'Tandeloos' Ajax zorgt voor verbazing in Noorwegen: 'Dolberg leek wel oude man'

'Tandeloos' Ajax zorgt voor verbazing in Noorwegen: 'Dolberg leek wel oude man'

vrijdag 18 augustus 2017 om 11:35

In Noorwegen heerst een jubelstemming na de stunt van Rosenborg op bezoek bij Ajax. De Noren boekten met de 0-1 zege in Amsterdam een zeldzaam Europees succes en dat wordt in de kranten met gejuich ontvangen.

Ajax viel volgens de Noorse pers wel tegen. 'We wisten dat Ajax niet de ploeg was die het drie maanden geleden was', schrijft Dagbladet. 'Wat we niet wisten is dat ze tandeloos waren. Kasper Dolberg leek op een oude man en niet op de negentienjarige die vorig seizoen scoorde en scoorde voor Ajax.'

'André Hansen was weer briljant in het doel van Rosenborg, maar het waren vooral de tekortkomingen van Ajax die het voor RBK makkelijk maakten. Zo makkelijk dat er nooit echt druk kwam van de thuisploeg. Ajax is absoluut uit vorm.'

Daarmee denkt Dagbladet echter niet dat de tweestrijd gespeeld is. 'In een week tijd kan bij Ajax veel gebeuren. Maar als Rosenborg thuis op dezelfde manier aanvalt en bravoure toont, kan het goed gaan uitpakken. Rosenborg is op dit moment niet slechter dan de ploeg die de finale tegen Manchester United speelde. Rosenborg is beter.'

VG richt zijn pijlen na de blamage van Ajax ook op Kasper Dolberg. 'Er kwam nooit zware druk van Ajax en het Deense talent Kasper Dolberg had ook geen grote avond. Rosenborg heeft een enorme kans om de Europa League te halen. Een noodzakelijk herstel voor het Noorse voetbal na een bijna historisch zwak jaar.'

Plaats een reactie

vrijdag 18 augustus 2017 om 11:39
Ach!
soms is het goed als de gifbeker helemaal leeg raakt en dan weer vrolijk alles opbouwen :-)
Na regen komt zonneschijn!
Vind ik leuk
Foebele +30102
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:42
Ja tuurlijk, bagataliseer het maar als zijnde een tegenslag door wat pech... Man, het is structureel wanbeleid en falend handelen van Overmars die er voor zorgt dat we nu alweer bijna uit de EL liggen, net als vorig jaar toen ze ook al te laat waren waardoor we de CL misliepen en veel punten in de competitie morste waardoor we de titel misliepen.

Weg met Overmars en heel gauw dat Technisch Hart ontmantelen, want mensen die wel mee kunnen beslissen over alles, maar nergens voor ter verantwoording geroepen kunnen worden zorgen voor problemen.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:38
Ik vind het ook niet leuk wat er gebeurd, laat dat duidelijk zijn. Maar wat ik niet snap is dat jij altijd en eeuwig op Overmars loopt te zeiken...
Jij hebt toch niet de illusie dat hij ook maar iets te vertellen heeft bij Ajax of wel?? Het is een prima zakenman die voor elke redelijke speler de hoofdprijs ontvangt!! Zelfs voor wisselspelers ( hoewel het mijn keus ook niet was geweest om Tete en Riedewald reserve te zetten) vangt hij de hoofdprijs.
Maar jij denkt echt dat Overmars maar mag kopen wie hij wil en wanneer hij wil??? Nou echt niet!! Jij denkt dat hij daar lekker op de tribune zit tegenover 50000 supporters? Zo, lekker veel geld gebeurd maar uitgeschakeld, och nou ja....
Hij moet langs minstens 3 directeuren + de raad van commissarissen om een aankoop goedgekeurd te krijgen! En vooral de raad van commissarissen is het probleem!! Die besturen Ajax als bedrijf en een bedrijf moet winst maken, hoe maakt niet uit...
Als je 40 miljoen in 1 jaar kunt verdienen aan 1 speler brengt dat meer op dan 1 seizoen Europa league ( dat kost namelijk alleen maar geld....)
Het is nu zaak om je elftal op orde te krijgen en door te selecteren. Je moet nu kampioen worden en de beker ook niet meer voor lief nemen! De start van de competitie was niet ideaal maar als enige topclub uit en op kunstgras....PSV werd bij vlagen ook door AZ weggespeeld en Feijenoord overtuigde ook niet echt... Doordat ze thuis spelen winnen ze echter wel en is de mood heel anders. De transfer deadline moet eerst naar 1 augustus want dat geklier van spelers die hun kont in de krib gooien omdat hun favoriete club nu ineens Tottenham Hotspurs heet en "zich niet meer opladen" ben ik wel klaar mee. Sowieso dat gezeik van die juffertjes die niet willen vechten voor hun plek en gelijk weg willen( om vervolgens ergens anders voor meer geld op de bank te gaan zitten....) ben ik wel klaar mee!!!
Dan donder je 50 miljoen op het kleed en haal je als de sodemieter Ajax van de beurs en gaat het weer runnen als een voetbalclub!! Daarna richt je met PSV en Feijenoord een fonds op en tieft per direct alle kunstgras de Eredivisie uit!! De KNVB mag hier ook wel eens een standpunt over innemen!! Dit scheelt al een hele hoop met de aankoop van (potentiële) topspelers.
Daarna de mouwen omhoog en met zijn allen achter je club gaan staan ipv alleen maar te zeiken!!!
Vind ik leuk
mcmodd +9492
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:08
"Als je 40 miljoen in 1 jaar kunt verdienen aan 1 speler brengt dat meer op dan 1 seizoen Europa league (dat kost namelijk alleen maar geld...)" citeer ik De Liefhebber. Maar sorry, die 40 miljoen heb je verdiend aan Sánchez die in de EL vorig jaar zichzelf voor o.a. Tottenham Hotspur in de kijker speelde. Dus die EL bracht je minstens die 40 miljoen euro op. Daarmee duvelt je verhaal een beetje in elkaar en dat is niet mijn bedoeling, je doet het zelf.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:31
Maar het licht toch zeker niet alleen aan Sanchez en Traore dat er gister zo dramatisch gevoetbald werd?? Ziyech speelde zijn slechtste wedstrijd voor Ajax gister!! En heel eerlijk, voor die 11 miljoen die hij gekost heeft vind ik het uiterst mager wij hij heeft gepresteerd afgelopen jaar!!
Sanchez is een hele goede verdediger, maar voetballend is het echt niet geweldig hoor! En het voordeel van dat seizoen EL, nog meer geld op de bank, is dus tevens het nadeel. Want nu gaan Ziyech en Dolberg ook weg want die zijn toe aan "een hoger niveau"...
Als je geld wilt verdienen dan zul je dus Europees moeten spelen en wordt elk jaar je team leeggekocht....maar wat je ook terughaalt is altijd minder dan wat je had.....
Het succes van een verloren finale is dus dat je hele elftal uitgekleed wordt..... en je hebt nog steeds 0 prijzen gewonnen!
Het enige wat nog iets oplevert is CL maar als Nederlandse club hoeven we niet de illusie te hebben dat we daar nog een rol van betekenis gaan spelen..... Daar moogen straks alleen nog clubs meedoen waarvan de schulden net zo hoog zijn als de omzet van de Fifa...
Wat ik dus bedoel is dat die 40 miljoen leuk is voor op de geldberg maar je hebt er geen flikker aan!! En dus kost het je indirect je volgende seizoen.... Iedereen roept en schreeuwt om dure spelers maar die gaan niet meer komen naar dit land met plastic velden en prut salarissen. Dus hol je je eigen competitie weer uit.....
Vind ik leuk
mcmodd +9492
vrijdag 18 augustus 2017 om 15:48
Wat zou jij dan willen voorstellen? Alle spelers verkopen en een heel nieuw elftal opbouwen?
Vind ik leuk
Gerro +2550
vrijdag 18 augustus 2017 om 16:05
Nieuw elftal bouwen??? volgens mij stond er nagenoeg net een heel nieuw elftal en als ze niet oppassen dan raken ze daar na 1 seizoen daar alweer vanaf en laat je de nieuwe trainer in zijn eigen sop gaar koken met de verwachtingen die er vooraf waren.
Ajax had er naar mijn idee alles aan moeten doen om Bosz te behouden maar koos voor mensen die Ajax nog niet eerder aan succes hebben geholpen. Bosz heeft in zijn eerste jaar bewezen met talentvolle aankopen en eigen jeugd Europees weer wat voor te stellen en het is doodzonde dat hij vertrokken is. Deze trainer hadden ze gewoon een salaris van 3 miljoen moeten geven en de dissonanten er uit moeten werken.
Vind ik leuk
mcmodd +9492
vrijdag 18 augustus 2017 om 16:19
Hiermee ben ik het wel eens.
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 00:41
Genieten dit joh, lekker uit vechten tot de kist. Altijd mooi om jankende ajacieden te zien.
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 08:23
Heb je nu weer een nieuw account aangemaakt voor dit??
Vind ik leuk
glenn +648
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:58
het is toch allemaal begon met het loon plafond van de grootmeester 14 en wat verwacht je nu van jochies van 17 en 18 aangevuld met miskopen als nerez en cassiera en dan dolberg die op 1 flits ....na zijn Feyenoord blessure nooit meer de oude geworden is en dan goed wetende dat er een goaltjesdief op de bank zit die nog wel die jongeren kan begeleiden en respect afdwingen al is het misschien maar voor 60 min....nogal goed dat het grootste deel van het Ajax publiek beschaafde mensen zijn want zou het niet willen meemaken in Rotterdam met die geslagen gekken op de eerste rijen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 12:58]
Vind ik leuk
Jozef22 +286
vrijdag 18 augustus 2017 om 16:54
Leuk die laatste sneer naar Feyenoord. En dan durven zeggen jullie kijken alleen naar ons. Ben je die doorgesnoven idioten van jullie vergeten. Brandbommen op je eigen keeper gooien in de bekerfinale. Doorgesnoven idioot die de AZ keeper aanviel en ik kan nog wel even doorgaan hoor. Wij hebben jaren lang slecht gedraaid maar viel toch reuze mee qua acties van de supporters. Bij ons blijft onder andere het stadion vol ook bij tegenslagen. Zag gisteren weer een ware leegloop. Algemeen bekend dat jullie een stel gloryhunters zijn. Lekker voor plek 10 spelen met Overmars.
Vind ik leuk
glenn +648
vrijdag 18 augustus 2017 om 17:43
hèhè dat klopt allemaal maar bij ons zijn dat er 1000 van de 50.000 en in Rotterdam is dat juist omgekeerd.
Vind ik leuk
mcmodd +9492
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:00
Ik zie je punt Foebele, er is grote verdeeldheid en dat moet toch wel snel anders. Je hebt maar een weekje, terwijl tussendoor nog de wedstrijd tegen FC Groningen wacht. Als je die wedstrijd verliest is er net genoeg tijd voor grote clubs om voor einde transferwindow je hele spelersbus leeg te kopen. Niemand wil blijven, behalve Younes. Overigens, voor de fans is dit ook een klap, zo wordt jullie trouw beantwoord met ontrouw, dat verdienen jullie ook niet.
Vind ik leuk
Stack5 +431
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:43
Ik hoop niet dat het nog een week blijft regenen dan.
Vind ik leuk
buddha +4087
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:59
gifbekers kunnen ook wel eens 7 wedstrijden op rij duren ;)
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:00
of 38 ;)
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:03
Drolberg
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:56
Zou niet raar opkijken als Ajax er daar gewoon 3 maakt. Noren worden beetje overmoedig voor eigen publiek. Beetje ruimte en hij ligt er zo in. Dolberg is het scoren echt niet verleerd hoor. Het zou toch een fucking afgang zijn als onze "topclubs" de comedy capers van Europa worden.
Vind ik leuk
mablo46 +514
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:54
als ik net een flesje Whisky op had geloofde ik je op je woord ;)
Vind ik leuk
Basschot +1584
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:43
Dat dacht PSV ook in Kroatie.. Trouwens Ajax was sterker thuis dan uit
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:56
Na regen kan ook omweer komen en dan slaat het hopelijk in op overmars!!
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:40
Met Bosz stonden we nu in de champions league.. ik vraag me af of de Ajax leiding het juiste besluit heeft genomen door Bosz te laten vertrekken
Vind ik leuk
Ruud40 +6315
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:43
Dat was zo geweest als we vorig seizoen kampioen waren geworden.
Maar dat heeft ie zorgvuldig verkloot.

Andere optie was de EL winnen. Maar daar was ie weer zo eigenwijs dat ie liever verloor dan zich aan de tegenstander aan te passen.

Vind ik leuk
Pagan1964 +1743
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:46
Nou dan zal je wel blij zijn dat je nu Marcel Keijzer hebt als trainer en dat Bosz weg is.
Vind ik leuk
Mass +1192
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:56
Verkloot??? Bosz heeft nog kleur gegeven aan vorig seizoen....Ajax verloor 3 kostbare punten bij PSV rondom de wedstrijden tegen Lyon. Je had je gewoon ten koste van Lille moeten plaatsen voor CL.....alleen klaassen vertrok uit de basis tov vorig seizoen....dus je opmerking raakt kant nog wal.
Vind ik leuk
Woudo +2837
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:07
Lille = Nice neem ik aan ? ;)
Vind ik leuk
Mass +1192
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:14
Ja...die.
Vind ik leuk
Basschot +1584
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:44
traore deed niet mee?
Vind ik leuk
Mass +1192
vrijdag 18 augustus 2017 om 15:01
Who cares...daar heb je Hunter voor teruggekregen...
Vind ik leuk
Basschot +1584
vrijdag 18 augustus 2017 om 15:06
Huntelaar is centrum spits
Vind ik leuk
mcmodd +9492
vrijdag 18 augustus 2017 om 15:54
@ Ruud40: Dus Bosz heeft ervoor gezorgd dat Ajax vorig seizoen geen kampioen werd en ook de EL niet won? Wie heeft er dan voor gezorgd dat Ajax bijna kampioen en knap tweede werd en tot in de finale van de EL geraakte?
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 15:55]
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:01
De grootste fout van Ajax is dat zij Tete, Riedewald, Bazoer , El Ghazy hebben verkocht, of liever gezegd...bij het vuil hebben gezet. Komt verkoop van Klaassen en Sanchez bij en dan blijft er bitter weinig meer over. Ziyech begint zijn ware aard te laten zien als hij ontevreden is en v.d Beek kan het dan ook niet meer belopen. Hoe is het mogelijk dat Ajax in een tijdsbestek van 7 maandjes van een heel gevaarlijke ploeg naar niets is gezakt ? Technische staf en bestuur moet zich dat aantrekken.
Vind ik leuk
mcmodd +9492
vrijdag 18 augustus 2017 om 15:51
Dat kan je toch niet weten? Bovendien, als Bosz niet had mogen vertrekken, hadden de Ajacieden die je nu hebt dan neter gepresteerd?
Vind ik leuk
Jay5713 +2369
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:41
Dit seizoen kijk ik echt met almaar stijgende verbazing naar Ajax. Ik begrijp niet dat de clubleiding zich ieder jaar weer stoot aan dezelfde steen. We maken bij Ajax al jaren mee dat de beste spelers worden weggekocht in augustus. Op zich kun je daar als Nederlandse club niet veel aan doen, ik vind echter wel dat de leiding gewoon op zijn strepen moet staan als het moet. Je kan het niet verkopen (of eigenlijk wel want het gebeurd al jaren) aan je supporters dat je je dragende krachten gewoon laat gaan terwijl je naar buiten toe predikt graag de stap te maken naar de Europese top en dat spelers niet weggaan. Die dingen stroken gewoon niet samen. Bij bijv. Klaassen kan ik begrijpen dat hij een stap wil maken maar andere (jonge) sterkhouders moet je gewoon duidelijk maken dat een vertrek een optie is tot augustus. Daarna moet er geen onrust meer zijn en kan er (tactisch) gebouwd worden aan een team voorzover daar in de voorbereiding niet aan is begonnen. Je hebt dan duidelijkheid en minder onrust tijdens de ‘echte’ wedstrijden over eventuele transferperikelen. Na afloop van vorig seizoen stonden eigenlijk drie dingen vast. Tete vertrekt, Riedewald is ongelukkig en Traoré is gehuurd en keert terug. Die spelers raak je dus op voorhand al kwijt. Verder was min of meer duidelijk dat Klaassen ook een stap zou maken. Je had dus als clubleiding hier al ver van te voren op moeten anticiperen, sterker nog je had de versterkingen op die posities (linksback, rechtsback, middenveld) al moeten hebben in juli bij aanvang van de voorbereiding. Door de goede prestaties in Europa had je wellicht goede (ervaren) spelers aan kunnen trekken en kunnen triggeren om ditmaal hetzelfde te beogen in de Champions League. Echter, zoals bekend leunt Ajax rustig achterover en worden voornoemde spelers exclusief Traoré voor mooie bedragen verkocht en komt er niks voor terug. Tete’s zijn plek wordt overgenomen door Zeefuik of Orejuela waarvan je nog maar moet zien hoe hij zich redt in Nederland. Op Riedewald’s plek vinden we Dijks terug, iemand die tot 3x toe niet goed genoeg is bevonden voor Ajax zoals Kieft gisteren aanstipte. op huurbasis naar Heerenveen, vervolgens transfervrij naar Willem II, daarna haal je hem terug en daarop verhuur je hem aan Norwich City en nu haal je hem wederom terug in de hoop dat het een versterking is. Klaassen zijn plek wordt ingenomen door een jongeling van 20 jaar Van de Beek, een enorm talent maar een jongen waarvan je niet kan verwachten dat hij even de positie van de captain feilloos overneemt hoewel hij het prima deed tegen Nice. Traoré’s positie wordt ingenomen door Kluivert, een jongen van 17 die heeft aangegeven het liefst vanaf de linkerkant te spelen maar ook een jongen is waar je niet veel van mag verwachten gezien zijn leeftijd. Aankoop Neres krijgt amper speeltijd hoewel ik hem altijd behoorlijk dreigend vind als hij minuten krijgt. Tel hierbij op een Veltman die niet altijd bij de les is, hoewel nuttig kan zijn voor Ajax, Viergever die niet weet waar hij aan toe is wat betreft zijn toekomst, De Ligt die zelf zwemt in het centrum zonder coaching, Schone die het tempo niet bij kan benen in grote wedstrijden, Ziyech die het spelplezier lijkt verloren gezien zijn houding, Younes die voorspelbaar over het veld dartelt en een Dolberg die geïsoleerd staat door geringe aanvoer en een stapje minder lijkt te zetten dan vorig jaar. Verversing van de selectie is niet gebeurd, verkopen van spelers gaat door (Sánchez) en je hebt een hoofdtrainer die zonder noemenswaardige ervaring al blunderend qua spelers/wisselbeleid het seizoen in gaat. Hij schippert van spelers tot systeem. Ultra-aanvallend wordt gecombineerd met verdedigende tactieken en eerst was Dolberg-Huntelaar plan B en gisteren werd Dolberg vroeg eraf gehaald, Frenkie de Jong die het elftal de broodnodige creativiteit geeft krijgt geen minuten terwijl er gister een gebrek aan creativiteit was. Zoals Ziyech aan gaf moet er echt op alle fronten versterkt worden. Er moet zeker nog een rechts- en linksback bij, bij voorkeur 2 centrumverdedigers, een defensieve middenvelder die kan stofzuigen en een buitenspeler die er vanaf dag 1 staat en niet in moet passen, moet wennen aan de cultuur en omstandigheden buiten het voetbal.
Mijn welgemeende excuses voor dit enorme boekwerk, maar het is om gek van te worden als Ajax-fan en supporter.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:42
Te lang verhaal, schrijf dan gewoon een boek!
Vind ik leuk
Jay5713 +2369
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:53
Mijn verhaal eindigde hierbij, in een word-bestand driekwart pagina. Een echt boek schrijven lijkt me dan ook overbodig. Als je niet geïnteresseerd bent om zo'n stuk over voetbal te lezen kun je door scrollen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 11:54]
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:46
Hoezo enorm boekwerk? Het leest gewoon lekker weg op een regenachtige vrijdagmorgen;)
Vind ik leuk
Noudyo. +8168
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:47
Om het kort te houden: het gaat niet goed bij Ajax momenteel
Vind ik leuk
Jay5713 +2369
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:54
Dat is indd de strekking van het stuk ;-)
Vind ik leuk
Pagan1964 +1743
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:54
Ik geloof best dat je er gek van wordt, Als Feyenoordsupporter kijk ik met verbazing naar dat "geknoei". Het lijkt erop dat Overmars liever veel geld heeft als een goed team. En dat is jammer, ook voor de rest van de ED want we hebben zoveel mogelijk sterke teams nodig om in Europa punten te pakken want de Europese competities zijn de plek om weerstand te krijgen en ervaring op te doen
Vind ik leuk
Broes +801
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:03
Je bent een ding vergeten: Nouri. Ik ben er van overtuigd dat het wegvallen van Nouri en met name de oorzaak daarvan nog steeds van invloed is op de mentale weerbaarheid van de spelers. Als het dan even niet loopt zoals gisteren dan is het team niet veerkrachtig genoeg om het spel een impuls te geven. Heeft uiteraard ook met kwaliteit te maken (je mist inderdaad nogal wat spelers) maar dit aspect komt er ook bij.

Ajax valt door allerlei oorzaken als een kaartenhuis in elkaar. De zorgvuldig door Bosz opgepoetste groeibriljant van vorig seizoen is haar glans volledig kwijt.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:09
Met alle respect, maar als je een echte pro bent, dan zet je tijdens een wedstrijd de knop om. Sterker nog: je moet het gebruiken als bron van energie om alles uit jezelf te halen en de wedstrijden voor hem te willen winnen. Of zoiets.

Triest wat er gebeurd is, maar dat kan je echt niet als excuus gebruiken.
Vind ik leuk
Broes +801
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:47
Het is ook zeker geen excuus. Het is wel een factor die bijdraagt aan de huidige toestand waarin het team verkeert.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:04
Nou en!
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:17
Anderen mogen het te lang vinden,ik vind het een goed en sterk onderbouwd verhaal waar niets tegen in te brengen is.
Chapeau!
Vind ik leuk
Jay5713 +2369
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:20
Thanks! ;-)
Vind ik leuk
reggie +508
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:37
Het heeft ook zijn voordelen, nu vallen de succes en teletekstsupporters snel genoeg af.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:31
Bedankt voor je input, binnenkort ga ik met vakantie, scheelt weer boeken meenemen.
Vind ik leuk
Jay5713 +2369
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:37
Je gaat me toch niet vertellen dat je normaliter wel boeken mee neemt op vakantie?
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 19:05
Nah, alleen boeken in het Frans.
Vind ik leuk
mablo46 +514
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:55
ik ken een uitgever!
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:42
Dolberg is een van de beste spitsen van vandaag, hij is ongelofelijk. Het is alleen jammer dat wanneer hij ingebouwd staat tussen 4 verdedigers de rest van het team hier niet van weet te profiteren..
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:52
1 van de beste spitsen van Ajax misschien. Dit seizoen speelt hij nog niks klaar in 5 wedstrijden.
Vind ik leuk
Pino61 +8179
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:02
Geef Marthyyho gelijk, wat voor bespeelbare ballen heeft dat mannetje gehad?
De mensen die hem afbranden moeten eens in het stadion gaan kijken en niet op de tv want daar zie je alleen een aantal vierkante meters waar de bal is of naartoe gaat.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 12:03]
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:14
Een spits van 30 of 40 miljoen heeft niet veel ballen nodig om te scoren. Ajax fans vinden het toch zo'n supertalent.
Vind ik leuk
Pino61 +8179
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:28
Een spits van 30 of 40 miljoen heeft ook minimaal 1 goede bal nodig om te scoren.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:22
Daar heb je Ziyech voor ook al zo'n superspeler.
Vind ik leuk
Grijs +522
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:57
Het lijkt er op dat Dolberg toch een momentvoetballer is met een zwakke intrinsieke motivatie.

Hij kan echt wel goed voetballen, maar ik heb erg sterk het gevoel dat hij vind dat hij zichzelf niet meer hoeft te bewijzen en dan maar teert op zijn talenten.
Vind ik leuk
Basschot +1584
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:44
Hij laat niets zien in grote wedstrijden
Vind ik leuk
Broes +801
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:09
Helemaal mee eens. Ik denk dat lang niet iedereen ziet hoe goed hij is. Zijn balbehandeling is fenomenaal. Jammer dat hij bij Ajax momenteel niet uit de verf komt. Als hij straks of over een jaar bij een echte topclub gaat spelen zullen we nog veel meer van hem zien. Ik ben een echte liefhebber van hem.
Vind ik leuk
mablo46 +514
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:55
en geen normale aanvoer krijgt, dan sta je (hoe cliche) op een eiland
Vind ik leuk
rpaulp50 +2020
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:42
De leiding is al jaren "uit vorm" , vandaar.......
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:46
Dat kan je ook positief uitleggen... als Dolberg ouder lijkt, bedoel ik.

Daarnaast: zo goed zijn we misschien wel niet: met Kopenhagen en Schalke hadden we gewoon heel gunstig geloot voor die fase van het EL toernooi. Dat zijn gewoon heel matige ploegen. Dat zag je ook in de finale tegen United, dat toch ook geen hoogvlieger is,waren we volkomen KANSLOOS!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 11:51]
Vind ik leuk
Libero +2275
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:10
Eindelijk je bril gepoetst?
Vind ik leuk
vivaldi +1280
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:47
Verdiende overwinning voor deze strijdlustige Noren.
Vind ik leuk
Reem +82
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:52
De meeste van jullie blijven maar uitgaan van het positieve voor een return, dit zal met deze team niet positief eindigen. Ga maar beter uit van het negatieve dan zullen de tegenslagen meevallen!

Zolang er (TIJDIG) geen versterkingen voor de basis worden gehaald, zullen komende wedstrijden garant staan voor punten verlies en wordt het helaas de 4de jaar opeen niks in Amsterdam!
Vind ik leuk
Pino61 +8179
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:31
Met deze team gaat dat zeker niet lukken.........
Vind ik leuk
Garrie +1734
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:53
Niks aan gelogen. Jaar is al naar de klote! Vooral nu de dragende spelers beginnen te morren ipv hun mouwen op te stropen! Ik kots van Bosz daar waar het allemaal begon, ik kots van Sánchez, ik kots van de directie die ogenschijnlijk niks (kan) doen, ik kots van de spelers! Goed gevoel binnen 2 maanden naar de klote! Er moet beleid gemaakt worden over hoe met dit soort transferzaken om te gaan anders gebeurt het elk jaar weer!
Vind ik leuk
JanTa48 +1356
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:54
De enigste opdracht voor Keizer was, verder gaan waar Bosz gesopt was en wat is daar zo moeilijk aan. Ik heb een trainer in 1 wedstrijd plan A. B en C de spelers laten uitvoeren en niet 1 deugde er. Ik ben bang dat Ajax toch veel te hoog gegrepen is voor hem.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:46
Dat denk ik ook!! Helaas
Vind ik leuk
_AJAX_ +1585
vrijdag 18 augustus 2017 om 11:55
Ach ja, kadootje...
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:02
ik ben niet verbaasd
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:05
Ik zou zeggen laat Europa maar voor wat het is alle focus op de titel en dan word nog lastig genoeg op deze manier ...........
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:22
Haal al die vleugelspitsen maar eruit, brengen niks.
Schöne ook bedanken. geen 4-3-3 spelen als je er de spelers niet voor hebt.

de Jong, Sinkgraven en Cerny maar eens laten beginnen.
Je hebt nu geen fatsoenlijke stofzuiger op het midden, dan maar zo.
Wil Ziyech niet meer?
Eiting erin, het begint met spelvreugde, 2 goede verdedigers en een stofzuiger erbij, en een vleugelspeler die een voorzet in de poten heeft.
Is dit te aanvallend? klopt, maar dat krijg je als Ajax scout op primadonna's.
Vind ik leuk
Basschot +1584
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:45
Allemaal maar lichtgewichten
Vind ik leuk
hantayo +645
vrijdag 18 augustus 2017 om 15:22
Ajax speelde in feite met 9 man. Nog aardig gedaan.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:08
Tja....hij wordt waarschijnlijk ook moedeloos van Younez, Kluivert en Neres.
Vind ik leuk
Vak-DD +6511
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:09
Ik dacht al, wie was die oude blonde man met die rollator ?
Vind ik leuk
Makis +786
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:29
Was wel weer een veldmannetje hoor
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:48
Dolberg heeft geen zin meer
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:05
En er was nog wel ECHT gras in de Arena! Niet zoals zaterdagavond bij Heracles,waar ze het kunstgras waren vergeten te maaien,daardoor te lang was,waardoor de bal niet wilde rollen! Die arme Godenzonen!
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:33
Scoorde en scoorde? Dolberg liep 1 op 3. Dat is weinig voor een Ajax spits.
Vind ik leuk
Liwwadder +3230
vrijdag 18 augustus 2017 om 15:45
Ajax gaat een dramatisch seizoen tegemoet..let maar op.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 15:47
Typisch Nederlands, we kunnen goede zaken doen en we verpesten het zelf. Had flashback naar wkfinale in Zuid Afrika waarbij ons Oranje ineens niet meer voetbalde maar ging schoffelen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Tandeloos' Ajax zorgt voor verbazing in Noorwegen: 'Dolberg leek wel oude man'