'Ik had een goed gesprek met PSV, maar toch trok Ajax me meer'

    'Ik had een goed gesprek met PSV, maar toch trok Ajax me meer'

    woensdag 13 september 2017 om 07:45

    Op zijn achttiende had Frenkie de Jong de keuze tussen twee topclubs: Ajax en PSV. De jonge Ajacied sprak ook met de Eindhovenaren, maar wist zeker dat hij van Willem ll naar Ajax wilde.

    "PSV meldde zich eerder en ik had daar een goed gesprek met Marcel Brands, maar toch trok Ajax me meer", vertelt De Jong in Voetbal International. "De manier waarop ze in Amsterdam omgaan met talenten, dat klonk heel aantrekkelijk. Als je goed presteert, krijg je daar automatisch de kans bij Ajax 1, dat is bijna vanzelfsprekend als je naar de geschiedenis van de club kijkt."

    De Jong raakte onder de indruk tijdens het gesprek met de Amsterdammers. "Bovendien maakte ik bij mijn eerste gesprek kennis met grootheden als Frank de Boer, Dennis Bergkamp en Jaap Stam. Tijdens mijn gesprek met Marc Overmars kwamen zij allemaal even langs om mij een handje te geven. Dat maakte wel indruk. Voor mij was de keuze duidelijk en ik heb er nog geen seconde spijt van gehad."

    De Jong kreeg regelmatig mooie scenario's voorgeschoteld. Hij zou veel geld kunnen verdienen bij grote clubs. Samen met zaakwaarnemer Ali Dursun vormt hij een sterk front. "Maar ik geloof niet in al die mooie beloftes. Ali reist overal mee, in binnen- en buitenland is hij erbij. Hij weet ook precies wat ik wil. Niks buitenland, gewoon slagen bij Ajax, basisspeler worden en daarna een belangrijke speler. De rest boeit mij eigenlijk totaal niet."

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Plaats een reactie

    woensdag 13 september 2017 om 07:47
    Dat komt vanzelf wel.

    :-)
    Vind ik leuk
    Pino61 +12992
    woensdag 13 september 2017 om 08:55
    Bij hem niet, verstandig mannetje
    Vind ik leuk
    woensdag 13 september 2017 om 17:50
    Kijk!
    Een doemdenker. Ik had het over het: in de basisspeler en belangerijke speler gedeelte.
    Vind ik leuk
    Korm +28723
    woensdag 13 september 2017 om 07:49
    Logische keuze!
    Vind ik leuk
    Castromann +5240
    woensdag 13 september 2017 om 08:49
    Op zich een goed argument dat hij denkt dat hij bij Ajax eerder een kans krijgt. Vaak is dat ook zo. Al denk ik dat zo'n toptalent als de Jong bij PSV ook in de basis zou staan nu. Kijk naar Bergeijk en Paal nu...ook 2 jonge talenten in de basis bij PSV. Verder staan er in psv 1 nu ook met Zoet brenet hendrikxs locadia ook spelers in psv 1 uit eigen jeugd...aangevuld met aankoop talenten xoals ramselaar perreiro luckassen oa. Dus op zich krijg je bij PSV ook wel n kans...al is gedachte van niet.
    Vind ik leuk
    Pino61 +12992
    woensdag 13 september 2017 om 08:56
    Kijk, das het verschil, bij Ajax zouden dat geen talenten genoemd worden.
    Vind ik leuk
    Johan_D +3275
    woensdag 13 september 2017 om 09:09
    De namen die hij noemt staan er in bij gebrek aan beter.

    Ze werden niet voor niets weg gepoetst door Heerenveen.

    Ze stonden letterlijk en figuurlijk voor Paal ...
    Vind ik leuk
    Castromann +5240
    woensdag 13 september 2017 om 09:21
    Ik geloof dat de Ajax "toppers" ook speelden tegen Rosenborg Nice en het nietige Heracles...... dus dat is ook waardeloos dan en bij gebrek aan beter??? ;-)
    Vind ik leuk
    JCJWZ +12310
    woensdag 13 september 2017 om 09:55
    Ja maar zo kansloos weggespeeld worden als tegen Heerenveen en hoe heet die club uit Kroatië of Tjechie? Ik weet het niet eens zo laag speelt die club.

    Vind ik leuk
    Korm +28723
    woensdag 13 september 2017 om 10:12
    dat zegt natuurlijk niks, kon me nog herinneren dat men over Ludogorets had maar die gasten kwamen zelfs in de kwart finale en speelde Lazio eruit. als ik me goed herinner lagen ze er dit jaar ook er net uit tegen rosenburg, als wisten zij wel een punt te pakken ;)
    Toen der tijd werd er ook over Dynamo Kiev lacherig gedaan maar die club spelen gewoon CL!
    Vind ik leuk
    JCJWZ +12310
    woensdag 13 september 2017 om 10:39
    Het was ook enkel een sneer terug aan het adres van Castromann;) Zoiets van de pot verwijt de ketel, dan plaats ik graag die deksel op zijn neus.

    Boontje komt om zijn loontje, wie de bal kaatst...
    Vind ik leuk
    Korm +28723
    woensdag 13 september 2017 om 11:01
    tja maar dan voel ik mij ook geroepen om te reageren natuurlijk :p
    Vind ik leuk
    Mad Max +9180
    woensdag 13 september 2017 om 13:42
    Momentenmannetje ben je toch he....
    Vind ik leuk
    Korm +28723
    woensdag 13 september 2017 om 15:04
    dat zijn de meeste toch? kijk naar Heerenveen-PSV.. nu kan PSV helemaal niks meer volgens de meeste en kunnen ze zomaar 7de worden
    Vind ik leuk
    Ale +3493
    woensdag 13 september 2017 om 07:50
    Straks 80 miljoen waard.
    Vind ik leuk
    Korm +28723
    woensdag 13 september 2017 om 07:55
    zo weinig? ;)
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    KingJames23 +6536
    woensdag 13 september 2017 om 08:10
    En als hij bij psv had gezeten was hij 2 mil waard geworden.
    Vind ik leuk
    Diesel1977 +1094
    woensdag 13 september 2017 om 08:24
    Klopt! Voor een Jong PSV speler krijg je niet zo veel!;)
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    2cents +47203
    woensdag 13 september 2017 om 07:54
    Lekkere nuchtere gozer, behalve even op het moment dat al die oud-toppers z'n hand kwamen schudden. Maar dat geeft even niet. ;)
    Vind ik leuk
    myrthewit +1533
    woensdag 13 september 2017 om 07:58
    Toch kan ik me voorstellen dat je dan onder de indruk bent. Dat is nu een van de voordelen van veel oud-voetballers bij Ajax. Werkt internationaal ook.
    Vind ik leuk
    2cents +47203
    woensdag 13 september 2017 om 08:18
    Het ging mij natuurlijk om wat anders. Ik wilde reageren over dat hij zo lekker nuchter is. Alleen toen dacht ik aan dat moment dat die toppers even langs kwamen. ;)

    Overigens zijn 2 van die 4 al vertrokken. Is het voordeel nu weg? Niet bij het kopen van een keeper waarschijnlijk. ;)

    Het helpt natuurlijk wel, maar als hij bij Real Madrid, Barcelona, Bayern, City of Utd was gaan kijken dan kunnen ze er ook een paar binnen laten lopen uiteraard.
    Vind ik leuk
    JCJWZ +12310
    woensdag 13 september 2017 om 09:56
    Toch frapant, Overmars is zeker niet een mindere grote naam, maar daar hoor je eigenlijk niemand over dat ze onder de indruk waren van hem. Misschien omdat Overmars nogal klein van stuk is:p
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +34831
    woensdag 13 september 2017 om 07:56
    Wederom holt Overmars achter PSV aan.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +21450
    woensdag 13 september 2017 om 08:00
    En wederom vist PSV achter het net ;-)
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +35663
    woensdag 13 september 2017 om 08:01
    Overmars holt dus zelfs als TD sneller.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 september 2017 om 09:50
    Toch vreemd dat hij meer prijzen betere spelers beter inkoopt en verkoopt dan Marcel...


    Wat zijn de belangrijkste eigenschappen van een TD volgens jouw? Slap ouwe hoeren over je concurrent? Meersman dat doet Marcel niet beter dan Marc... FEIT
    Vind ik leuk
    Vapormax +1164
    woensdag 13 september 2017 om 07:58
    PSV heeft geen talenten die kopen ze!!!!
    Vind ik leuk
    Polly11 +2832
    woensdag 13 september 2017 om 08:00
    Haha, en dat roep je in een artikel over een gekochte speler door Ajax....maar hier heb je je reactie hoor, want daar gaat het je om toch
    Vind ik leuk
    mirkoff +1905
    woensdag 13 september 2017 om 10:11
    Te dom voor woorden is die, zo te lezen.
    Vind ik leuk
    Ale +3493
    woensdag 13 september 2017 om 08:22
    En als ze een talent hebben, stelt cocu hem toch niet op.
    Vind ik leuk
    badeend. +1278
    woensdag 13 september 2017 om 08:01
    slim gespeeld door ajax met die oud spelers!
    Vind ik leuk
    Senn +5061
    woensdag 13 september 2017 om 08:09
    Waarom zegt hij niet eerlijk dat hij bij ajax 4 ton meer krijgt?
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +35663
    woensdag 13 september 2017 om 08:10
    Omdat iedereen weet dat je bij Ajax een grotere boterham verdient dan bij het armlastige PSV:-)
    Vind ik leuk
    Senn +5061
    woensdag 13 september 2017 om 08:41
    Speelde hij wel om de prijzen!!!
    Daar gaat het tenslotte toch om.
    Geld maakt niet gelukkig
    Vind ik leuk
    Pvdsluis +2829
    woensdag 13 september 2017 om 09:02
    Je zet jezelf voor lul, maar dat weet je zelf ook wel
    Vind ik leuk
    Korm +28723
    woensdag 13 september 2017 om 10:13
    hahaha jullie alle 3!!
    Vind ik leuk
    Senn +5061
    woensdag 13 september 2017 om 10:59
    Leg uit? Wat is er mis met m'n 1ste reactie
    Vind ik leuk
    abraksas +1082
    woensdag 13 september 2017 om 10:03
    Ja want iedereen die niet voor PSV kiest kiest voor het geld he...
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7200
    woensdag 13 september 2017 om 08:14
    Bij PSV worden ze niet opgesteld en bij Ajax gaan ze door de achterdeur naar buiten.
    Netto geen verschil
    Vind ik leuk
    renemar +432
    woensdag 13 september 2017 om 08:25
    Je bedoelt zoals spelers als Rijkaard, Van Basten, De Boertjes, vd Vaart, Davids, Sneijder, Huntelaar en recenter Blind, Vertonghen, Alderweireld, Eriksen etc.?
    Vind ik leuk
    Senn +5061
    woensdag 13 september 2017 om 08:42
    Haha komen die uit de jeugd van ajax?
    Vind ik leuk
    renemar +432
    woensdag 13 september 2017 om 12:17
    Niet dan? Is de vraag welke speler komt uit de jeugd? Moet iemand bijvoorbeeld vanaf zijn zevende bij die club hebben gespeeld? Of eerst enkele jaren in de jeugd hebben gespeeld. Kan je zeggen dat de Belgen en Eriksen langer bij de jeugd van AJAX hebben gespeeld dan Van Basten. De laatste maar 1 jaar. De anderen m.u.v. Huntelaar zijn zeker wel uit de eigen jeugd. Maar waar hebben we het over? De hele wereld is vol lof over de jeugd van AJAX en dan kom jij hier met een domme opmerking.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 september 2017 om 08:47
    JA DIE BEDOELT HIJ EN HIJ HEEFT NOG GELIJK OOK ER ZIJN ERBIJ DIE NAAR BARCELONA GINGEN MMET OF ZONDER RECHTZAAK VERTONGHEN ANDEWERELD NAAR RKC WAALWIJK DUS RENEMAR ERGENS HEEFT LEFMEISTER GELIJK , sorry maar mijn caps Lock net gerepareerd
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Pino61 +12992
    woensdag 13 september 2017 om 09:00
    Rustuuuug
    Vind ik leuk
    pro +138
    woensdag 13 september 2017 om 09:42
    https://www.youtube.com/watch?v=9ooRtiAQC5k
    Vind ik leuk
    renemar +432
    woensdag 13 september 2017 om 12:14
    Vertonghen was verhuurd aan RKC. Ronald de Boer was zelfs verkocht aan Twente waarna hij terugkwam.
    Vind ik leuk
    renemar +432
    woensdag 13 september 2017 om 08:22
    Fantastisch speler. Het grootste talent sinds Eriksen. Ik hoop dat hij nog jaren bij ons speelt. Is echt ongelooflijk dat hij nog geen basisplaats krijgt. Alhoewel, bij Keizer is dat ook weer niet zo gek. Dat zegt alles over de trainer Keizer.
    Frenkie zal uiteindelijk bij een grote club in een grote competitie terechtkomen.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 september 2017 om 08:48
    TE KLEIN DIE FRENKIE CLASSIE DE TWEEDE ,RENEMAR
    Vind ik leuk
    Olfie +3508
    woensdag 13 september 2017 om 09:53
    Is er iets mis met je capslock?
    Vind ik leuk
    JCJWZ +12310
    woensdag 13 september 2017 om 09:58
    Denk meer dat er bij hem thuis iets mis is. Aandacht tekort.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 september 2017 om 18:55
    Ja net gerepareerd Olfie
    Vind ik leuk
    woensdag 13 september 2017 om 08:24
    Toch grappig dat hij Marc Overmars zelf niet als grootheid zag
    Vind ik leuk
    Degraaf +14454
    woensdag 13 september 2017 om 08:39
    Die is ook niet zo groot ;-)
    Vind ik leuk
    Nova +1355
    woensdag 13 september 2017 om 08:42
    Verstandige jongen! Kunnen een hoop jonkies veel van leren.
    Vind ik leuk
    Marco S +4168
    woensdag 13 september 2017 om 08:49
    Leuk voor Ali.. maar hij reist dit seizoen mee naar het buitenland..? Hoe dan; speelt ons tweede wel Europees?
    Vind ik leuk
    dhrwobo +18737
    woensdag 13 september 2017 om 09:05
    Goed verhaal. Net na z'n transfer kwam dit al ter sprake. Waarom nu wederom? Gefeliciteerd dat je voor Ajax koos. Benieuwd hoe lang het duurt voordat je een prijs pakt, ze wachten er al 3 jaar op in Amsterdam ;-)
    Vind ik leuk
    Olfie +3508
    woensdag 13 september 2017 om 09:54
    Dan weet je dat het nooit lang meer kan duren :)
    Vind ik leuk
    Leedz +4831
    woensdag 13 september 2017 om 09:16
    En zo hoort het
    Vind ik leuk
    Breezer4u +1338
    woensdag 13 september 2017 om 09:26
    Leuk knulletje, kan ook wel lekker ballen!
    Gewoon nuchter blijven en je verstand gebruiken.

    @alle Ajax en PSV bashers hieronder, klaar met spelen met wie heeft de grootste? lol
    Vind ik leuk
    mirkoff +1905
    woensdag 13 september 2017 om 10:14
    Duimpje voor je laatste zin.
    Vind ik leuk
    Garrincha +222
    woensdag 13 september 2017 om 09:54
    Jammer voor psv goede speler. Al had Ajax nu meer gehad aan een middenvelder met ervaring, maar goed.
    Vind ik leuk
    woensdag 13 september 2017 om 10:17
    Daar word je toch vrolijk van als je dit soort van jongens aan het woord laat.
    Wat een wijsheid, wat een inzicht...
    En vooral dat hij voor Ajax gekozen heeft met zijn motieven...

    Frenkie komt er wel...

    groeten
    Jan
    Vind ik leuk
    LoveGoals +111
    woensdag 13 september 2017 om 10:23
    Niks zeggend stukje met alleen maar oud nieuws. Uitgebreid hier in diverse topics aan bod gekomen. Hij krijgt nu zijn kansen, dus geweldig voor hem. Kijk lekker vooruit in plaats van achteruit.

    Aan goede spelers word altijd door meerdere clubs getrokken. Laat het maar zien de komende jaren.
    Vind ik leuk
    United FC +12265
    woensdag 13 september 2017 om 12:26
    Hij komt verstandig over! Hopelijk blijft hij dat ook. Gaat wel een toppertje worden denk ik. Heeft de juiste ambities!
    Vind ik leuk
    donderdag 14 september 2017 om 01:15
    Weet je wat nu zo leuk aan zulke spelers zijn je hoort ze vaak zeggen niks buitenland en gewoon slagen bij Ajax en dan een belangenrijke speler word dat hoor ik heel vaak zeggen van zulke jonge spelers (eventuele talentje) dat is altijd wel leuk dat ze nuchter blijven maar als zulke spelers 1 Seizoen de sterren van de hemel spelen dan vertrekken ze uit eindelijk vak naar de topclubs omdat ze zulke spelers willen hebben omdat ze dan een Seizoen de sterren van de hemel hebben gespeeld komen zulke clubs en dan zie je ze als nog vertrekken dat heb ik al zo vaak bij Ajax gezien

    En dat vind ik vaak zo jammer van zulke spelers als ze net in dat 1 seizoen top wedstrijden hebben gespeld dat ze dan vaak vertrekken maar als er voor een interview hebben gehad zo als nu met Frenkie is dan zeggen A en uit eindelijk als ze een top seizoen hebben gespeeld dan zeggen ze B

    als ik eerlijk moet wezen of mag wezen dan zeg ik je hebt voor dat je die 1 seizoen top hebt gespeeld en er komen naar die 1 seizoen top clubs dan moet je zo stevig in de schoenen staan en zeggen van nee ik wil nog 1 a2 seizoen bij deze club blijven dus dat je dan standvastig houd aan de aA en niet in inkeer over stappen naar B

    dat vind ik echt jammer dat dat vaak gebeurt en het is niet alleen bij Ajax maar ook bij Feyenoord PSV enz:enz: dus bij alle clubs vak maar ja dan speelt vaak het geld een rol want er word dan met miljoen gegooid en dat is vaak verleidelijk voor zulke spelers maar mijn menig ieder heeft zo zijn of haar eigen mening er over

    sorry als iemand of sommige mijn typ gedrag niet begrijpt of kan lezen maar ik ben een man die dyslexie heeft dus maar ik heb het zo goed mogelijk geprobeerd om dit leesbaar en begrijpen leesbaar gemaakt beter kan ik ook niet hoop dat hier begrip voor is omdat ik wel vaker commentaar er over krijg over het typen of sommigen die er over zeiken op mijn typ gedrag NO BODY IS PERFECT
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    donderdag 14 september 2017 om 17:05
    Als Feyenoordsupporter moet ik toegeven dat het een goed jochie is. Maar wij hebben de jongste debutant ooit in de Champions League. Dylan Vente, 18 jaar en 127 dagen. Stel je voor dat dit een indicatie is voor zondag om hem ook dan te laten debuteren tegen PSV. Gaandeweg zette Gio Sam Larsson op links en Jean-Paul Boëtius op rechts. Wie weet is dit de voorhoede van zondag. Dat zou ik van harte toejuichen, want slome slak Michiel Kramer kan echt niet meer. Ik ergerde me gisteren alleen maar groen en geel aan hem. Dat verongelijkte. Kan niet alleen het niveau van Champions League niet aan, maar ook het niveau van de eredivisie niet aan. In Dylan Vente zit meer potentie. Een spits ook die niet afhankelijk is van aanvoer van de zijkanten. Toornstra moet uiteraard wel weer in ere hersteld worden.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Ik had een goed gesprek met PSV, maar toch trok Ajax me meer'