Bekritiseerde Veltman: 'Hoe weten zij nu hoe ik me dan gedraag?'

Bekritiseerde Veltman: 'Hoe weten zij nu hoe ik me dan gedraag?'

zondag 20 augustus 2017 om 20:45

FOX Sports-analisten Ronald de Boer en Arnold Bruggink waren afgelopen donderdag - na de nederlaag van Ajax tegen Rosenborg - behoorlijk kritisch op Joël Veltman. De aanvoerder van de Amsterdammers heeft het commentaar van de twee 'meegekregen', zegt hij in gesprek met Metro. De Boer en Bruggink zeiden onder meer dat de Oranje-international niet geschikt is als captain. 

"Ik vind het wel een beetje makkelijk om te zeggen dat ik een slechte aanvoerder ben. Ik weet ook wel dat het beter kan. De kritiek op mijn spel was terecht, maar dat staat los van het aanvoerderschap. Hoe weten zij nu hoe ik me gedraag tijdens trainingen en in de kleedkamer?", reageert Veltman.

"Ik heb sowieso het gevoel dat ik eerder kritiek krijg als persoon dan iemand anders en dat is als aanvoerder van Ajax alleen maar meer geworden", vervolgt hij. "Er wordt extra op me gelet. Ik loop al een tijdje mee en heb dat al lang geaccepteerd. Die band voelt niet als een extra last. Ik droeg hem vorig seizoen ook af en toe en dat scheelt."

Lees ook: Bruggink en De Boer rekenen af met Veltman: "Heeft al genoeg fouten gemaakt"

Poll

Vind jij Veltman geschikt als aanvoerder?

(3826 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 20 augustus 2017 om 20:47
Kijk dan die poll. Waardeloos als aanvoerder. Het is echt jullie slechtste speler.
Vind ik leuk
zondag 20 augustus 2017 om 21:20
En, lig jij wakker van niet doen......
Vind ik leuk
rpaulp50 +4511
maandag 21 augustus 2017 om 01:51
Off topic....( sorry )

Geweldig he ? die Huntelaar ! wat een fijne voetballer is dat toch en ook zo sympathiek, een echte nuttige aanvullende waarde voor het elftal.
Dat wordt een feestje in Huize Lefmeister !
[Reactie gewijzigd op maandag 21 augustus 2017 om 01:52]
Vind ik leuk
feyeniels +19810
zondag 20 augustus 2017 om 20:47
Logisch dat je kritiek krijgt als je als speler met veel ervaring bij Ajax nog steeds zoveel ongelukkige momenten hebt.
Vind ik leuk
xaja32 +35
zondag 20 augustus 2017 om 20:49
De tegen goal was weer zijn fout vandaag
Vind ik leuk
zondag 20 augustus 2017 om 21:07
Een fout of gewoon een schitterende actie van de tegenstander? Kan ook hè
Vind ik leuk
wilheimus +1246
zondag 20 augustus 2017 om 21:11
De schitterende actie volgde pas nadat Veltman heel simpel werd uitgespeeld. De manier waarop hij instapte was echt kinderlijk..
Hoe Idrissi het afrondde was echt prachtig daarna
Vind ik leuk
furgist +1446
zondag 20 augustus 2017 om 21:24
we moeten idrissi niet te kort doen inderdaad
Vind ik leuk
dinsdag 22 augustus 2017 om 11:15
Juist!
Vind ik leuk
Sil Meijer +13333
zondag 20 augustus 2017 om 21:25
Dit is weer zo'n typische haat alleen puur om te haten. Ja Veltman een foutloze wedstrijd? Nee hij liet zijn tegen speler 1 keer 1 centimeter aan hem voorbij gaan ja een blunder. En tegen Rosenborg is niemand de bal van de lijn opgevallen of de tackles op Bendtner die er door was nee alleen dat hij weg gleed. Hier kan ik niet tegen.
Vind ik leuk
Kuip +4035
zondag 20 augustus 2017 om 23:06
Sil heeft het telkens over haat richting Veltman, maar dat is onzin. Veltman lijkt me een heel aardige jongen, echter ik heb al een aantal keer onderbouwd aangegeven dat hij te kort komt voor Ajax. Duidelijk is dat ik niet de enige ben. Behalve zo'n 90% van alle voetballiefhebbers zijn er ook veel analisten die hem zwak vinden. Nogmaals dat heeft niets met haat te maken, maar puur met het beoordelen van spelers. En die beoordeling is op basis van een seizoen of vijf.
Vind ik leuk
rpaulp50 +4511
maandag 21 augustus 2017 om 01:54
De hele achterste linie blinkt niet uit.......Veltman is geen uitzondering.
Vind ik leuk
zondag 20 augustus 2017 om 20:50
Die 8% 'Ja' komt op het conto van Sil Meijer...
Vind ik leuk
zondag 20 augustus 2017 om 20:52
Met afstand de slechste Ajaxied
Vind ik leuk
zondag 20 augustus 2017 om 20:52
Zo'n naam bouw je op in de loop der jaren. Haha.
Vind ik leuk
zondag 20 augustus 2017 om 20:53
Hahaha, gaat deze man nou serieus huilie huilie doen? Ajax wint eindelijk een keer een wedstrijd daar hebben de supporters lang op moeten wachten. Echter als ze donderdag alsnog worden uitgeschakeld door Rosenborg dan is het wel echt crisis in Amsterdam lijkt mij. Wordt tijd dat het hele zooitje ongeregeld uit de technische staff op non actief gezet wordt
Vind ik leuk
chicken +7558
zondag 20 augustus 2017 om 20:57
Je hebt helemaal gelijk tot je over het technisch hart begon. Daar startte de bullshit..
Vind ik leuk
Ajacied02 +2084
zondag 20 augustus 2017 om 21:01
Wat is daar de bullshit aan dan? Al die pipo's van de rvc moete sws weg de rest mag van mij blijven en misshien iemand in de dick advocaat functie om marcel keizer evt te helpen
Vind ik leuk
chicken +7558
zondag 20 augustus 2017 om 21:11
Dat zeg je goed....rvc...
Vind ik leuk
rpaulp50 +4511
maandag 21 augustus 2017 om 01:55
Door wie ?
Vind ik leuk
zondag 20 augustus 2017 om 20:53
Geweldige voetballer...
Vind ik leuk
zondag 20 augustus 2017 om 20:54
Kritiek is ook gewoon terecht

Speelt elke wedstrijd als een dooie zeekoe

Altijd de zelfde fouten

Tegen goal van Groningen (mooie goal overigens) kan hij zich zelf ook verwijten

Staat lucht te dekken en stapt in als een beginneling

Valt gewoon geen eer aan te behalen

Vervang deze kneus alsjeblieft door die nieuwe vleugel verdediger of zet voor mijn part van Leer daar neer..die zal het nog beter doen

Meteen een andere aanvoerder want dit straalt helemaal niks uit
Vind ik leuk
gustare +293
zondag 20 augustus 2017 om 20:55
al 2 jaar steeds slechter gaan spelen ipv beter. had verkocht moeten worden ipv aanvoerder. maakt de ene na de andere fout die punten kost. niet zeuren dus als je dan ook kritiek krijgt.
Vind ik leuk
Nova +1103
zondag 20 augustus 2017 om 21:04
Vriendjespolitiek
Vind ik leuk
zondag 20 augustus 2017 om 20:57
Ik hoor je niet roepen ging weer de fout in bij de tegengoal
Vind ik leuk
zondag 20 augustus 2017 om 20:57
Klopt helemaal wat hij zegt. Vooropgesteld dat ik Veltman geen geweldenaar vind is het wel zo dat deze jongen, naast terechte kritiek, ook een hele berg onterechte kritiek over hem heen krijgt.
Vind ik leuk
zondag 20 augustus 2017 om 21:00
Er is voor Ajax maar 1echte aanvoeder ,mits ie speelt en dat Klaas jan Huntelaar
Vind ik leuk
poklane +3784
zondag 20 augustus 2017 om 21:00
Goh, zo'n 200 wedstrijden in het profvoetbal en aanvoerder van Ajax, dan kijken mensen extra naar je ja.
Vind ik leuk
rik1958 +167
zondag 20 augustus 2017 om 21:03
hij maakt ook net ff teveel beslissende fouten , vandaag ook weer
Vind ik leuk
Sil Meijer +13333
zondag 20 augustus 2017 om 21:04
Tsja Joël. Blijkbaar weet iedereen dat. Trek je er niks van aan heb schijt. Je moet Arnold Bruggink en Ronald de Boer helemaal niet serieus nemen. Teamgenoten zijn positief over je. Je schijnt volgens de meeste de grappigste te zijn op de trainingen en kleedkamer en staat goed in de ploeg. Je bent zeker geschikt als aanvoerder heb volste vertrouwen in je.
Vind ik leuk
zondag 20 augustus 2017 om 21:08
Wederom wanbeleid.
Veltman kan hier niets aan doen - dit is gewoon stom van Ajax. Veltman aanstellen als aanvoerder. Hij is de gene die verkocht had moeten worden.

Tete, Riedewald (in potentie echt toppers) verkopen. Vorig jaar Bazoer en El Ghazi. Als je die gasten op de juiste manier gebruikt ook super bruikbaar. Bazoer zou nu helemaal goed van pas komen.
Vind ik leuk
Pvdsluis +2838
zondag 20 augustus 2017 om 21:14
Godverdedomme hoevaak moet het nog gezegd worden... Tete, Riedewald etc wilde ZELF niet blijven, sterker nog tete wilde helemaal niet verlengen
Vind ik leuk
zondag 20 augustus 2017 om 21:26
Daar blijven ze eindeloos over zeuren, ze wilden inderdaad zelf weg.
Vind ik leuk
5by5 +689
zondag 20 augustus 2017 om 21:09
Misschien krijgt die sneller kritiek omdat hij de zwakste schakel is bij ajax
Vind ik leuk
zondag 20 augustus 2017 om 21:11
Heb altijd wel medelijden met Veldman. Geen wereldspeler, maakt ook geregeld fouten maar heb het idee dat alles wat mis gaat aan hem wordt aangerekend.

Het is geen aanvoerder als je hem ziet spelen. Heeft genoeg moeite om zijn eigen wedstrijd goed te spelen. Anderzijds zijn er geen echte leiders bij dit Ajax. Vd Beek is onervaren, Ziyech te individualistisch, Viergever is een waterdrager.
Vind ik leuk
vinny99 +807
zondag 20 augustus 2017 om 21:21
Als je tijdens de wedstrijd nou eerst eens begint met naar de scheids toe te gaan wanneer de scheids een onterechte vrije trap of gele kaart geeft. Ga eens " klagen" of om uitleg vragen ,dat alleen is al een grote vooruitgang VELTMAN...ipv met je handen in de zij te staan toekijken van 30 meter afstand..Dat mag hoor als aanvoerder naar de scheids gaan !!!! Aanvoerder ben je voor een grootste deel tijdens de wedstrijd.. Dat Veltman dit antwoord geeft , geeft al aan dat hij het niet snapt wat aanvoerder zijn inhoud... Help je medespelers eens in bescherming te nemen voor overtredingen en wijs de scheids daarop Veltman!!!
[Reactie gewijzigd op zondag 20 augustus 2017 om 21:23]
Vind ik leuk
furgist +1446
zondag 20 augustus 2017 om 21:22
Helaas vertolken de Boer en Bruggink het onderbuik gevoel van een hele hoop voetballiefhebbers, vriend en vijand
Vind ik leuk
Teo Smith +16389
zondag 20 augustus 2017 om 21:22
100 % ongeschikt. Word eens wakker keizertje.
Vind ik leuk
zondag 20 augustus 2017 om 21:36
vond veldman beste van het veld .
Redde zyech een paar keer door zijn fouten te hetstellen.
Vind ik leuk
Pietje2015 +11285
zondag 20 augustus 2017 om 21:44
Mooi al opmerkingen en commentaar over Veltman door supporters van een andere club.

Dat heet de aandacht van je eigen clubje verleggen.

Vind ik leuk
stratumseind +101746
zondag 20 augustus 2017 om 21:52
Je ziet hopelijk ook hoeveel van je eigen vriendjes veltmannetje uitkotsen?
Vind ik leuk
Pietje2015 +11285
zondag 20 augustus 2017 om 22:42
Als ze week in, week uit Arias, Paal, of Brenet specifiek gaan bekijken op elke actie en deze dezelfde media aandacht geven als Veltman kotst hier ook iedereen deze speler uit.

Ditzelfde geld voor Haps, Diks, van der Heijden.

Hoe meer artikelen over Veltman des te meer kotsen mensen hem uit. Alleen de goede dingen van deze speler zien maar weinig mensen.

Van mij mag hij echt blijven.
Vind ik leuk
Snipes08 +1164
zondag 20 augustus 2017 om 22:06
ramptourisme is onvermijdelijk!
Vind ik leuk
stratumseind +101746
zondag 20 augustus 2017 om 21:51
Ik ben gewoon blij dat ie heeft bijgetekend..... En dat dijks ook weer basis staat..... Met al dat geld daar laten ze hem flink buiten de broek hangen.....
Vind ik leuk
zondag 20 augustus 2017 om 21:52
veldman is gewoon geen back, altijd centraal gestaan, heeft dezelfde voorzet als Dijks, hard en op kniehoogte
Vind ik leuk
tikkietoe +3518
zondag 20 augustus 2017 om 21:53
Figuren als Boilesen en Veltman, zwakke spelers je niet voor goed geld kunt verkopen, ze worden lang opgehemeld met het aanvoerderschap bij Ajax.
Vind ik leuk
Hyena +22850
zondag 20 augustus 2017 om 22:08
Ik mis Klaassen.
Vind ik leuk
Foebele +43386
zondag 20 augustus 2017 om 22:15
Je had ook naar het buitenland moeten gaan Joel om je carriere een frisse start te geven. Veel mensen vinden je sowieso een beperkte verdediger en nu hebben we ook nog niet echt gezien dat je die aanvoerdersband verdient hebt door de manier waarop je de media te woord staat.

Misschien moet je even de interviews van Klaas bekijken van vanmiddag, steek er wat van op in hoe je als aanvoerder je moet gedragen en vooral wat je moet zeggen.

Ik wil best geloven dat je ongelofelijk je best doet om die rol te pakken, maar dat betekend nog niet dat je er ook geschikt voor bent.
Vind ik leuk
Ajax020 +252
zondag 20 augustus 2017 om 22:30
Veltman is een goede speler voor Ajax. Tuurlijk maakt hij wel eens een foutje maar de Ligt, Viergever en Dijks zijn alle 3 minder. Met de Ligt naast hem wordt het niet beter, die is gewoon nog niet goed genoeg. Heb ook mijn twijfels of de fouten van de Ligt uit zijn spel gaan. Er is op dit moment, buiten Huntelaar, geen leider in het team.
Vind ik leuk
14forever +7340
zondag 20 augustus 2017 om 22:31
Speelde weer.een degelijke pot vandaag.
Vind ik leuk
Han147 +24
zondag 20 augustus 2017 om 22:37
Ik hoop dat ie nog lang bij Ajax blijft!
Vind ik leuk
zondag 20 augustus 2017 om 22:43
Calimero
Vind ik leuk
poklane +3784
zondag 20 augustus 2017 om 23:58
Het gaat bij Ajax ff een maandje minder, iets wat elk team wel een keer overkomt, en de spelers kunnen gelijk niet meer tegen wel verdiende kritiek. Als je niet tegen kritiek kan moet je lekker bij de Albert Heijn achter de kassa gaan zitten of vloeren gaan schoonmaken bij de plaatselijk school, maar dan moet je niet wekelijks voor honderden duizenden mensen live op TV elke week een dik salaris incasseren. Mensen geven hun geld uit een seizoenskaart, los kaartje of Fox Sports abonnement om jouw te zien terwijl je flink wat geld verdiend, dan mogen die mensen best kritiek hebben als je slecht speelt.
[Reactie gewijzigd op zondag 20 augustus 2017 om 23:59]
Vind ik leuk
rpaulp50 +4511
maandag 21 augustus 2017 om 02:07
https://www.foxsports.nl/nieuws/artikel/1881669/top-beste-vleugelverdedigers

Veltman; 2e beste verdediger achter Arias: de Boer, Bosz en Advocaat zijn ook een positieve mening toegedaan.
Het ED nivo is dus laag.
Vind ik leuk
dinsdag 22 augustus 2017 om 11:19
Commentatoren moeten ook wat te zeggen hebben voor hun geld. Het gaat vaak om de vraagstelling en die is bij die van Gangelen bijvoorbeeld altijd insinuerend. Of Veltman een goede aanvoerder is, daar gast alleen Keizer over. Laten Bruggink en de Boer liever iets over voetbal, techniek en taktiek, melden. Daar hebben we wat aan.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 22 augustus 2017 om 11:20]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Bekritiseerde Veltman: 'Hoe weten zij nu hoe ik me dan gedraag?'