Kansloze Feyenoord-nederlaag doet Van den Brom pijn: Toen ben ik gaan zappen

Kansloze Feyenoord-nederlaag doet Van den Brom pijn: "Toen ben ik gaan zappen"

donderdag 14 september 2017 om 13:49

De manier waarop Feyenoord woensdag kansloos werd verslagen door Manchester City deed John van den Brom pijn. De AZ-trainer had nog goede hoop dat het een typische Kuip-avond kon worden.

"Maar ja, binnen een paar minuten was het 0-2 en eerlijk is eerlijk: toen ben ik gaan zappen. Naar Dortmund, naar Liverpool en tussendoor uiteraard Feyenoord", zegt Van den Brom tegen De Telegraaf. "Het is hard om elke keer weer te zien hoe groot het verschil tussen de buitenlandse en Nederlandse top is."

"Wij hebben vorig jaar bij Olympique Lyon meegemaakt dat we werden weggepoetst, nu gebeurde het onze landskampioen tegen Manchester City", vervolgt de AZ-coach. "Dat doet pijn. Als Nederlander, als voetballiefhebber, als trainer, als speler, als supporter. Het is helaas de situatie waarin we zitten met het Nederlandse voetbal. Dat is hard om te zien. Eerst met Oranje bij Frankrijk en nu weer met Feyenoord."

Plaats een reactie

Guusman +410
donderdag 14 september 2017 om 13:52
Dat heb ik elke keer als ik jou zie John.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 september 2017 om 14:19]
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 14:00
Hij valt in het echt reuze mee hoor. Net als zijn broer Bert ... maar goed mensen trekken altijd conclusies terwijl ze hem nooit ontmoet hebben.
Vind ik leuk
Guusman +410
donderdag 14 september 2017 om 14:09
Je zegt " in het echt valt ie reuze mee hoor "
Valt hij je op TV tegen dan?
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 14:21
Nee hoor. Sportman op en top en laat vaak zijn emoties zien. Heeft enorm veel verstand van het spelletje. Misschien moet je een keer gaan luisteren wat hij zegt ipv iemand op z'n uiterlijk afkraken
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 september 2017 om 14:21]
Vind ik leuk
Guusman +410
donderdag 14 september 2017 om 14:28
Maar hoe kom je er nou bij dat dat de reden is waarom ik weg zap?

Over snel conclusies trekken gesproken.
Kijk eerst maar ff in de spiegel voordat je generaliseert.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 september 2017 om 14:32]
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 15:42
Zie je eerste opmerking "Dat heb ik elke keer als ik jou ZIE John".

En weer doorrrrrrrr
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 september 2017 om 15:42]
Vind ik leuk
Guusman +410
donderdag 14 september 2017 om 16:07
Wat jij wil.
Heb er maar 3 woorden voor.
SFB

P.S.

Mag je zelf invullen welke dat zijn, omdat je daar zo goed in bent ;)
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 september 2017 om 16:15]
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 15:24
Iedereen heeft een andere voorkeur. En waarom andere mensen elkaar leuk vinden, daar zit geen logica in.
Vind ik leuk
Guusman +410
donderdag 14 september 2017 om 15:36
Het feit dat het mij pijn doet om naar hem te kijken heeft 0 % met zijn uiterlijk te maken laat dat even duidelijk zijn.
Alleen Lucky loopt voorop in de verongelijkte meute om mijn commentaar wel als zodanig te classificeren.
Dus wie trekt er nou conclusies denk ik dan.
Vind ik leuk
United FC +10334
donderdag 14 september 2017 om 15:26
Zit hem gewoon in z'n naam ;-)
Vind ik leuk
Guusman +410
donderdag 14 september 2017 om 15:38
Wat ik je brom.
Vind ik leuk
mcmodd +9635
donderdag 14 september 2017 om 15:37
Af en toe kom ik hem nog wel eens tegen in Amersfoort. Een beste vent, maar uit dat zappen leer je hooguit dat je met je team aan de slag moet, net als elke trainer van een Nederlandse club. Alles wat je mist is voor onze beste voetballers te trainen, maar de trainers moeten dan wel op een andere manier, vaker, langer en harder trainen. En als dat dan toch gebeurt, dan niet op velden, gemaakt van in reepjes geknipte douchegordijnen en korrels van autobanden. Doe maar op gewoon sportgras.
Vind ik leuk
BBAjax +2448
donderdag 14 september 2017 om 13:52
Heb niet eens gekeken... net als vanavond ook weer kansloos
Vind ik leuk
Xtacy +275
donderdag 14 september 2017 om 14:09
Als Vitesse speelt zoals t kan spelen zijn ze in mijn optiek totaal niet kansloos.

Maar als ik Fraser gisteren al hoor zeggen dat ' we realistisch moeten zijn' zie ik de bui inderdaad al hangen.

Kijken zal ik zeker!
Vind ik leuk
BBAjax +2448
donderdag 14 september 2017 om 14:19
Geloof me maar Vitesse is geheel kansloos, Ajax zou trouwens ook niet winnen hoor, maar je overschat ze een beetje denk ik want tot nu toe hebben ze alleen maar makkelijke ploegen gehad behalve Az... en je weet hoe dat afgelopen is
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 september 2017 om 14:19]
Vind ik leuk
mcmodd +9635
donderdag 14 september 2017 om 15:42
Hoe weet jij BBAjax dat Vitesse deze wedstrijd niet wint? En net als Feyenoord, die je dus niet eens hebt gezien, kansloos zullen zijn? Natuurlijk, als ze verliezen zul je zeggen: zie je wel, ik zei het toch? Als je niet naar andere dan je eigen cluppie kijkt, kun je beter ook maar niet die andere clubs zo wegzetten. Ieder doet zijn best en in Nederland doet niemand dat genoeg. Zoiets.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 15:49
Als je negatief gaat denken, dan kun je nooit meer winnen.
Vind ik leuk
BBAjax +2448
donderdag 14 september 2017 om 16:07
Feyenoord keek ik niet omdat ik inderdaad al wist dat ze flink op de broek zouden krijgen en er een betere wedstrijd was dus dan kijk ik liever een wedstrijd waar spanning in zit... logisch toch? Zelfde geld vanavond voor Vitesse... Naar Utrecht heb ik wel gekeken omdat ik dat een leukere club vind dan eerdergenoemde en ik zag voor Utrecht wel perspectief omdat die naar mijn mening een betere selectie heeft dan Vitesse duidelijk nu?
Vind ik leuk
mcmodd +9635
donderdag 14 september 2017 om 16:19
Ja dat is wel duidelijk BBAjax. Sorry dat je je verontschuldigt, dat hoeft helemaal niet, dat was zeker mijn bedoeling niet. Wat ik probeer te zeggen is dat als je iets hebt gezien wij met zijn allen graag daarover van je willen horen wat je ervan vindt. Als je iets niet hebt gezien maar iets anders, zoek dan dat item op (en dat deed je vast) en geef dan daar die mening van je. Dat wordt, in ieder geval door mij, altijd op prijs gesteld. Snap je vast wel, toch?
Vind ik leuk
BBAjax +2448
donderdag 14 september 2017 om 17:07
Raar wiefke ben je
Vind ik leuk
mcmodd +9635
donderdag 14 september 2017 om 17:12
Zo?
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 22:04
Heej snollebolleke, voorlopig staan die 'kanslozen' voor.
Vind ik leuk
Stranger +1070
donderdag 14 september 2017 om 21:02
De wedstrijden van Ajax heb ik wel gekeken terwijl ik tegen beter in hoopte dat ze er toch iets van zouden maken. Niet omdat ik een ajax supporter ben maar omdat het voor het Nederlandse voetbal beter zou zijn.
Alleen wat je zag was Geen kwaliteit (al wil iedereen met Ajax supporters voorop)anders doen geloven,geen mentaliteit, geen tactisch vermogen en een veel te groot ego wat nergens op gebaseerd is.
Nu hebben alle Nederlandse clubs van de eerste 3 genoemde punten last ,alleen het vierde werkt nog eens dubbel door,
Vind ik leuk
BBAjax +2448
donderdag 14 september 2017 om 21:13
Het kan vriezen het kan dooien, je kan er in de voorronde uitliggen of de finale halen beide zijn gebeurd
Vind ik leuk
Stranger +1070
donderdag 14 september 2017 om 21:34
Alleen ben ik bang dat voor de Nederlandse clubs het eerste meer op gaat dan het tweede;-)
Maar al bij al was het van Ajax een geweldige prestatie om de finale te halen!
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 september 2017 om 21:35]
Vind ik leuk
Xtacy +275
vrijdag 15 september 2017 om 08:15
Had jij t ff mis! ;-)
Vind ik leuk
Joen'tje +1327
donderdag 14 september 2017 om 13:54
Wat smult de media hier weer van zeg. Ongelofelijk wat een gal er gespuugd moet worden.

Je moet het net zien als Qarabag tegen Chelsea. Voetballend kunnen ze wel wat, maar als je op de rug gaat tegen zulke ploegen ga je er met 3 4 5 - 0 vanaf. Full stop.

Wonden likken, analyseren, niet weer met 10 man starten (Kramer zat op een zanzibar) en vol gaan de volgende keer. Zit ook vaak in de koppies, niet zo overschatten.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 13:56
Hier wordt helemaal geen gal gespuwd toch?
Vind ik leuk
Joen'tje +1327
donderdag 14 september 2017 om 13:57
Heb je de media gelezen / gezien / gehoord over Feyenoord - City?
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 14:01
De media vallen wel mee. T zijn vooral (eigen) voetbal supporters die dachten dat City wel even te pakken zou zijn en nu miepen over de tactiek.
Vind ik leuk
Gu3rilla +13438
donderdag 14 september 2017 om 14:10
Zo naïef om te denken dat je kans had.

Afgelopen dagen had iedereen hier veel hoop en tactiek dit en dat en ik maar roepen als je met 2 middenvelders gaat spelen wordt je overlopen maar nee nee dat zou niet gebeuren we hebben het allemaal gezien.
Vind ik leuk
mcmodd +9635
donderdag 14 september 2017 om 15:47
Nee, beslist niet allemaal, dat had je net hierboven kunnen lezen. BBAjax heeft niet gekeken. Ja, het is ook niet iedereen gegeven om van andere clubs te leren of te genieten van de mooie technieken van bijv. ManCity en die paar spelers die bij Feyenoord een ruime voldoende haalden.
Vind ik leuk
Romario9 +4750
donderdag 14 september 2017 om 14:02
Hoezo smullen ze ervan dan?
Vind ik leuk
Joen'tje +1327
donderdag 14 september 2017 om 14:08
Media moet altijd uitgaan van iets 'extreems' anders gaat de media-waarde eraf. Nu wordt er weer gesuggereerd dat Nederlands voetbal onder dat van een Maleisie staat, Feyenoord moet gewoon keihard zijn best doen om 3e te worden, zou al een wonder zijn.

City zie ik Barca en Real nog op een gelijkspel houden.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 14:15
Ach wat ik zo'n beetje heb gelezen op VP hebben er heel veel de avond van hun leven gehad. Alleen jammer dat er veel dat met de nodige scheldwoorden moesten benadrukken. Ik had altijd de hoop dat Feyenoord en Ajax weer met uitsupporters de wedstrijden konden bijwonen van elkaar. Maar dat is gewoon niet verstandig. Daarvoor is er teveel haat.
Vind ik leuk
bits +3515
donderdag 14 september 2017 om 14:05
Ik kan er vooral slecht tegen dat de Britse media doet alsof City briljant was en Feyenoord alles fout deed. Dit is gewoon het verschil tussen 50 en 500 miljoen, heeft alleen met geld te maken.
Is gewoon geen gelijke strijd meer en ik vind dat dat soort landen dat best eens mogen gaan erkennen.
Vind ik leuk
Foebele +30276
donderdag 14 september 2017 om 13:55
Het is al vele jaren tijd voor actie, we staan al meer dan een decennium stil en worden links en rechts ingehaald door voorheen nietige landen.

De KNVB zou de voortrekkersrol op zich moeten nemen, maar wijst niet anders dan naar de clubs als er belangrijke beslissingen gemaakt moeten worden (zoals het kunstgras).

Dat symposium wat enkele jaren geleden gehouden is was puur voor de show, zodat Bertje de klootviool de schijn kon hooghouden dat hij enig idee had waar hij mee bezig was. Deze incapabele drol werkt al sinds 96 bij de KNVB en had die neergang dus van heel dichtbij moeten kunnen constateren, maar dat deed hij niet, want hij is totaal ongeschikt voor de job!

Dus misschien moet het maar vanuit de clubs komen, moeten ze gezamelijk de handen ineenslaan om het Nederlandse voetbal uit deze bodemloze put te trekken. Samenwerken, dat is het sleutelwoord, we moeten eens ophouden met de calimero gedachte dat we de concurrent niet sterker willen maken, dat moeten we juist wel willen!
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 15:29
Idd. De ere divisie zal concurerender moeten worden, want andere landen gaan ons niet helpen. Het gezamenlijke Nico moet omhoog. En dat legt heus niet alleen aan het kunstgras.
Vind ik leuk
Foebele +30276
donderdag 14 september 2017 om 15:32
Klopt, samen sterker in plaats van allen zwakker vanwege starrige houdingen.

Het gezamelijke niveau moet zeker omhoog en daar moet je samen aan werken. Het gras is er slechts 1 onderdeel in, maar het is wel een voorbeeld van een onderwerp waarin je duidelijk kunt aangeven hoe je dat moet doen.

De beste grasmeester is toch echt die van Feyenoord, maak die man hoofdgrasmeester voor de hele eredivisie (en misschien ook wel JPL op termijn), ook op andere gebieden kunnen clubs elkaar helpen door oa kennis te delen of mensen uit te wisselen.

Topclubs moeten daarin denk ik het voortouw nemen, want de kleintjes voelen zich al snel benadeeld en beperkt door geld.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 15:42
Juistum. Alle clubs moeten eerst eens een goede structuur krijgen. Misschien mensen met een KNVB opleiding. Een soort managersopleiding. En niet van die non voetbalfiguren. Elke club moet een opleiding hebben. Gras. Trainers. Enz. Heel veel clubs doen maar wat. Op hoop van zegen. En als het mislukt dan rennen ze weg.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 september 2017 om 15:42]
Vind ik leuk
mcmodd +9635
donderdag 14 september 2017 om 16:08
Even dan voor Foebele: die grasmeester moet het zelf ook zien zitten, dus wie gaat hem dat vragen? Zomaar een gedachte. Ben het wel met jullie eens, en het is meer dan gras, het is een hele voetbalcultuur in ons land dat op de schop moet, en dus eerst de KNVB. Ik zie hier een schone taak voor de Eredivisie BV.
Vind ik leuk
Foebele +30276
donderdag 14 september 2017 om 16:44
Ik denk dat die grasmeester het alleen maar een hele mooie eer vind als hij bekend staat als de expert van nederland.

Scheidsrechters zijn toch ook geil op de job van scheidsrechtersbaas? Zo lang je maar mensen aanstelt vanwege hun kwaliteit en niet vanwege hun bruine tong zoals ze dat al jaren in Zeist doen.
Vind ik leuk
Jimmi +803
donderdag 14 september 2017 om 13:58
Ik was er gisterenavond bij. En als je ziet hoe makkelijk man city speelt. Zo snel, in 3 , 4 seconden steken ze het veld over en staan bij Jones voor zijn neus. 0-4 viel gelukkig nog mee. Het is gewoon klote dat we echt niet meer meetellen in europa. Ajax en PSV zijn er niet eens bij dit jaar. Echt klote. Ik hoopte vorig jaar echt op een stunt van Ajax in de EL finale? Maar ook helaas niks.
Vind ik leuk
Foebele +30276
donderdag 14 september 2017 om 15:34
Feyenoord stond gewoon als een stel kleuters op het veld, volledig onder de indruk en angstig als de pest.

City had 0-10 kunnen winnen, maar voelde de noodzaak niet en nam dus gas terug.

In de tweede helft durfde Feyenoord meer, individueel en als ploeg waardoor het iets beter ging.

De grote schok was vooral dat ik geen profs in het veld zag, maar jochies die onder de indruk waren van de grote namen bij de tegenstander, dat was echt een groter probleem dan het feitelijke krachtsverschil.
Vind ik leuk
pinkelman +2402
donderdag 14 september 2017 om 14:07
Laten we het nu maar bij onze eigen kikkercompetitie houden, die gaat nog spannend genoeg worden want dit seizoen gaat echt alles bovenin op een kluitje zitten.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 14:35
Beste Pnkelman,
ik vrees dat je in een ding ongelijk hebt...
PSV doet deze ronde niet mee in het ´op een kluitje´, zitten.
Zij zakken absoluut af naar de middenmoot, zolang Cocu trainer blijft.
Met of vóór de kerst wordt hij vervangen.

groeten uit Helmond,

Jan
Vind ik leuk
pinkelman +2402
donderdag 14 september 2017 om 14:42
Dat zou best kunnen maar er zijn dit seizoen genoeg andere elftallen die bovenin mee kunnen gaan draaien.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 16:06
klopt ja
Vind ik leuk
Strijp +5396
donderdag 14 september 2017 om 14:07
als voetballiefhebber kan ik me voorstellen dat je dan doorzapt idd
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 14:08
Jammer dat men eredivisie met de premier league vergelijkt. Het verschil is gewoon te groot. Niet verbaast zijn met dit soort uitslagen. Het is geen schande, het is gewoon het niveau verschil. Hoe hard het ook klinkt, Nederlandse clubs horen niet in de CL thuis. Nu nog niet.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 14:13
Lekker blijven genieten van onze competitie. lekker achter je eigen club blijven staan. We weten onderhand wel dat we veel minder zijn dan sommige andere Europese landen. Ik ga zo (neutraal, maar wel voor elke Nederlandse club) naar Vitesse-Lazio en hoop toch te genieten.
Vind ik leuk
mcmodd +9635
donderdag 14 september 2017 om 16:11
Heel veel plezier bij die wedstrijd Voetbal liefhebbers, kleed je lekker warm aan man.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 14:18
Ik ben het helemaal met v.d. Brom eens. Ik had diezelfde vervelende pijn. Het gevoel dat we niet meer meetellen. Dat was 20 jaar geleden anders. Toen was een Nederlandse topclub ook gewoon een Europese topclub. Mijn vraag richting de KNVB en ook de UEFA. Hoe kunnen we het bereiken dat de kleinere landen ook weer gaan meetellen? Deze voorspelbare oneerlijke bende hangt mijn strot uit.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 14:47
Maximaal 3 buitenlanders in je team. Dus ook max 3 inschrijven bij de CL en EL.
Dan is dit probleem heel snel opgelost.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 15:31
Dat wil geen enkel ander land. NL moet het zelf doen. Goede voetballers zijn niet te koop. Die moet jezelf opleiden. De opleiding moet beter.
Vind ik leuk
Korm +18989
donderdag 14 september 2017 om 14:20
het deed pijn voor heel nederland!
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 14:24
Het is de hedendaagse realiteit.

Het Nederlandse clubvoetbal is tegenwoordig onderkant middenmoot in Europa. Zelfs 1 x gluiperig winnen van de absolute topploegen in Europa is vrijwel uitgesloten.

Van Gaal zei het begin jaren 90 al: de Champions League is een commercieel gedrocht.

Hij heeft helemaal gelijk gekregen.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 15:36
En toch zie ik dit jaar voor het eerst een positieve verandering in de ere divisie. De top 3 gaat de goede kant op. En de subtop ook. Alleen de onderste regionen is groter geworden qua clubs. Een stuk of 8 dit jaar.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 14:27
John, je hebt ook een schakelkanaal.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 14:40
Gewoon alle kampioenen weer in 1 pot. En lootjes trekken. Zo zou het kampioenenbal eruit moeten zien. Barca-Real 1ste ronde, leuk man.
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 15:37
Dat zou NL wel willen. Maar de rest niet.
Vind ik leuk
Vato75 +615
donderdag 14 september 2017 om 14:58
En az dan heeft helemaal niks
Vind ik leuk
slaski +1639
donderdag 14 september 2017 om 15:19
Zal vanavond wel weer zappen worden dan Brom.
Vind ik leuk
_AJAX_ +1621
donderdag 14 september 2017 om 15:29
Maar dat wisten we al van te voren, John,en als je een beetje leep was net als ik, dan had je een paar gemiste afleveringen van GOT kunnen downloaden. Dan had je zowiezo van je avond kunnen genieten...
Nu kom je van een kouwe kermis thuis.
[Reactie gewijzigd op donderdag 14 september 2017 om 15:30]
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 15:38
VdBrom bleef voetbal kijken. Is dat zo raar dan?
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 16:00
Lieve John, je lijkt me oprecht een prima kerel en dito trainer, maar wat had je dan verwacht?
Een stiekeme 0-1 of een gelukkige 2-2?
Deze uitslag was voorspelbaarder dan Kerst....(en dan mogen ze nog niet klagen)
Vind ik leuk
Bizzy +4453
donderdag 14 september 2017 om 17:01
De grote open deuren show van deze brom beer
Vind ik leuk
Blindsy +2398
donderdag 14 september 2017 om 17:35
Natuurlijk kunnen de haters weer over zijn woorden vallen, maar ook als Feyenoord-fan moet je toch kunnen vaststellen dat hij geen verkeerd woord gebruikt? Is gewoon keihard de waarheid. Maar goed, misschien dat Vitesse wat kan laten zien om het nog een béétje goed te maken ;-)
Vind ik leuk
fr1963 +1058
donderdag 14 september 2017 om 19:10
Pijnlijke realiteit.
Al speelde nerveusiteit een zeer grote rol, getuige de onbegrijpelijke stuntelige kinderlijke wijze waarop de 0-1 viel....
Vanaf dat moment sloeg de angst en onzekerheid toe...
Nooit enig zelfvertrouwen uitstralend maar krampachtig achter City aan hobbelen.
Was die eerste niet gevallen, wie weet hoe lang het dan had geduurd voordat die eerste alsnog was gevallen. Als je een kwartiertje de tijd krijgt om enig lef te tonen met het publiek erachter, dan had het misschien 1-3 geworden....zi er er iig beter uit.
Nu zijn ze met gemak weggespeeld.
Echt pijnlijk dit te moeten constateren...
Vind ik leuk
donderdag 14 september 2017 om 22:17
De kleinere landen (een stuk of 35) moeten niet meer mee willen doen. Laat die stuk of 6 grote landen die CL spelen met hun beste 6 per land. Gaan de kleinere landen zonder hun verder. Krijg je veel leukere wedstrijden en bovendien eerlijker. Kun je de financiën ook eerlijker regelen. Nu kijk ik bewust die grote clubs niet meer. Ben ze helemaal zat. Aan mij zullen ze zo min mogelijk verdienen via die commercials.
Vind ik leuk
vrijdag 15 september 2017 om 01:03
Feyenoord was ook niet om aan te zien, leken op amateurs zo slecht
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Kansloze Feyenoord-nederlaag doet Van den Brom pijn: "Toen ben ik gaan zappen"