Update: Enorme tegenvaller voor Vitesse: spelmaker ontbreekt tegen SS Lazio

Update: Enorme tegenvaller voor Vitesse: spelmaker ontbreekt tegen SS Lazio

woensdag 13 september 2017 om 12:43

Een flinke aderlating dreigt voor Vitesse in het Europa League-duel met SS Lazio. Trainer Henk Fraser weet nog niet of hij donderdag wel over Thulani Serero kan beschikken, meldt De Telegraaf.

Serero viel zaterdag tijdens de 0-3 zege bij Excelsior uit met een hamstringblessure. Hij liet zich twintig minuten voor tijd vervangen door Mukhtar Ali. Eerder moest Serero vanwege hamstringklachten al afzeggen voor de nationale ploeg van Zuid-Afrika.

Een absentie van Serero zou een streep door de rekening zijn voor de Arnhemmers. Als verbindingsspeler heeft de 27-jarige middenvelder zich in korte tijd opgewerkt tot onmisbare schakel. Hij is bovendien de speler met de meeste internationale ervaring.

Serero kwam deze zomer transfervrij over van Ajax. Hij stond zes jaar onder contract bij de Amsterdammers, maar was daar uit beeld geraakt. Vitesse ontvangt Lazio voor zijn eerste groepsduel in de Europa League. De aftrap is om 21.05 uur.

Update 13-9, 12.43 uur: Vitesse moet het donderdag definitief zonder sleutelspeler Thulani Serero stellen. De controleur én spelmaker is niet de enige die ontbreekt tegen SS Lazio. Arnold Kruijswijk ontbreekt door rugklachten, terwijl Mukhtar Ali ook niet beschikbaar is.

Plaats een reactie

maandag 11 september 2017 om 15:25
Dat is erg zonde voor Vitesse, zeker met de Europese duels om de hoek!
Vind ik leuk
GaoYao +4455
maandag 11 september 2017 om 16:32
Erg jammer idd. Mooi aanvallend spel en ik gun ze een mooie Europese reeks..
Vind ik leuk
Vak-DD +7799
maandag 11 september 2017 om 15:29
Dat is geen fijn nieuws, wie moet hem gaan vervangen ?
Vind ik leuk
maandag 11 september 2017 om 15:45
Misschien Mason Mount voor de leeuwen gooien??
Vind ik leuk
Vak-DD +7799
maandag 11 september 2017 om 16:23
Die heeft amper gespeeld in het eerste, en Colkett is nog niet ervaren genoeg.
Vind ik leuk
Dicky +5768
maandag 11 september 2017 om 16:21
Van der Werf.
Vind ik leuk
Vak-DD +7799
maandag 11 september 2017 om 16:24
Dat is een echte verdediger.
Vind ik leuk
Dicky +5768
maandag 11 september 2017 om 16:32
Ja, gewoon anti-voetbal op de mat leggen. 5 man achterop en hard spelen, de boel vanaf minuut 1 vertragen en vooral heel hard de tegenstander proberen te naaien met alles. Heel on-Nederlands, dat is misschien wel de sleutel tot iets van een resultaat. Aan Mount, Colket en Ali heb je niks Donderdag.
Vind ik leuk
maandag 11 september 2017 om 17:20
Dicky, konden ze dat maar. Een 5-4-1 systeem en alles naar voren jassen of de tribune in. Eigenlijk kun je Dabo ook nog aan je lijst toevoegen. Resteert een hele jonge en onervaren bank.

Ben wel benieuwd hoe Fraser dit gaat oplossen.

Vind ik leuk
Dicky +5768
maandag 11 september 2017 om 17:27
Inderdaad het druist geheel tegen het gevoel van Nederlanders in om zo te voetballen. Maar goed, ik geef alleen maar aan wat ik zou doen. Ik verwacht dat Fraser Colket laat spelen. Ik hoop maar dat Lazio het Donderdag bij 0-2 wel mooi vindt en zichzelf spaart voor het weekend.
Vind ik leuk
DubRtd +15000
woensdag 13 september 2017 om 13:41
Hard spelen en de boel naaien tegen Italianen?
Veel succes gewenst.....

Vind ik leuk
Dicky +5768
woensdag 13 september 2017 om 13:43
Heb je een beter plan? Maar wat ik al zei. Dit is wat ik zou doen als ik Vitesse was. Ik verwacht dat Vitesse het publiek gaat proberen te vermaken en met minimaal 0-3 wordt weg gecounterd.
Vind ik leuk
DubRtd +15000
woensdag 13 september 2017 om 14:13
Nou, typisch Italiaans spelen tegen Italianen lijkt me het slechtste wat je kan doen.
Dus ieder ander plan lijkt me al beter.

Scheidsrechter die je krijgt lijkt dat ook geen fijn plan te vinden want geeft zijn kaarten makkelijk

[Reactie gewijzigd op woensdag 13 september 2017 om 14:15]
Vind ik leuk
Dicky +5768
woensdag 13 september 2017 om 14:25
Nederlands spelen tegen een Italiaanse tegenstander is geen goed plan. Als Vitesse het Lazio moeilijk wil maken moeten ze zorgen dat zij het spel maken. Dan nog kan je heel makkelijk verliezen. Maar zodra je lekker naïef gaat aanvallen is de schade niet te overzien. Ik zou morgen niet ontevreden zijn met een kleine nederlaag. 0-2 is prima. Het verschil is gewoon erg groot. Vitesse heeft een minimale kans om door te komen. Als je morgen met 0-5 eraf gaat dan maak je die minimale kans alleen maar kleiner.
Vind ik leuk
DubRtd +15000
woensdag 13 september 2017 om 14:31
Ik snap je roep om realistisch voetbal volkomen en daar kan ik alleen maar mee instemmen. Open huis houden tegen Immobile.... niet doen.
Maar jij stelt schoppen en irriteren van Italianen voor als strijdwijze. En dat noem ik Italiaans. En Italianen versla je niet op zijn Italiaans.
Vind ik leuk
maandag 11 september 2017 om 15:31
Zonder Serero kan het zelfs bij onderschatting van Lazio een pijnlijk avondje worden in het Gelredome. Fraser moet een geniale inval krijgen om dit manco te pareren. En dan moet het op het veld ook nog goed uitgevoerd worden.
Ik stel de verwachtingen bij tot eb-niveau.

Aderlating is nog zacht uitgedrukt.

[Reactie gewijzigd op maandag 11 september 2017 om 15:44]
Vind ik leuk
derksen +6829
maandag 11 september 2017 om 15:33
Serero speelt uitstekend, ook buttner speelt uitstekend dit seizoen..
Vind ik leuk
maandag 11 september 2017 om 15:45
Dat zou echt jammer zijn als hij niet fit is, belangrijke schakel.
Vind ik leuk
Dicky +5768
maandag 11 september 2017 om 16:00
GVD
Vind ik leuk
maandag 11 september 2017 om 16:47
oei, die kunnen ze echt niet missen tegen Lazio
Vind ik leuk
Utca030 +2220
maandag 11 september 2017 om 17:00
Kop op 2-0 vitesse
Vind ik leuk
HansVites +2114
maandag 11 september 2017 om 17:47
Dat is juist de enige die niet te vervangen is bij Vitesse mooi kloten.
Vind ik leuk
remakil +1652
woensdag 13 september 2017 om 12:47
Erg jammer voor Vitesse. Serero heeft veel ervaring en brengt rust in het veld...

Anyway, heb er zin in om ze morgen te zien tegen Lazio. Vol stadion, leuk sfeertje, gezellig!
Vind ik leuk
Dicky +5768
woensdag 13 september 2017 om 13:02
Nou dat is geen best nieuws. Ik ben bang dat Colket morgen de plek van Serero in gaat nemen. We hebben tegen AZ gezien dat het beslist geen goede vervanger is voor Serero. Van der Werf is duidelijk een betere optie. Maar dat gaat Fraser niet doen.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 14:36
In de lijn der verwachting (hamstringblessure kost tijd). Van der Werf naar voren dan de beste optie. Colkett kan het niet en Mason Mount heeft nog niet meegedaan in het eerste.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 13:25
Spelmaker? Wel jammer natuurlijk, maar wellicht dat dit ruimte maakt voor een speler met wat power op het middenveld
Vind ik leuk
United FC +12783
woensdag 13 september 2017 om 15:04
Dat is zuur voor Vitesse!
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 15:31
Ook zonder Serero winnen ze.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Update: Enorme tegenvaller voor Vitesse: spelmaker ontbreekt tegen SS Lazio