VP-voetbalkantine: 'In dit tempo is De Ligt komende zomer onhoudbaar voor Ajax'

VP-voetbalkantine: 'In dit tempo is De Ligt komende zomer onhoudbaar voor Ajax'

woensdag 6 september 2017 om 17:00

De voetbalkantine is de ideale plek om na de wedstrijd met je vrienden nog even lekker bij te praten en wat te drinken. De VP-voetbalkantine is een offtopic rubriek waar elk onderwerp mag worden besproken.

Stelling 1: 'Ajax, Feyenoord of PSV hadden Labyad moeten halen'
Stelling 2: 'Lozano wordt net zo goed als Suárez en Robben'
Stelling 3: 'In dit tempo is De Ligt komende zomer onhoudbaar voor Ajax'

Heb je een idee waarmee deze rubriek verbeterd kan worden? Elke suggestie is welkom, van suggesties voor stellingen tot concrete tips voor de verdere invulling. Drop je ideeën daarom gerust in het reactiesysteem!

Plaats een reactie

woensdag 6 september 2017 om 11:05
nee hij is op zijn plek bij utrecht
Vind ik leuk
Aal +15143
woensdag 6 september 2017 om 11:06
Oneens..... bij Vitesse kon hij t al amper aan.
Vind ik leuk
Utca030 +2220
woensdag 6 september 2017 om 17:32
Hij speelt nu bij utreg . Is nou toch goed bezig
Vind ik leuk
Redouan +226
woensdag 6 september 2017 om 11:08
Als hij dit seizoen afmaakt op dit niveau Verdient ook hij een kans
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 september 2017 om 11:09]
Vind ik leuk
Leeuw +3008
woensdag 6 september 2017 om 11:18
Hij verdient helemaal niks. Misschien durft AZ het nog aan, maar hogerop zal het m niet worden in Nederland.
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 12:30
utrecht is hetzelfde niet niveau misschien wel beter dan az
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 12:30
dat woord niet kan je weglaten foutje
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 11:08
Waarom als iemand goed is, mag hij niet bij een kleinere club spelen.
Ik hoorde vorige week ook weer bij dat doelpunt van Kuwas, Hoe lang speelt hij nog voor Heracles? De media wil altijd graag dat de kleine clubs en hun trouwe supporters zo snel mogelijk de betere spelers kwijtraken. Erg jammer
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 11:09
Nee, Ajax heeft er niks aan, bij psv is hij denk ik niet echt welkom en feyenoord heeft al genoeg slechte spelers
Vind ik leuk
666 +5056
woensdag 6 september 2017 om 11:11
ben je aan het spijbelen knullie?
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 18:26
Hij heeft gewoon gelijk en als bij Ajax trouwens.
Vind ik leuk
R2 +2869
woensdag 6 september 2017 om 11:13
Ik weet vrij zeker dat hij niet welkom is in Eindhoven. Ik denk dat hij goed op zijn plek zit in Utrecht.
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 11:13
Ajax is de enige die de transfersom kan betalen maar die doen liever zaken met Zuid Amerika. Dus blijft hij lekker bij UUUUUUUUUUUUUh
Vind ik leuk
Mo +8004
woensdag 6 september 2017 om 22:20
Als Ajax Larsson al niet goed genoeg vind komt deze al helemaal niet. Feyenoord en PSV kunnen hem ook makkelijk betalen. Miljoen of 2 meer is hij niet waard
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 22:38
En toen kwam er een olifant met een dikke snuit die blies zo jou je natte Ajax pyama uit. Voor twee miljoen mogen ze zn schoenveters kopen. Mits inéén keer betaald uiteraard. Jullie betaalde al 4 miljoen voor vd Hoorn dus kun je nagaan wat er voor deze topper aan ome Frans overgemaakt dient te worden.
Vind ik leuk
Mo +8004
woensdag 6 september 2017 om 22:40
Jij bent echt niet serieus te nemen, 2 miljoen max. Gaat niet slagen bij Ajax PSV of Feyenoord. Middelmatige speler, prima voor Utrecht maar zeker niet meer
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 22:51
WijsNEUSjes als U leven in hun Ajax bubble. De realiteit is eenmaal anders. Droom maar verder meid in je eigen werkelijkheid. Einde discussie.
Vind ik leuk
Mo +8004
woensdag 6 september 2017 om 23:01
Hahaha. Zielig mannetje
Vind ik leuk
Woudo +7542
woensdag 6 september 2017 om 11:23
Gewogen en te licht bevonden, geen aanwinst naar mijn idee.
Vind ik leuk
dhrwobo +8838
woensdag 6 september 2017 om 11:24
Nee, overschatte speler. Plus een typisch voorbeeld waarom maar weinig Marokkaanse spelers de top halen. Gevalletje 'moeilijk'.

En in Eindhoven is hij nooit meer welkom. De eerste keer dat hij een PSV-shirt aan doet zal hij een fluitconcert krijgen waar hij 7 kleuren van zal .....
Vind ik leuk
3ismo +2936
woensdag 6 september 2017 om 12:08
ik zie de Nederlandse spelers wel de top halen? voetbal heeft niks met ras te maken! jij bent zo een domme gast waar heb je hersens? psv 4x kampion met afelay als de man. feyenoord met el ahmadi. ajax met ziyech. az met el hamdoui. het zijn juist die blonde grijze muizen die nooit wat klaar kunnen spelen and worden elke keer in europa op de feiten gedrukt. dus leeft jij maar lkkr in die waanzin. tfoe tfoe tfoe op haterzzzzz
Vind ik leuk
Korm +21601
woensdag 6 september 2017 om 12:30
je begon goed maar in welk jaar is ziyech kampioen geworden met ajax?
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 18:48
Hij heeft deels gelijk maar de force van zijn Ajax bril is net iets sterker dan zijn inhoud. Ziyech moet nog ff wachten om kampioen te worden, Feyenoord neemt het over ;).
Vind ik leuk
Utca030 +2220
woensdag 6 september 2017 om 17:34
We zullen je eens een poepie laten ruiken
Vind ik leuk
Marco S +2544
woensdag 6 september 2017 om 11:25
Ik vind het heel fijn dat hij lekker blijft daar..
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 11:45
goede vraag... tuurlijk ziet psv laby rat dolgraag terug keren.....
Vind ik leuk
DubRtd +15000
woensdag 6 september 2017 om 11:54
Gaan we nou bij iedere speler die niet bij die 3 spelen lopen stellen dat ze gehaald hadden moeten worden door 1 van die 3

Optie 1: Ja
Optie 2: Nee
Vind ik leuk
Axim +173
woensdag 6 september 2017 om 11:55
tis geen verkeerde voetballer, wel een verkeerde instelling en mindset helaas
Vind ik leuk
Santi +17498
woensdag 6 september 2017 om 11:55
@VP mods.
Ik kan bij mn notificaties, niet meer dan 3 notificaties tegelijk meer bekijken. De optie voor meer is verdwenen.
Kuunnen jullie alstublieft daar wat aan doen?

Mvg,
Ok
Vind ik leuk
Korm +21601
woensdag 6 september 2017 om 13:05
bij mij ook ;)
Vind ik leuk
Santi +17498
woensdag 6 september 2017 om 13:10
Ik had 119 notificaties vanmorgen ;--;

3 van gezien dus moest gokken waar ik wellichtreactie shad
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 18:49
Daar gaat je avondje ;)
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 11:58
Lekker al deze jongens bij utrecht laten spelen. heerlijk.
Vind ik leuk
Korm +21601
woensdag 6 september 2017 om 12:27
@VP die notificaties zijn KUT! ze kunnen niet verder terug dan 3!
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 12:29
Stelling 1 : nee zeker niet.
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 12:54
Nee, labyrat
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 12:55
Nee
Vind ik leuk
United FC +12783
woensdag 6 september 2017 om 12:59
Stelling 1: Nee
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 18:49
Wat is gebeurd met je oude account eigenlijk?
Vind ik leuk
United FC +12783
woensdag 6 september 2017 om 20:26
Ik krijg daar steeds een foutmelding http 500 error. Kan dan de topics niet openen. Dus heb maar een nieuw account aangemaakt.
Vind ik leuk
Korm +21601
donderdag 7 september 2017 om 07:37
wie was je eigenlijjk?
Vind ik leuk
United FC +12783
donderdag 7 september 2017 om 10:57
Gewoon United eerst.
Vind ik leuk
Korm +21601
donderdag 7 september 2017 om 11:33
hahaha top!
Vind ik leuk
Leeuw +3008
woensdag 6 september 2017 om 13:06
1. Nee.
Vind ik leuk
vivaldi +1395
woensdag 6 september 2017 om 13:09
Nee natuurlijk niet, is een middelmatige speler, meer niet.
Vind ik leuk
Santi +17498
woensdag 6 september 2017 om 13:10
1: NOOIT!
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 13:45
Laten we hopen dat stelling 2 over de financien van PSV gaat :-)
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 14:00
Stelling 2:

Geen kans dat hij Lozano dat niveau haalt
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 14:14
Stelling 2: Dat kan je niet zeggen maar hij heeft wel meer laten zien dan Neres. Lozano past zich dus gemakkelijk aan en heeft een goede start.
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 september 2017 om 14:23]
Vind ik leuk
2cents +35266
woensdag 6 september 2017 om 14:22
Waar in de vraagstelling zie jij de naam Neres die bovendien 2 jaar jonger is?
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 14:24
Mag ik dat zelf uitmaken wat mijn bevindingen zijn AUB.
Vind ik leuk
2cents +35266
woensdag 6 september 2017 om 14:25
Wat is de reden Neres hierbij te betrekken dan?
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 14:29
Het aanpassen in een vreemd land.
Vind ik leuk
2cents +35266
woensdag 6 september 2017 om 14:34
De aanpassing verliep voor beiden nogal anders. De één kwam in de voorbereiding en de ander midden in het seizoen met ook nog een een dubbel programma en dus weinig trainingen. Met als extra handicap het leeftijdsverschil.
Desondanks scoorde Neres 3 keer en gaf hij 3 assists in nog geen 500 minuten. Lozano staat op 3 goals en 1 assist na 260 minuten. Dus het is nog even afwachten of Lozano eenzelfde rendement haalt, al is hij goed op weg.
Vind ik leuk
_Mark +622
woensdag 6 september 2017 om 14:32
Nee, pas maar op. Negatief zijn over een Ajax speler kan je niet maken!
Vind ik leuk
2cents +35266
woensdag 6 september 2017 om 14:34
Dat kun je prima maken, maar is voorlopig nergens op gebaseerd.
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 14:37
Dat is het wel, hij had toch aanpassingsproblemen of zie ik het verkeerd?
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 14:36
Klopt het is weer te merken en zelf lopen ze dag en nacht te gallen in ADO topics. Terwijl dit niet eens kritiek is, geef alleen aan dat Lozano zich snel aanpast en dat hij een goede start heeft in tegenstelling tot Neres. Maar dat is schijnbaar al tegen de schenen schoppen voor sommige.
Vind ik leuk
2cents +35266
woensdag 6 september 2017 om 14:43
Wat was er dan slecht aan de start van Neres? Eerste keer basis scoorde hij direct. Tweede keer basis, goal en assist. Derde keer basis, goal en assist. Neres had meer concurrentie dan Lozano, want wie is zijn concurrent? Kijk je dus terug naar de eerste drie basisplaatsen van beiden in de eredivisie dan de Neres het eigenlijk zelfs beter. ;)
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 14:46
Hij is nog steeds bezig met aanpassen, ik vind dat lang duren. Ik vind het knap een jonge speler uit Mexico die direct laat zien wat ie in huis heeft. Niks taal en aanpassen maar je voeten laten spreken. Jij denkt teveel als ajacied en bent niet objectief. Ik ben neutraal hierin ;)
Vind ik leuk
2cents +35266
woensdag 6 september 2017 om 14:48
Neutraal? Je kiest ervoor om de neutrale cijfers totaal te negeren.

Het is knap dat een jongen uit Mexico zich snel aanpast, maar dat staat los van de aanpassing van een Braziliaan.
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 september 2017 om 14:49]
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 14:51
Nogmaals het gaat over het aanpassen. Nee staat niet los, ze komen beide uit een vreemd land als jonge jongen. Je wilt het maar niet begrijpen, jij wil mij vertellen wat ik zelf constateer!
Vind ik leuk
2cents +35266
woensdag 6 september 2017 om 14:54
Aan de hand waarvan constateer jij dan dat Lozano zich beter heeft aangepast?
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 18:00
Hij speelt vrij met zijn spel en lijkt nergens last van te hebben. Het plezier spat ervan af is wat ik zie en dat valt mij op. Dat is alles.
Vind ik leuk
2cents +35266
woensdag 6 september 2017 om 18:48
Vraagje. Heb je weleens beelden bekeken van Neres in Brazilië? En van Lozano in Mexico?

Als je dat bekijkt lijkt het ook of Neres voetballen minder leuk vindt dan Lozano. Maar zou Neres zich ook daar niet op z'n gemak hebben gevoeld of kan het ook met een verschil in persoonlijkheid te maken hebben? Lozano het guitige ventje en Neres de wat geslotenere jongen?

Neres had het heel erg naar z'n zin hoor, vrijdag op de Herdgang en bij z'n goal tegen VVV. Hij jacht alleen wat minder uitgelaten dan Lozano. Maar als dat de maatstaf is dan moet je eens op Pereiro letten. Die is dan nog steeds niet aangepast.

Sorry hoor, maar dit gaat even nergens over.
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 19:16
Gast maak er niet zo een drama van, je lijkt wel een wijf man!
Vind ik leuk
2cents +35266
woensdag 6 september 2017 om 19:34
Dat idee had ik bij jou ook toen je dacht te kunnen inschatten hoe hij zich voelt.
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 20:37
Dus nogmaals maar wel voor de laatste keer. Het zijn mijn bevindingen en hoe ik het zie. Dat het jou niet zint is te zien maar daar kan ik niks aan doen. Hij laat zijn voeten direct spreken en zie het plezier ervan af stralen. Ik hoop dat ook bij jullie Neres te zien goos, dat maakt de competitie alleen maar leuker. Het is helemaal niet zo negatief bedoelt zoals jij het opvat. Beetje jammer dat er een heisa van wordt gemaakt.

Zijn we nu klaar of wil je weer het laatste woord hebben?
Vind ik leuk
2cents +35266
woensdag 6 september 2017 om 21:08
Goed, omdat jij het vraagt. Al vind ik die laatste zin echt een zwaktebod op een discussieforum.

Jij haalt Neres bij een discussie over Lozano en of hij zo goed kan worden als Suarez of Robben. Totaal onzinnig. Daar mag ik dus wat van vinden.

En uiteindelijk vind jij dat Lozano zich zoveel beter heeft aangepast omdat hij zo lekker z'n voeten laat spreken. Hoe kun je dat het beste vergelijken bij twee buitenspelers? Door middel van hun aandeel bij goals.

Lozano heeft 3 goals en 1 assist na 260 eredivisie minuten. De vraag is dan, hoeveel had Neres er na 260 eredivisie minuten.

Antwoord: 3 goals en 2 assists.

Wie liet z'n voeten dan beter spreken die eerste 260 minuten?
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 september 2017 om 23:37]
Vind ik leuk
Korm +21601
donderdag 7 september 2017 om 07:44
ik denk dat hij bedoelt dat Lozano er gelijk staat sinds hij er is en dat we na 8 maanden nog niet veel gezien hebben van Neres, niks mis mee!
Vind ik leuk
Korm +21601
donderdag 7 september 2017 om 07:41
neutraal? laten we het hebben over tijdsbestek, 500 minuten in een half seizoen en Lozano in 3 wedstrijden ;)
Vind ik leuk
2cents +35266
donderdag 7 september 2017 om 08:02
500 minuten in 3 wedstrijden? Een half seizoen?
Vind ik leuk
Korm +21601
donderdag 7 september 2017 om 08:03
Neres is in Januari gekomen en heeft er maar 500 min opzitten, Lozano is er vanaf de tweede wedstrijd erbij en staat er gelijk. je snap zijn punt toch zeker wel??
Vind ik leuk
2cents +35266
donderdag 7 september 2017 om 08:15
Lozano kwam in de voorbereiding terwijl Neres eind februari pas kon meedoen.

Neres had 2 goede concurrenten, Lozano 0.

Snap jij het nog?
Vind ik leuk
Korm +21601
donderdag 7 september 2017 om 08:18
Ja ik snap het nog hoor, ondanks dat jij zegt dat Lozano 0 concurrenten heeft (wat onzin is) staat hij er meteen en laat meteen van zich horen. Ondanks dat Neres een aantal minuten heeft gespeeld laat hij nou geen indruk achter dat hij die 15 miljoen waard is. Of vind jij dat wel? Bovendien laat Lozano zich nu ook zien in het mexicaanse team. Kwestie van tijd dat hij een basisplaats krijgt..
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 september 2017 om 08:19]
Vind ik leuk
2cents +35266
donderdag 7 september 2017 om 08:44
Ga je nu ook de Mexicaanse ploeg vergelijken met de Braziliaanse?

Lees de discussie even terug, want helemaal opnieuw doen heeft geen zin.

Neres had op het moment dat hij kwam meer concurrentie dan Lozano. Wie is zijn concurrent?

Dan nog blijft een speler afhankelijk van of hij wordt opgesteld. Lozano kreeg een voorbereiding om zich in de ploeg te spelen, terwijl Neres ruim na de winterstop pas aansloot en te maken kreeg met een ingespeeld team.

Vervolgens gaat het om het rendement wat je haalt als je wél wordt opgesteld. Dat was bij Neres hoger dan bij Lozano in die eerste 260 minuten Eredivisie.

Dus om simpel te zeggen dat Lozano zich beter heeft aangepast is vooral gebaseerd een bepaald gevoel en niet op rendement.

En die 15 miljoen is voorlopig nog 12. Een vergelijkbaar of misschien zelfs lager bedrag als wat Lozano kostte, als er 100% eigendom was gekocht. Geld zal mij verder weinig uitmaken hoor, die gast heeft heel veel talent en verdient gewoon langere tijd een kans.
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 september 2017 om 08:47]
Vind ik leuk
Korm +21601
donderdag 7 september 2017 om 09:02
Wij delen duidelijk een andere mening. geen probleem :)
Vind ik leuk
2cents +35266
donderdag 7 september 2017 om 09:09
Inderdaad geen probleem hoor. Maar wel gek dat rendement zo makkelijk opzij wordt geschoven (die assist van Lozano kwam ook nog uit een corner) en dat je geen antwoord op de vraag hebt wie de concurrent van Lozano is. ;)
Vind ik leuk
Korm +21601
donderdag 7 september 2017 om 10:02
heb ik wel hoor, Locadia en bergwijn kunnen op zijn plek spelen als pereiro en de jong beter renderen. keuzes zat ;)
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 september 2017 om 10:03]
Vind ik leuk
2cents +35266
donderdag 7 september 2017 om 10:09
0 concurrentie dus. ;)
Vind ik leuk
Korm +21601
donderdag 7 september 2017 om 11:35
zo kan je het ook zien, je kan ook denken dat Cocu Lozano ff had kunnen laten wennen en locadia op de linkerkant zetten (die heeft het daar altijd naar behoren gedaan)
Vind ik leuk
2cents +35266
donderdag 7 september 2017 om 12:32
Dan hadden jullie geen spits meer, want De Jong stond al met 1 1/2 been buiten de deur.
Vind ik leuk
chicken +6162
woensdag 6 september 2017 om 17:37
Lozano is net vader geworden..je weet wat dat doet met je verantwoordelijkheidsgevoel..maakt je net wat sneller volwassen.
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 17:58
Misschien moet Neres hem ook ff erin hangen ;)
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 14:49
Vind lozano niks beter dan Neres
Vind ik leuk
poklane +2922
woensdag 6 september 2017 om 14:15
Stelling 1: nee, niet goed genoeg en zorgt voor onrust.
Stelling 2: op basis van wat zou hij dat worden? Wedstrijdjes thuis tegen AZ en Roda en uit tegen NAC? Tenzij hij de beste man op het veld is volgende week tegen ons moet je hier nog lang niet over praten.
Vind ik leuk
derksen +6829
woensdag 6 september 2017 om 14:18
Stelling 2
Uhhhh sukelarez is helemaal niet goed en lorenzo whoeahahahhahha
VP doe toch eens normaal joh!
Vind ik leuk
Vp128 +468
woensdag 6 september 2017 om 15:31
Sukelarez en Lorenzo.. en dan 'Vp doe toch eens normaal'...

Vind ik leuk
United FC +12783
woensdag 6 september 2017 om 15:55
Je begrijpt er ook maar weinig van he ;-)
Vind ik leuk
tikkietoe +2804
woensdag 6 september 2017 om 14:32
Stelling 1) Bij Utrecht belangrijk, dus lekker bij Utrecht laten joh.
Stelling 2) Vind hem beloftevol beginnen, maar laat het hem maar eens tegen Ajax en Feyenoord laten zien.
Vind ik leuk
United FC +12783
woensdag 6 september 2017 om 14:36
Het gaat een goeie speler worden. Maar het is lastig te zeggen dat hij net zo goed wordt als die 2.
Vind ik leuk
Zooitje +1447
woensdag 6 september 2017 om 14:45
Stelling 1: Nee
Stelling 2: Dat is niet te zeggen na 3 wedstrijden tegen niet concurrenten.
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 14:45
Als hij zich dit seizoen kan bewijzen door boven de rest uit te springen verdient hij zeker een kans ,maar dan zullen clubs in het buitenland interessanter zijn, financieel gezien.
stelling 2 . laat hem eerst maar eens een vol seizoen spelen
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 15:12
1. Gezien de huidige selecties van deze 3 ploegen, denk ik dat hij overbodig zou zijn. Wellicht had Ajax hem kunnen benaderen, maar dan zou ik eerder voor Ayoub gaan. In mijn ogen heeft Ayoub veel meer potentie.
2. Dat denk ik niet, zij zijn echt van een buitenaardse categorie. Maar Lozano is wel erg goed, zeker één van de beste spelers uit Mexico sinds Rafael Marquez. Ik verwacht dat hij na dit seizoen voor een heel hoog bedrag al weer zal vertrekken bij PSV.
Vind ik leuk
orion73 +646
woensdag 6 september 2017 om 15:13
Lozano zal best een aardige speler zijn maar in de eerste 3 potjes kreeg hij een ruimte dat hij zich in een speeltuin gewaand moet hebben. Heeft niet de kwaliteiten zoals Suarez en/of Robben. Goede speler voor psv maar geen exceptioneel talent.
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 17:10
Stelling 3... Klopt. Die kun je niet binnenhouden. Kost je ieder jaar de titel!
Vind ik leuk
feyeniels +16893
woensdag 6 september 2017 om 17:11
Stelling 1: bij Feyenoord is hij niet nodig, de andere clubs moeten zelf maar kijken.
Stelling 2: ik denk dat Lozano een hele goede speler kan worden, maar net zo goed als Robben en Suarez is nu simpelweg niet te beoordelen. Er kunnen zoveel dingen gebeuren waardoor hij de absolute top niet haalt. Neemt niet weg dat ik denk dat PSV een speler heeft binnengehaald waar ze enorm veel plezier aan gaan beleven.
Stelling 3: moeten we hier serieus op in gaan? Met de hoeveelheid fouten/ongelukkige momenten die De Ligt maakt/heeft zit hij de komende jaren prima op zijn plek bij Ajax. Aangezien er weinig concurrentie is, is hij vrij zeker van zijn plek. Bij grote clubs wordt je na een paar fouten gepasseerd. Dat moet hij niet willen.
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 17:17
2 Nee
3 Nee
Vind ik leuk
Utca030 +2220
woensdag 6 september 2017 om 17:30
Labyad goed bezig in utreg lekker zo blijven voetballen staan de clubs in de rij. Maar blijf nog maar even bij utreg
Vind ik leuk
Teo Smith +13118
woensdag 6 september 2017 om 17:36
NEE voor alle 3 de stellingen.
Vind ik leuk
King080 +172
woensdag 6 september 2017 om 17:45
stelling 3.....de ligt is straks niet meer te handhaven.. te veel fouten
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 17:50
1. Labyad is niet goed genoeg voor de Nederlandse top, maar misschien zal van Geel hem wel halen, want die haalt nu alles wat boven het maaiveld uitsteekt.
2. Lozano wordt wel goed, maar die anderen waren op jongere leeftijd al verder. Hij komt niet in de echte Europese top terecht, misschien in de subtop.
3. De Ligt is een hele slimme jongen die Ajax op het juiste moment zal verlaten. Dat moment is nog niet komende zomer. Ik verwacht dat hij nog zeker 2 jaar speelt bij Ajax.
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 19:39
3x een resoluut NEE.

1 - Heeft zich nog nooit een heel seizoen bewezen, zelfs niet in de subtop eredivisie.

2 - De vergelijking alleen al... Suárez en Robben zijn totaal andere types, Lozano nog es een keer. Die paar intikkertjes en een individuele actie... Vooralsnog zie ik kwa spel geen echte toevoeging, eerst maar eens zien of-ie niet zo blind is voor z'n medespelers als dat-ie tot nu toe overkomt.

3 - Als De Ligt 1 op 2 blijft lopen qua het maken van beslissende tactische en technische fouten waar tegendoelpunten uit voortkomen wordt de hype-ballon die Ajax en de NL-media hebben opgeblazen vanzelf doorgeprikt. Hij is sterk in de duels, maar mist snelheid en wendbaarheid. Startsnelheid van een Fiat Panda, draaicirkel van een Hummer. Voeg daaraan toe zijn tactische tekortkomingen en je bent snel klaar: Te licht voor de top.
Vind ik leuk
De Hout +692
woensdag 6 september 2017 om 20:08
Redelijke verdediger, maar die jongen wordt natuurlijk véél groter gemaakt dan hij is. Veel beperkingen, zeker onder druk.
Vind ik leuk
United FC +12783
woensdag 6 september 2017 om 20:25
Hij is vrij matig begonnen. Denk dat het nog wel even duurt. Maakt nog te veel foutjes die je eigenlijk niet mag maken in het eerste van Ajax. Tenminste dat is wel iets wat je moet nastreven. Maar omdat hij zo jong al voor de leeuwen is gegooid is er geen weg terug. Ze hadden hem rustiger moeten brengen.
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 21:02
Stelling 1, 2 en 3: (1 woord) NEEN!
Vind ik leuk
woensdag 6 september 2017 om 21:22
Nee, Nee en Nee
Vind ik leuk
Farmer +6040
woensdag 6 september 2017 om 21:48
Stelling 1: Misschien...beetje makkelijk om die naam re roepen als de transfermarkt dicht is, beetje rare stelling om nú te stellen..

Stelling 2: Hmm, nog lange na niet(Suarez en Robben kwamen ook beiden bij Groningen op jonge leeftijd.) Hij is al iets ouder, hij heeft genoeg potentie, maar eer hij zich een status als Robben en Suarez mág aanmeten, moet hij dat eerst nog maar even waarmaken bij nu PSV, straks een Chelsea/Liverpool, en daarna nog maar even bij een Real/Barca... Das een ruige 10 jaar pingelen....Zullen de dán deze stelling weer uit de kast halen?

Stelling 3: In dit tempo is de Ligt over 2 zomers de volgende geflopte hype, na een mislukt seizoen bij 'FC-Bankrekening-in-het-Buitenland', en komt op een zelfde zijspoor als Janssen. Laat dat ventje lekker rijpen bij Ajax: Een 'Sabbatical'zoals dit seizoen zou spelers als hém juist goed doen. Volgend seizoen mét Ajax, Europa weer in, en wellicht dán eens kijken of...
Hij's nét 18 geworden, waarom die haast? Waarom zou hij niet rustig 3 jaar in Amsterdam blijven, zn studie enigzins afronden, en dán....Nu kan hij het makkelijker combineren als dat hij ergens in het buitenlands zit bv..
[Reactie gewijzigd op woensdag 6 september 2017 om 21:49]
Vind ik leuk
donderdag 7 september 2017 om 09:52
Stelling 1:
Nee, geen toegevoegde waarde bij alle 3 de topclubs. Bij de subtop is hij het beste op zijn plek, daar kan hij nog uitblinken.
Bij de topclubs zal hij niet genoeg opvallen ben ik bang, en heeft hij met alle concurrentie waarschijnlijk ook genoegen te nemen met een plek op de bank.

Stelling 2:
Nog te weinig van gezien en dus te vroeg om over te oordelen, maar lijkt me onrealistisch om te zeggen dat hij hetzelfde niveau als Suarez en Robben gaat halen, dat zijn natuurlijk wel 2 hele unieke voetballers.

Stelling 3:
In dit tempo belandt De Ligt nog op de bank, maakt nog te veel domme onnodige fouten en heeft eigenlijk gewoon een volwassen verdediger nodig die naast hem in het centrum van de verdediging gaat staan en die hem kan aansturen waar dat nodig is, hij is zelf namelijk nog te jong en onervaren.
Er zit genoeg potentie in, maar laat hem eerst maar een paar jaar zichzelf bewijzen bij het 1e van Ajax, daarna pas kijken naar een stap naar het buitenland.
[Reactie gewijzigd op donderdag 7 september 2017 om 09:57]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

VP-voetbalkantine: 'In dit tempo is De Ligt komende zomer onhoudbaar voor Ajax'