Bosz vindt rood Vertonghen terecht: Niet alle tanden staan meer recht

    Bosz vindt rood Vertonghen terecht: "Niet alle tanden staan meer recht"

    donderdag 14 september 2017 om 10:11

    Peter Bosz vindt het terecht dat Jan Vertonghen in het Champions League-duel tussen Tottenham Hotspur en Borussia Dortmund (3-1) een rode kaart kreeg. Mario Götze was het slachtoffer.

    In de blessuretijd op Wembley zwaaide Vertonghen met zijn arm na balverlies op een gevaarlijke plek. Dat leverde de Spurs-verdediger zijn tweede gele kaart op. Na afloop werd er lang gediscussieerd of de kaart terecht was, maar Bosz is duidelijk in zijn oordeel.

    "Terecht", vindt Bosz in gesprek met BILD. "Mario heeft problemen met zijn tanden en moet nog naar een arts. Het ziet er niet goed uit. Niet alle tanden staan meer recht. Het doet pijn als we erover praten."

    Götze liep na afloop van de Dortmund-nederlaag met een gezwollen lip en een ijszak op de mond door de mixed-zone. De exacte schade is nog niet bekend. Dortmund speelt aanstaande zondag de volgende wedstrijd, thuis tegen 1. FC Köln.

    Poll

    Kreeg Vertonghen terecht zijn tweede gele kaart?

    (527 stemmen)

    Plaats een reactie

    buddha +7712
    donderdag 14 september 2017 om 10:16
    idd terecht. maar dat had bij kramer ook wel rood mogen zijn dacht ik zo
    Vind ik leuk
    Jeroenvk94 +3857
    donderdag 14 september 2017 om 10:18
    Mee eens, maar wat heeft dat met Vertonghen te maken?
    Vind ik leuk
    donderdag 14 september 2017 om 11:19
    Helemaal niets. Wel heeft dit beiden wat met overtredingen te maken in de Champions League en het inconsequent bestraffen hiervan.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 september 2017 om 10:16
    domme overtreding
    Vind ik leuk
    Bertus32 +282
    donderdag 14 september 2017 om 10:17
    Zeker terecht!! Arm zwaait vol tegen zijn gezicht
    Vind ik leuk
    Hammers96 +2115
    donderdag 14 september 2017 om 10:17
    Domme.belg
    Vind ik leuk
    GaoYao +5068
    donderdag 14 september 2017 om 11:16
    Ongelofelijk slimme reactie..
    Vind ik leuk
    Diesel1977 +1183
    donderdag 14 september 2017 om 11:19
    Wat heeft zijn nationaliteit hiermee te maken? En er hoort geen punt tussen je woorden en Belg is met een hoofdletter! Over domme mensen gesproken!
    Vind ik leuk
    Bdog +4927
    donderdag 14 september 2017 om 10:18
    Mayweather is net op tijd gestopt!
    Vind ik leuk
    chicken +10149
    donderdag 14 september 2017 om 10:36
    Voor een paar honderd miljoen komt die verthongen wel ff op zijn bek meppen hoor.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 september 2017 om 10:23
    Altijd weer die stinkbelgen
    Vind ik leuk
    donderdag 14 september 2017 om 10:25
    Gotze is natuurlijk ook wel een dametje. Had Jan dit bij Lukaku gedaan dan had hij z'n hand bezeerd.
    Vind ik leuk
    Guust +5032
    donderdag 14 september 2017 om 11:05
    Ik kan je vertellen dat er een heleboel KO gaan tijdens een vechtsportwedstrijd met zo'n achterdraaiende beuk op je kaak.
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +17236
    donderdag 14 september 2017 om 10:28
    Off-topic:

    NEDERLAND WEER IN DE TOP-30 JAAAAAAA
    [Reactie gewijzigd op donderdag 14 september 2017 om 10:28]
    Vind ik leuk
    deltiaan +1049
    donderdag 14 september 2017 om 10:32
    er is te veel verschil in het fluiten en de meeste scheidsrechters zijn niet integer
    Vind ik leuk
    Degraaf +15055
    donderdag 14 september 2017 om 10:33
    Niet alle tanden staan meer recht aldus Bosz, kan wel kloppen hij is nog steeds aan het wisselen, de melktandjes zijn er nu wel uit.
    Vind ik leuk
    chicken +10149
    donderdag 14 september 2017 om 10:37
    Ze verstandskiezen ook..
    Vind ik leuk
    Degraaf +15055
    donderdag 14 september 2017 om 11:25
    Scheelt alweer een tandartsconsult ;-)
    Vind ik leuk
    chicken +10149
    donderdag 14 september 2017 om 11:30
    Mag meteen door naar het ziekenhuis om het recht te laten zetten.. zou jantje de rekening betalen? Toch vind ik dit soort zaken schandalig...iemand op het veld stevig aanpakken is prima maar op die ellebogen moeten eens stevige straffen komen.
    Vind ik leuk
    CPP +607
    donderdag 14 september 2017 om 10:42
    Niet terecht. Had direct rood moeten zijn.
    Vind ik leuk
    Limbo1908 +601
    donderdag 14 september 2017 om 10:55
    Denk dat de scheids de enige juiste beslissing neemt door (2e) geel te trekken. Direct rood had ik wat zwaar gevonden omdat het naar mijn idee geen bewuste slaande beweging is. Wel neemt hij het "risico" door met zijn armen te zwaaien in een draaiende beweging, waarbij hij zijn tegenstander raakt. Hier is geel dus op zijn plaats.
    Vind ik leuk
    Gozert +2487
    donderdag 14 september 2017 om 11:00
    Ongeluk zit in een klein hoekje. Echt belachelijk dat er hier een kaart voor wordt gegeven. Geldt ook voor de correcte tackle van Dier. Duurt niet lang meer dan krijg je voor alles een gele kaart.
    Vind ik leuk
    Jack Man +71
    donderdag 14 september 2017 om 11:01
    schandalige overtreding, terecht eraf. bizar slechte Scheids trouwens. kane had bij het tweede doelpunt teruggefloten moeten worden. En natuurlijk de afgekeurde goal van Auba.
    Vind ik leuk
    LFC16 +305
    donderdag 14 september 2017 om 11:05
    Götzie mijne wat erg! :(
    Vind ik leuk
    Fabio AC +725
    donderdag 14 september 2017 om 11:38
    Terecht rood. Een van de meest achterbakse en overschatte verdedigers die er rondlopen.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 september 2017 om 11:53
    Heerlijk deze vernedering en mooie fysieke actie van onze Vertonghen
    Vind ik leuk
    Marco S +4035
    donderdag 14 september 2017 om 12:13
    Petertje.. hij draait enke zijn arm en die kleine loopt er vol in. Doe niet zo zeurderig.
    Vind ik leuk
    donderdag 14 september 2017 om 12:21
    absoluut geen rood, zelfs geel is overdreven. de overtreding werd ingezet door gotze ( met 2 handen in de rug duwen), waarna hij een kleine aai kreeg.
    Vind ik leuk
    AFC +3521
    donderdag 14 september 2017 om 12:59
    Absoluut geen 2e geel.. heeft totaal de intentie niet.. Maar alle Feyenoorders zullen weer ja gedrukt heben op de stelling.. " het zijn maar kut kakkerlakkehhhh .. kut kakkerlakkehhh " vergeet t nooit meer
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +18504
    donderdag 14 september 2017 om 13:25
    Onzin kaart
    Vind ik leuk
    donderdag 14 september 2017 om 17:00
    Hij verliest de bal wat op een amateurveld amper gebeurt. En daarna slaat hij zijn tegenstander omver. Is zeker 100% geel.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Bosz vindt rood Vertonghen terecht: "Niet alle tanden staan meer recht"