Van Bronckhorst heeft goed nieuws: 'Het gaat beter, hij gaat straks het veld op'

Van Bronckhorst heeft goed nieuws: 'Het gaat beter, hij gaat straks het veld op'

vrijdag 18 augustus 2017 om 12:16

Brad Jones is op de weg terug bij Feyenoord. De 35-jarige doelman sluit vrijdagmiddag weer aan op de training, liet trainer Giovanni van Bronckhorst weten op de persconferentie in aanloop naar het uitduel met Excelsior.

"Het gaat beter met Jones, hij gaat straks mee het veld op. Het is afwachten of de wedstrijd van zondag haalbaar is", wordt Van Bronckhorst geciteerd op het twitterkanaal van de club. De Australiër kampte met een rugblessure, waardoor hij de seizoensouverture tegen FC Twente moest missen. Omdat ook Kenneth Vermeer geblesseerd is, stond Justin Bijlow afgelopen weekend onder de lat.

Van Bronckhorst is niet blij met het kunstgrasveld van stadgenoot Excelsior. "Ik speel liever op gras, daar sta ik nog steeds achter. Ik denk dat het iets is waar we in de Eredivisie naar toe moeten", zei hij tegen RTV Rijnmond. "Uiteindelijk is kunstgras gewoon anders dan gras. Ik weet niet of ik zondag tegen Excelsior daarom wijzingen ga doen."

Van Bronckhorst denkt niet meer aan de beladen confrontatie van 7 mei, toen de Kralingers het titelfeestje van Feyenoord uitstelden. "Je leert dat het een andere wedstrijd was dan normaal. We weten waardoor het kwam: de belangen en druk."

Waar Jones nog een twijfelgeval is, zijn Vermeer en Bart Nieuwkoop er zeker nog niet bij op Woudestein. De rechtsback sluit pas na de interlandperiode aan. Sven van Beek zet grote stappen in zijn revalidatie. Hij traint weer grotendeels mee, al gaat hij nog geen duels aan.

Plaats een reactie

vrijdag 18 augustus 2017 om 12:23
Hij gaat mee het veld op, als mascotte?
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:24
Doelpaal natuurlijk...
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:30
Als hovenier, oh wacht..... ze hebben geen gras daar :(
Vind ik leuk
Woudo +2837
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:23
Bijlow kan prima keepen tegen Excelsior, hoop dat Jones wel weer fit is voor dat de CL begint..
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:23
Toch wel een opluchting dat Van Beek over een poosje weer kan gaan spelen. Vreesde toch een tijd voor het einde van zijn loopbaan....
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:24
Kunstgras moet zsm worden verboden door de knvb. Maar met Jan "Mr. Kunstgras" Smit in de RvC is dat ver weg, vrees ik!
Vind ik leuk
Libero +2275
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:26
Misschien moeten we als statement maar opblaasbare plastic koeien op het veld gooien.
Vind ik leuk
Woudo +2837
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:36
Haha, zou ik niet eens zo'n slecht idee vinden.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:37
Wordt je door de UEFA voor bestraft.... bij opblaasfruit wordt je meteen als racistische club weggezet, dus in dit geval zal het wel een oorlogsmisdaad zijn....
Vind ik leuk
Libero +2275
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:05
Of dierenmishandeling met het opblazen van koeien. :p
Vind ik leuk
vivaldi +1280
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:36
Als Excelsior vanaf het begin druk gaat zetten, zeker op de middenlinie van
Feyenoord, gaat het een lastige middag worden voor Feyenoord.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:41
Feyenoord wint met 2 goals verschil, makkelijk.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:47
is er iets veranderd sinds 7 mei? bij jou nog niet.
Vind ik leuk
Woudo +2837
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:01
De verandering is ten opzichte van 7 mei dat we kampioen zijn. Er werd destijds verloren omdat er de druk van een kampioenswedstrijd op stond, net als bij Ajax tegen De Graafschap destijds( Of die ook alweer vergeten?). Dit is een normale competitie wedstrijd die zou Feyenoord gewoon moeten winnen. Omdat jullie in Amsterdam van nietszeggende clubs verliezen hoeft dat natuurlijk niet in heel Nederland te gebeuren he!
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 17:50
Jullie in Amsterdam? Even een misverstand rechtzetten, ik ben een Excelsior supporter en de winst had niet alleen met het veld te maken hoor, Excelsior was de bovenliggende partij.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:44
Kunstgras is de doodsteek voor het Nederlandse voetbal!!! Gewoon een fonds stichten en per direct al dat plastic er uit tiefen!!! KNVB en de rijke clubs storten hier geld in. Hier hebben de grote en dus rijkere clubs alleen maar voordeel van, brengt uiteindelijk meer op dan het kost!!
Vind ik leuk
Woudo +2837
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:02
Laat Ajax gewoon voor iedereen de velden betalen ze hebben toch genoeg geld ;)
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:14
Want Feijenoord vindt het wel prettig, het kunstgras bij Excelsior bijvoorbeeld......
Grote spelers komen hier niet door die troep!! Ook bij Feijenoord en PSV niet. Daardoor gaat het hele Nederlandse voetbal naar de kloten!! Waarom zou alleen Ajax daarvoor moeten betalen. De KNVB is verantwoordelijk!! Maar die hebben net Jan"plastic veld"Smit aangesteld.....
Vind ik leuk
Woudo +2837
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:20
Rustig maar niet alles te serieus nemen. Ik zou er persoonlijk voor zijn hoor als Feyenoord, PSV en Ajax nu een bedrag op tafel leggen waardoor de clubs een grasveld kunnen leggen. Echter vind ik wel dat de clubs ze daarna zelf moeten onderhouden. Het rare vind ik dat ze bij mn plaatselijke amateur vereniging nu wel een nieuw echt grasveld aan het leggen zijn maar dat BVO's het niet kunnen betalen.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:19
Giovanni heb gelijk weg met dat kunstgras en blij dat het met jones weer iets beter gaat hoop dat ie gauw weer in de goal staat
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Van Bronckhorst heeft goed nieuws: 'Het gaat beter, hij gaat straks het veld op'