'Fantastische Ricky van Wolfswinkel is hét gevaar voor Manchester United'

'Fantastische Ricky van Wolfswinkel is hét gevaar voor Manchester United'

dinsdag 12 september 2017 om 10:58

Ricky van Wolfswinkel is dinsdagavond de aangewezen man bij FC Basel om Manchester United pijn te doen. Dat zegt zijn teamgenoot Marek Suchy en trainer Raphael Wicky.

"We nemen het op tegen een heel sterke tegenstander, maar hebben er vertrouwen in dat we de drie punten mee naar huis kunnen nemen", zegt Suchy op de persconferentie voor het eerste Champions League-duel op Old Trafford. "Hoe? Nou, Ricky van Wolfswinkel is een goalgetter, onze nummer één in de spits. Hij is hét gevaar voor Manchester United."

Ook Basel-trainer Wicky vestigt zijn hoop op Van Wolfswinkel, die sinds deze zomer voor de Zwitserse kampioen speelt. Een avontuur in Engeland bij Norwich City werd eerder geen succes. "Ik kan hem alleen beoordelen op zijn tijd in Zwitserland. Hij is tot nu toe geweldig voor ons", aldus Wicky over Van Wolfswinkel, die op zeven goals in zeven duels staat.

Wicky besluit: "Hij ziet er gewoon fantastisch uit op het veld - een echte spits in de zestien. Hij weet waar de goal is. Ook zijn persoonlijkheid is goed voor het team. Hopelijk kan hij ook veel scoren in de Champions League, te beginnen dinsdagavond tegen Manchester United.

Plaats een reactie

Roekoe +4370
dinsdag 12 september 2017 om 11:09
Ricky en wicky!
Vind ik leuk
Cookee +6308
dinsdag 12 september 2017 om 12:03
Dacht precies hetzelfde, Ricky and Wicky... misschien kan de journalist de 'W' van Wicky van Rolfswinkel niet zeggen. Maar goed je was me voor.
Vind ik leuk
Dedan002 +1386
dinsdag 12 september 2017 om 11:09
Het is zeker wel een spits die kan scoren tegen grote ploegen. Scoorde bijvoorbeeld met Utrecht tegen Napoli en bij Sporting tegen Manchester City. Laatste jaren is het er helaas nooit uitgekomen in het buitenland.
Vind ik leuk
Vak-DD +8992
dinsdag 12 september 2017 om 11:15
Jammer dat hij weg is bij ons, kon makkelijk meekomen met de top drie wat dat betreft.
Vind ik leuk
Sil95 +6780
dinsdag 12 september 2017 om 11:17
Dat jaartje Vitesse heeft hem klaarblijkelijk goed gedaan. Mooi om te zien hoe hij volledig tot wasdom komt bij Basel. Nu hopen dat hij deze lijn kan volhouden.
Vind ik leuk
darmianto +7992
dinsdag 12 september 2017 om 11:20
Wicky en Ricky
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 11:26
Leuk maar laten we nu niet doen of de competitie in Zwitserland beter is dan in de eredivisie.
Vind ik leuk
Cookee +6308
dinsdag 12 september 2017 om 12:06
Je bent serieus of maak je een grapje?
Ik kijk nooit meer Match of de Day omdat ik de volgende dag dan de ED moet zien. Geen idee of Zwitserland matig is, maar van de ED lijkt mij dat duidelijk.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 12:28
Klopt maar Zwitserland daarentegen is nog erger.
Vind ik leuk
John M. +3526
dinsdag 12 september 2017 om 19:42
Heb jij ooit een wedstrijd gezien in de zwitserse competitie. Volgens mij zuig jij dit volkomen uit je duim. Daar ik vaak in Zwitserland ben kan ik het toch wel beoordelen. Ze zijn daar zeker niet slechter dan in NL. Basel is minstens zo sterk als onze zg. topdrie. Ook andere clubs, zoals Young Boys, Sion en Luzern zouden bij ons hoog in het linker rijtje eindigen.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 20:39
Volg er genoeg basel ja rest is pure onzin.
Vind ik leuk
John M. +3526
dinsdag 12 september 2017 om 21:54
Zal ikwat zeggen: ik geloof je niet, anders zou je beter moeten weten.
Vind ik leuk
Cookee +6308
woensdag 13 september 2017 om 16:24
Oké ik neem het zo van je aan, dan hoef ik het niet te checken. ;-)
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 11:45
Mooi dat v wolfswinkel het goed doet daar, zal misschien een keer kunnen worden opgeroepen voor het Nederlands elftal als het zo door gaat
Vind ik leuk
HansVites +2420
dinsdag 12 september 2017 om 12:15
Zo jammer dat hij weg is bij Vitesse, ik denk dat hij wel een keer een kans verdiend in het NL elftal als je Jansen en de Jong een kans hebt gegeven dan hij zeker ook.
Vind ik leuk
mcmodd +15060
dinsdag 12 september 2017 om 12:21
Als er iemand momenteel in vorm lijkt te zijn dan is het Ricky wel. 't Zou toch fantastisch zijn als hij er de winnende maakt? Ik houd het erop dat Fc Basel Alles in het werk stelt om in ieder geval gelijk te spelen, het liefst winnen ze met 0-1, dat geeft ruimte op de ranglijst.
Vind ik leuk
United FC +12433
dinsdag 12 september 2017 om 16:07
Laten we dat maar niet doen mcmodd ;-)
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 13:17
Bij Norwich krabben ze zich intussen achter de oren. Van Wolfswinkel is daar de boeken ingegaan als grootste miskoop aller tijden.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 13:38
Toch wel fijn, dat hij als spits weet waar de goal is.
Vind ik leuk
United FC +12433
dinsdag 12 september 2017 om 16:05
Die 3 punten blijven in Manchester!!
Vind ik leuk
Dicky +9101
dinsdag 12 september 2017 om 17:53
Geweldig dat Van Wolfswinkel nu al wordt geroemd.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Fantastische Ricky van Wolfswinkel is hét gevaar voor Manchester United'