Feyenoord weggespeeld: 'Deze tegenstander was van een heel ander niveau'

Feyenoord weggespeeld: 'Deze tegenstander was van een heel ander niveau'

donderdag 14 september 2017 om 07:16

Feyenoord had een duidelijk plan tegen Manchester City: lang de nul houden, het publiek erachter krijgen en in de loop van de wedstrijd op de counter toeslaan. "Maar dat kon al na twee minuten overboord", stelt Jan-Arie van der Heijden.

"Een harde leerschool", erkent de verdediger in gesprek met het Algemeen Dagblad na de 0-4 nederlaag. "Dit is toch wel even een ander niveau dan de Eredivisie. Een flink ander niveau, ja. Vorig jaar hadden we met dit strijdplan wel succes tegen Manchester United. Maar nu kregen we te makkelijk die eerste tegengoal tegen en daarna liepen we achter de feiten aan."

"Feyenoord heeft lang op de Champions League moeten wachten, we hadden dan ook meer verwacht van vanavond", vervolgt Van der Heijden. "We moeten deze uitslag snel vergeten, maar de lessen wel meenemen naar de volgende vijf groepswedstrijden." De nederlaag zorgt niet voor paniek richting PSV, beweert de linkspoot. "Deze tegenstander was van een heel ander niveau."

"City is één van de beste teams ter wereld, zij kunnen geweldig voetballen", aldus Van der Heijden. In de tweede helft had Feyenoord nog slechts een doel. "We hebben in de rust tegen elkaar gezegd: we laten er geen slachtpartij van maken. Dat is mondjesmaat gelukt."

Plaats een reactie

donderdag 14 september 2017 om 07:23
Helaas geen woord van gelogen.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 07:29
Plan van aanpak: ongeschikt

"Zo lang mogelijk de nul houden" dus ga je er van uit dat je een tegendoelpunt krijgt.
Vind ik leuk
Feye1908 +6492
donderdag 14 september 2017 om 07:45
Tuurlijk is dat het plan. Je weet op voorhand al dat de kans op een punt tegen dergelijke teams minimaal is. Dan hoop je door zo lang mogelijk de 0 te houden dat de tegenstander tegen zichzelf gaat voetballen en je er met een gelukje zelf 1 scoort. Eigenlijk het recept waarmee United vorog jaar werd verslagen. Dat lukt nu helaas niet.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 08:14
Dan speel je toch gewoon op de 0?
Vind ik leuk
rinirat +827
donderdag 14 september 2017 om 12:20
En dan zet je Kramer in de spits... en speel je dus met 10 man.
Tactische onbenul die trainer.
Ik spreek dagelijks met vele Feyenoorders en van te voren hadden we al bedacht wat hij vooral niet moest doen........
Vind ik leuk
Feye1908 +6492
donderdag 14 september 2017 om 12:28
Ik snapte idd ook niet waarom Kramer wel speelde terwijl je de tactiek veranderd. Gio heeft gegokt en heel duidelijk verloren. Al had Feyenoord al lang een goede backup voor Jorgensen moeten halen.

Het zou ook kunnen zijn dat Gio hoopte op een waanzinnige topavond van Kramer zodat City hem direct na de wedstrijd wilde meenemen...
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 september 2017 om 12:30]
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 13:33
Dat laatste zal t zijn denk ik zo
Vind ik leuk
Teo Smith +13078
donderdag 14 september 2017 om 07:34
Op naar zondag!
Vind ik leuk
United FC +12789
donderdag 14 september 2017 om 10:34
Come to Eindhoven!
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 07:37
Feyenoord heeft de beste ploeg van Nederland. Dus kan je nagaan hoe groot het gat is met de (geld) top in Europa. Dit gaat alleen maar groter worden. Vrees dat dit voorlopig de laatste keer is dat we een nederlandse ploeg zien acteren in de CL.
Vind ik leuk
Feye1908 +6492
donderdag 14 september 2017 om 07:50
Van dit Man City had iedere NL club verloren en waarschijnlijk op de absolute topclubs na vrijwel iedere andere club. Aangezien het financiele gat alleen maar groter wordt hebben we er inderdaad niets meer te zoeken. Misschien toch hoogtijd dat clubs als Man City, PSG, Real Madrid, Barcelona etc een eigen supercompetitie krijgen. Tegen clubs als Napoli en Shaktar krijgen NL clubs het al moeilijk genoeg maar is tenminste nog enigszins kans op een succesje. Aan wedstrijden tegen die absolute geldmachines hebben wij niets.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 09:23
Hahahaha. De beste ploeg van NL....
Vind ik leuk
rinirat +827
donderdag 14 september 2017 om 12:15
Je hebt toch niet goed gekeken,want Feyenoord speelde dramatisch slecht vooral verdedigend,en met een onbenul in de spits dus eigenlijk met 10 man.
Als een trainer deze tactische blunders maakt zet je de deur open..
V Bronckhorst is geen top.
In hun eigen opstelling hadden ze het beter gedaan.
Hoe kan Vilhenna zijn benen open doen bij dat doelpunt.
Ballen links en recht over de zijlijn schieten....
van der Heyden heeft als een krant gespeeld,geen bal geraakt is niet Eredivisie waardig net als de 2 backs. Daar begint het.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 september 2017 om 12:18]
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 07:57
Het probleem is dat de spelers van eredivisie niveau en minder zijn en dan die taktiek... Gio is een aardige gozer maar een taktisch brein is hij niet.
Vind ik leuk
Korm +21417
donderdag 14 september 2017 om 08:15
Welkom in de CL!
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 09:23
Vorig jaar zat United in een iets andere fase en vorm dan dit Manchester City.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 09:34
Om op dit podium te mogen acteren moet je dus de beste van Nederland zijn, enkel dan word je dus soms volledig weggespeeld door een Europese topclub. Totaal geen ramp enkel het laat wel zien wat voor niveau wij hebben in Nederland #MickeyMuisCompetitie
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 11:30
Dus Liverpool is nog slechter als Feyenoord, die kregen 5-0 pakslaag.....niveau verschil is niet groot, mentaliteit s verschil is groot.....vroeger was een Kevin de Bruyne het veld uitgetrapt door een bosvelt of een de wolf
Vind ik leuk
United FC +12789
donderdag 14 september 2017 om 13:58
Die speelden ook met een mannetje minder...
Vind ik leuk
vrijdag 15 september 2017 om 10:05
Dan is 5-0 nog overdreven... je mist haps, jorgenson en toorstra....die laatste 2 hebbennje vorig seizoen kampioen gemaakt....en een rare 5-4-1 opstelling en een mentaliteit van o,o....je moet geeen shirtjes vragen maar verbranden....geen mannen maar kinderen in het veld...
Vind ik leuk
rinirat +827
donderdag 14 september 2017 om 12:10
Geloof me,de tegenstander was niet alleen goed,Feyenoord speelde heel slecht,met pap in de benen en een hele slechte verdediging.
Als ze in hun normale opstelling hadden gespeeld,hadden ze het beter gedaan.
Dieptepunt was het tactisch onbenul van de trainers door Kramer...u leest het goed... op te stellen.Hierdoor speelde ze ook nog eens met een man minder.
Wat een blunder van de trainers.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 september 2017 om 12:11]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Feyenoord weggespeeld: 'Deze tegenstander was van een heel ander niveau'