we door gaan maar het was eind vorig seizoen zo goed, en nu....
Vind ik leuk
3ismo +2936
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:42
ja ajax had met 3-0 kunnen winnen maar ook met 0-3 kunnen verliezen!
Vind ik leuk
Pukstra +626
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:07
Die is te veel met zijn haar bezig
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:46
Kan je toch zien dat het spreekwoord "Amsterdamse Hoogmoed komt voor de val" repeterend blijkt te zijn. Een groot gedeelte van voetbalminnend Nederland heeft vandaag een heerlijke dag.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:36
Een heerlijke dag...... omdat een Nederlandse club het slecht doet in Europa......?

Ik ben zelf Ajax supporter en begrijp de rivaliteit maar als er een Nederlandse club Europees speelt hoop ik wel dar die wint.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:38
Ajo op zulke figuren moet je niet ingaan. Europees een NLse club misgunnen is te triest voor woorden en wordt alleen door "voetballiefhebbers" gedaan die te stom zijn om te begrijpen dat we samen Europese punten moeten pakken.
Vind ik leuk
Vak-DD +7795
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:47
Heb hier toch al heel wat ajaxcieden voorbij zien komen die ons helemaal niets in Europa gunnen, dus die vlieger gaat niet helemaal op hier !
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:54
Die zijn net zo triest, maakt niet uit wie je support.
Vind ik leuk
Mauritz +332
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:46
Wat een wanprestatie tegen een erg matige tegenstander, met dit beleid en ongemotiveerde spelers zie ik ajax als serieuze degradatie kandidaat.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:23
snap alleen niet dat iedereen zeurt over het beleid, dat Sanchez weg gaat daar kunnen ze in amsterdam niets aan doen, die jongen is gewoon gek gemaakt.

verder staat er genoeg kwaliteit op het veld. alleen op de een of andere manier durven ze niet of willen ze niet.

het gaat gewoon allemaal weer te traag net zo als onders Frank de B
Vind ik leuk
DubRtd +14997
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:48
Meh.
Het is dat vorig seizoen de winterstop er tussen in zat anders had het misschien ook de h.h hoernalisten opgevallen dat Dolberg 2 maanden lang geen pepernoot raakte.

Waren waarschijnlijk te druk met proberen Feyenoord een complex aan te praten om dat te kunnen zien.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 08:51]
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:53
Is niks en zal nooit meer wat worden
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:07
Ajax heeft natuurlijk een verschrikkelijke voorbereiding gehad, dat breekt nu behoorlijk op. Transfer van Sanchez komt ook niet echt op een goed moment. Het zit Keizer dus niet echt mee. Op dit moment vallen de ballen net verkeerd waar ze een jaar geleden op het laatst net goed vielen.
Vind ik leuk
Alex43 +46
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:08
Het was niks gisterben zal dit seizoen ook niks meer worden het is na 4 wedstrijden al voor bij dit seizoen
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:21
Ach mensen, al dat negatieve gedoe! Wie was er nou betet? JUIST! Dus: borst vooruit, want wij zijn AJAX!
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:25
zo slecht was het gisteren ook weer niet inderdaad, als het even mee zit. kan je er ook zomaar 3 of 4 maken.

al was de 2de helft wel een stuk minder dan de 1ste .
Vind ik leuk
Stig +990
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:32
Het gaat nog steeds dat je er een meer scoort dan je tegenstander, maar das logisch!!
Meer balbezit of beter spleen maakt geen klote uit.
Kom even een keer uit die zeepbel.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:39
Wie er beter was ( als dat is wat je bedoelt ) dan was dat Rosenborg
natuurlijk, voetbal draait nu eenmaal om de overwinningen en de
daarbij horende punten.
En daar ontbreekt het nogal aan in Duivendrecht de laatste tijd.

Maar mij hoor je niet klagen :-)


Vind ik leuk
Nistel +970
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:36
Younes was de enige voldoende. De rest was bagger. En van Veltman zijn we zo'n slippertje inmiddels ook al wel gewend, evenals een foutieve keuze van De Ligt (instappen en missen). Dijks kan niet beter, Ziyech blijkt al langere tijd een mooiweervoetballer met teveel capsones, Donny is nog niet droog achter de oren en maakt nog geregeld naïeve rookie mistakes, Dolberg is bij lange na nog geen gevestigde spits en veel te vaak onzichtbaar, Schöne zit allang aan zijn plafond en heeft zijn basisplaats alleen maar aan zijn af en toe succesvolle vrije trap te danken, Viergever maakt het verschil ook niet en Neres tenslotte is de grootste grap van het team. Maar ze hebben wel een hoop geld. Dat was mijn analyse.
Vind ik leuk
Vp128 +468
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:42
Zonde van de Nederlandse punten, maar tegelijkertijd toch ook wel erg lekker dat die grote Amsterdamse mond ff is dicht gesnoerd.
Vind ik leuk
Jozef +20842
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:47
Toch vergeet iedereen hier blijkbaar voor het gemak dat we exact een jaar geleden op een hoopje werden gespeeld door een stel Russen en vervolgens met veel geluk, ondanks een puike Westermann (....), ons plaatsten voor de poulefase EL...

De rest is geschiedenis. Na de stroeve start en nog een aankoop ging het niveau omhoog.

Het lijkt me zaak dat de nieuwe aankopen zich snel manifesteren bij Ajax, anders had je ze beter nooit aangetrokken...
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 09:48]
Vind ik leuk
sammie +60
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:11
Klaassen was de Kuyt van.Ajax ...en dat gaat zowel Feyenoord als Ajax opbreken...ik zeg Utrecht kampioen ...mark my words
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:14
Younez kan er echt helemaal niets van.Die is alleen dreigend en trek bijna altijd naar binnen.Daarbij is ie ook stijf rechts en kan dus nooit een goede voorzet afleveren.Dit geld trouwens ook voor Kluivert.Soms leuke acties en Thats it.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:36
Bullshit... misschien loopt je spits wel verkeerd. Daar had jij nog niet over nagedacht natuurlijk. Younes is de enige Ajacied die een ruime voldoende scoorde
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:25
Van de beek doet het goed ja, Het verschil is ook dat hij met Schone speelt, en Klaassen speelde met v/d Beek dat is ook een groot verschil.

Ik wordt kost misselijk van Youness op links, zo kun je beter dolberg verkopen en geen spits opstellen! maar een extra middenvelder / verdediger.

Neres afzeiken slaat ook nergens op, er waren zoveel mogelijkheden om hem diep aan te spelen maar de pass kwam telkens niet!
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:34
Oooh volgens de AD ... niks om zorgen over te maken. Ongeloofwaardige courant
Vind ik leuk
glenn +807
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:50
ik pleit al weken voor.....en daar moet je nu vorig seizoen geen kenner voor zijn.....de hunter moet beginnen en gaat het niet vervang hem door dolberg en niet omgekeerd.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:23
NEE . dit team met deze verdediging waar elk amateurclubje vrolijk doorheen walst. NEE . ik zie spelers rondlopen die er gewoon niet in geloven. geen inzet geen vertrouwen. en ik denk dat keizer dit team niet aan het voetballen krijgt.
nog niet al kopen ze 5 nieuwe spelers. pak gewoon Gullit. als je die man hoort praten. en ik denk dat iedereen bij ajax daar wel respect voor heeft.
wat is nou Keizer met alle respect
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 09:31
Geen schijn van kans in Noorwegen... Jammer, maar helaas...
Je moet de werkelijkheid in de ogen durven zien: dit Ajax zonder Davinson en Davy is gewoon nog geen 60% van wat het was mét deze spelers
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Kranten hard in Ajax-oordeel: 'Van Younes zijn we het gewend, Dolberg zorgelijker'