Bosz vindt rood Vertonghen terecht: Niet alle tanden staan meer recht

Bosz vindt rood Vertonghen terecht: "Niet alle tanden staan meer recht"

donderdag 14 september 2017 om 10:11

Peter Bosz vindt het terecht dat Jan Vertonghen in het Champions League-duel tussen Tottenham Hotspur en Borussia Dortmund (3-1) een rode kaart kreeg. Mario Götze was het slachtoffer.

In de blessuretijd op Wembley zwaaide Vertonghen met zijn arm na balverlies op een gevaarlijke plek. Dat leverde de Spurs-verdediger zijn tweede gele kaart op. Na afloop werd er lang gediscussieerd of de kaart terecht was, maar Bosz is duidelijk in zijn oordeel.

"Terecht", vindt Bosz in gesprek met BILD. "Mario heeft problemen met zijn tanden en moet nog naar een arts. Het ziet er niet goed uit. Niet alle tanden staan meer recht. Het doet pijn als we erover praten."

Götze liep na afloop van de Dortmund-nederlaag met een gezwollen lip en een ijszak op de mond door de mixed-zone. De exacte schade is nog niet bekend. Dortmund speelt aanstaande zondag de volgende wedstrijd, thuis tegen 1. FC Köln.

Poll

Kreeg Vertonghen terecht zijn tweede gele kaart?

(527 stemmen)

Plaats een reactie

Santi +12916
donderdag 14 september 2017 om 10:16
Had direct rood moeten zijn!!
Vind ik leuk
Metal +1829
donderdag 14 september 2017 om 10:54
Alle spelers zwaaien met hun armen. Zolang de arbitrage daar niet tegen op gaat treden blijf je dit houden.
Je armen hoef je niet zo te zwaaien om te kunnen koppen. En armen hoeven ook niet een halve meter naast het lichaam waarbij de ellebogen op schouderhoogte komen om een bal af te schermen. Veel acties hebben gewoon niets met voetbal te doen en zijn gewoon overtredingen maar worden al zo lang gedoogd dat het normaal is geworden.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 12:30
Nou dat is dan ook wat overdreven. Het is een Belg he
Vind ik leuk
buddha +4125
donderdag 14 september 2017 om 10:16
idd terecht. maar dat had bij kramer ook wel rood mogen zijn dacht ik zo
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 10:18
Mee eens, maar wat heeft dat met Vertonghen te maken?
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 11:19
Helemaal niets. Wel heeft dit beiden wat met overtredingen te maken in de Champions League en het inconsequent bestraffen hiervan.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 10:16
domme overtreding
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 10:17
Zeker terecht!! Arm zwaait vol tegen zijn gezicht
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 10:17
Domme.belg
Vind ik leuk
GaoYao +3874
donderdag 14 september 2017 om 11:16
Ongelofelijk slimme reactie..
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 11:19
Wat heeft zijn nationaliteit hiermee te maken? En er hoort geen punt tussen je woorden en Belg is met een hoofdletter! Over domme mensen gesproken!
Vind ik leuk
Bdog +2634
donderdag 14 september 2017 om 10:18
Mayweather is net op tijd gestopt!
Vind ik leuk
chicken +5794
donderdag 14 september 2017 om 10:36
Voor een paar honderd miljoen komt die verthongen wel ff op zijn bek meppen hoor.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 10:23
Altijd weer die stinkbelgen
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 10:25
Gotze is natuurlijk ook wel een dametje. Had Jan dit bij Lukaku gedaan dan had hij z'n hand bezeerd.
Vind ik leuk
Guust +3195
donderdag 14 september 2017 om 11:05
Ik kan je vertellen dat er een heleboel KO gaan tijdens een vechtsportwedstrijd met zo'n achterdraaiende beuk op je kaak.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 10:28
Off-topic:

NEDERLAND WEER IN DE TOP-30 JAAAAAAA
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 september 2017 om 10:28]
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 12:57
Jeuj....
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 13:01
Hangen de slingers al? =)
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 13:05
Ben ze nog aan het afstoffen. Is immers alweer zo lang geleden dat de slingers hingen voor Oranje.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 13:15
Hehehe... Vieren jullie dan geen Koningsdag :P?
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 14:23
Ik niet. Meestal aan het werk dan.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 10:32
er is te veel verschil in het fluiten en de meeste scheidsrechters zijn niet integer
Vind ik leuk
Degraaf +7467
donderdag 14 september 2017 om 10:33
Niet alle tanden staan meer recht aldus Bosz, kan wel kloppen hij is nog steeds aan het wisselen, de melktandjes zijn er nu wel uit.
Vind ik leuk
chicken +5794
donderdag 14 september 2017 om 10:37
Ze verstandskiezen ook..
Vind ik leuk
Degraaf +7467
donderdag 14 september 2017 om 11:25
Scheelt alweer een tandartsconsult ;-)
Vind ik leuk
chicken +5794
donderdag 14 september 2017 om 11:30
Mag meteen door naar het ziekenhuis om het recht te laten zetten.. zou jantje de rekening betalen? Toch vind ik dit soort zaken schandalig...iemand op het veld stevig aanpakken is prima maar op die ellebogen moeten eens stevige straffen komen.
Vind ik leuk
CPP +130
donderdag 14 september 2017 om 10:42
Niet terecht. Had direct rood moeten zijn.
Vind ik leuk
robery +1821
donderdag 14 september 2017 om 10:49
Hij zou toch moeten weten dat het gevaarlijk is om met je armen te zwaaien. Hij schreeuwde om de scalp van Toivonnen destijds. Ben zeer benieuwd naar zijn reactie hierop.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 september 2017 om 10:49]
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 10:55
Denk dat de scheids de enige juiste beslissing neemt door (2e) geel te trekken. Direct rood had ik wat zwaar gevonden omdat het naar mijn idee geen bewuste slaande beweging is. Wel neemt hij het "risico" door met zijn armen te zwaaien in een draaiende beweging, waarbij hij zijn tegenstander raakt. Hier is geel dus op zijn plaats.
Vind ik leuk
Gozert +2109
donderdag 14 september 2017 om 11:00
Ongeluk zit in een klein hoekje. Echt belachelijk dat er hier een kaart voor wordt gegeven. Geldt ook voor de correcte tackle van Dier. Duurt niet lang meer dan krijg je voor alles een gele kaart.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 11:01
schandalige overtreding, terecht eraf. bizar slechte Scheids trouwens. kane had bij het tweede doelpunt teruggefloten moeten worden. En natuurlijk de afgekeurde goal van Auba.
Vind ik leuk
LFC16 +174
donderdag 14 september 2017 om 11:05
Götzie mijne wat erg! :(
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 11:35
Direct rood!
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 11:38
Terecht rood. Een van de meest achterbakse en overschatte verdedigers die er rondlopen.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 11:53
Heerlijk deze vernedering en mooie fysieke actie van onze Vertonghen
Vind ik leuk
Marco S +2507
donderdag 14 september 2017 om 12:13
Petertje.. hij draait enke zijn arm en die kleine loopt er vol in. Doe niet zo zeurderig.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 12:21
absoluut geen rood, zelfs geel is overdreven. de overtreding werd ingezet door gotze ( met 2 handen in de rug duwen), waarna hij een kleine aai kreeg.
Vind ik leuk
AFC +2641
donderdag 14 september 2017 om 12:59
Absoluut geen 2e geel.. heeft totaal de intentie niet.. Maar alle Feyenoorders zullen weer ja gedrukt heben op de stelling.. " het zijn maar kut kakkerlakkehhhh .. kut kakkerlakkehhh " vergeet t nooit meer
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 13:25
Onzin kaart
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 17:00
Hij verliest de bal wat op een amateurveld amper gebeurt. En daarna slaat hij zijn tegenstander omver. Is zeker 100% geel.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Bosz vindt rood Vertonghen terecht: "Niet alle tanden staan meer recht"