Van de Beek baalt: 'Het is elke keer weer een tik, daar word je wel moe van'

Van de Beek baalt: 'Het is elke keer weer een tik, daar word je wel moe van'

vrijdag 18 augustus 2017 om 12:31

Donny van de Beek schrijft Ajax nog niet af na de 0-1 nederlaag tegen Rosenborg donderdagavond in de Arena. De twintigjarige middenvelder beseft echter dat het snel beter moet.

"Dit is een slechte uitgangspositie. Maar iedereen heeft kunnen zien dat er mogelijkheden liggen tegen deze tegenstander. Volgende week kan het dan ook gewoon weer helemaal anders zijn", zegt Van de Beek tegen NUsport. Hij baalt van de manier waarop de tegentreffer tot stand kwam. "Dat is gewoon slecht. Een hoge bal en zij staan voor de keeper. Dat mag gewoon niet."

Aan de andere kant laat Ajax de kansen liggen, waardoor de ploeg van Marcel Keizer de volgende tegenslag te verwerken kreeg. "Het is elke keer weer een tik", aldus Van de Beek. "We laten bij tijd en wijlen echt wel goede aanvallen zien, maar telkens is de eindpass net niet goed genoeg. Op een gegeven moment word je daar wel moe van."

Van de Beek hoopt dat Ajax door hard te werken snel uit het dal klimt. "Daar ligt het ook niet aan. De ballen moeten nu gewoon een keer goed gaan vallen. Heel veel dingen zullen snel beter moeten, want zondag wacht alweer FC Groningen op dit veld."

Plaats een reactie

vrijdag 18 augustus 2017 om 12:34
Goed zoeken dan maar hè....
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:57
Deze reactie spreekt boekdelen. Inderdaad, een mentaal vermoeide en uitgebluste ploeg. Dáár moet iets aan gebeuren, onafhankelijk van de oorzaak trouwens.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:03
Het staat achterin voor geen meter, er is geen rust in de verdediging ze spelen niet goed op elkaar in. Als het achterin misgaat dan word het middenveld ook onrustig.

Dijks om maar een voorbeeld te noemen, aanvallend best wel aardig maar verdedigend laat hij veel te veel steken vallen. Viergever laat ook veel te vaak zijn man lopen. Das ook niet goed voor De Ligt. Die had met Sanches een stabiele en goede teamgenoot die hem centraal achterin kan coachen maar Viergever heeft het al druk genoeg met zichzelf.

En aan Schone is gewoon te zien dat hij steeds meer loopvermogen mist. Dat moeten Zyech en Van de Beek weer opknappen. Dan speelde ze de eerste helft ook nog met Younes en Neres die op hun verkeerde been staan waardoor ze continu naar binnen trekken.

Er moeten wat spelers bij, zeker achterin.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:12
Aan dát deel moet zeker ook iets gebeuren. Alleen, zelfs met een minder getalenteerde ploeg kunnen mentale weerbaarheid en veerkracht een groot verschil maken. En dat is al jaren de achilleshiel bij Ajax, begint bij de jeugd. Als je daar de foute signalen over onverslaanbaarheid afgeeft, graaf je al vroeg de mentale valkuil.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:36
Beste Donny, hoeveel kansen heeft Ajax gister gehad? Ik heb er twee geteld waarvan één uit een standaard situatie. De enige speler waar dreiging vanuit ging was Younes. Neres heeft gister weer laten zien nog geen tien procent waard te zijn van het bedrag waar hij voor gehaald is. Zyech heeft totaal geen zin en straalt dit uit in zijn hele doen en laten en zo kan ik nog wel even door gaan. Het is dramatisch gesteld met dit Ajax. Om nog maar te zwijgen over de beleidsbepalers.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 12:37]
Vind ik leuk
feyeniels +14508
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:38
Eens, Younes was als enige dreigend, alleen leverde dat niets op. Desondanks heeft Ajax vooral behoefte aan verdedigende versterkingen.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:43
Ik hoop dat die Colombiaan snel een werkvergunning heeft... er moet verder een goeie cv bijkomen en een linksback..
Vind ik leuk
3ismo +2681
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:49
nu is het al te laat! voordat ze er al staan kost tijd en je loopt weer achter de feiten aan! we willen mannen op het veld zien een pubers die het laten afweten in wedsttijden die om dat extra vragen! ik dacht dat de graafschap een goede les was maar mensen willen het steeds niet zien! en ze moorden jeugd uit omdat er te veel druk op komt en verwachtingen zijn groot! Ajax heeft een basis nodig van ervaren spelers die deze jongens bij de hand nemen! en niet shone viergever veltman die zelfs slechter zijn dan de jeugd! als iets niet van ziyrch komt kunnen ze niks klaarspelen!
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:10
Ajax moet proberen om Ludovic Sané te halen, speelt bij Werder Bremen.
Vind ik leuk
feyeniels +14508
zaterdag 19 augustus 2017 om 01:27
Ik snap wat je bedoelt, maar PSV is ook niet erg stabiel en Feryenoord gaat ook heus nog wel een terugslag krijgen. Hoewel ik het als Feyenoorder niet hoop, zou ik nog steeds mijn geld zetten op het kampioenschap van Ajax. Wel moeten er dan alsnog wat spelers bij.
Vind ik leuk
feyeniels +14508
zaterdag 19 augustus 2017 om 01:24
Dat zou inderdaad mooi zijn, al heb ik geen idee hoe goed hij daadwerkelijk is. En precies wat je zegt, een goede linksback en centrale verdediger kan Ajax prima gebruiken.
Vind ik leuk
Woudo +2867
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:37
Ik heb ze niet gezien hoor gister ;)
Vind ik leuk
666 +5079
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:38
Tuurlijk ben je niet kansloos.

Zal echter wel snel iets moeten gebeuren om het roer om te krijgen.
Voor je het weet is het al 24 augustus.

Maar ik hoorde marcje gisteren zeggen dat de vervanger van sanchez al zo goed als binnen was.
Die zal dus komende dagen wel gepresenteerd worden.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 12:39]
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:00
Eerst zien dan geloven
Vind ik leuk
666 +5079
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:02
Sja geen idee, voor wedstrijd in het interview zei hij toch zoiets tussen neus en lippen door.
Wanneer sanchez echt weg zou gaan waren ze voorbereid.

Marcje zal toch niet liegen? ;-)
Vind ik leuk
Zultkop +1824
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:29
Dan hoop ik voor Ajax dat het spelers zijn die er direct staan, niet van die types die een jaar of langer nodig hebben om aan het Ajax systeem te wennen.

(Tikkie breed tikkie terug is toch ook weer niet zo moeilijk>?)
Vind ik leuk
Foebele +30141
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:42
Na de trainer gaan nu ook de spelers excuses maken door steeds te spreken van een tik. Keizer heeft de groep in een crisis gepraat en dat komt nog eens bovenop het feit dat de selectie gewoon totaal niet goed genoeg is.
Vind ik leuk
Makis +810
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:43
Stop lekker joh Donny, je hebt al zoveel tegenslagen gehad in je carrière
Vind ik leuk
BBAjax +2435
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:43
Ajax mist felheid en scorend vermogen,in elke linie mag er nog wel 1 BASIS speler bij, Letschert/Douglas Ayoub/N.De Jong Chadli/Rashica ? Plus Huntelaar basis
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 12:44]
Vind ik leuk
michelhx +1991
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:48
Ach, alle scores met winst boven de 0-1 in Noorwegen en je bent door. Vol op de aanval dus, al wordt het 5-6. Voor het Nederlandse voetbal zeer belangrijk, want anders zijn we afhankelijk van Vitesse en Feyenoord. Ik verwacht niet dat Utrecht in St. Petersburg voor een stunt kan zorgen.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:49
De gifbeker moet helemaal leeg alvorens weer opnieuw op te bouwen. Ook van de Beek heeft zware tekortkomingen die Klaassen niet heeft. Komt te kort en kan het ook niet in zijn eentje. Wat is die jongen mij zwaar tegengevallen op die paar goaltjes die overigens niets hebben opgeleverd. Ook Neres de man van 12 miljoen die niets toevoegd aan dit Ajax. Weg met Overmars en kornuiten. Leuk die 500 miljoen op je bankrekening maar er komt geen hond naar Ajax of je kan weer gaan shoppen in de eredivisie. Voor de wedstrijd begon hadden ze de selectie van verdedigende impulsen moeten voorzien. En maar cheap shoppen door die bankzitter van Schalke te gaan halen die geen pepernoot heeft geraakt!
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 12:59]
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:58
Slaat nergens op dit, Overmars heeft Sánchez en Milik en Dolberg en Ziyech gehaald.
Vind ik leuk
Johan.l +3409
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:52
Van de beurs af, baas in eigen buik, nu moet je aandeelhouders blij maken. Beter wij blij!
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:54
Welkom in de grote mensen wereld Donny.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 12:56
Ajax zoals het er nu voor staat is echt een schande. Maar toch ben ik een voorstander van het beleid wat ze voeren. Eigen jeugd de kansen geven, jonge talentvolle spelers aantrekken en je kan niet anders concluderen dat ze daarmee de markt gewoon verslaan.

Het is alleen jammer dat, en ik reken dat echt de trainersstaf aan, de spelers het niet laten zien op het veld. Want ze zijn individueel beter dan de spelers van Heracles of Rosenborg.
Vind ik leuk
Mass +1193
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:01
"We laten bij tijd en wijlen echt wel goede aanvallen zien"....dat is dus te weinig.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:21
De randstedelijke media maar ook de Ajacieden hebben teveel de neiging om Ajax-spelers te hypen wanneer Ajax-spelers een paar leuke wedstrijden spelen. V.d. Ligt blijft zeer veel fouten maken waaruit tegendoelpunten komen. Dolberg is na de winterstop een zeer matige spits gebleken, die nauwelijks nog scoort. Ziyech hangt de vedette uit, maar is zelden of nooit zichtbaar in belangrijke wedstrijden. Daarbij eist Ziyech grotendeels alle vrije trappen waaruit 0,0 rendement volgt. Durft men bij Ajax Ziyech hier niet op aan te spreken. Veltman is een matige speler, Schöne te oud, Neres een miskoop en Younes is meer een zaalvoetballer dan een veldvoetballer. Dus al met al is deze Ajax-selectie niet zo goed als de Ajax-aanhangers en de Telegraaf ons willen doen geloven.
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:31
Die tik geven jullie vaak zelf...
Vind ik leuk
Nick Kools +11571
vrijdag 18 augustus 2017 om 13:51
Het grote verschil tussen vorig seizoen en dit seizoen:

DAVY KLAASSEN !!!

Ik ben iig blij dat hij vertrokken is :)
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Van de Beek baalt: 'Het is elke keer weer een tik, daar word je wel moe van'