Roda JC stopt met dromen: Ik moet soms op mijn lip bijten als ik die namen hoor

Roda JC stopt met dromen: "Ik moet soms op mijn lip bijten als ik die namen hoor"

vrijdag 18 augustus 2017 om 08:40

Roda JC kan vooralsnog niet verder op de transfermarkt. De Limburgers wachten nog altijd op miljoenen van investeerder Aleksei Korotaev, die vanwege het uitschrijven van een ongedekte cheque in de cel zit in Dubai. Technisch directeur Harm van Veldhoven zegt 'op niets te rekenen' deze transferperiode.

Door de NOS wordt de vraag gesteld of er al afscheid is genomen van de zakenman. "Dat is wat veel mensen willen horen. Ik denk dat we voor veel open moeten staan, maar voor mij is duidelijk: iets dat ik niet heb, kan ik niet uitgeven", aldus Van Veldhoven, die door de naam van Nicolas Anelka al een streep zette. "Ik heb hem hier niet gezien. Dit zal ons een tijd achtervolgen. Ik moet soms op mijn lip bijten als ik die namen hoor."

"We kunnen blijven dromen of mensen willen investeren, maar dat doen wij niet", vervolgt Van Veldhoven, die graag een elftal met een eigen identiteit neerzet, die past bij de historie van de club. "Ik werk nauw samen met Huub Stevens en Sef Vergoossen om de club vanuit die cultuur weer verder uit te zetten."

Plaats een reactie

vrijdag 18 augustus 2017 om 08:46
Als je je ziel verkoopt, moet je inderdaad niet piepen.
Goede reactie dus van die van Velthoven.
Vind ik leuk
rolo8679 +1115
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:46
Ten minste een realistische technisch directeur, die voor rust in de tent moet zorgen.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:48
Het is tijd voor FC Limburg.
Vind ik leuk
Rodajc +1501
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:52
Nee.
Vind ik leuk
frank1971 +1617
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:52
Dat is het al jaren.
Vind ik leuk
Rodapaus +1392
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:57
Start er een op, het is een vrij land
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:56
Misschien makkelijker voor jou om íets op te starten en de naam heb je al mee.
Vind ik leuk
Tafkaz +3791
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:04
En wat gaat dat oplossen dan?

RJC voert eindelijk een verstandig en gezond beleid. Geldt ook voor MVV trouwens.
Fortuna Sittard is in mijn ogen al jaren niet echt meer de moeite om te laten voortbestaan.

Maar stel je gooit deze drie teams bij elkaar, wat dan? gaat de begroting van 9 naar 12 miljoen ofzo. Misschien dat je wat makkelijker sponsoren vind.

Buiten de jeugd, zie ik geen enkel voordeel. Sportief zal t er niet beter op worden.
Vind ik leuk
Rodajc +1501
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:29
Supporters van Fortuna zijn niet echt aardig en volwassen naar mijn club toe, maar toch moet ik zeggen dat ook Fortuna weer goed beleid voert momenteel. Een betrouwbare eigenaar, jonge talentvolle spelers in combinatie met een aantal ervaren nieuwelingen en eindelijk weer rust in de tent zorgen ervoor dat ik ze toch echt in de nacompetitie terecht zie komen. Op dit moment hebben ze denk ik meer potentie dan MVV. Het enige nadeel is dat de trainingen in het Engels moeten, wat een beetje vreemd is voor een JL club.
Vind ik leuk
Maronk +242
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:52
Roda JC valt weer in dezelfde problemen als vorig seizoen... Ze leren het ook nooit in Kerkrade... Geld is blijkbaar macht
Vind ik leuk
Rodajc +1501
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:52
Waarom denk je dat als ik vragen mag?
Vind ik leuk
Maronk +242
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:54
Kom op zeg! Roda JC heeft toch al heel lang geen eigen identiteit meer. Is een commerciele lege club. Allemaal successupporters / gloryhunters en meer niet
Vind ik leuk
Rodapaus +1392
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:00
Successuporters bij Roda JC? HAHAHAHAHA

Welk succes? Lekker een seizoen lang naar heel defensief voetbal kijken en dan een succesje in de playoffs, yeah right...
Vind ik leuk
Maronk +242
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:17
Inderdaad er zit ook niemand in die betonbak van jullie. Alleen als Anelka een biertje komt drinken
Vind ik leuk
Rodapaus +1392
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:23
Nou anelka is moslim dus betwijfel of hij drinkt. En er wordt helaas brand bier geschonken, wat ik ook niet echt om te juichen vind.

Maargoed je bent een matige troll dus ik ga nu ophouden met je aandacht geven ;)
Vind ik leuk
Rodajc +1501
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:34
Ik ben erg tevreden met Brand hoor! Zie persoonlijk ook liever Alfa maar vind Brand nu toch wel echt bij Roda horen
Vind ik leuk
Broes +801
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:05
Betonbak? Haha Roda is al een tijdje weg uit Kaalheide! Elke club heeft successupporters, maar Roda heeft zeker een meer dan gemiddeld grote groep trouwe fans die blijven komen, ook als het spel om te huilen is, zoals de afgelopen 3 jaar.
Vind ik leuk
Rodajc +1501
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:03
Als je ons successupporters noemt kan ik je reactie echt niet serieus nemen. Heb je wel meegekregen wat we hebben moeten doorstaan de laatste 5 jaar..? Toch blijft deze club een vaste kern hebben van 12-16k mensen, hoe slecht het ook gaat. Elke club is commercieel trouwens
Vind ik leuk
Maronk +242
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:18
Vaste kern van niet voetbalkenners helaas
Vind ik leuk
Rodajc +1501
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:25
Personen als jij verdienen eigenlijk geen aandacht. Dit soort sites zijn er, naar mijn mening, om fatsoenlijke discussies te voeren met onderbouwde argumenten. Jij lijkt me daarentegen meer te provoceren. Maargoed oke, om supporter te zijn hoef je geen voetbalkenner te zijn. Het gaat om het gevoel dat je bij een club krijgt, dat gaat niet weg na een aantal mindere jaren. Eerst noem je Rodasupporters successupporters (...), en daarna zijn het opeens geen voetbalkenners omdat het spel zo slecht was? Wat wil je nu eigenlijk zeggen?
Vind ik leuk
FCKip +273
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:30
Hij wilt eigenlijk zijn frustratie uiten dat hij uit Sittard komt, waar 18 man aanwezig zijn tijdens een wedstrijd. Vast ook succes supporters.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:35
waar? bij besiktas 3?
Vind ik leuk
rjc71 +653
vrijdag 18 augustus 2017 om 08:52
rust in de tent.. dat is wat er nodig is..
En mensen met een Roda hart..
dan krijg je weer een prima voetbal cultuur in Kerkrade..
gewoon realistisch blijven ..
Vind ik leuk
Rodapaus +1392
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:02
Goedzo, ik hoop dat deze selectie zich veilig kan spelen. Een rustig seizoen is wat we nodig hebben. Kan er gebouwd worden aan een stabiele basis
Vind ik leuk
FCKip +273
vrijdag 18 augustus 2017 om 09:32
Klinkt goed Harm! Lang geen realistische verhalen gehoord uit Kerkrade. Het werd eens tijd. Nu nog Collard eruit werken en het wordt nog eens echt wat.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:06
Weet Van Veldhoven niet dat het de bedoeling is dat Roda binnen 3 jaar Champions League wil voetballen?
Vind ik leuk
ricjuh +151
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:08
En maar alle jeugd spelers laten gaan.. Roda is een vreemdelingen legioen van vriendjes politiek.
Vind ik leuk
luccerd +2244
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:51
Know your facts morron...
Vind ik leuk
ricjuh +151
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:40
Op je teentjes getrapt? Melvin Senden, Max Schijns, Tim Blättler, Bob Roberts, Danny Stassar, Abdelmajid Bouali. En dan heb ik niet de Buitenlandse jeugdspelers opgenoemd. Alleen Nicky Souren is over gegaan naar de A selectie.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:45
dan bijt je maar op de lip, anelka is gewoon weggejaagd omdat stevens zich hardop in de media heeft afgevraagd waarom anelka op de loonlijst stond. alsof stevens en van veldhoven een speler van anelka hadden goedgekeurd, hahahahaha
Vind ik leuk
Broes +801
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:08
En terecht dat die Anelka weg is. Dacht dat hij op de loonlijst van Korotaev stond maar bleek niet zo te zijn.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:24
vertel eens, je bent zo stellig, waarom is dat terecht dan?
Vind ik leuk
Broes +801
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:51
Anelka komt uit de lucht vallen, heeft geen enkele binding met de streek en club Roda.
Anelka krijgt een vergoeding voor zijn diensten dat niet past bij de liquiditeitspositie van Roda.
Anelka krijgt een vergoeding die niet past bij wat hij toevoegt. Hij is een 'consultant' maar wat doet hij precies? Niemand bij Roda kon het duidelijk aangeven.
Hij is meegekomen in het kielzog van Korotaev; die zien we niet meer terug, dus zijn ambities kunnen in de prullenbak, dus wat zou Anelka dan zelf nog willen? Hij heeft hier echt niets meer te zoeken.
Zijn netwerk heeft nog niets opgeleverd voor Roda.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 11:53]
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:18
waarom houdt schrouff en collard dan nog steeds de deur open als die toch niet meer terug komt?denk jij nou werkelijk dat mocht anelka met een speler was aangekomen dat die was goedgekeurd door h & h? geloof je dat zelf? en dan krijgt anelka ook nog te horen via de media dat ene stevens zich afvraagt wat anelka eigenlijk hier komt doen. dat stevens maar eens op een stoel gaat zitten waar ook hij naderhand eens afgerekend kan gaan worden. stevens is een trainer, die heeft er geen kloten verstand van hoe een club gerund wordt maar dat doet hij nu wel. en je kunt hem nergens op aanspreken, hij heeft immers geen enkele verantwoording.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 12:19]
Vind ik leuk
Broes +801
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:00
Haha deed Anelka dat maar eens, een goede speler aandragen! Ja ik geloof een of andere Franse jeugdspeler maar die vond Roda veel te min en die is alweer vertrokken.

En Stevens runt de club niet en dat wil hij ook helemaal niet. Hij geeft slechts adviezen aan de technische staf, waarschijnlijk voor een vergoeding waar Anelka zijn bed niet eens uit komt.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 14:02]
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:07
daar zie je dat jij ook maar wat achter de meute aanloopt, alsof jij op de hoogte bent of die dat al dan niet gedaan heeft. die speler wat jij zogenaamd te min vond was niet te min, maar het was een moeilijke jongen, klein verschil. en die hebben ze nou eenmaal niet graag, vooral de heer van der leur niet. en ook over stevens is weer gegis, alsof jij weet wat stevens verdient. vraag maar eens aan stevens of die jongens uit duitsland al op nederlandse les zitten, we zijn immers een nederlandse club?
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 10:54
Te mooi om waar te zijn heerlijk zo sprookje die in duigen valt
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:25
niet te vroeg hoezee roepen, zoals je gemerkt hebt houdt roda de deur gewoon open.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:43
De NOS vraagt of er al afscheid is genomen van Koreatov...en er komt geen duidelijke JA natuurlijk naar voren?!?! Onvoorstelbaar!
Vind ik leuk
Rodajc +1501
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:13
Er zijn tekenen dat hij er daadwerkelijk ingeluisd zou kunnen zijn, dus vind het niet onvoorstelbaar. Er wordt geen rekening meer mee gehouden, maar waarom zou je iemand zonder duidelijk bewijs zo keihard laten vallen?
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:45
Iedereen die geld ziet kan blijkbaar niet meer helder denken en wordt naïef...wishfull thinking...doe nou niet zo naïef. Iemand die totaal niks met Roda heeft en met geld komt wil er alleen maar meer geld aan verdienen. Iemand als Nol Hendriks was tenminste nog wel iemand die het deed uit liefdadigheid. Denk nou na en kijk naar andere voorbeelden....
Bij ADO zouden ze willen dat ze er nooit aan waren begonnen. Als Koreatov met rare ideeën komt ben je aan de goden overgeleverd! Hoeveel moet ik nog zeggen voordat jullie wakker worden? Of heerst de gedachte aan geld alleen maar?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 13:49]
Vind ik leuk
Broes +801
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:10
Nou geloof mij maar dat onze Nol aardig verdiend heeft aan de verkoop van spelers die heeft binnengebracht. Natuurlijk droeg hij Roda een warm hart toe maar het was zeker geen pure liefdadigheid. Daar is overigens niets mis mee.

Wat Korotaev betreft: hij is nog niet veroordeeld en mocht hij alsnog worden vrijgesproken kan hij zijn plannen in theorie gewoon voortzetten, te beginnen met het vrijgeven van die gereserveerde miljoenen. Maar zijn wereld staat hoe dan ook op zijn kop, dus ik verwacht dat hij andere dingen aan zijn hoofd heeft en zijn handen gaat aftrekken van Roda. Roda moet in al haar plannen en begrotingen ervan uitgaan dat Korotaev niet bestaat.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:16
Hendriks is/was ook niet zaligmakend inderdaad. Maar beter dan iemand die niks met een club heeft. Hendriks zou Roda nooit kapot hebben laten gaan. Maar wat interesseert een Rus dat nou?...alleen zijn eigen geld is voor hem van belang. Verdiend hij niks dan is het zo klaar en dat kun je jaren saneren. Zie vitesse. Dan krijg je ook eigenlijk competitievervalsing.
Zo'n vent is en blijft vergif. Maar velen willen het maar niet inzien!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 14:18]
Vind ik leuk
JayDee +67
vrijdag 18 augustus 2017 om 16:05
Zullen we er dan ook maar een FC Rotterdam van maken. ( Excelsior Sparta en Feijenoord )
Dat Roda in zwaar weer verkeerd is niks nieuws , en dat zal de komende jaren niet veranderen denk ik.
Ik persoonlijk heb niks tegen FC Limburg maar dat schip is gezonken en ik kan me wel inleven in de hardcore supporter, die dit resoluut naar het land der fabelen verwijst.
Gun iedereen toch zijn of haar favoriete club. Is toch niks mis mee.


de groeten


Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Roda JC stopt met dromen: "Ik moet soms op mijn lip bijten als ik die namen hoor"