'Feyenoord-investeerder vertrekt bij de club; onvrede bij Vrienden van Feyenoord'

'Feyenoord-investeerder vertrekt bij de club; onvrede bij Vrienden van Feyenoord'

maandag 11 september 2017 om 23:48

Rob Slotboom vertrekt bij Feyenoord. Hij heeft de clubleiding van de Rotterdammers laten weten dat hij eind september uit de raad van commissarissen stapt. Sinds 2014 was hij lid van het toezicht houdende orgaan.

Dat meldt het Algemeen Dagblad maandagavond. Negen maanden na het vertrek van Pim Blokland stapt ook Slotboom op. De kapitaalkrachtige investeerders stonden met de Vrienden van Feyenoord aan de basis van de financiële wederopstanding van Feyenoord. In ruil voor de kapitaalinjectie kregen Blokland en Slotboom twee plekken in de rvc van Feyenoord. Door de investering van het duo werd Feyenoord in 2011 van de ondergang gered.

Vorig jaar december stapte Blokland uit de rvc omdat hij vond dat hij weinig invloed meer had op het dagelijkse beleid van de landskampioen. Hij was van mening dat president commissaris Gerard Hoetmer te veel afging op technisch directeur Martin van Geel en maling had aan de mening van andere rvc-leden, zo schrijft het AD. De ochtendkrant meldt dat de Vrienden van Feyenoord zich steeds minder serieus genomen voelen in Rotterdam-Zuid. 

Slotboom wil in deze fase nog niet naar buiten treden over zijn vertrek. De rvc bestaat nu nog uit vleesmagnaat Herman van Drie, Hoetmer, Gérard Moussault en William Bontes. Bontes zal echter ook vertrekken als commissaris. Hij is in dienst getreden bij VolkerWessels. Naar verwachting gaat het bouwbedrijf een rol spelen bij de eventuele toekomstige bouw van een nieuw stadion, waardoor het gevaar van belangenverstrengeling op de loer ligt.

Lees meer over:EredivisieFeyenoord

Plaats een reactie

maandag 11 september 2017 om 23:51
Daar is Pimetje weer, Derksen!
Vind ik leuk
derksen +5727
dinsdag 12 september 2017 om 07:38
Gelijkspelletje

Ja ja niemand kan ontkennen sinds er zogenaamde vriendjes vertrekken het veel rustiger binnen de club is

Martin zal wel gebak meenemen vanmorgen naar zijn werk en misschien ook wel een fles bubbels..
Vind ik leuk
maandag 11 september 2017 om 23:51
Maar daar klaagt niemand meer over, maar wel FC Fraude dit FC Fraude dat. Hypocriete zakken hier op VP. Geldt ook wel voor andere clubs die in financiële nood hebben gezeten..
Vind ik leuk
Ryanaz +266
maandag 11 september 2017 om 23:55
Maar die hebben niet de regels gebroken zoals bij Twente wel degelijk het geval is. Ik hoop echt dat Twente nog een fikse boete krijgt van de belastingdienst die nog onderzoek doet en degradeert naar jupiler want Twente verdiend het niet om op dit niveau te voetballen
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 00:01
Joop uit naam van Twente, niet de club en hun aanhang!
Vind ik leuk
T&T +9878
maandag 11 september 2017 om 23:59
En jij wil de manier hoe "de vrienden van Feyenoord" op 1 lijn trekken met de manier hoe FC Twente de zaken heeft afgehandeld!!?

Maar nogmaals.....over FC Twente hoor je mij en heel wat andere Feyenoorders niet meer , dus vreemd dat jij dat nu wel bij betrekt.

Maar dan nog..kan jij niet met droge ogen de gang van zaken van zaken bij Feyenoord en Twente met elkaar vergelijken!!??

[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 september 2017 om 00:01]
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 00:04
Laat "chromosoompje teveel" toch lullen joh, dat vak P zit vol drugsgebruikers die elk gevoel voor realiteit missen..
In plaats van dat ze achter hun club gaan staan, snuiven ze liever en zeiken anderen af...de lutsers ;-)
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 00:01
Hallo Calimero!

Welke clubs hebben dan nog meer fraude gepleegd?

Noem eens man en paard!
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 06:53
de long ranger?
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 06:53
zorro?
Vind ik leuk
T&T +9878
dinsdag 12 september 2017 om 09:45
Charles Bronzen...maar dan zonder paard!?

:-)))
Vind ik leuk
poklane +2304
dinsdag 12 september 2017 om 00:05
Feyenoord (en de andere clubs) hebben destijds gewoon door slecht beleid schulden opgebouwd, Twente heeft gewoon de boel opgelicht.

FC Twente heeft bijvoorbeeld bij de transfer van Tadic gewoon een bedrag van €1.8miljoen dat werd uitgekeerd aan het management van Tadic buiten de boeken gehouden. Hadden ze dat niet gedaan, had de KNVB waarschijnlijk de aankoop van Ziyech niet goedgekeurd waardoor Ziyech waarschijnlijk destijds niet naar FC Twente maar naar ons was gegaan. Ook zijn afspraken met Doyen waardoor hun invloed konden uitoefenen op het transferbeleid van FC Twente verborgen van de KNVB.

FC Twente mag van geluk spreken dat ze een jaar geleden niet zijn terug gezet naar de Jupiler League, tot de dag van vandaag heeft FC Twente nog steeds geen echte straf gekregen.
Vind ik leuk
mcmodd +9635
dinsdag 12 september 2017 om 09:43
Wat me erg opvalt beste poklane is dat je, schijnbaar zo gewild, de club nogal wat verwijt. Voor de goede orde, FC Twente is de club en de club dat zijn alle mensen die daar werken, voetballen en supporteren.
Toch moet je mijns inziens een onderscheid maken tussen de delen van de club.
- de supporters. Hun aandeel houdt zo ongeveer op bij de steun die ze geven.
- de spelers en technische staf. Hun aandeel is het trainen en spelen van wedstrijden en het ontvangen van (soms grote) sommen geld.
- het personeel. Dat zijn mensen achter de kassa, aan de telefoon, in de fanshop. Hun aandeel houdt op bij jet vaak karige loon.
- de beleidsmakers, bestuurders en toezichthouders. Hun aandeel houdt nergens op en slaat soms ook nergens op.

Bij de beleidsbepalers is het misgegaan. Die hebben (frauduleuze) handelingen verricht, waardoor de club langs het randje is gegaan. De rechtbank heeft uitgesproken dat dit geen degradatie tot gevolg hoefde te hebben.

Nu wordt supporters van alles verweten wat hen niet in de schoenen kan worden geschoven. Ze zijn eigenlijk, na de (meeste) spelers, slachtoffer van wat er destijds gebeurde. De vraag is of dit eerlijk is naar die supporters toe. Poklane, geef daar ens een eerlijk antwoord op.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 01:10
Achja, als jullie degraderen krijgen jullie alsnog wat jullie toekomt. Karma is a b.....
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 02:13
Of niet. Zo is het altijd. Oogkleppen op en zeiken maar.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 06:13
Er is hier dan ook geen fraude gepleegd. Er is niks geleend van de gemeente. Er zijn geen spelers aangeschaft terwijl de aankopen eerst goedgekeurd moesten worden door de KNVB. Er zijn geen illegale constructies opgezet rondom spelers. Dat gebeurde bij jouw FC Fraude wel.
Vind ik leuk
feyeniels +14589
dinsdag 12 september 2017 om 10:53
Wat valt er voor negatiefs hierover te zeggen dan? Feyenoord heeft aandelen verkocht aan de VVF in ruil voor kapitaal om schulden af te lossen. Lijkt mij weinig verkeerds aan...
Vind ik leuk
Nick Kools +11590
maandag 11 september 2017 om 23:52
Die kun je nog altijd een x nodig hebben, dus zou ze niet zo maar afserveren.
Je weet maar nooit wat de toekomst brengt.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 00:56
Zo dacht ik ook. Maar van Geel zit er nu mee. Haha.
Maar ... allen bedankt voor de grote steun.
Vind ik leuk
maandag 11 september 2017 om 23:53
Er zijn 5 leden en 2 van de VVF dus als die andere 3 alles tegen stemmen zit je er voor spek en bonen.
Dus terecht dat hij op stapt als je erachter komt dat je nergens je gelijk in krijgt
Vind ik leuk
2cents +31237
maandag 11 september 2017 om 23:57
Dat had hij dan toch ook van tevoren al kunnen weten?
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 00:27
Denk dat ze dachten dat als je aan Feyenoord denkt en niet aan je vriendenclubje wel ergens over eens kan worden.
Vind ik leuk
Feye1908 +4880
dinsdag 12 september 2017 om 06:04
Als rvc lid behoor je het gevoerde beleid te beoordelen. Blokland en zijn handpop Slotboom hebben met hun investering de macht willen kopen bij Feyenoord. We zijn ze dankbaar voor de redding maar niemand is belangrijker dan de club en dat vergeten deze 2 zogenaamde supporters.

Bijkomend voordeel is wel dat er nu de pers nu nog minder te weten komt of zou het louter toeval zijn dat sinds het vertrek van Blokland er minder informatie op straat ligt???
Vind ik leuk
maandag 11 september 2017 om 23:54
Lekker berichtje 2 dagen voor de CL.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 00:57
En dan?
Er is toch niks bijzonders gebeurd. Er stopt er 1 mee. Gudde stopt ook.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 00:10
Lekker als dit gedonder vlak voor de CL wedstrijden begint, maar Feyenoord zal altijd weer boven komen drijven en mijn tatoe zal ook altijd blijven, al moet hij om de zoveel jaar wel weer een beetje bijgekleurd worden;)
Vind ik leuk
Vamos M +2709
dinsdag 12 september 2017 om 00:41
Haha heb je een tatoe dan?
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 00:44
Ja en ben er nog trots op ook, dit in vergelijking met jouw kleurplaat die van weet ik welke club boven je bed hangt.
Vind ik leuk
Vamos M +2709
dinsdag 12 september 2017 om 00:45
Van Real Madrid het uit shirt :P
Vind ik leuk
United FC +10334
dinsdag 12 september 2017 om 01:03
Helemaal vol gekwakt...
Vind ik leuk
JCJWZ +8064
dinsdag 12 september 2017 om 04:11
Natuurlijk van gaynaldo
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 11:47
Maar niet met verf hoor;)
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 00:12
Het gaat niet zo goed in de staalbranche Robje, verstandig besluit en superbedankt voor je bewezen diensten!
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 00:20
Feyenoord hoeft nooit meer te denken dat de vrienden van Feyenoord hun nog ooit weer helpen als het mis gaat, van Geel schijt in de hand dat Feyenoord een handreiking deed om niet failliet te gaan. Denk niet dat andere potentiële investeerders nu geld stoppen in de club Feyenoord mocht deze wederom op omvallen staan, zo omgaan met mensen die jou bestaansrecht hebben gegeven is een schande!
Vind ik leuk
Feye1908 +4880
dinsdag 12 september 2017 om 06:07
Dus omdat deze personen Feyenoord zogenaamd belangeloos Feyenoord hebben gered (waar ze een rente vergoeding voor opstrijken) moeten zij ook het beleid kunnen bepalen? Dan hadden ze in het management plaats moeten nemen ipv in een toezichthoudend orgaan als de rvc. Heel snel afscheid nemen van de VvF.
Vind ik leuk
mcmodd +9635
dinsdag 12 september 2017 om 09:51
Zo, je zegt nogal wat. Die zogenaamde Vrienden van Feyenoord waren er wel om de club overeind te helpen houden, zijn eigenlijk gewoon rijke supporters en nu laat je je medesupporters gewoon vallen? Hand-in-hand wordt nu ineens Laat-nu-die-hand-maar-los? Vreemd hoor.
Vind ik leuk
Feye1908 +4880
dinsdag 12 september 2017 om 10:26
Ik laat helemaal niemand vallen en heb ook al meerdere keren aangegeven dat we ze erg dankbaar moeten zijn. Alleen is in 2011 afgesproken dat ze voor hun investering uitsluitend een rol zouden krijgen in de rvc. Echter Blokland tracht al vanaf dag 1 het complete beleid te bepalen bij Feyenoord. Gelukkig is dat tot op heden voorkomen.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 09:05
Goh, een geboren Ajacied weet ineens alle ins en outs van Feyenoord. Mooi! Mag je je op gelijke hoogte stellen met ene Johan Cruyff, ook een geboren Ajacied die met Feyenoord in een seizoen de dubbel pakte. Ik mag dat wel, Amsterdammers die gek zijn op Rotterdam.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 00:21
Dat ze niet naar die mannen luisteren lijkt me logisch, je kan een kapitaal verdienen met spanbanden maar daarom heb je nog geen verstand van een club runnen. Verruit t engste in dit stuk is de mogelijke overstap van een commissaris naar volker wessels, heeft de potentie van weer een voorbeeld van die rijke mensen die denken alles te kunnen flikken, smerige old boys network van witte boordencriminelen!! Als een groep daar nou eens in de tuin gaan staan zou ik t snappen ipv bij een speler die niet presteert
Vind ik leuk
AFC +2641
dinsdag 12 september 2017 om 00:49
Als hij n rol gaat spelen in de bouw van t stadion dan s het al belangenverstrengeling .. Zeker als t om gemeentegeld gaat
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 07:52
Want ?
Er zijn in Nederland niet veel partijen die zo'n grote klus aan kunnen en durfen. VW is een van de grootste en kan het wel. Vaak worden er bij dit soort klussen consortia opgericht die gezamlijk met een plan komen. Zo is het met het stadion ook gegaan.
Dus niet zo maar wat roepen als je er geen verstand van hebt.
Vind ik leuk
AFC +2641
dinsdag 12 september 2017 om 15:00
Ten eerste maak ik zelf wel uit wat ik wel of niet roep.. daar heb K jouw niet voor nodig.. Als je een grote klus zoals een stadion bouwen gunt aan iemand die bij jou in Hetbestuur zit is het al belangverstrengeling.. om het simpele feit dat t meerdendeel gemeente geld is.. Het zelfde gebeurt in de politiek .. Vriendjes voortrekken om ervoor te zorgen dat hun de opdracht krijgen .. En jij weet niet eens wie t wel of niet aan durft.. dat zuig je uit je duimpje
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 15:19
Toevallig weet ik hoe dat soort projecten ontstaan omdat ik al jaren in de branche actief ben. Maar jij bepaald toch wat je denkt en roept dus heeft discussiëren met jou weinig zin. Dus blijf vooral roeptoeteren.
Vind ik leuk
AFC +2641
dinsdag 12 september 2017 om 19:25
Blijf vooral doen alsof je er verstand van heb
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 19:28
Dat maak ik zelf wel uit.
Vind ik leuk
076Mike +192
dinsdag 12 september 2017 om 00:54
"Bontes zal echter ook vertrekken als commissaris. Hij is in dienst getreden bij VolkerWessels. Naar verwachting gaat het bouwbedrijf een rol spelen bij de eventuele toekomstige bouw van een nieuw stadion, waardoor het gevaar van belangenverstrengeling op de loer ligt."

Klinkt als: als jij nou een regelt dat wij dat stadion mogen gaan bouwen.. Krijg jij een dik betaalde baan bij ons..

Belangenverstrengeling is al laaaang gebeurd..
Vind ik leuk
kees ee +181
dinsdag 12 september 2017 om 01:28
laten we vooral het geld ondergeschikt houden aan het voetbal !! andersom is vragen om narigheid, kijk maar in engeland.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 07:54
Want daar is veel narigheid ?
Ik wou dat de Nederlandse clubs dat geld hadden.
Vind ik leuk
furgist +996
dinsdag 12 september 2017 om 05:25
who cares
Vind ik leuk
Teo Smith +11751
dinsdag 12 september 2017 om 06:29
Is dit nou goed of slecht nieuws?
Vind ik leuk
mcmodd +9635
dinsdag 12 september 2017 om 09:56
Ik kan me je verwarring goed voorstellen. Wat denk je zelf?
Vind ik leuk
Teo Smith +11751
dinsdag 12 september 2017 om 11:30
Investeerder minder lijkt me geen goed nieuws.
Vind ik leuk
mcmodd +9635
dinsdag 12 september 2017 om 11:57
Dat lijkt me een goede conclusie.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 06:49
Wat Twente aangaat ik hoop dat het daar goed komt want ze horen gewoon in de hoogste divisie !!!! En dat er iemand uitstapt bij Feyenoord waarom precies op dit moment zo vlak voor de CL ?
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 09:08
Bennie, wat is er mis met het moment? Dit heeft geen enkele invloed op het eerste elftal...
Vind ik leuk
AFC +2641
dinsdag 12 september 2017 om 15:02
Twente hoort helemaal nket in de hoogste divisie... Mag hopen dat ze analoog degraderen.. karma
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 06:52
haha het is rustagh in rotterdam he?
Vind ik leuk
_AJAX_ +1621
dinsdag 12 september 2017 om 07:05
Dat komt heel hard aan. Je gooit je eigen glazen in op die manier...
Vind ik leuk
Barry10 +529
dinsdag 12 september 2017 om 07:31
Feyenoord moet natuurlijk de investeerders dankbaar zijn, maar het zijn natuurlijk wel allemaal haantjes die allemaal wat te zeggen willen hebben. Feyenoord is afgelopen jaar kampioen geworden, dus het lijkt mij dat ze juist vertrouwen moeten hebben in Martin van Geel. Heeft de afgelopen jaren zat goede stappen vooruit gezet samen met Eric Gudde.
Vind ik leuk
frankn27 +3620
dinsdag 12 september 2017 om 07:59
Is dat van Wessels... je weet wel de Twente man?
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 08:23
Alles goed en wel. Je bent vermogend en fan van de club. Dat je er geld in steekt en succesvol zaken doet wil niet zeggen dat je verstand van zaken hebt.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 08:34
Dus Twente kreeg van de KNVB straf voor het feit dat investeerders (doyen ) invloed hadden op het transferbeleid , maar bij Feyenoord was het weer geen enkel probleem. Vreemd ...
Vind ik leuk
mcmodd +9635
dinsdag 12 september 2017 om 12:05
Nee, zo simpel was het nu ook weer niet. Als de investeerder alleen geld geeft mag hij geen enkele invloed hebben op het beleid dat hem kan bevoordelen boven anderen, in vergelijking met die anderen. Ik weet dat het ingewikkeld klinkt, maar het is nog veel ingewikkelder dan het lijkt. Zie het maar zo: een investeerder mag niet onwettig handelen ten opzichte van de club, noch voordelen halen die niet logisch volgen uit zijn investering.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 12:10
Nee , dat gebeurd natuurlijk wel bij elke club. Wie betaald bepaald.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 13:19
Moet het nu net weer in deze periode naar voren komen Als nu eens iedereen bij Feyenoord eens beseffen dat het niet om de poppetjes gaat maar om de club dan zou het allemaal beel makkelijker en soepeler lopen
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Feyenoord-investeerder vertrekt bij de club; onvrede bij Vrienden van Feyenoord'