De Bruyne: 'Feyenoord heeft niet opgegeven, een trainingspartij was het niet'

    De Bruyne: 'Feyenoord heeft niet opgegeven, een trainingspartij was het niet'

    woensdag 13 september 2017 om 23:20

    Kevin De Bruyne vond de overwinning op Feyenoord (0-4) niet zo makkelijk als het leek. Bij vlagen leek Manchester City met de Rotterdammers te spelen, maar volgens de Belgische spelmaker was het hard werken.

    "Het was toch negentig minuten bikkelen. Feyenoord heeft niet opgegeven", zegt De Bruyne tegen Ziggo Sport. "Een trainingspartij was het niet. We zijn heel sterk gestart en als je die twee, drie doelpunten maakt, wordt het heel moeilijk. We moesten heel geconcentreerd blijven spelen en dat hebben we heel goed gedaan. We hebben weinig weggegeven aan Feyenoord, hadden twee goals meer kunnen scoren, maar hebben heel goed gecontroleerd."

    Manchester City liet Feyenoord geen seconde aan voetballen toekomen. "We zijn ook een ploeg die heel veel op balbezit speelt. Na drie doelpunten moeten zij meer pressen. Daarom zijn ze ook in een ander systeem gaan spelen in de tweede helft, maar met zoveel goals verschil is het voor hen hollen achter de bal. Dat hebben we goed gedaan", aldus De Bruyne.

    Plaats een reactie

    poklane +4545
    woensdag 13 september 2017 om 23:24
    We mogen blij zijn dat het 0-4 is gebleven, ondanks dat we de tweede helft iets beter waren als in de eerste helft nam City ook duidelijk gas terug.
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6206
    woensdag 13 september 2017 om 23:30
    Je gebruikt *dan bij een ongelijkheid en *als bij een gelijkheid.

    Verder heb je volkomen gelijk.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12472
    donderdag 14 september 2017 om 01:25
    Deden ze na de 0-3 al, je zag ze gewoon lopen en rondspelen achterin zonder dat ze echt goed onder druk werden gezet. En als ze even gas, gaven werden ze meteen gevaarlijk.
    Tuurlijk is het klasse verschil groot, maar ik heb heb nou ook niet echt een Feyenoord gezien dat geprobeerd heeft het lastig te maken voor ze, zeker niet in de eerste helft. 2e helft ging het iets beter, maar dat liet City ook min of meer gebeuren.
    Feyenoord zette maar half druk omdat ze bang waren, hierdoor kon City lekker rustig de bal rond laten gaan en wachten op een opening.
    Had iets meer vuur verwacht van de Rotterdammers, maar we moeten ook niet vergeten dat die 0-1 een enorme klap voor ze was, op dat moment gaat er ook een hoop tussen de oren zitten.
    Vind ik leuk
    Tjoep Cola +4665
    woensdag 13 september 2017 om 23:25
    Hij geeft Feyenoord een aai over de bol.
    Vind ik leuk
    Lubje +715
    woensdag 13 september 2017 om 23:25
    onvoldoende kwaliteit. De keeper van Manchester City had niet mee hoeven doen. Het is echt schrijnend voor het Nederlandse voetbal.
    Vind ik leuk
    Gerro +5775
    donderdag 14 september 2017 om 00:06
    Man City Liverpool werd 5-0 en had de keeper ook niet mee hoeven te doen is dat ook schrijnend??
    Vind ik leuk
    Lubje +715
    donderdag 14 september 2017 om 09:16
    Ik heb het over de kwaliteit van het Nederlandse voetbal. Niveau Luxemburg, Wit Rusland enz. Ook bij de Nederlandse kampioen!
    Maar goed: de Nederlandse competitie is wel leuk.
    Vind ik leuk
    Gerro +5775
    donderdag 14 september 2017 om 23:08
    Momenteel valt dat niveau zeker tegen maar als Liverpool met 5-0 ervan verliest zegt iedereen dat ze een off day hadden en als een Nederlandse club er met 4-0 van verliest dan is het ineens de kwaliteit.
    Vind ik leuk
    Marco S +4135
    woensdag 13 september 2017 om 23:27
    Pff als ze je zielig vinden dan weet je het wel. Zeg dan niks
    Vind ik leuk
    woensdag 13 september 2017 om 23:40
    Wat een top speler is dit, echt een kanjer.
    Vind ik leuk
    Gu3rilla +15552
    woensdag 13 september 2017 om 23:43
    Dit seizoen echt een level omhoog gegaan echt een complete middenvelder geworden.
    Vind ik leuk
    GROBAR66 +1528
    woensdag 13 september 2017 om 23:51
    Nee het was veel gemakkelijker dan een trainingspartijtje
    Vind ik leuk
    Fredsjhe +2420
    woensdag 13 september 2017 om 23:52
    Het is wat het is. Dit Manchester City is echte Europese top. Simpelweg te weinig kwaliteit om in dit geweld mee te doen. Op naar zondag, die tegenstander speelt een paar tempootjes lager...
    Vind ik leuk
    donderdag 14 september 2017 om 02:25
    Ja als je die Aguero met ieder sprintje alle Feyenoorders achter zich ziet laten liggen... cheat mode.
    Vind ik leuk
    Gerro +5775
    donderdag 14 september 2017 om 00:04
    Ach nu stelt Feyenoord niets voor volgens de pers die daar weer een heel verhaal over gaat maken hoe slecht het Nederlands voetbal wel niet is maar liverpool kreeg er nog 1 meer om zijn oren.

    Wel ben ik van mening dat je tegen zo'n ploeg je eigen spel moet spelen en in de vertrouwde samenstelling en dan maar zien wat er van komt.
    Vind ik leuk
    Maxx Jw +1101
    donderdag 14 september 2017 om 00:23
    Het Nederlands voetbal is door het kwaliteitsverschil een soort van angstcultuur geworden...we kunnen niet meer ons normale spel spelen omdat we of overlopen worden of met 3,4,5-0 op de klote krijgen. Toch niet normaal meer.
    Vind ik leuk
    Scf1984 +174
    donderdag 14 september 2017 om 03:20
    Gewoon doorgaan voor PSV zondag, niet te lang blijven hangen dit was te verwachten. Dit is echt geen schande nogmaals, verglijk beide teams eens met elkaar. En natuurlijk is er een kans dat je kan winnen, maar de kans dat we ze dik op de klote zouden krijgen was vele malen groter.

    Kopjes niet laten hangen klaar maken en ten strijde gaan naar Eindhoven.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26774
    donderdag 14 september 2017 om 06:51
    500 miljoen tegenover 21.... wij hebben geen magische sjeik.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    De Bruyne: 'Feyenoord heeft niet opgegeven, een trainingspartij was het niet'