Rutten: 'Als ik Ajax, Feyenoord of PSV was, zou ik hem direct halen'

Rutten: 'Als ik Ajax, Feyenoord of PSV was, zou ik hem direct halen'

woensdag 6 september 2017 om 07:47

Nederlandse topclubs zouden er verstandig aan doen om Zakaria Labyad zo snel mogelijk in te lijven. De aanvallende middenvelder van FC Utrecht heeft voldoende kwaliteit om belangrijk te zijn voor Feyenoord, Ajax of PSV, vindt Fred Rutten. 

"Ik kan niet in de keukens van de Nederlandse topdrie-ploegen kijken. Maar als ik het voor het zeggen zou hebben bij Feyenoord, Ajax of PSV, wist ik het wel. Ik zou hem onmiddellijk aantrekken", aldus Rutten in gesprek met Voetbal International. 

Ook Khalid Sinouh denkt dat Labyad een hoger niveau zou aankunnen. "Qua potentie zit hij bij FC Utrecht natuurlijk ver onder zijn kunnen. Zakaria is de meest getalenteerde speler met wie ik gevoetbald heb. Hij had als PSV'er de potentie snel naar een club als Arsenal te gaan. Dan hoor je op je 24ste niet in de subtop van Nederland te spelen", aldus de voormalig doelman.

"Zakka zegt het plezier nu te hebben teruggevonden. Mooi, hoor. Maar in mijn ogen is dat niet genoeg. Ik mis de absolute honger bij hem om nog écht de top te halen. Daarvoor is simpelweg meer nodig dan, zoals hij zegt, plezier. Hoe ik dat zie? Als hij écht een drive had gehad om alles uit zijn loopbaan te halen, waar was hij de afgelopen jaren dan?"

Poll

Is Labyad goed genoeg voor de top-drie?

(2207 stemmen)

Plaats een reactie

woensdag 6 september 2017 om 07:52
komt tekort voor de absolute top
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 07:52
in Nederland *
Vind ik leuk
Adje80 +2041
woensdag 6 september 2017 om 08:44
Dat weet ik niet maar die moet je niet willen na wat hij bij psv heeft gedaan. Hij was toen misschien jong maar dan nog. Zulke spelers moet je geen tweede kans meer geven.
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 08:59
Die jongen kan echt wel ballen...maar heeft gewoon n waardeloze mentaliteit.
Vind ik leuk
Chloe +510
woensdag 6 september 2017 om 09:04
Dus jullie wonen samen>>of heb t van media??
Vind ik leuk
3ismo +2679
woensdag 6 september 2017 om 10:39
mensen hier hebben te veel vooroordelen over anderen zonder die jongen te kunnen. net of jullie in de hart van die jongen kunnen kijken. kijk naar jullie zelf. deze jongen werk hard voor zijn geld bij voetbal geluk ook een rol. heeft verkeerde keuze gemaakt achteraf. en daar naast doen veel net of ze zelf perfect zijn! elke mens verricht goed en slechte daden! labyad doet zijn ding en verdient zijn doekoe dus ga maar lkkr kapot van binnen allemaal..tfoe ffoe tfoe op haters die alleen poep kunnen praten!!!!!!
Vind ik leuk
dhrwobo +7268
woensdag 6 september 2017 om 12:08
Ik hoef die jongen niet te kennen om er een mening over te hebben. Net zoals dat jij het recht hebt om jezelf voor aap te zetten door iedereen te wensen dat ze kapot gaan van binnen. Mijn complimenten dat je het zo verwoord ipv een ziekte gebruikt.

Labyad heeft zich bij PSV van z'n slechtste kant laten zien. En als je profvoetballer bent, dan krijg je grof betaald om de publieke aandacht en kritiek erbij te krijgen. Daar moet je maar mee dealen. Het siert voetballers als ze trouw zijn aan de club die in hen geinvesteerd heeft. Als je dan op ratachtige wijze kiest voor je eigen portemonnee en nul respect toont voor de club en supporters, dan moet je niet gek op kijken als mensen je daar op af blijven rekenen. Dan kan het nog zo'n lieve sociale jongen zijn, ook het dragen van de gevolgen van je daden hoort bij het zijn van een profvoetballer.
Vind ik leuk
JCJWZ +8098
woensdag 6 september 2017 om 13:33
En vergeet niet dat Labyad het lievelingetje van Fred was, dus hou dat in je achterhoofd als je dit artikel leest.

@VP: die laatste alinea is nogal tegenstrijdig met de rest van het artikel, uit wiens mond werden deze opgetekend? Of lees ik er 2x straal overheen?
Vind ik leuk
United FC +9974
woensdag 6 september 2017 om 15:22
Sinouh
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 12:20
@3ismo, dus jij mag alle mensen die graag hun mening geven op een forum op internet over voetbal melden dat we allemaal maar lekker kapot moeten gaan van binnen omdat we haters zijn? En wij mogen niet eens iets vinden van iemands kwaliteiten? Uiteraard kennen we die jongen (Labyad) niet persoonlijk. Maar we zien wel zijn prestaties en zien wel zijn manier van communiceren. Dus we mogen (op een onschuldige manier) best wel iets vinden.
Kun je daar niet tegen, moet je niet op een voetbalforum komen...
Vind ik leuk
3ismo +2679
woensdag 6 september 2017 om 15:06
ik spreek de haters aan en wie zich aangesproken voelt spring van 20hoog misschien dat je hersens normaal gaan werken en kan lezen!
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 13:25
"Absolute top in Nederland"
Als je t zo zegt lijkt het heel wat, maar hoe geweldig is de "absolute top in Nederland" eigenlijk?
Zo goed is het allemaal niet meer, er zijn tegenwoordig maar weinig spelers die tekort komen voor de Nederlandse top.
Vind ik leuk
pinkelman +2399
donderdag 7 september 2017 om 11:00
Klopt, spelers van de subtop hebben, zoals men zo graag aangeeft niets te zoeken in het buitenland, maar je mag je afvragen of die van de traditionele wel zoveel meer daar te zoeken hebben!? Dit seizoen zal alles weer bij elkaar gaan klonteren let maar op en nee..ik weet dat vorig seizoen er een gat was maar dat zal het huidige er niet meer zijn. Net zoals men het niet voor mogelijk had gehouden dat ajax en psv dit seizoen geen europees meer zouden spelen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 september 2017 om 11:02]
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 14:25
IK zou hem graag terug zien bij PSV. Gewoon volwassen 2e kans en kans grijpen. Blinkt wekelijks uit. Publiek moet niet zo kinderachtig zijn. Elke jonge , maar ook ervaren voetballers maken weleens een verkeerde keus. So what, sportieve revanche.
Vind ik leuk
Morris +13044
woensdag 6 september 2017 om 07:53
krijgen we nu bij elke Marokkaanse speler de mening van Sinouh te horen (die overigens zelden negatief/kritisch is)
Vind ik leuk
darmianto +6015
woensdag 6 september 2017 om 07:56
Ja precies, niet racistisch bedoeld maar zodra een speler Noord Afrikaanse roots heeft dan vind Sinouh ze geweldig doorgaans
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 08:09
Hoeft toch niet steeds bij gezegd te worden " niet racistisch bedoeld" Als dingen zo zijn, zijn ze zo!
Vind ik leuk
_Mark +517
woensdag 6 september 2017 om 08:26
Tegenwoordig kun je dat er maar beter bij zetten. Heel triest.
Vind ik leuk
slaski +1632
woensdag 6 september 2017 om 09:00
Dat vinden alle Marokkaanse spelers van elkaar. Sinouh is daarop inderdaad bepaald geen uitzondering. Vind het een beetje eng soms, ze pakken elkaar heel krampachtig met fluwelen handschoentjes aan.
Vind ik leuk
JCJWZ +8098
woensdag 6 september 2017 om 13:34
Die kun je maar beter geen kritiek geven inderdaad, kunnen ze doorgaans niet mee omgaan.
Vind ik leuk
Chloe +510
woensdag 6 september 2017 om 09:20
hmmmm jij bent zo'n type dat meestal negatief reageert zodra een speler Nederlandse roots heeft?? Nee dus
Waarom zou hij dan
Vind ik leuk
JCJWZ +8098
woensdag 6 september 2017 om 13:34
Sinouh de tot zelf gebombardeerde knuffelmarokaan
Vind ik leuk
Korm +18999
woensdag 6 september 2017 om 07:54
Labyad is een goede voetballer maar toch mis ik een beetje het topsportmentaliteit bij hem. Denk ook dat als hij echte concurrentie krijgt dat het mis gaat
Vind ik leuk
3ismo +2679
woensdag 6 september 2017 om 10:41
geloof je het zelf. die jongen schiet ze er uit alle standen erin bijna elke wedstrijd staat bijna 1 op 1. wat moet hij nog neer doen voor jullie knielen ofzo?
Vind ik leuk
Korm +18999
woensdag 6 september 2017 om 10:51
Ik zeg ook niet dat hij niet goed is! ik mis gewoon topsportmentaliteit, als het tegen zit dan pakt hij zijn biezen en is hij weg (net zoals el ghazi, kishna of bazoer)
Ik weet niet of het onzin is, wij hebben hem op deze manier al meegemaakt
Vind ik leuk
JCJWZ +8098
woensdag 6 september 2017 om 13:35
Als Labyad dat een heel seizoen laat zien dan komen die topclubs wel, maar voorlopig heeft hij het langer niet dan wel laten zien, wees eerlijk.
Vind ik leuk
darmianto +6015
woensdag 6 september 2017 om 07:55
Daarom heb jij het niet voor het zeggen Sliske..
Vind ik leuk
Korm +18999
woensdag 6 september 2017 om 10:51
Wat een zwakzinnige ben jij zeg!
Vind ik leuk
Dobbel +460
woensdag 6 september 2017 om 07:56
De controversie die er zou ontstaan als Labyad bij PSV zou terugkeren.. dat is denk ik nooit meer mogelijk.
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 08:00
Labyad en PSV lijkt me niet zo'n goede match meer..
Vind ik leuk
Jerome +1076
woensdag 6 september 2017 om 08:07
Dat was toch dat ventje waarbij de hele familie zich bij zijn vertrek bemoeid heeft. Lekker in zijn vet gaar laten koken nu. Totaal geen mentaliteit alleen ongebreidelde geldzucht.
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 08:29
Misschien bedoel jij Zakaria Bakkali. Bij Labyad was het volgens mij alleen zijn vader die als zaakwaarnemer optrad.
Vind ik leuk
Chloe +510
woensdag 6 september 2017 om 09:41
idd...mondvol met multiculturele samenleving en diversiteit van de bevolking.....het klinkt allemaal mooi alleen er levert niets op!! nazisme op z'n top
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 10:02
Hij is toen op een lelijke manier bij PSV weggegaan. Supporters vergeten dat niet. Omdat nu als nazisme te betitelen.....Chloe toch..dat zegt dan ook wel wat over jouw denkwijze.
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 10:37
Voor het geld moet je niet bij Utrecht spelen. Hij vertrok op zoek naar het grote geld bij PSV naar Storting Portugal. Bakkali vertok om dezelfde reden maar het was zijn familie die zich nadrukkelijk met hem heeft bemoeid.

Labyad is bijna wekelijks de beste man bij Utrecht. Was tegen Zenit thuis ook erg sterk. Kan absoluut nog stappen maken.
Vind ik leuk
hill +153
woensdag 6 september 2017 om 15:59
Genot om naar te kijken! Passing actie dreiging... lang geleden zoiets gezien bij fcu
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 13:03
Elke voetballer gaat voor het geld als het daar zo voor doet bekijk Neymar maar eens nooit genoeg
Vind ik leuk
Romario9 +4741
woensdag 6 september 2017 om 08:09
Zolang Brands bij psv zit gaat dat sowieso niet gebeuren
Vind ik leuk
jaja_PSV +12618
woensdag 6 september 2017 om 10:36
Gratis de deur uitlopen bij PSV en dan nu een transfersom aan Utrecht betalen?
Dat alleen al zal nooit gebeuren, laat staan de persoonlijkheid van Labyad....
Vind ik leuk
Utca030 +1185
woensdag 6 september 2017 om 08:04
Lekker in utreg blijven
Vind ik leuk
dhrwobo +7268
woensdag 6 september 2017 om 08:06
Nooit meer welkom in Eindhoven. Rat!
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 09:58
Alsof die hem financieel zouden kunnen halen. Not.
Vind ik leuk
dhrwobo +7268
woensdag 6 september 2017 om 15:10
Staat los van wat hij destijds geforceerd heeft.
Vind ik leuk
JCJWZ +8098
woensdag 6 september 2017 om 13:38
Nou wat een warme club daar in Eindhoven zeg...
Vind ik leuk
dhrwobo +7268
woensdag 6 september 2017 om 15:07
Ach ach ach, wat een makkelijke opmerking weer. PSV is absoluut een warme en persoonlijke club. En als je graag een discussie op jouw niveau wilt, dan kan dat. De sfeer en warmte in Eindhoven, daar kunnen ze in Amsterdam nog een puntje aan zuigen. Het enige waar ze daar aan denken is geld verdienen (ondanks dat de waarde van een aandeel overigens gehalveerd is) en arrogant blijven roepen dat je de beste bent terwijl je al 3 jaar geen prijs meer gewonnen hebt. Dus ga niet zeggen dat ze in Eindhoven geen goed voorbeeld zijn..

Ik zeg dit vanuit mezelf als supporter. Ik heb een schurfthekel aan spelers die op rat-achtige wijze kiezen voor hun portemonnee en nul respect hebben voor de club en wat de mensen binnen de club voor je gedaan hebben om te komen waar je nu staat. Je krijgt alle respect, zolang je het zelf ook geeft. Lijkt me niet meer dan logisch
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 21:21
Eens... Een Feyenoord supporter
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 08:10
Voetballen kan die!! Misschien een mentaliteit dingetje....
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 08:11
Misschien kan Sinouh zich beter afvragen waarom deze jongen op deze leeftijd maar bij een Nederlandse subtopper speelt
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 09:41
Zit niet zoveel verschil tussen Utrecht Ajax en PSV op dit moment. Enkel Feyenoord steekt er iets bovenuit. Qua salaris zou hij beter wel bij een topclub spelen. Al die gespeelde verontwaardiging uit Eindhoven hierboven is natuurlijk niveautje kleuterklas. Er loopt geen middenvelder rond daar waarmee Utrecht hem zou willen ruilen denk ik.
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 13:48
Andersom zal het net zo zijn, weinig PSV'ers zullen hem willen ruilen met een van hun spelers.

Los van kwaliteit is de manier waarop hij is weg gegaan natuurlijk niet heel fijn geweest. Veel PSV supporters zitten daarom niet op hem te wachten.
Vind ik leuk
EddyT67 +2234
woensdag 6 september 2017 om 08:14
Bij Utrecht lijkt het kwartje gevallen te zijn. Speelt momenteel erg goed. Bij Vitesse zag je daar slechts vlagen van. In deze vorm en met deze drive kan hij zeker de top 3 aan. Maar laat hem eerst maar eens een seizoen dit niveau vast zien te houden.
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 10:46
Bij Vitesse speelde hij linksbuiten. Goede technische voetballer, maar had op die positie weinig rendement (en motivatie). Bij Utrecht speelt hij op een positie die 'm meer ligt. Als hij dit seizoen z'n huidige niveau kan handhaven, zal hij wel vertrekken.
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 08:20
Ik denk niet dat PSV Labyad nog een keer in huis haalt......
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 08:23
Volgens Sinouh de beste waar hij mee gespeeld heeft en hoort niet op zn 24e bij een subtopper te zitten. Als je deze uitspraken ontleedt: 1. Sinouh heeft dus niet bij een goed team gespeeld en 2. zegt genoeg over labyad dat hij op zn 24e bij Utrecht speelt.
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 08:27
Als ik een ding zeker weet is het dat labyrat niet meer welkom is in Eindhoven misselijk mannetje hij zal wel weer naar een club in het buitenland gaan waar ie veel kan verdienen en weer op de tribune kan zitten
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 10:03
Bedoel je net zoals Marco v Ginkel? Koos ook voor de tribune en de centen maar daar hadden zi in Lampegat minder moeite mee aangezien ze daar op de banken stonden voor hem.
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 10:30
marco heeft ons nooit een oor aan genaaid door met zijn zaakwaarnemers in maas in het contract te vinden om vervolgens naar portugal te gaan snap je dat dan niet marco heeft nooit voor psv daarvoor gespeeld en labyrat heeft ons tering hard genaaid
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 10:42
PSV en de gemeente Eindhoven vonden ook een maas in de wet om verboden gemeente subsidie te regelen door de grond onder het stadion zogenaamd te verkopen. Supporters zien vaak alleen de splinter in iemand anders oog en reageren quasi emotieel.
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 10:48
verzin effe wat nieuws man al te vaak gehoord en ook de meest slechte reactie op iets wat over labyad en van ginkel ging kom jij met de gemeente
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 11:15
Als iets jou niet uitkomt moeten we ineens over iets anders beginnen ? Haha lampie.
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 11:17
haha het is goed hoor ga jij maar lekker genieten van de uitkering
Vind ik leuk
Nova +527
woensdag 6 september 2017 om 08:27
"Zakaria is de meest getalenteerde speler met wie ik gevoetbald heb."

Overdrijven is ook een vak.
Vind ik leuk
remakil +1103
woensdag 6 september 2017 om 08:59
Het is Sinou hè, dat was geen hoogvlieger en dan ben je snel tevreden...
Vind ik leuk
Rjc1980 +702
woensdag 6 september 2017 om 08:49
misschien komt hij voetballend niet helemaal te kort, maar mentaal zeer zeker, zie zijn vorige periode bij PSV...
Vind ik leuk
remakil +1103
woensdag 6 september 2017 om 08:58
Ja, hij is goed genoeg. Hij blijft groeien naar topniveau. Maar laat hem nog maar lekker 2 jaar in Utrecht blijven...
Vind ik leuk
DubRtd +11702
woensdag 6 september 2017 om 09:05
Dat komt vooral omdat die 3 clubs, en zeker PSV, nog heel goed weten hoe meneer destijds is vertrokken bij PSV
Vind ik leuk
glenn +656
woensdag 6 september 2017 om 09:08
jaja fredje ...Tim Krul moesten we ook eens dringend halen Pffffffffff
Vind ik leuk
Bizzy +4412
woensdag 6 september 2017 om 09:08
Deze judas is niet welkom bij psv !
Vind ik leuk
Dicky +3114
woensdag 6 september 2017 om 09:12
O jee, er heeft een speler een paar keer goed gespeelt. Nu moet hij uiteraard per direct naar de top 2 of Feyenoord. En dan maar klagen dat het niveau in Nederland niks voorstelt.
Vind ik leuk
J Kiprich +7526
woensdag 6 september 2017 om 09:46
Prima speler voor de subtop of Vitesse.
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 09:17
mentaliteit is ook een kwaliteit...
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 09:35
Rutten begrijpt niet dat de transferwindow net is gesloten
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 09:50
Ging veels te vroeg weg.. Is toen verzopen PSV haalt hem sws nooit meer in huis gunde de club geen eens een contract.
Die Bakkali maakt nu precies hetzelfde mee
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 09:55
Hij was nog niet goed genoeg voor Vitesse 2 seizoenen geleden.
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 10:12
Zo lastig om die man serieus te nemen, misschien komt het toch door dat slissen ofzo....?!
Weet niet wat het is......
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 september 2017 om 10:13]
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 10:15
In potentie wel maar te snel gegaan voor het snelle geld! En hij blijkt niet er mee om te kunnen gaan! En plezier gaat boven presteren als hij anders zou denken was het een topper geweest nu gewoon een tobber
Vind ik leuk
vivaldi +1280
woensdag 6 september 2017 om 10:25
Hij maakt teveel overtredingen elke wedstrijd. !
Vind ik leuk
feyeniels +14470
woensdag 6 september 2017 om 11:54
Laat hem dan maar naar PSV of Ajax gaan, want ik kan me niet voorstellen dat we hem bij Feyenoord nodig hebben. We hebben Toornstra en eventueel Larsson al op 10. Daarbij heeft hij door zijn transfer bij PSV zijn naam tegen, al heeft een verhaal natuurlijk wel altijd twee kanten.
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 12:23
Misschien hebben ze gelijk en zou Labyad bij Feyenoord kunnen passen.
Maar zelfs als dat zo is, zal het waarschijnlijk toch niet tot een transfer komen.
We hebben namelijk al een aantal goede middenvelders die een vaste basisplaats hebben, daarlangs hebben we van Utrecht al iemand gehaald die nog niemand uit de basis heeft kunnen spelen tot nu toe. Dan nog een lading jong talent dat er aan zit te komen.

Om nog een speler te halen die voor de breedte komt, lijkt met niet wenselijk, ook niet voor Labyad. Die moet juist veel wedstrijden spelen en niet op de bank wachten op zijn beurt...
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 12:56
Gewoon een goede speler voor utreg en niet voor de top 3,is verder niks mis mee....
Vind ik leuk
JanTa48 +1360
woensdag 6 september 2017 om 13:02
Labyad is zeker goed genoeg voor de top3 maar Ajax heeft hem niet nodig.
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 23:13
Te duur natuurlijk
Vind ik leuk
JanTa48 +1360
donderdag 7 september 2017 om 10:18
Heeft niets met duur te maken maar Ajax heeft hem gewoon niet nodig.
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 13:09
Geweldige speler voor de FC natuurlijk. Is tot nu toe iedere wedstrijd (op Groningen na) beslissend geweest voor ons. Met als hoogtepunten zijn goal tegen Zenit en zijn dribbel in aanloop naar de 1-2 uit bij Lech Poznan. Wat een ontlading was dat.
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 21:39
De tering wat een negatieve berichten over Labyad. Het is gvd ook maar een mens van vlees en bloed. Toen hij weg ging bij PSV was hij nog te jong met misschien verkeerde invloeden om hem heen. Mensen doen net alsof het een crimineel is!

Het lijkt wel of iedereen op zondag in de rooms katholieke kerk komt. Hebben jullie nooit fouten gemaakt of een verkeerde keus in het leven.

Heilige boontjes!
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 september 2017 om 22:17]
Vind ik leuk