'Fantastische Ricky van Wolfswinkel is hét gevaar voor Manchester United'

'Fantastische Ricky van Wolfswinkel is hét gevaar voor Manchester United'

dinsdag 12 september 2017 om 10:58

Ricky van Wolfswinkel is dinsdagavond de aangewezen man bij FC Basel om Manchester United pijn te doen. Dat zegt zijn teamgenoot Marek Suchy en trainer Raphael Wicky.

"We nemen het op tegen een heel sterke tegenstander, maar hebben er vertrouwen in dat we de drie punten mee naar huis kunnen nemen", zegt Suchy op de persconferentie voor het eerste Champions League-duel op Old Trafford. "Hoe? Nou, Ricky van Wolfswinkel is een goalgetter, onze nummer één in de spits. Hij is hét gevaar voor Manchester United."

Ook Basel-trainer Wicky vestigt zijn hoop op Van Wolfswinkel, die sinds deze zomer voor de Zwitserse kampioen speelt. Een avontuur in Engeland bij Norwich City werd eerder geen succes. "Ik kan hem alleen beoordelen op zijn tijd in Zwitserland. Hij is tot nu toe geweldig voor ons", aldus Wicky over Van Wolfswinkel, die op zeven goals in zeven duels staat.

Wicky besluit: "Hij ziet er gewoon fantastisch uit op het veld - een echte spits in de zestien. Hij weet waar de goal is. Ook zijn persoonlijkheid is goed voor het team. Hopelijk kan hij ook veel scoren in de Champions League, te beginnen dinsdagavond tegen Manchester United.

Plaats een reactie

Roekoe +3618
dinsdag 12 september 2017 om 11:09
Ricky en wicky!
Vind ik leuk
Cookee +2852
dinsdag 12 september 2017 om 12:03
Dacht precies hetzelfde, Ricky and Wicky... misschien kan de journalist de 'W' van Wicky van Rolfswinkel niet zeggen. Maar goed je was me voor.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 11:09
Het is zeker wel een spits die kan scoren tegen grote ploegen. Scoorde bijvoorbeeld met Utrecht tegen Napoli en bij Sporting tegen Manchester City. Laatste jaren is het er helaas nooit uitgekomen in het buitenland.
Vind ik leuk
Vak-DD +6532
dinsdag 12 september 2017 om 11:15
Jammer dat hij weg is bij ons, kon makkelijk meekomen met de top drie wat dat betreft.
Vind ik leuk
Sil95 +2046
dinsdag 12 september 2017 om 11:17
Dat jaartje Vitesse heeft hem klaarblijkelijk goed gedaan. Mooi om te zien hoe hij volledig tot wasdom komt bij Basel. Nu hopen dat hij deze lijn kan volhouden.
Vind ik leuk
darmianto +6015
dinsdag 12 september 2017 om 11:20
Wicky en Ricky
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 11:26
Leuk maar laten we nu niet doen of de competitie in Zwitserland beter is dan in de eredivisie.
Vind ik leuk
Cookee +2852
dinsdag 12 september 2017 om 12:06
Je bent serieus of maak je een grapje?
Ik kijk nooit meer Match of de Day omdat ik de volgende dag dan de ED moet zien. Geen idee of Zwitserland matig is, maar van de ED lijkt mij dat duidelijk.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 12:28
Klopt maar Zwitserland daarentegen is nog erger.
Vind ik leuk
John M. +2573
dinsdag 12 september 2017 om 19:42
Heb jij ooit een wedstrijd gezien in de zwitserse competitie. Volgens mij zuig jij dit volkomen uit je duim. Daar ik vaak in Zwitserland ben kan ik het toch wel beoordelen. Ze zijn daar zeker niet slechter dan in NL. Basel is minstens zo sterk als onze zg. topdrie. Ook andere clubs, zoals Young Boys, Sion en Luzern zouden bij ons hoog in het linker rijtje eindigen.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 20:39
Volg er genoeg basel ja rest is pure onzin.
Vind ik leuk
John M. +2573
dinsdag 12 september 2017 om 21:54
Zal ikwat zeggen: ik geloof je niet, anders zou je beter moeten weten.
Vind ik leuk
Cookee +2852
woensdag 13 september 2017 om 16:24
Oké ik neem het zo van je aan, dan hoef ik het niet te checken. ;-)
Vind ik leuk
Santi +12420
dinsdag 12 september 2017 om 14:52
10 clubs, alleen Basel stelt wat voor.

Basel is niveau AjaPSVFey tussen aZ in
Vind ik leuk
Rodajc +1501
dinsdag 12 september 2017 om 16:45
Young Boys is toch ook niet slecht
Vind ik leuk
Santi +12420
dinsdag 12 september 2017 om 17:02
ook ni goed
Vind ik leuk
Rodajc +1501
dinsdag 12 september 2017 om 17:10
Toch wel een niveautje Vitesse/Utrecht hoor
Vind ik leuk
Santi +12420
dinsdag 12 september 2017 om 18:38
Ik gok GroHveen ongeveer :)
Vind ik leuk
Rodajc +1501
dinsdag 12 september 2017 om 19:14
Ik zie een Groningen of Heerenveen Shakhtar of Dynamo Kiev toch niet Europees uitschakelen...
Vind ik leuk
Santi +12420
dinsdag 12 september 2017 om 19:41
Blijven ook stunts. Utrecht had 3 u lang volgehouden tegen Zenit .

Ik schat alsnog Zenit hoger in dan Utrecht
Vind ik leuk
Rodajc +1501
dinsdag 12 september 2017 om 19:44
Young Boys doet het echter al jarenlang (&wel succesvol), denk toch echt dat ze niks onderdoen voor Utrecht en AZ
Vind ik leuk
Santi +12420
dinsdag 12 september 2017 om 19:47
Zo iets misschien, maar nog wel duidelijk minder dan Basel vooralsnog en de enige echte uitdager
Vind ik leuk
John M. +2573
dinsdag 12 september 2017 om 19:46
Nog zo één die nog nooit een zwitserse wedstrijd gezien heeft maar gewoon iets beweert zonder enige kennis van zaken.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 23:02
Zet je Zwitserse bril af man dan weet je wel beter.
Ze hebben geen eens een top 3 steekt er 1 boven uit.
Zijn er een paar van het niveau Heerenveen de rest gewoon onderin de ed of jl niveau.
Vind ik leuk
John M. +2573
woensdag 13 september 2017 om 18:19
Zwitserland heeft nu nog drie clubs in Europa en hebben toch ook moeilijke tegenstanders gehad. Die lachen zich rot dat het hooggeprezen Ajax tegen een clubje als Roosenburg de bietenbrug op gaat. En als je even kijkt op de ranglijst van de nu lopende kwalificatiereeks zie je dat Zwitserland alle acht wedstrijden (o.a. tegen Europees kampioen Portugal) gewonnen heeft. Dus zo verrekte slecht wordt daar toch niet gevoetbald.
Vind ik leuk
Cookee +2852
woensdag 13 september 2017 om 16:55
Mja, landen vergelijken is lastig.
Wij doen wel eens sneu over de Championship in Engeland, technisch lijkt het minder, maar het tempo ligt 5x hoger waardoor de techniek er wat onder lijdt.
We wachten wel af tot Basel Ajax in de CL treft, we deden ook lullig over Oostenrijk toch? Nou Ajax werd overlopen, dacht ik.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 11:45
Mooi dat v wolfswinkel het goed doet daar, zal misschien een keer kunnen worden opgeroepen voor het Nederlands elftal als het zo door gaat
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 12:15
Zo jammer dat hij weg is bij Vitesse, ik denk dat hij wel een keer een kans verdiend in het NL elftal als je Jansen en de Jong een kans hebt gegeven dan hij zeker ook.
Vind ik leuk
mcmodd +9568
dinsdag 12 september 2017 om 12:21
Als er iemand momenteel in vorm lijkt te zijn dan is het Ricky wel. 't Zou toch fantastisch zijn als hij er de winnende maakt? Ik houd het erop dat Fc Basel Alles in het werk stelt om in ieder geval gelijk te spelen, het liefst winnen ze met 0-1, dat geeft ruimte op de ranglijst.
Vind ik leuk
United FC +9974
dinsdag 12 september 2017 om 16:07
Laten we dat maar niet doen mcmodd ;-)
Vind ik leuk
BBAjax +2407
dinsdag 12 september 2017 om 12:23
Huntelaar Dost en Van Wolfswinkel als spitsen in de volgende selectie van Oranje
Vind ik leuk
Rodajc +1501
dinsdag 12 september 2017 om 16:46
Tenzij Janssen opeens begint te draaien bij Fenerbahce natuurlijk
Vind ik leuk
BBAjax +2407
dinsdag 12 september 2017 om 17:17
Ik zie het vooralsnog niet gebeuren, maar ik laat me graag verrassen
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 13:17
Bij Norwich krabben ze zich intussen achter de oren. Van Wolfswinkel is daar de boeken ingegaan als grootste miskoop aller tijden.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 13:38
Toch wel fijn, dat hij als spits weet waar de goal is.
Vind ik leuk
United FC +9974
dinsdag 12 september 2017 om 16:05
Die 3 punten blijven in Manchester!!
Vind ik leuk
Vamos M +2628
dinsdag 12 september 2017 om 16:44
Gloy glory glory glory United.
Vind ik leuk
United FC +9974
dinsdag 12 september 2017 om 16:48
Wordt morgen een makkie voor Real.
Vind ik leuk
Dicky +3114
dinsdag 12 september 2017 om 17:53
Geweldig dat Van Wolfswinkel nu al wordt geroemd.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Fantastische Ricky van Wolfswinkel is hét gevaar voor Manchester United'