Perez snapt Ajax-keuze Keizer niet: 'Huntelaar zei het ook al'

Perez snapt Ajax-keuze Keizer niet: 'Huntelaar zei het ook al'

dinsdag 12 september 2017 om 17:50

Kenneth Perez begrijpt weinig van de keuze van Marcel Keizer om Kasper Dolberg en Klaas-Jan Huntelaar samen te laten spelen bij Ajax. Volgens de analist werkt dat niet.

"Ik hou er niet van om spelers op posities te zetten waar ze eigenlijk nooit spelen. Dolberg op 'tien', Ziyech op rechtshalf waardoor hij veel meer verdedigend werk moest verrichten. Ik hou ervan om spelers in hun sterkte te laten spelen in plaats van in hun zwakte", zegt Perez bij Natafelen met Kees van FOX Sports. "Ziyech komt in z'n kracht als je hem dicht bij de spits laat spelen en hij voor openingen kan zorgen."

Keizer experimenteerde afgelopen zaterdag tegen PEC Zwolle voor het eerst met Huntelaar én Dolberg. Het werd 3-0, maar eenvoudig ging het niet. "Ik vond de eerste tien minuten nog ergens op lijken, maar daarna.. Huntelaar zei het ook al: je kunt niet zo tegen iedere ploeg spelen. Een goede tegenstander tikt dit helemaal weg."

Poll

Eens met Perez?

(1788 stemmen)

Plaats een reactie

dinsdag 12 september 2017 om 17:57
Perez heeft er wel kijk op. Laat Keizer maar een stap terug doen en haal frank maar weer op
Vind ik leuk
zwollie +4861
dinsdag 12 september 2017 om 18:06
En weer tikkie breed, tikkie terug?
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 18:23
Als ze dat begrijpen hebben we een dijk van een verdediging. Vandaaruit kunnen ze gaan voetballen. Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op wat Ajax laat zien.
Vind ik leuk
JJG1 +41
dinsdag 12 september 2017 om 18:07
Nou Frank ging weg bij Ajax omdat hij de motivatie niet meer kon opbrengen. In een interview gaf hij aan dat hij het seizoen ervoor al twijfelde om door te gaan omdat hij niet meer gemotiveerd was. Lijkt me dan niet echt logisch dat hij weer op hetzelfde stekkie verder gaat.
Ik vond dat sowieso een beetje vreemd dat hij bij zijn eerste club als trainer na een paar jaar al de motivatie niet meer kan opbrengen.
Vind ik leuk
Laliga +740
dinsdag 12 september 2017 om 18:23
Mijn motivatie zal ook afnemen als ik zie dat mijn selectie elk jaar in kwaliteit afneemt en de doelstelling en verwachting van het publiek hetzelfde blijft . Met deze selectie / afgelope seizoen had frank best leuk voetbal kunnen spelen denk ik hoor
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 18:42
Dan ben je blijkbaar geen trainer.
Ik wel, dus ik weet dat na 3 jaar de houdbaarheid tussen spelersgroep en trainer redelijk over de datum gaat.
Vind ik leuk
#Keizerout +11813
dinsdag 12 september 2017 om 18:58
Op welk niveau train je? Want ik vind niet dat je dit zomaar kunt zeggen als je op een compleet ander niveau werkt
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 20:38
U zegt?. Haha
[Reactie gewijzigd op dinsdag 12 september 2017 om 20:39]
Vind ik leuk
#Keizerout +11813
dinsdag 12 september 2017 om 20:43
wat?
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 21:24
Op welk niveau train je... kom op zeg je bent nieuw hier zeker haha
Vind ik leuk
#Keizerout +11813
dinsdag 12 september 2017 om 21:27
Nou ja beetje. Wie is het, Ronald Koeman?
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 22:30
Hey veel plezier hier en maak er wat van (-:
Vind ik leuk
#Keizerout +11813
woensdag 13 september 2017 om 08:24
Thanks, maar was het niet handig als hij het niveau erbij had gezet? Dat vind ik wel relevant namelijk :p
En als jij het weet, ik ben nu wel nieuwsgierig eigenlijk
Vind ik leuk
United FC +12455
woensdag 13 september 2017 om 10:06
6e klasse
Vind ik leuk
#Keizerout +11813
woensdag 13 september 2017 om 23:39
Oh ja, heel erg vergelijkbaar dus. Thanks
Vind ik leuk
United FC +12455
woensdag 13 september 2017 om 23:40
Haha ik zeg ook maar wat hoor ;p
Vind ik leuk
#Keizerout +11813
woensdag 13 september 2017 om 23:43
Oh jij weet het ook niet? "Dan ben je zeker nieuw hier" :p
Ik ga er sowieso niet van uit dat hier betaald voetbal trainers tussen zitten :p
Al zou ik het wel heel leuk vinden als blijkt dat er hier één z'n eigen spelers kapot loopt te schelden :p
Vind ik leuk
United FC +12455
woensdag 13 september 2017 om 23:49
Haha ik denk het ook niet!
Vind ik leuk
#Keizerout +11813
dinsdag 12 september 2017 om 18:56
Liever Erik ten Hag, of iemand anders die Frank de Boer niet is
Vind ik leuk
Ginho9 +280
dinsdag 12 september 2017 om 17:59
Waarom Dolberg niet aan de zijkanten, links of rechts? Je behoud je middenveld (Ziyech, Donny en Frenkie) ipv teveel risico nemen.
Vind ik leuk
Degraaf +11843
dinsdag 12 september 2017 om 18:07
Precies Ginho, Dolberg kan heel goed vanaf links spelen. Heeft hij vaker gedaan. Dan kan Younes voorlopig ff banken en nadenken hoe hij wat meer voorzetten kan geven en zich niet alleen maar vastlopen.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 17:59
Keizer durft geen impopulaire keuzes te maken.
Wil het ooit wat worden met 'm, zal ie dat toch echt moeten doen
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 06:40
Hij wil zijn beste spelers laten spelen maar dat is niet het beste voor het team. Laat Dolberg ff met rust een terugslag op deze jonge leeftijd is niet zo vreemd. Paar wedstrijdjes in jong om het goede gevoel weer te krijgen en dan weer rustig terugbrengen in 1.
Vind hem steeds ongeschikter voor Ajax als trainer.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 18:02
Wat zegt Perez de laatste tijd verstandige dingen.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 18:43
De laatste tijd?
Is de enige analist die nooit een blad voor zijn mond neemt.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 18:47
Dat hij geen blad voor de mond neemt dat wist ik maar hem altijd gelijk geven nee dat niet. Maar als het zo is dan benoem ik dat en visa versa.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 18:51
We zijn het eens hoor.
Ten opzichte van de rest vind ik hem wel het meest compleet als analist.
Bruggink heeft nooit iets zinnigs te vertellen over verdedigers bijvoorbeeld.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 18:53
Daar ben ik ook mee eens, klinkt misschien raar maar ik zie Wim Kieft weer graag als analist.
Vind ik leuk
3ismo +2922
dinsdag 12 september 2017 om 18:05
peres was een sletje en zal altijd een sletje blijven..heeft de hele top en subtop gehad kiest nooit kleur. en nu is hij media sletje geworden! hij gaat alle kanten op..gaat het goed ziet hij de dingen die goed gingen en als het slecht gaat ziet hij de dingen die slecht zijn en wat mensen willen horen..word tijd sat deze media aandacht belust sletje perez weer voetbal schoenen aandoet en het ons laten zien dat hij er meer verstand van heeft! denk dat dan karma een bitch is. talk is cheap action speaks louder than words!
Vind ik leuk
#Keizerout +11813
dinsdag 12 september 2017 om 18:42
Wat zei je over talk is cheap?
Hou je er zelf ook even aan dan gekkie
Vind ik leuk
3ismo +2922
dinsdag 12 september 2017 om 18:55
een medaille heeft twee kanten. de mooie kant en de lelijke kant! dan kan je alleen het mooie zien maar er gaat altijd soms heel veel mis en wat beter kan. maar over drijven is ook een vak. dollberg heeft een top jaar achter de rug als hij fit is speelt hij gewoon. als hij zelf om rust vraagt zou ik het overwegen. dit is een les en met zijn talent en body maak ik me geen zorgen om dollberg. hij is jong en kan alleen beter. en hunt is bijna op retour is misschien nu fit en volgeladen maar gaat het een jaar alleen niet redden. en tijd zal leren.. en hele ajax zat tegen dus is dollberg de geten hond! elke spits kan een tijdje droog staan ook zlatan stond vaak droog en de rest is geschiedenis.
Vind ik leuk
Ale +2115
dinsdag 12 september 2017 om 18:06
Geen speld tussen te krijgen
Vind ik leuk
#Keizerout +11813
dinsdag 12 september 2017 om 18:43
Freek Jansen kan echt helemaal niks
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 19:16
Perez zou een top trainer zijn.
Overal verstand van en weet precies wie en waar moet spelen. En hoe.

Dat de KNVB zo ligt te slapen.

Neem Perez aan
Vind ik leuk
Markus80 +1436
dinsdag 12 september 2017 om 19:26
Hij moet gewoon kiezen voor 1 spits, maar kennelijk durft hij geen beslissingen te maken. Je mag Huntelaar of Dolberg ook gewoon weleens op de bank zetten en rouleren.

Laten we niet vergeten dat ondanks de hype rond Dolberg, hij gewoon een hele jonge speler is van 19 jaar. Dan is rouleren toch niet zo gek?

Dan kun je ook gewoon het normale spel spelen met twee buitenspelers en een normaal middenveld ipv. een nr. 10 die geen nr. 10 is.

De zoveelste fout van Keizer. Die fouten hebben Europees voetbal gekost en 3 punten in de competitie. Frankie terug aub. Nu heeft hij wel het materiaal om aanvallend voetbal te spelen met pressie.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 19:30
Het is niet anders dan om de hete brei heendraaien. Dolberg is uit vorm en in plaats van hem gewoon te laten banken of in jong Ajax te plaatsen gaat Keizer schipperen. Dit gaat weer ten kostte van een middenvelder die zijn plek in moet leveren. Het is belachelijk. Huntelaar is bezig dus die speelt en Dolberg mag tot die tijd invallen, zich bewijzen en zich in de ploeg knokken. Huntelaar zal graag gaan zitten als blijkt dat Dolberg in bloedvorm verkeerd maar voorlopig zie ik het niet gebeuren.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 19:50
We hadden Dolberg van de zomer moeten verkopen voor 50M. Dat krijgen we nooit meer...
Vind ik leuk
lexy88 +1144
dinsdag 12 september 2017 om 19:55
Goede analist inderdaad, maar vind wel vaak dat het glas half leeg is bij hem. Beetje negatief randje altijd. Of ben ik de enige die dat vind?

Het Nederlandse voetbal ligt natuurlijk op zijn gat, maar er gebeuren ook mooie dingen, in het klein ;)
Vind ik leuk
furgist +1446
dinsdag 12 september 2017 om 20:07
nadrukkelijke sollicitatie
Vind ik leuk
rpaulp50 +4468
dinsdag 12 september 2017 om 20:20
Perez zou een uitstekende Trainer kunnen zijn, jammer dat hij een andere beroepskeuze heeft gemaakt, zou veel meer kunnen presteren op voetbal gebied.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 22:41
Hij heeft altijd wat te zeiken terwijl hij zelf nooit wat gepresteerd
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 23:11
Nou perez sommige dingen moeten we niet begrijpen... bijvoorbeeld waarom mensen nog naar jouw geouwehoer luisteren.

Waarom vertel je niet wat er met je trainers carrière gebeurd is? O wacht je bakte er geen moer van dus ben jij de juiste persoon om over iemand die wel op detoekomst slaagde te zeiken?

Mensen die naar deze man nog kijken zijn gek... zn hoogtepunt was een rascistische opmerking.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 23:13
Dolberg hadden ze moeten verkopen, het is een luie voetballer.
Vind ik leuk
dinsdag 12 september 2017 om 23:54
Waarom wordt Perez geen trainer, ik denk dat hij het goed zal doen.
Vind ik leuk
woensdag 13 september 2017 om 02:32
Dolberg naar bank jammer voor zij waarde, maar Huntelaar is op het moment een stuk beter.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Perez snapt Ajax-keuze Keizer niet: 'Huntelaar zei het ook al'