'Advocaat en KNVB willen Ziyech-scenario ditmaal voorkomen: Amrabat in het vizier'

'Advocaat en KNVB willen Ziyech-scenario ditmaal voorkomen: Amrabat in het vizier'

woensdag 20 september 2017 om 06:45

Sofyan Amrabat kan kiezen tussen Oranje en de nationale ploeg van Marokko. De prestaties van de Feyenoord-aanwinst zijn opgevallen in Zeist, meldt De Telegraaf woensdag. Volgens de krant is het 'niet uitgesloten' dat Amrabat (21) op korte termijn bij de selectie van het Nederlands elftal wordt gehaald. 

De situatie doet denken aan die van Hakim Ziyech. In de zomer van 2015 verzaakte toenmalig bondscoach Danny Blind om de spelmaker op te roepen voor Oranje. Ziyech besloot daarop voor Marokko te kiezen. Amrabat wil tegen De Telegraaf niets zeggen over de situatie en zijn toekomstige keuze. 

Afgelopen zondag zat Advocaat op de tribune bij PSV - Feyenoord (1-0). Daar zag hij Amrabat invallen en een prima tweede helft spelen. Opvallend is dat de rechtspoot, die in de zomer voor zes miljoen euro verkaste van FC Utrecht naar De Kuip, nog niet één keer in de basis stond bij Feyenoord in de Eredivisie. Dat zou de situatie 'moeilijk' maken voor Advocaat. 

De Telegraaf vermoedt dat ook de Marokkaanse voetbalbond Amrabat maar al te graag wil binnenhengelen. Marokko speelt begin oktober cruciale WK-kwalificatiewedstrijden tegen Gabon en Ivoorkust. Amrabat droeg al één keer het shirt van Marokko. Dat gebeurde echter tijdens een vriendschappelijk duel. Daarom is zijn keuze nog niet definitief. 

Poll

Is Amrabat goed genoeg voor Oranje?

(2031 stemmen)

Plaats een reactie

woensdag 20 september 2017 om 06:54
Goeie voetballer. Dus gewoon een aanwinst
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 07:37
DIT bedoel ik nou Nederland zou dit vaker moeten doen gewoon om het Nederlands elftal sterker proberen te maken.

En ook Gewoon meer jongens die hier in Nederland komen spelen maar kwalitatief goed genoeg zijn om die jongens gewoon proberen voor het Nederlands elftal uit te laten komen die nog niet voor eigen land uitgekomen zijn natuurlijk.
Worden wij ook sterker van .
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 09:26
Kan dat zomaar dan? Gasten die in ED komen voetballen om die voor het NLDs elftal uit te laten komen? Dan moet je ze een paspoort geven dus of zo... zie dat niet zo zitten hoor! Hebben dus totaal geen gevoel daar bij... daarnaast wat denk je van de taalbarriere, cultuurverschillen om maar wat te noemen. Gasten die al NL zijn opgegroeid dus een amrabat of een zyech ben k wel met je eens!
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 09:52
En dan moet je ook nog 5 jaar in NL wonen. Een voorbeeld daarvan is Douglas.
Vind ik leuk
Cookee +4790
woensdag 20 september 2017 om 19:33
Douglas is Nederlander geworden... nou geen kans gekregen.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 10:21
Met cultuur verschil kan je alvast over ophouden want er zijn genoeg al cultuur verschillen in Nederland.
En natuurlijk niet zomaar er moet gewoon een goed en volledig onderzoek vooraf natuurlijk
En spelers die het gewoon goed doen hoor .
En Taalbarrière moet ook niet altijd zo een groot probleem zijn .
want wij scouten al genoeg jongens over de gehele wereld kijk maar naar een jorgensen als voorbeeld een Dolberg enzo.
Tuurlijk zul je jongens hebben die moeite zullen hebben met aanpassen maar uit dat zal uit een voor onderzoek moeten blijken dat ze nooit geselecteerd zullen worden voor het Nederlands elftal
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 10:29
Ja zijn idd genoeg cultuurverschillen en gaat dat goed dan? Soort van multiculturele samenleving....

Zou ff bij het Marokkaanse elftal kijken... zijn allemaal Marokkaanse jongens die al last hebben met de taalverschillen. Arabisch, Frans, Berbers en nog de jongens uit NL....

Maar goed persoonlijk zie k dat niet zo zitten. Je speelt gewoon je land en niet omdat je daar niet aan de bak komt ga je het maar elders proberen....
Vind ik leuk
Roekoe +4394
woensdag 20 september 2017 om 08:50
Absoluut. Denk alleen dat Sofyan liever met zijn broer wil voetballen
Vind ik leuk
Rafael +521
woensdag 20 september 2017 om 07:04
Zou een hele goede zet zijn van de knvb als dat lukt
Vind ik leuk
Garrie +2059
woensdag 20 september 2017 om 07:07
In deze zware tijden moeten we ons aan alles vastklampen! Prima speler hoor maar dit zegt wel wat..
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 07:12
Ik ben ermee eens maar dan moeten ze hem ook blijven oproepen. Niet alleen oproepen zodat hij niet meer kan overstappen.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 07:30
Het probleem is dat ze altijd eerder "klaar zijn" voor het Marokkaanse elftal dan het nederlands elftal, dat nog steeds beter is. En dan krijg je dus weer toestanden a la Ziyech, die beledigd (dat komt nog weleens voor) voor Marokko koos. Dus zal je deze jongen feitelijk vast moeten leggen voordat hij uberhaupt klaar is voor Oranje.
Vind ik leuk
Barry10 +1109
woensdag 20 september 2017 om 07:56
Ik denk dat we momenteel niet in een periode zitten dat spelers er bij Marokko eerder klaar voor zijn dan bij Oranje. Alles wat goed speelt en in vorm is kan Oranje op dit moment goed gebruiken. Ik denk dat in de tijd dat Ziyech voor Marokko koos, het Nederlands elftal toen nog wat anders in elkaar zat, momenteel stelt het natuurlijk allemaal niet zo heel veel voor waardoor spelers die in vorm zijn, direct een kans zullen krijgen.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 07:58
Ik snap wat je zegt hoor, maar denk jij niet dat Nederland momenteel pakweg al 5 a 6 middenvelders hebben die meer in aanmerking komen voor Oranje?
Vind ik leuk
Barry10 +1109
woensdag 20 september 2017 om 08:01
Ja dat zeker. Ik snap ook niet dat ze nu aan Amrabat denken, focus je lekker op de spelers die je hebt en die in Europese topcompetities spelen. Amrabat gaat ons niet naar het WK toe loodsen.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 11:25
Nee klopt. Dat hebben onze toppers al onmogelijk gemaakt. Strootman speelt ook dramatisch in het Nederlands elftal.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 09:05
Dus dat zou betekenen dat hij alleen wordt gebruikt straks omdat er ff niks beters is. Zou het over 4 jaar anders zijn dan zal deze jongen aan de kant worden geschoven. Dan zou ik als ik hem was toch voor Marokko kiezen. Maar Amrabat schat ik slim genoeg in om die keuze weloverwogen te maken. Ik zal mij ook niet laten gebruiken! Het is een interland carrière wat dan naar de knoppen is die in Marokko veel langer kon duren.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 september 2017 om 09:07]
Vind ik leuk
Barry10 +1109
woensdag 20 september 2017 om 13:05
Ja je weet nooit hoe zijn carrière verloopt, ik herinner me nog ene Ugur Yildirim die ergens op een blauwe maandag meespeelde tegen Engeland, maar vervolgens nooit meer werd opgeroepen. Nou schat ik Amrabat wel wat sterker in en kan hij in de toekomst ook echt wel een rol van betekenis gaan spelen voor Oranje, maar je weet maar nooit.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 14:25
Nee, ze willen hem nu oproepen, omdat hij potentie heeft en ze niet hetzelfde willen laten gebeuren als met Ziyech. Je kunt inderdaad voor Marokko kiezen en lekker uit tegen Togo ballen. Je kunt ook ff wachten tot je klaar bent en voor Nederland spelen, dat zelfs in een dip nog beter is dan Marokko.
Nog liever zou ik trouwens zien dat ze hun hart volgen en kiezen voor het land waar ze het meeste gevoel voor hebben.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 09:01
Ik zou het heel erg jammer vinden als het niet mocht lukken in het Nederlands elftal. En dan? Dan is zijn hele interland carrière naar de knoppen.

Ik zou denken, dan maar naar Marokko toe als hij daar wel klaar voor is.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 07:43
Helemaal mee eens Neem een voor beeld aan El Ghazi .
Vind ik leuk
Korm +23152
woensdag 20 september 2017 om 08:08
wie?
Vind ik leuk
2cents +36435
woensdag 20 september 2017 om 07:19
Op de lange termijn gaat dit een hele groep teleurgestelde spelers opleveren als we uit angst voor hun keuze speelminuten gaan uitdelen in Oranje.
Vind ik leuk
Romario9 +5774
woensdag 20 september 2017 om 07:58
Sorry maar teleurgestelde spelers is niet het probleem van de KNVB. Het is wél het probleem van de KNVB als je een speler niet oproept en je krijgt er later spijt van, zoals bij Ziyech.
Vind ik leuk
2cents +36435
woensdag 20 september 2017 om 08:02
En het Ziyech-verhaal zorgt er weer voor dat er steeds meer paniekerig zal worden geselecteerd met spelers die nauwelijks boven de middelmaat uit komen.

Beperk dit nu gewoon tot het kaliber Ziyech en laat de rest lekker hun best doen tot ze er echt aan toe zijn.

Hij heeft al bij de selectie van Marokko gezeten volgens mij, dus ik vind zelfs dat ze Amrabat links moeten laten liggen.
Vind ik leuk
Romario9 +5774
woensdag 20 september 2017 om 11:53
Je kan inderdaad ook wachten tot Amrabat een basisplaats verovert bij Feyenoord en vervolgens een mooie stap naar de Premier League of Bundersliga maakt. Dan weet je zeker dat ie een bepaald niveau heeft. Maar dan heeft die jongen natuurlijk al lang en breed zijn debuut gemaakt voor Marokko.

Ik vind niks mis met vroeg selecteren. Als hij voor Nederland kiest en blijkt op langere termijn niet goed genoeg te zijn, dan is dat het probleem van de speler. Dat is het risico van de keuze. Een autochtone Nederlander die maar 1 keer wordt opgeroepen en vervolgens nooit meer is ook teleurgesteld.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 september 2017 om 11:54]
Vind ik leuk
2cents +36435
woensdag 20 september 2017 om 12:00
Dus nadat hij al met Marokko op trainingskamp is geweest vind jij dat hij als wisselspeler van Feyenoord snel moet debuteren om hem weer voor "onze" kant te winnen?

In feite heeft hij dus eigenlijk al gekozen. Het is namelijk geen clubvoetbal maar een goed overwogen keuze voor een bepaald land...
Vind ik leuk
Romario9 +5774
woensdag 20 september 2017 om 12:17
Ziyech heeft ook bij de selectie van Oranje gezeten voordat hij voor Marokko koos. Waarom zou het andersom niet kunnen?
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 september 2017 om 12:17]
Vind ik leuk
2cents +36435
woensdag 20 september 2017 om 12:25
Het kán wel, maar zou je dat willen? Laat hem lekker met z'n broer bij Marokko.

Vind dit echt totale onzin. Van dit type Amrabat hebben we zat opties.
Vind ik leuk
Cookee +4790
woensdag 20 september 2017 om 19:39
Zijn heel veel Marokaanse jongens geweest die 1 kans kregen.
Kijk naar Afellay die in Oranje heel weinig krediet kreeg.
Zou best kunnen dat het al te laat is, dat hij met zijn broer wil spelen.
Vind ik leuk
derksen +7158
woensdag 20 september 2017 om 07:36
Ja komt ook alleen maar dat wilfred Genee gisteren Zeist er op attendeerde anders hadden ze het niet eens geweten!
Stelletje fruitvliegen daar in Zeist!
Vind ik leuk
mcmodd +12100
woensdag 20 september 2017 om 07:37
Sofyan Amrabat, in Oranje of toch het elftal van Marokko?

Hoe betrouwbaar is de KNVB, wat doet een eventuele volgende bondscoach en wordt je niet geselecteerd om je definitief voor je vaderland vast te leggen, in plaats van toch te kiezen voor het land van je ouders?
Ik kan me nog herinneren dat een speler van FC Twente zelfs zijn nationaliteit veranderde ten gerieve van Oranje, echter kan ik me geen enkele uitverkiezing en dito gespeelde wedstrijd meer herinneren. Tot mijn schande moet ik bekennen dat ik nu even niet op zijn naam kan komen, wat wel eens het gevolg van het niet uitverkiezen kan zijn.

Als ik eerlijk ben wil ik Amrabat adviseren om voor Marokko te kiezen. Niet alleen vanwege het daar stijgende niveau, maar ook vanwege het dalende niveau van het Nederlandse voetbal en met name van dat van Oranje.

De kans dat Marokko ons Oranje zal overvleugelen is niet gering. Om toch eens een keer op een WK of EK geselecteerd te worden en daarmee het hoogst haalbare te bereiken zal de mens Amrabat een keer aan zichzelf moeten en mogen denken. We zijn in dit land diep gezonken, maar zo'n keuze zou ik absoluut kunnen respecteren. Hiermee is het Nederlandse voetbal definitief in de kelder van die mooie sport beland. Help, wie redt ons?
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 07:41
Douglas
Vind ik leuk
Sazzz +9008
woensdag 20 september 2017 om 07:44
Maar dat was echt niet speciaal voor oranje hoor. Bij Brazilië niet in beeld en getrouwd met een Nederlandse
Vind ik leuk
Cookee +4790
woensdag 20 september 2017 om 19:42
Onze redder is die vader die zijn zoon achter de playstation wegplukt en een bal geeft en op straat zet.
Nu maar hopen dat er nog een ventje staat.
Anders kan hij nog niks, wie weet zijn er wat meiden aan het voetballen? Voor mij begint voetbal op straat.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 07:40
Alles is goed genoeg dan het huidige
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 07:43
Geen basisplaats bij Feyenoord maar wel oproepen en een wedstrijd laten spelen zodat hij niet meer voor Marokko kan kiezen.
We zinken dieper en dieper ongelooflijk.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 08:12
Heeft op het hoogste clubniveau een degelijke indruk achtergelaten. Jammer dat de andere tien niet meewerkten.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 08:17
1 helft pas daar kun je niet op selecteren.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 08:20
Heeft ook een tijdje bij Utrecht gezeten.
Vind ik leuk
Sazzz +9008
woensdag 20 september 2017 om 07:45
Hij doet het leuk, niet meer dan dat. Daarnaast denk ik dat ie voor Marokko gaat kiezen, net als zijn broer
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 07:48
Die heeft al meerdere malen laten blijken voor marokko te willen spelen. Samen met zijn broer Nordin en zijn grotevriend Ayoub.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 07:50
Gaat niet gebeuren
Vind ik leuk
Barry10 +1109
woensdag 20 september 2017 om 07:59
Is weer een pure wanhoopsgreep van de KNVB en technische staf van het Nederlands elftal. Focus je eerst is op de spelers die we hebben en laat Amrabat in de toekomst lekker zelf kiezen. Oproepen kan altijd, maar Amrabat zal ons in zijn eentje niet naar het WK toe loodsen.
Vind ik leuk
mcmodd +12100
woensdag 20 september 2017 om 21:57
Nee, maar dat doet tot heden geen enkele Nederlandse speler.
Vind ik leuk
Barry10 +1109
donderdag 21 september 2017 om 07:31
Dat is waar, ik verwacht ook niet dat we het WK gaan halen.
Vind ik leuk
mcmodd +12100
donderdag 21 september 2017 om 07:37
Goedemorgen Barry, dan zij we het eens.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 september 2017 om 07:37]
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 08:03
Amrabat heeft eerder te kennen gegeven 100% voor Marokko te kiezen. Amrabat is bij Marokko de potentiële opvolger van El Ahmadi. Ik zou lekker voor Marokko blijven spelen daar zitten toch aardig wat jongens uit Nederland waar die het goed mee kan vinden. Wel triest hoe de KNVB zich nu verlaagd met dit wanhoopsdaad.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 september 2017 om 08:48]
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 08:28
Waarom is het triest? als je 2 nationaliteiten hebt is het, het goed recht van de KNVB om hem te benaderen.
Vind ik leuk
mcmodd +12100
woensdag 20 september 2017 om 21:59
Je moet hem benaderen om te laten voetballen, niet om hem niet voor Marokko te laten spelen.
Vind ik leuk
Korm +23152
woensdag 20 september 2017 om 08:06
Dit is wel een jongen die we kunnen gaan gebruiken, prima voetballer
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 08:10
Als ik Amrabat was zou ik lekker voor Marokko kiezen. Een selectie voor Oranje is niet langer iets om trots op te zijn. Voorlopig zie ik dat niet veranderen.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 08:29
Nee maar het is ook niet zo dat Marokko 10 maal beter is.... Ach die jongen moet gewoon een keuze maken die het best bij zijn gevoel past;)
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 08:43
Gaat niet direct om het resultaat, maar om het feit dat elke hans Worst opgeroepen wordt de laatste jaren. Veltman, El Ghazi, Bazoer, een te jonge en onbewezen De Ligt, tribuneklant Janssen die steevast op de meest prestigieuze plek is neergezet. Ga zo maar door. De hele prestige van Oranje is als sneeuw voor de zon verdwenen.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 08:57
Ben het met je eens hoor,, maar helaas is er ook weinig wat beter is... We hebben geen absolute top-spelers meer helaas..

Maar wat ik bedoel dat is bij Marokko ook niet zo... Zo'n Assensio is een van de grootste talenten van de wereld en kan kiezen uit Spanje en Nederland.. ja dan is de keuze wel makkelijk natuurliijk;)
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 09:04
Kan wel lijstje opnoemen van actieve spelers die beter zijn/waren. Het selectiebeleid is om te huilen en was zeker onder Blind tot een absoluut nulpunt gezakt.

Zo'n Assensio voelt zich denk ik ook meer Spanjaard. Van Amrabat schat ik in dat hij zich zowel Marrokaans als Nederlands voelt.
Vind ik leuk
Cookee +4790
woensdag 20 september 2017 om 19:45
Klopt maar in Oranje is een basisplek al bijna een zekerheid.
Als er tenminste niet een Ajacied te vinden is.
Want dan moet die spelen, als Frank de Boer straks BC is.

Ik zou hem ook aanraden Marokko te kiezen.
Vind ik leuk
pos +5036
woensdag 20 september 2017 om 08:10
Dit slaat gewoon nergens op. Die jongens kiezen zogenaamd toch altijd met hun hart ? In het geval Ziyech betekende dat dat als Nederland eerst was gekomen dat hij voor Nederland had gekozen. Jaja. Wat moet je er dan mee.
Vind ik leuk
Kuip +3389
woensdag 20 september 2017 om 08:20
Amrabat moet lekker voor Marokko gaan spelen. Deze jongens hebben geen gevoel voor Nederland. Daarnaast is er veel druk vanuit de Marokkaanse gemeenschap.
Bovendien is het geen supersupertalent.
Het is jammer dat Marco Asensio voor Spanje koos. Dat is een speler waar Oranje echt sterker door zou worden.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 08:27
Waarom zou hij geen gevoel voor Nederland hebben? Hijs dan wel een Marokkaanse Moslim, maar komt verder aardig verkaast over...
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 08:45
Het is onzin dat Dick Advocaat zo reageert dat het moeilijk is, omdat Sofyan Amrabat nog geen basisplaats heeft afgedwongen bij Feyenoord.
Dan moet hij spelers als Cillessen en Stekelenburg ook niet selecteren, een mag keeper dan geen uitzondering zijn want die moeten ook ritme hebben.
Vind ik leuk
DubRtd +15763
woensdag 20 september 2017 om 08:48
Met El Ahmadi bij hem in de buurt kan dat overtuigen om voor Nederland te kiezen nog wel eens een lastig verhaal worden.
Het is nou niet zo dat het vooruitzicht om alle rommel voor Strootman op te moeten ruimen nou zo'n lekker inspirerend werkt.
Vind ik leuk
Cookee +4790
woensdag 20 september 2017 om 19:49
Mag ook de rommel van Sneijder opruimen, hebben Strootman en Wijnaldum ook jaren moeten doen.
Vergeet niet dat Strootman de Ligt achter zich had, hij moest achterin assisteren, waar mee ik niet zeg dat hij vorm heeft.
Maar in een team met goede spelers is het makkelijk ballen.
Vind ik leuk
DubRtd +15763
woensdag 20 september 2017 om 20:04
Ik had alleen de laatste pot tegen Frankrijk in gedachte toen ik dat typte.
En had Sneijder al helemaal uit mijn geheugen gewist.
Vind ik leuk
Cookee +4790
woensdag 20 september 2017 om 20:30
Sneijder komt altijd weer terug, onkruid.
Wekelijk roept iemand dat hij zo goed is, net als vd Vaart, de Ligt, Tete, Janssen.
Begrijp zelden waarom sommigen zo gepushed worden.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 09:01
Terecht, heeft misschien wel meer talent dan zijn broer. Echter denk ik niet dat hij kiest voor Nederland. Hij heeft al een paar keer bij Marokko in de selectie gezeten en kan daar samen met zijn broer spelen. Bovendien is voor Oranje spelen op dit moment ook niet echt een pretje.
Vind ik leuk
Vidar +704
woensdag 20 september 2017 om 09:05
Ik vind het grappig dat mensen zeggen dat hij niet geselecteerd mag worden omdat hij maar kort een voor NLse topclub speelt en nog te weinig minuten zou hebben gemaakt.
Waarom lees ik dat nou nooit wanneer er een broekje van Ajax wordt geselecteerd?
Vind het sowieso een belachelijk idee dat je in NL eerst bij een 'topclub' moet spelen om voor Oranje in aanmerking te komen. Kijk eens naar Duitsland, waar spelers van Eintracht, Hoffenheim, Koln gewoon opgeroepen worden omdat ze goed zijn of omdat ze de potentie tonen.
Vind ik leuk
United FC +12744
woensdag 20 september 2017 om 09:50
Uhm dan moet je misschien beter opletten.. Daar wordt net zo goed over gezegd dat die niet geselecteerd moeten worden.
Vind ik leuk
Dicky +6549
woensdag 20 september 2017 om 09:14
Het is een Marokkaanse reserve speler van Feyenoord. Die hoeft van mij niet in oranje.
Vind ik leuk
United FC +12744
woensdag 20 september 2017 om 09:34
Die kiest toch voor Marokko.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 10:04
goede voetballer maar die gaat gewoon samen met zijn broer voor marokko spelen denk niet dat hij gaat overstappen
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 10:08
Eindelijk een speler die kwaliteit, inzicht, power en een winnaaarsmentaliteit combineert.
Speelt altijd in het teambelang.
Gelijk selecteren dus.
Maar ben bang dat zijn keuze voor Marokko al gemaakt is. Hij keek er lang naar uit om samen met zijn broer in een team te spelen. En gezien de staat van het Nederlands Elftal is deelname aan toernooien voorlopig niet te verwachten.
Vind ik leuk
Sideburnn +1482
woensdag 20 september 2017 om 10:10
Ik wil niet discriminerend over komen hoor.....
Kijk met Ziyech hebben we het over een speler die al een haar of 3 liet zien heel erg goed te kunnen ballen.
Komt uit deze blunder nu de roep om alle spelers die een goede korte goede periode
bij hun club hebben gehad met een Marokkaanse achtergrond op te roepen voor het NL elftal ?
Dat zijn er een hoop hoor......
Laat hem gewoon eens een jaartje basis spelers zijn bij Feyenoord....o ja...en dat jaar ook goed spelen.
Vind ik leuk
Mari +2244
woensdag 20 september 2017 om 11:27
Het gaat steeds sneller: één wedstrijd in het eerste en dan in het Nederlands elftal.
Vind ik leuk
kees ee +303
woensdag 20 september 2017 om 11:59
. . en dat'ie nog niet een keer in de basis stond is alleen een probleem omdat het gaat om een speler van feyenoord ?? denk daarbij vorig jaar aan vincent janssen, zelden of nooit in de basis bij zijn club, maar keer op keer vaste keus bij dickie !
Vind ik leuk
poklane +3146
woensdag 20 september 2017 om 14:36
"Advocaat en KNVB willen Ziyech-scenario ditmaal voorkomen"
Maar ondertussen zit hij niet bij de voorselectie. De logica spat er vanaf! Deze jongen zal inderdaad gaan wachten totdat hij z'n debuut mag maken terwijl hij bij het Marokkaanse elftal speelminuten kan maken. Als je hem wilt, selecteer hem dan gewoon. Die gaat gewoon voor Marokko kiezen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 september 2017 om 14:39]
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 15:31
hoop niet dat ie voor nl kiest want, alleen als ze je nodig hebben ben je een Nederlandse Marokkaan anders ben je een K" Marokkaan dus gewoon voor marokko kiezen eigenlijk moeten alle landen alleen spelers hebben die daar ook vandaan komen en dan eens kijken of er een Europees land het WK wint.....
Vind ik leuk
Cookee +4790
woensdag 20 september 2017 om 19:32
Hij zal voor het beste team kiezen en met Zyech is dat misschien wel Marokko.
Of hij kiest voor het team waarin hij de meeste kans maakt een basisplek te winnen en dat is Nederland.
Vind ik leuk
Chloe +570
donderdag 21 september 2017 om 20:10
Ik zal gewoon voor Marokko kiezen want nu ben je wel soort van aanwinst... maar als het slecht gaat ben je weer ''die Marokkaanse jongen uit Amsterdam Noord''. gwn 100% voor Marokko kiezen
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Advocaat en KNVB willen Ziyech-scenario ditmaal voorkomen: Amrabat in het vizier'