Van Marwijk: Ik laat niemand mij vertellen hoe ik precies mijn werk moet doen

Van Marwijk: "Ik laat niemand mij vertellen hoe ik precies mijn werk moet doen"

Gepubliceerd: vrijdag 15 september 2017 om 10:47vr 15-09-2017 om 10:47

Bert van Marwijk staat nog steeds achter zijn vertrek uit Saudi-Arabië, zo laat hij weten aan De Telegraaf. De 65-jarige oefenmeester leidde Saudi-Arabië voor het eerst sinds 2006 naar het WK, maar is sinds deze week ineens geen bondscoach meer van het land

Van Marwijk en zijn assistenten Mark van Bommel en Adrie Koster waren in overleg met de Saudische bond over contractverlenging. De Nederlandse trainersstaf weigerde echter te voldoen aan de eisen van de nieuwe beleidsbepalers. Die wilden dat Van Marwijk minstens 23 dagen per maand in Saudi-Arabië zou gaan wonen en alleen met permissie van de voorzitter naar het buitenland zou vertrekken.

"Ik was graag naar het WK gegaan, maar ik laat niemand mij vertellen hoe ik precies mijn werk moet doen", aldus Van Marwijk. "Het blijkt dat succes vele vaders heeft. Na het halen van het WK merk ik dat plotseling heel mensen zich willen bemoeien met de nationale ploeg en er wat te zeggen over willen hebben. Iedere coach moet de vrijheid hebben om zijn eigen werkwijze te bepalen."

Poll

Eens met Van Marwijk?

(1012 stemmen)

Plaats een reactie

Fritz Korbach +24721
vrijdag 15 september 2017 om 10:51
Bertje bid niet voor bruune bonen
Vind ik leuk
FireFox +313
vrijdag 15 september 2017 om 10:55
Goed gezegd Bertje ,aan niemand verder vertellen he.
Vind ik leuk
hantayo +1239
vrijdag 15 september 2017 om 10:59
Ja hehe. Je was wel coach in het minst vrije land in die regio, en nu dringt het tot je door en kan je verongelijkt reageren.
Vind ik leuk
vrijdag 15 september 2017 om 11:44
In een land waar mensen openbaar geëxecuteerd worden door onthoofding en andere idioterie kun je inderdaad niet verwachten dat je ff zelf gaat bepalen hoe je je werk gaat doen.
Vind ik leuk
mcmodd +26972
vrijdag 15 september 2017 om 11:29
In geen enkel land is een bondscoach per maand 23 dagen met een selectie bezig met werkzaamheden in dat land. De spelers spelen bij hun clubs, er is niet een soort Bancrasmodel zoals we dat met volleyball eens hadden, dus dat is niet nodig, zomin als dat ook niet gold voor de plaatsingscompetitie.

De Saudisch-Arabische voetbalbond die met de contractverlenging van de Nederlandse coaches bezig wilde gaan, mag zelf inbrengen onder welke voorwaarden, zelfs deze belachelijke voorwaarden, hij zo'n contract wil verlengen. Ik neem aan dat daarover door Bert en de zijnen is onderhandeld en dat ze in dezen aan een heel kort eindje hebben moeten trekken.

De privéomstandigheden van de drie zullen het niet hebben toegelaten, daarbovenop zou ook wel het leefklimaat (niet de warmte bedoelend) een rol hebben gespeeld. Deze 23 dagen per maand te moeten ondergaan lijkt me voor een westerling heel moeilijk, en nog moeilijker voor hun echtgenotes.
Vind ik leuk
hantayo +1239
vrijdag 15 september 2017 om 12:35
"Ja schat (tegen zij vrouw), rij jij even naar de supermarkt"..... kan dus niet daar!
Vind ik leuk
stratumseind +195108
vrijdag 15 september 2017 om 11:31
FF een sabatical bertje volgend seizoen wacht er samen met je schoonzoon een mooi project op je.
Vind ik leuk
United FC +10276
vrijdag 15 september 2017 om 12:57
Gaan ze aan de slag bij FC Eindhoven?
Vind ik leuk
stratumseind +195108
vrijdag 15 september 2017 om 15:54
geen idee of die volgend seizoen een nieuwe technische staf nodig hebben , zou zo maar kunnen.... misschien telstar wel
Vind ik leuk
N24 +372
vrijdag 15 september 2017 om 12:00
Lekker principieel, Bert. Wel een lekker kleurtje gekregen onder de zon van een land waar homo's nog als beesten worden behandeld en slaverij aan de orde van de dag is?
Vind ik leuk
vrijdag 15 september 2017 om 13:17
Hij laat zich door niemand vertellen hoe hij zijn werk moet doen. Dus hand in hand het veld op lopen met een Sheikh was zijn idee?
Vind ik leuk
Cookee +12689
vrijdag 15 september 2017 om 13:31
Grappig Bert... je gaat naar Saudi Arabie... waar mensen dicteren wat er moet gebeuren... en dan kom je met zo'n tekst... "niemand vertelt mij".
Zelfde zaakwaarnemer als F de Boer?
Was een mooie tekst geweest toen je daar nog werkte; zoals Louis;"this is the manager speaking" ha ha.
Nu maar weer een mooie club zodat je weer respect krijgt, want een goede coach ben je wel, zulke landen zullen financieel interessant zijn, maar nu maar weer een echte club.
Vind ik leuk
vivaldi +1366
vrijdag 15 september 2017 om 13:51
Hij heeft volkomen gelijk Bert.
Vind ik leuk
Hoofdscout00 +3395
vrijdag 15 september 2017 om 14:27
Dit soort landen leveren gegarandeerd problemen op. Het mooiste vind ik dat nu Bert de boel op rit heeft en verzekerd is van het WK de problemen komen.

Wat moet hij 23 dagen per maand in SA doen? Met toestemming van de voorzitter mogen vertrekken? Moet hij ook z'n Nederlandse paspoort opgeven in een volgend stadium?

Ik vind dat ze zo stoer hadden moeten zijn toen ze hem de baan wilde geven. Maar dan had hij natuurlijk nooit gehapt.

Intussen hebben ze een marionet gevonden die gewoon volgens het boekje te werk gaat en lekker droog in z'n ster genomen word. Kansloze zooi daar.
Vind ik leuk
Kopsterk +7081
vrijdag 15 september 2017 om 20:05
Nou Bert, dan moet je vooral niet voor een baas gaan werken, die hebben vaak de neiging om je aanwijzingen te geven over hoe je je werk moet doen.....vreemd inderdaad hoe durven ze!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws