'Hij belde me midden in de nacht op. Sorry, maar ik heb net een akkoord met Ajax'

'Hij belde me midden in de nacht op. Sorry, maar ik heb net een akkoord met Ajax'

vrijdag 18 augustus 2017 om 23:50

Frank de Boer heeft er geen spijt van dat hij in 2012 een baan bij Liverpool liet lopen. De manager van Crystal Palace was toen in dienst van Ajax, waar hij niet weg wilde. Dit weekend neemt De Boer het met Palace op tegen Liverpool.

"Ik had het gevoel dat ik op dat moment nog niet klaar was bij Ajax", zegt De Boer op de persconferentie. "Het was geen lastige beslissing. Ik heb er geen seconde over getwijfeld omdat ik op dat moment erg gelukkig was bij Ajax en daar nog niet klaar was. Ik had net afgesproken dat ik nog een paar jaar zou blijven."

De Boer maakte een vergelijkbare situatie mee toen hij speler was van Ajax. Toen klopte FC Barcelona voor hem aan. "Het was hetzelfde toen ik bij Ajax speelde. Midden in de nacht belde de assistent-trainer van Johan Cruijff (die toen trainer was, red.) me op en zei: Johan Cruijff wil dat je voor Barcelona komt spelen. Ik had net afgesproken dat ik drie jaar langer bij Ajax zou blijven en zei: sorry, maar ik heb net een akkoord met Ajax. Op dat moment zei ik nee en dat was hier hetzelfde."

Poll

Gaat De Boer slagen in Engeland?

(2513 stemmen)

Plaats een reactie

vrijdag 18 augustus 2017 om 23:54
Gelukkig maar dat hij niet naar Liverpool is gekomen..
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 augustus 2017 om 23:55]
Vind ik leuk
vrijdag 18 augustus 2017 om 23:56
Je doet net alsof je er woont, sukkeltje. Is gewoon een club in het buitenland voor jou, beetje zielig om daar fan van te zijn.
Vind ik leuk
ttfr +1013
vrijdag 18 augustus 2017 om 23:59
Niet erg gepaste reactie vind je niet?, ik vind het juist mooi dat hij voor Liverpool is, je zou ook voor barca of real kunnen kiezen, maar Liverpool is toch ook vet

En daarbij: ergens is t tegenwoordig juist stommer om voor een club in Nederland te zijn. Hier word namelijk geen fatsoenlijk voetbal meer gespeeld. Al spreek ik mezelf hiermee wel een beetje tegen aangezien in we fan ben van een Nederlandse club
[Reactie gewijzigd op zaterdag 19 augustus 2017 om 00:01]
Vind ik leuk
Frenkie +2906
zaterdag 19 augustus 2017 om 00:13
Hij heeft gewoon een punt. "Hier word namelijk geen fatsoenlijk voetbal meer gespeeld" wat een complete onzin reactie. Vaak is dat engelse voetbal ook niet om aan te gluren. Het is niet omdat ze met veel geld smijten dat het automatisch aantrekkelijk en leuk voetbal is. Vaak is de Eredivisie een stuk leuker om naar te kijken omdat we hier juist wel aanvallend spelen. Bijvoorbeeld: PSV - AZ.

En in het recente verleden zijn er genoeg momenten geweest dat we hebben laten zien dat het voetbal in Nederland van een aardig niveau is. Utrecht tegen Zenit om maar een voorbeeld te geven, Ajax vorig seizoen, PSV het seizoen daarvoor.
Vind ik leuk
Mo +4386
zaterdag 19 augustus 2017 om 00:49
Omdat hier geen fatsoenlijk voetbal word gespeeld is voor jou een reden om een club in het buitenland, vaak een grotere, te gaan supporten? Hij heeft gewoon volkomen gelijk. Ik word een beetje moe van al die 'Barca Real City Bayern fans'. Als je daar nou bent opgegroeid of je hebt een speciale band met die club is het logisch. Maar als je voor een buitenlandse club bent omdat je het een 'mooie club' vind heb je dus helemaal niks met die club en ben je er simpelweg geen echte supporter van. Van zulke mensen zijn er tegenwoordig te veel
Vind ik leuk
Frenkie +2906
zaterdag 19 augustus 2017 om 01:04
Ben het helemaal met je eens Mo.
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 01:21
Ik snap je punt. Maar vanaf wanneer heb je dan een "speciale band" met een club? En je mag dus geen fan zijn als je daar niet bent opgegroeid?
Vind ik leuk
Mo +4386
zaterdag 19 augustus 2017 om 09:59
Fan is wel anders dan een échte supporter
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 10:41
Ik snap je punt volledig. Maar mensen doen altijd alsof je geen echte supporter kan zijn van een buitenlandse club. Maar dat slaat toch helemaal nergens op.

Je zegt dat je een speciale band moet hebben of dat je daar bent opgegroeid, om een club te supporten. Ik kom uit de regio Amsterdam en zou dan dus Ajax "moeten" supporten. Maar ik vind dat gewoon een kut club. Ik voel helemaal niks bij die club, net zoals alle andere clubs in Nederland. Dan ben ik toch niet verplicht om een Nederlandse club te supporten.

En bij Liverpool voel ik echt een connectie. En ik vind ondanks dat ik in een ander land woon wel een echte supporter ben van Liverpool. Ik ga er ongeveer 4 a 5 keer per jaar heen, sta dan altijd op de Kop en zing mee met alle 'chants'. Ik sta er in zowel de goede als slechte tijden. Dan vind ik toch wel dat ik een echte supporter ben. En vooral dat laatste punt kunnen niet alle Ajax supporters zeggen, zijn die dan ook geen echte supporters?

Maar ik bergijp je ook wel enigszins. Vaak als ik bij Liverpool kom staan er van die "nep" fans. Die bij het YNWA hun kaken stijf op elkaar houden en alleen met hun telefoontje staan te filmen. Dat vind ik altijd vreselijk om te zien, en het is ook 'atmosphere killing'.
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 07:30
Altijd maar dat veroordelen en beoordelen. Je kunt alleen fan van een club zijn als je in de nabijheid bent opgegroeid? Of als je woont binnen een geografische cirkel van een maximaal aantal kilometers rondom het stadion? Natuurlijk is er een relatie met je jeugd, zo werd Ajax mij met de paplepel ingegoten, maar ik kan mij prima voorstellen dat mensen getrokken worden door clubs als Liverpool.
Vind ik leuk
Streaker +2328
zaterdag 19 augustus 2017 om 11:01
En ik heb dan weer niks met echte supporters, daar wordt ik over het algemeen heel moe van.

Maar om nu door jou te laten bepalen dat iemand niks met een club heeft omdat het in het buitenland ligt, dan is dat ook wel weer een simpele gedachte, nietwaar?
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 00:00
Zegt diegene die zichzelf Zwitserland noemt...
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 00:00
je bent me net voor goedemorgen
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 00:04
Ik was dan ook vroeg op ;-)
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 00:04
Ik ga er anders zo'n 4 keer per jaar heen. Zijn er genoeg die een Nederlandse ploeg supporten die 0x per jaar hun cluppie gaan.

En waarom ben ik verplicht om een Nederlandse club te supporten? Geen club uit Nederland trekt mij. Maar Liverpool vind ik de mooiste club die er is.

Er is al vaker ophef over Nederlanders die een buitenlands club supporten, ophef die ik niet begrijp. Je support toch de club die jij het mooist vind of omdat je er een connectie mee voelt. En zodra er een Engels man Ajax support is, vind iedereen het weer fantastisch.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 19 augustus 2017 om 00:43]
Vind ik leuk
JDW1988 +1040
zaterdag 19 augustus 2017 om 00:15
En zo is dat maar net.
Hier hetzelfde verhaal.

Vooral die laatste zin, dat is potverdikke nog echt zo ook!!
Vind ik leuk
HveenLFC +2518
zaterdag 19 augustus 2017 om 00:45
Als je een kaartje over hebt, dan kom ik een keer mee ;-)
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 00:47
Mocht een van mijn maten afzeggen ben jij de eerste die het hoort ;)
Vind ik leuk
HveenLFC +2518
zaterdag 19 augustus 2017 om 01:02
Hopelijk krijg ik dan toestemming van mijn ouder ;-)
Vind ik leuk
JDW1988 +1040
zaterdag 19 augustus 2017 om 00:10
Hoezo aandacht tekort...


(Met deze reactie reageer ik uiteraard op die Zwitser;) )
[Reactie gewijzigd op zaterdag 19 augustus 2017 om 00:15]
Vind ik leuk
furgist +984
zaterdag 19 augustus 2017 om 01:04
Waarom heet jij Zwitserland en geen Nederland, als je zo'n patriot bent? poffertje
[Reactie gewijzigd op zaterdag 19 augustus 2017 om 01:05]
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 03:59
Ik vind jouw opmerking vreemd.

Ik ventileerde laatst mijn negatieve opinie over de Islamitische Staat, toen was iedereen het met mij eens. Toen zei niemand dat ik deed alsof ik er woonde...

Waar woon jij eigenlijk?
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 04:00
Azijnpisser
Vind ik leuk
Jerome +1076
zaterdag 19 augustus 2017 om 08:10
Waarom is dat zielig. Je kunt zijn voor wie je wilt. Dat heeft met gevoel te maken en niets met waar je woont. Ik ben al mijn hele leven voor Feyenoord samen met mijn gezin en dat is op vrijwillige basis hoor. Ik ben een ras Brabander en zou van mijn leven niet in Rotterdam willen wonen.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 19 augustus 2017 om 08:14]
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 08:45
Dat jij je dorpsgrenzen nooit uitkomt wil niet zeggen dat anderen dat ook niet doen.Wat een idiote reactie
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 00:00
of niet dan. jurgen klopp is de beste coach die liverpool maar kan wensen. hopelijk dit weekend 3 punten tegen frankie
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 00:01
Inderdaad. Frank de Boer is gewoon een uitermate beperkte trainer.
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 00:18
Goedemorgen iedereen, heeft geen ene toevoeging tot dit artikel maar wat maakt het uit...
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 02:52
Alleen de eerste reactie had nog betrekking op het artikel inderdaad :-D
Vind ik leuk
Mo +4386
zaterdag 19 augustus 2017 om 00:43
Het voetbal onder hem de laatste 2 jaar was af en toe niet om aan te gluren. Maar Frank heeft wel een wereldprestatie geleverd
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 01:08
Ik mis deze man.
Ajax legende!
Schandalig hoe sommige "supporters" over deze held praten.

4x op rij, never forget.
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 01:23
Loyaliteit heerlijk dat mis je tegenwoordig.
Vind ik leuk
zaterdag 19 augustus 2017 om 07:17
beetje scoren bij ajax publiek..
in 1998 hadden ze ook net bijgetekend..3 maanden later werd het een arbitrage-zaak..
Vind ik leuk
Sigma +1492