Utrecht zorgt voor daverende verrassing: 'Als je dat ziet, is deze uitslag bizar'

Utrecht zorgt voor daverende verrassing: 'Als je dat ziet, is deze uitslag bizar'

vrijdag 18 augustus 2017 om 12:02

Na de euforie van de zege op Zenit Sint-Petersburg probeert Erik ten Hag zijn selectie klaar te stomen voor het competitieduel met Willem II. De trainer ziet vooral een mentale uitdaging voor zijn spelers.

"Deze trainer is niet euforisch, dus ik hoop dat goed voorbeeld doet volgen", zegt Ten Hag in het Algemeen Dagblad. "Ik ben wel trots en ik heb genoten. Maar als we verder willen moeten we vandaag en morgen nieuwe stappen zetten. Er was ook tegen Zenit genoeg om van te leren. Goed is niet goed genoeg. Zondag weer winnen is vooral een mentale uitdaging. Klopt onze mentale instelling niet, dan zijn we zondag een potentiële prooi."

De overwinning op Zenit zal Mark van der Maarel desondanks altijd bijblijven. "Alles klopte. Onze uitvoering van de tactiek was prima, er kwam zoveel uit de verf waar we op getraind hadden. Dat geeft gewoon heel veel bevrediging. Ook tegen Zenit bleek maar weer hoezeer onze manier van spelen onze kracht is. Zij pasten zich aan, en gaandeweg de wedstrijd nog een keer. Dat zegt genoeg."

"Zeker als je ziet hoeveel potentiële basisspelers we misten, is deze uitslag bizar. Het zegt veel over de breedte van onze selectie", besluit de routinier.

Plaats een reactie

vrijdag 18 augustus 2017 om 12:04
Ik heb er vertrouwen in. Gelijkspel is prima!
Vind ik leuk
vivaldi +1395
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:09
Schorre krekel ten Hag, doet het als trainer prima met zijn samen gestelde
elftal tegenwoordig. Utrecht zal ook in de competitie hoge ogen gooien.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:14
Mooie prestatie de nul gehouden heel belangrijk maar uit word het nog wel zwaar ze zijn er absoluut nog niet
Vind ik leuk
DubRtd +14997
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:07
AZ won vorig jaar thuis ook van Zenith.
Uit niet echt.
Het is een leuk resultaat om mee te nemen daar naartoe maar ook niet meer dan dat.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:17
Na het vertrek van Bosz had ik mijn eigen rijtje opvolgers. Behalve Ten Hag alleen maar buitenlandse coaches. Gemiste kans voor Ajax. Ik begreep omdat hij niet het Ajax-systeem laat spelen. Nee, hij behoort tot de garde coaches die in staat is meerdere "systemen" te laten spelen en vooral de opstelling mede laat afhangen van de kracht/zwakte van de tegenstander.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:21
Het heiligverklaren van het Ajax-systeem is juist onze Achilleshiel. Het overboord zetten ervan is onze redding. Halen die man!
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:30
Ik denk niet dat dit realistisch is. Zoals ik Ten Hag inschat wil hij met Utrecht bewijzen dat hij als coach een middenmoter binnen twee tot vier jaar tot een ploeg kan smeden die structureel bij de top 3 aanhaakt. En dat dat kan ondanks uitgaande transfers van belangrijke spelers.
Overigens heb ik de indruk dat Van Bronckhorst op een vergelijkbaar spoor zit met Feyenoord. Alleen ligt zijn lat iets hoger;-)
De benoeming van Keizer berust IMO op een foute inschatting en is bovendien menselijk gezien bijna crimineel. Sorry voor de harde woorden maar ik heb geen enkel begrijp voor de leiding van Ajax op dit punt.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:35
Bovendien vraag ik me af of het dominante karakter van Ten Hag (anders zou dat team niet zo spelen als nu) welkom is bij het technisch hart. Ik vermoed zo maar dat dat ook een reden kan zijn waarom men Tuchel niet aantrok terwijl die zo ongeveer solliciteerde naar die baan bij Ajax.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:30
Achillespees*
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 15:23
Nee, hiel.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:18
Mooier opvolger van keizer! Hoop dat hij zin heeft om dit seizoen al vroeg de overstap te maken. Sommige zeggen geef keizer meer tijd, net als Bosz vorig seizoen. Dit is totale onzin, bij Bosz zag je dat hij een plan had wat tijd ging kosten voordat het erin zat. Daar was niet altijd iedereen het mee eens, maar goed hij heeft het gered. Bij Keizer zie ik totaal geen plan en dus ook geen reden om verbetering gedurende het seizoen te mogen verwachten.
Vind ik leuk
Stack5 +572
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:35
Afblijven! Ten Hag blijft voorlopig bij ons.
Vind ik leuk
pro +75
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:13
Precies!

Men vergeet dat hij niet alleen onze coach is maar ook ons technisch manager.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:19
Ten Hag naar AJAX!
Vind ik leuk
5697956 +1550
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:26
Keizer zal de komende drie jaar bij Ajax blijven.
Vind ik leuk
DjoDjo +110
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:27
Yep contract afkopen bij Utrecht voor 40 miljoen.
Vind ik leuk
berwi +258
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:35
minimaal
Vind ik leuk
defons +1246
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:44
We leggen Ten Hag aan de ketting.
Vind ik leuk
GKL +133
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:21
Ben benieuwd of ze de selectie nog compleet houden tot na de transfer deadlines. En of ze dit jaar net zo goed of beter gaan doen in de competitie.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 19:08
Het gerucht gaat dat Ismaïl Aissati er nog bij komt.
Dat zou dan alvast anticiperen op een eventueel vertrek van Ayoub kunnen zijn.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:22
Utrecht zag er heel goed uit. Het oogt als een team met veel kwaliteit en spelplezier. Als ik dat dan vergelijk met vooral de tweede helft van Ajax gisteren heb ik niets dan lof voor Utrecht en Ten Hag
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:29
Utrecht gaat tweede worden achter Feyenoord.
Vind ik leuk
Stack5 +572
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:35
Utrecht gaat 1e worden. Vlak voor Vitesse ;)
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 15:13
Utrecht gaat 1e worden. De rest volgt op gepaste afstand
Vind ik leuk
reggie +818
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:31
Dat wordt wat Utrecht tegen ajax in comp. die ruiken bloed.
Vind ik leuk
defons +1246
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:46
Dan is ajax ook al weer een stuk verder ben trots op mijn club maar normaal gesproken moet ajax gewoon winnen van ons .

Maar we gaan het ze zeker moeilijk maken zeker thuis.
Vind ik leuk
Utca030 +2217
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:31
Als we alles geven gaan we het redden uuuuuuuuuuu
Vind ik leuk
JJG +35
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:36
Als Utrecht verder komt, halen ze er nog gauw een speler bij. Altijd handig voor een wat kleinere club. Vergt veel energie om naast de competitie Europese wedstrijden te spelen.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 14:20
Elke positie is momenteel al dubbel bezet;)
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 18:57
Klopt. Ismaïl Aissati traint binnenkort al mee met FCU, zo gaat sinds vandaag het gerucht.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:41
Heerlijke trainer dit, had hem graag naar Ajax zien komen toen Bosz weg ging
Vind ik leuk
Starkoo +344
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:43
Utrecht is meer titel kandidaat dan Ajax dat nu is, is toch grote schande Overmars out! RVC out!
Vind ik leuk
FCU10 +443
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:27
Vreemd dat de reacties over een bericht van FC Utrecht altijd over Ajax gaan. Waarom is dat? Heeft Utrecht iets wat de Ajacieden jaloers maakt? Als het over Sneijder/Ten Hag/Ayoub etc gaat altijd hetzelfde liedje. Voelen jullie de hete adem van Utreg al in de nek?
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:34
Het zou toch wat zijn als je doorkomt,dat zou echt een wereldprestatie zijn.Heb echt van de wedstrijd genoten het enige minpuntje is dat ze te weinig hebben gescoord.......
Vind ik leuk
Esmee +100
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:53
Heel veel Ajax fans en PSV fans willen ten hag maar hij is toch wel een man die zich overal mee wil bemoeien qua transfers bijvoorbeeld en dat vind ik als Utrecht fan prima maar ik weet niet of de directie van ajax en PSV dat zo prettig vinden en ik hoop dat ze het niet prettig vinden ;)
Vind ik leuk
Nick Kools +12190
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:59
Utrecht heeft een toptrainer (in de dop) in huis en gaan veel plezier beleven.
Ik denk dat Utrecht dit jaar t de top 3 nog moeilijker gaat maken dan vorig jaar.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 15:23