Huntelaar gaat los: 'Ik vind het ongelofelijk. Dit kan toch niet langer!?'

Huntelaar gaat los: 'Ik vind het ongelofelijk. Dit kan toch niet langer!?'

woensdag 20 september 2017 om 09:28

Klaas-Jan Huntelaar steekt zijn mening niet onder stoelen of banken: de ervaren spits van Ajax vindt kunstgras 'verschrikkelijk'. De KNVB moet snel ingrijpen, stelt hij in een interview met Voetbal International. 

"Dat kunstgras is verschrikkelijk, waardeloos en je reinste competitievervalsing. De bal stuitert anders, krijgt een ander effect mee, het is gewoon een ander soort voetbal. Jaren geleden dachten bepaalde mensen en clubs dat het de toekomst zou hebben, maar we kunnen toch met z’n allen concluderen dat dit onzin is", zegt Huntelaar. 

"Daarom snap ik de KNVB ook niet. Waar wacht je op? Jullie zijn de voetbalbond. Dat de KNVB niet optreedt, vind ik ongelofelijk", vervolgt de 34-jarige aanvaller. "Toon eens gezag en leiderschap, dit kan toch niet langer?!"

"Als er geen eenduidige regel voor ondergrond bestaat, kunnen we net zo goed ook op gravel of zand gaan spelen. In Duitsland is zoiets ondenkbaar, daar bepaalt de bond de regels en moet iedereen ze volgen. Hier gebeurt er niets."

Lees ook: Huntelaar overduidelijk: "Dan stop ik direct. Dan is het klaar"

Plaats een reactie

woensdag 20 september 2017 om 09:32
AMEN!!!
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 15:05
En terecht. Jan Smit regelt het allemaal wel.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 16:10
Wel apart inderdaad dat Jan Smit er mede verantwoordelijk voor is dat die plastic rommel overal ligt en er nu hopelijk voor gaat zorgen dat het verdwijnt.

Hij heeft er in elk geval van geprofiteerd met Heracles want zonder kunstgras zou Heracles haar eerste jaren eredivisie nooit hebben overleeft. En moet je kijken wat er nu staat.
Vind ik leuk
Cookee +4768
woensdag 20 september 2017 om 18:27
Kunstgras is vlak en egaal, het zou juist voor topclubs makkelijker moeten zijn, snelle balcirculatie... tik tik tik goal simpel.
Ben er overigens van overtuigd dat over een paar jaar Kunstgras weer veel beter is. In veel stadions komt er niet eens genoeg licht voor echt gras, die hebben dan een probleem.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 21:56
Wanneer topclubs hier elke dag op trainen wel ja, maar waarom zouden ze dat doen als het spel gewoon op egt gras hoort.


Weinig licht?
Daarvoor hebben ze speciale lampen uitgevonden
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 september 2017 om 21:56]
Vind ik leuk
Cookee +4768
donderdag 21 september 2017 om 13:33
Ze trainen toch 's winters ook in de zaal, dat is vlak en glad.
Zie niet in waarom je zou moeten aanpassen op een mooi egaal oppervlak. Spelen op de losliggende plaggen in de ArenA was meer een probleem. Dat is nu beter met al die lampen, maar dat zijn voor veel clubs extra kosten, je krijgt een flinke stroom-rekening met al die 1000watt lampen.
Kan me nog het polletje van Hans v Breukelen herinneren met kunstgras wordt je dat bespaard, bovendien kan je op kunstgras ook 's Winters prima spelen met 8 elftallen.
Dan hebben we weinig afgelastingen, das toch ook mooi?
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 15:03
Anders maak de bal ook 2 x zo groot dan is het voor de keeper makkelijker om de bal eruit te houden.

Er zit gewoon te veel verschil in natuur- en kunstgras het spel wordt daardoor anders en dat is niet de bedoeling.
Vind ik leuk
Cookee +4768
donderdag 21 september 2017 om 15:28
Het enige wat ik weet is dat de bal iets 'stroperig' wordt op sommige kunstgrasvelden.
Als echt gras betekent 3 spelers minder voor kleine clubs dat wil je ook niet. Dan halen de top-3 straks 100% punten minus een paar.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 16:52
Het enige dat ik weet is dat vrijwel alle (sub)topspelers anti-kunstgras zijn. En dat zijn uiteindelijk de spelers die er op moeten voetballen.

En 3 spelers is wel erg overdreven, vindt je niet?
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 september 2017 om 16:53]
Vind ik leuk
Cookee +4768
donderdag 21 september 2017 om 17:44
Nou je moet groundsmen aanstellen om de velden te onderhouden, je moet graszoden kopen, grasmaaiers e.d., je hebt veel velden nodig voor training, das een aardig bedrag en onderin verdien je geen top-salaris.
Ik ben ook voor echt, maar men doet vaak alsof kunstgras iets met de fifalijst te maken heeft.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 09:58
Wat ben je voor BVO als je geen grasmat kan betalen?
Vind ik leuk
Cookee +4768
vrijdag 22 september 2017 om 14:57
Die tob-clubs krijgen zoveel geld en ze pikken ook nog 10x zoveel dan de kleintjes.
Laat die maar wat afstaan, dan krijgt de naam Fairplay ook iets meer inhoud.
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +12203
woensdag 20 september 2017 om 09:32
Jaaaaaaaaaa, zand!

Plaatsen we meteen zo'n netje op de middenlijn en dan mag de bal de grond niet meer raken!
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 september 2017 om 09:33]
Vind ik leuk
Roekoe +4394
woensdag 20 september 2017 om 09:36
Misschien kunnen we dan wel naar het wk!!!!
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 09:43
Joepie! Ouderwets kick and rush, rennen en vliegen. Met Engeland als wereldkampioen.
Vind ik leuk
Degraaf +10290
woensdag 20 september 2017 om 09:32
Ach Klaas, je bent een tijdje weggeweest in Nederland maar Zeist is er niet meer voor de clubs. Alleen hun eigen straatje schoonvegen doen ze en met alle winden meewaaien. Het is niet voor niets dat we zijn afgegleden naar het huidige niveau.
Vind ik leuk
Guust +3826
woensdag 20 september 2017 om 09:46
Ja en nu de man van Heracles er zit word ook dat verdedigd binnenskamers, dus Klaas, gaat nooit meer gebeuren helaas, over 10 jaar heb je nog vijf clubs met echt gras.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 09:53
Leuk voor hem maar zijn broodheren willen het niet meer... dus het is slikken of zn spullen pakken na nog een veto uit Amsterdam
Vind ik leuk
redknap +702
woensdag 20 september 2017 om 20:02
Dus toch weer Duitsland die het goed doet.
Hier is altijd gezeik en gepruts. En overal over discussiëren .
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 09:33
Helemaal waar, hopelijk blijft de kritiek aanhouden zodat de bond eindelijk eens ingrijpt
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 09:33
Snel weg ermee. Verdeel het geld gelijkmatiger zodat kleine clubs kunnen investeren in echt gras. Kunstgras kan gewoon niet!
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 09:55
Wie zegt dat die kleine clubs niet weer alles in hun salaris huis pompen? In verhouding houden ze een veel hoger salaris huis dan de top 3 aan!
Vind ik leuk
JCJWZ +9872
woensdag 20 september 2017 om 10:04
Precies, de kleine clubs kiezen voor kunstgras omdat het goedkoper is zodat ze die besparing in het salarishuis kunnen pompen. Straks moet de top3 ook het gas, water en licht gaan betalen voor de kleine clubs, want tja warm douchen na de wedstrijd is niet verplicht. Als je als voetbalclub geen grasveld kan betalen dan ben je het niet waardig een voetbalclub te zijn. Overigens hebben dezelfde clubs altijd een grasveld kunnen betalen, waar voetbalde ze anders op voor het kunstgras bestond? En toen ging er ook nog eens een stuk minder geld om in de voetbalwereld.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 september 2017 om 10:06]
Vind ik leuk
robson81 +2153
woensdag 20 september 2017 om 12:28
Klopt alleen was dat wel een gewoon grasveld zonder drainage en veldverwarming dus de kosten plus onderhoud liggen nu wel stukken hoger maar goed dat is geen excuus.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 10:06
Het ligt in gewikkelder althans bij ADO weet ik dat het zo is.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 09:34
Dat is het in de Juup ook, spelers van een aantal miljoen kopen en daar laten spelen. Andere clubs hebben die mogelijkheden niet.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 september 2017 om 09:35]
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 09:42
Klopt, maar dat is weer een andere discussie ;P
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 09:53
Klopt ja!

Maar kunstgras moet sowieso weg, soon as possible, rather yesterday than tomorrow!
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 09:57
Tja en zonder was die competitie failliet... de jeugd teams houden die competitie in leven. Ze promoveren niet en iedereen moet tegen jong Ajax. Dit is gewoon gejank van een team die niet tegen Ajax gelijk kon spelen.. eh fuck bedoel winnen je vergeet zo het verschil na zondag niet waar haha
Vind ik leuk
DubRtd +15763
woensdag 20 september 2017 om 09:34
Ja.... Spelers die al jaren in Nederland spelen en er steeds meer van die kutvelden bij zien komen hebben alle reden om te klagen.
Maar Huntelaar komt toch niet net uit een ei dat ie verrast is dat ie er nu 7 om zijn oren krijgt?
Kom dan niet terug naar Nederland en brul zo hard mogelijk dat dat plastic dus de reden is van het niet terugkomen.
Dan gebeurt er misschien eens wat.
Vind ik leuk
2cents +36183
woensdag 20 september 2017 om 10:05
Of misschien moet je je mond houden zolang je er zelf geen ervaring mee hebt en is het, nu hij erop heeft gespeeld, tijd er een echt oordeel over te vellen?
Vind ik leuk
DubRtd +15763
woensdag 20 september 2017 om 10:09
Kan me niet voorstellen dat ie nog nooit op kunstgras heeft gespeeld tot augustus 2017.
Heracles heeft al sinds 2003 kunstgras en Huntelaar vertrok ergens in 2008\9 naar het buitenland, bijvoorbeeld.
Vind ik leuk
2cents +36183
woensdag 20 september 2017 om 10:21
Ok, dus hij had zijn oordeel moeten baseren op die 2/3 keer dat hij op kunstgras wedstrijden heeft gespeeld zo'n 10 jaar geleden?

Daar komt nog bij dat, met de manier en timing van het sproeien, het plastic tegenwoordig bijna als een wapen in de strijd wordt gebruikt.

Dat speelde 10 jaar geleden echt niet.
Vind ik leuk
DubRtd +15763
woensdag 20 september 2017 om 10:30
Hoor van alle kanten dat de kwaliteit er juist zo heel erg op vooruit is gegaan. Ok, vooral de plastic lobby roept dat maar mag inderdaad hopen dat het wel beter is dan 15 jaar geleden

Ik snap het wel hoor. Destijds had je 2 of 3x per seizoen die ellende en koos men er voor om te denken: dat was het weer, ik hou mijn smoel wel.
Maar je kan mij niet wijsmaken dat iemand die nu zo hard loopt te klagen, destijds wel gelukkig was met die troep, gesproeid of niet.

En ook in de tijd tussen vertrek uit NL en terugkomst geloof ik niet dat ie nooit meer op plastic heeft gespeeld.
10 October 2015 viel hij in voor van Persie in Kazakhstan bijvoorbeeld.
Was misschien maar voor 5 minuten maar daar is natuurlijk ook minimaal 2x getrained.
Dus nee... hij hoeft zijn oordeel niet op de ervaring van 10 jaar gelden te baseren.

En nogmaals, als hij en anderen als Van persie, Sneijder nou gewoon zeggen: Pleur maar op met je eredivisie en je plastic, heeft dat veel meer invloed dan wel terugkomen en na 5 verliespunten op plastic gaan klagen.
Want als ik (100% tegen plastic velden) dat excuus kan verzinnen van die 5 punten, wat denk je dat die plastic clubs dan gaan gebruiken?
Vind ik leuk
2cents +36183
woensdag 20 september 2017 om 10:38
Wat een onzin gast. Hij heeft drie keer kunnen ervaren dat het drama is en kan dus nu écht oordelen. Jij wil dat hij oordeelt op ervaringen van 10 jaar terug en wat trainingen in Kazachstan?

Misschien dacht hij ook wel dat de techniek de velden beter had gemaakt, maar dat blijkt dus onzin. Zeker als het niet fatsoenlijk wordt gesproeid en warm is buiten.

Dat spreekt veel meer dan een paar voetballers op hun kaatste benen die roepen dat ze vanwege dat plastic niet terugkomen terwijl iedereen al lang doorheeft dat het bij gasten als Van Persie en Sneijder toch vooral een financiële kwestie was.
Vind ik leuk
DubRtd +15763
woensdag 20 september 2017 om 10:49
Ja, vind je het heel erg dat ik niet kan oplepelen waar Huntelaar de afgelopen 10 jaar allemaal op plastic heeft lopen ballen?
Ik geef voorbeelden maar het is nooit genoeg bij jou.
Je denkt dat ik een Ajacied aanval om het aanvallen van een Ajacied. Dat is niet zo.

Geef alleen maar aan dat het wat laat is om te zeiken en dat ie niet verrast moet zijn.

Als die gasten nou wel of niet van plan waren om terug te komen, als ze stuk voor stuk al een paar jaar hadden lopen roepen dat ze niet van plan waren en/of gigantisch twijfelden om terug te komen door dat plastic, denk ik dat we verder waren geweest dan nu.

Financiële probleem vwb Van Persie zat hem vooral in het feit dat fenerbahce geld wilde zien.
Als die hadden gedaan wat galatasaray met Sneijder deed, had van persie nu bij Feyenoord gelopen, heb ik het donkerbruine vermoeden.

Vind ik leuk
2cents +36183
woensdag 20 september 2017 om 11:09
Heeft helemaal niets met Ajacied zijn te maken, maar puur met het feit dat hij inmiddels veel beter kan oordelen over het huidige kunstgras in Nederland dan vanuit Duitsland of waar dan ook.

Als je dat niet snapt houdt het wel een beetje op voor deze discussie.

En je bevestigt precies wat ik zeg, dat Van Persie hier niet speelt heeft met geld te maken. Had hij water bij de wijn gedaan dan had de club dat ook gedaan. En ja, dan had hij bij Feyenoord kunnen spelen.
Vind ik leuk
DubRtd +15763
woensdag 20 september 2017 om 12:00
Ik heb 0 wedstrijden op kunstgras gespeeld de afgelopen jaren en ik weet dat het zuigt.
Omdat de keren dat ik er wel op speelde, het helemaal ruk was.
Enige wat ik kan doen als ik er nu wel weer op ga spelen is mijn gevoel bevestigen
Je hoeft er toch niet per se op te spelen om te weten dat 7 ploegen op plastic van de 18, volkomen kut is?
Het gaat mij er maar om dat wanneer die grotere spelers nog in het buitenland zitten, ze best wat vaker over dat soort zaken zouden mogen miepen.
Gaat meer helpen dat dat jij en ik er over gaan discusieren want we schakelen allebei toch wel weer in bij Sparta - Ajax en Zwolle - Feyenoord.

Van Persie pakt 6 miljoen per jaar in Turkije. Bij Feyenooord had ie dat niet gehad en had hij dus al zat water bij de wijn gedaan.
Ging er om dat fenerbahce geld wilde hebben. kan lastig Van Persie zijn eigen transfersom laten betalen en 4 miljoen salaris in laten leveren. Had het hem geld gekost om bij Feyenoord te spelen in dat geval.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 september 2017 om 12:03]
Vind ik leuk
2cents +36183
woensdag 20 september 2017 om 12:35
Als spelers zoals Van Persie en Sneijder echt terug naar hun land willen houdt dat plastic ze niet tegen. Kijk naar Huntelaar en Kuijt. Zij hebben daar namelijk een speciaal gevoel bij.

Kijk naar buitenlandse spelers die hier niet willen spelen vanwege die ondergrond. De voorbeelden zijn afgelopen transferwindow nog voorbij gekomen. Dát is toch al het signaal wat jij zoekt?

Verder is het volkomen terecht dat Huntelaar hierover begint na erop gespeeld te hebben en als jij denkt, zoals je hierboven impliceert, dat hij dit doet vanwege puntverlies dan ken je hem niet goed genoeg. Zo'n man is met al z'n internationale ervaring gewoon een deskundige te noemen.

En als Van Persie z'n salaris van Fener had willen inleveren dan had hij gewoon mogen vertrekken. Hoe denk je dat dat bij Sneijder gegaan is?
Vind ik leuk
DubRtd +15763
woensdag 20 september 2017 om 12:46
Hoooooo.
Ik gebruik dat excuus van die 5 punten niet, ik geef aan dat de kunstgras lobby dat als "wapen" gebruiken kan tegen Huntelaars beklag.
Dat bedoelde ik met "als ik dat kan verzinnen......"
Ik ga er namelijk niet vanuit dat ie ineens groot fan was geweest met 6 punten en 4 goals op zijn naam in die 2 partijen.

En nee, dat kunstgras zou die 2 misschien niet tegen houden maar kijk naar Roel Brouwers, Roda's club icoon, die liet zich ook niet tegenhouden om terug te komen maar stopte wel voortijdig door die rommel.
Vind ik leuk
2cents +36183
woensdag 20 september 2017 om 13:12
De kunstgraslobby kan dat ook niet gebruiken want iedereen ziet dat Huntelaar niet zo in elkaar steekt.

Nádat hij erop speelde toch?
Vind ik leuk
DubRtd +15763
woensdag 20 september 2017 om 13:16
Dan ken jij de kunstgraslobby nog niet :D

Ja, nadat hij er op speelde.
Ik zit echter niet te wachten op een Van Persie die nog 2 jaar wil spelen en na 6 maanden moet zeggen: Dit is kut dat plastic, ik kap er lekker mee.

Om andere redenen weliswaar maar dat hadden jullie met Heitinga. Had je ook meer van verwacht van dat verhaal, neem ik aan?
Vind ik leuk
2cents +36183
woensdag 20 september 2017 om 13:20
Ik had eerlijk gezegd geen idee wat te verwachten van een Heitinga die er zo lang uit was geweest.

1 keer zien bij Jong was voor mij voldoende.

Maar over dat plastic. Als Van Persie het probeert en vervolgens z'n carrière afsluit vanwege die ervaring is dat een veel groter signaal dan niet terugkomen puur gebaseerd op verhalen. Net als dat Jörgensen terecht zou zeggen "ik speel er niet meer op". Sánchez deed dat min of meer ook al eind vorig seizoen.
Vind ik leuk
DubRtd +15763
woensdag 20 september 2017 om 13:29
Klopt. Maar het is toch doodzonde dat we daar op gaan zitten wachten?
Sanchez was toch wel gegaan hoor, maar de al wat oudere Jorgensen kon inderdaad wel eens eerder weg gaan dan hij echt zou willen, om die troep

Roel Brouwers was ook international. Dat had al voldoende moeten zijn.
Mij hoeven ze niet te overtuigen, ik vind het al 15 jaar niks, ook toen alleen in Almelo die rommel lag.
Vind ik leuk
2cents +36183
woensdag 20 september 2017 om 13:33
Sánchez ging er niet om weg. Ik zeg juist dat hij er niet op verder wilde spelen en daar gaf Bosz gehoor aan.
Vind ik leuk
DubRtd +15763
woensdag 20 september 2017 om 13:53
Ok,
Maar goed, met 7x uit op plastic dit seizoen was je hem 20% van de tijd kwijt geweest.
Dan is het maar beter ook dat ie weg is.
Uit harder nodig zo'n verdediger dan thuis en zo bezien valt het verlies van hem eigenlijk nog wel mee dan.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 september 2017 om 13:54]
Vind ik leuk
2cents +36183
woensdag 20 september 2017 om 13:56
Maar dát is dus wel een signaal.
Vind ik leuk
DubRtd +15763
woensdag 20 september 2017 om 14:05
Waar ik nu voor het eerst van hoor, moet ik bekennen.

Weet nog wel dat keizer het als 1 van de redenen gebruikte waarom hij niet speelde bij heracles maar dat nam ik niet al te serieus gezien de transfer die stond te gebeuren.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 09:38
Ik heb in Duitsland regelmatig op gravel gespeeld. Maar ik speelde dan ook wel op een ander niveau
Vind ik leuk
Polleke +784
woensdag 20 september 2017 om 09:49
Tennis?
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 09:58
Ze moeten het ook als tennis doen iedere ondergrond een eigen competitie
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 09:41
Wat doe je dan hier in Nederland?
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 10:09
Die jankerd wil gewoon effe populaire overkomen;-)
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 09:42
Duidelijke taal! 100% gelijk.
Vind ik leuk
Guust +3826
woensdag 20 september 2017 om 09:48
Denk ook dat de blessure van Kishna daar ook een gevolg van is.
Vind ik leuk
Sideburnn +1482
woensdag 20 september 2017 om 09:48
Heb ik dit interview niet al een aantal keer voorbij zien komen?
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 09:59
Hier bepaald de bond ook de regels, en die worden gevolgd. Alleen hier zijn er verkeerde regels
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 10:05
Nu is het ut kunstgras, straks is het fluitje van de scheids, daarna de lijnen etc etc. De heertjes hebben gelijk gespeeld en het licht niet aan hun. Daar komt het uiteindelijk op neer.
Vind ik leuk
Sigma +1672
woensdag 20 september 2017 om 10:17
Wat ben jij kortzichtig Trotse Fan.....heb je nou hiervoor een account aangemaakt.....want daar komt het helemaal niet op neer....
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 10:25
Wel frappant dat deze flapdrol er over begint? Na weer een dwaling! Vindt je niet? En ja het komt er wel op neer
Vind ik leuk
Sigma +1672
woensdag 20 september 2017 om 11:12
Het is de KNVB die dit veroorzaakt....door geen duidelijke standpunt in te nemen en nooit een standpunt in hebben genomen....Het medische feit is, en dat wordt verzwegen door alle partijen, is dat een kunstgras extreem blessure gevoelig is voor voetbal....Krisna is een recente voorbeeld in de topsport...maar de 1000+ gevallen bij de amateurs wordt niet eens over gesproken....wat dacht jij over de ziektekosten van werkgevers....werkgevers zijn tegenwoordig huiverig voor sportende werknemers en voornamelijk voor voetballers op kunstgras...omdat bij deze groep amateurs de ziekteverzuim extreem hoog en langdurig is....het is dus we degelijk een maatschappelijk probleem aan het worden dat voetballen op kunstgras....
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 10:19
Ik vind het nogal hypocriet de discussie over kunstgras. De grote clubs blazen het hoogst uit de bomen, maar krijgen wel de meeste tv gelden! Laat hier eerst maar een nivellering plaatsvinden. Zorgt voor een sterkere competitie en betere grasmatten!
Vind ik leuk
Tfoe +446
woensdag 20 september 2017 om 11:15
Voordat kunstgras bestond had iedereen een grasveld toch?
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 10:24
Klare taal, blijf maar roepen in de woestijn die KNVB heet.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 10:33
Zo ist. En niet anders
Vind ik leuk
jeffah +40
woensdag 20 september 2017 om 10:55
Lekker kloase!
Vind ik leuk
Foot +19
woensdag 20 september 2017 om 11:19
Helemaal mee eens. Als Klaas nou ook even de kosten voor het vervangen van het kunstgras voorschiet kan hij lekker op gras spelen.
Vind ik leuk
HansVites +2210
woensdag 20 september 2017 om 12:46
Of een club als RodaJC haalt in plaats van 18 waardeloze spelers 16 waardeloze spelers en gebruikt dat geld voor echt gras.
Vind ik leuk
Foot +19
woensdag 20 september 2017 om 13:04
ik denk niet dat je voor twee waardeloze spelers minder een grasveld kunt neerleggen... ;-)
Vind ik leuk
mablo46 +527
woensdag 20 september 2017 om 11:29
Verstandige woorden!
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 11:43
Hunter!!
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 11:43
het overschrijvings termijn dat is pas echt competitie vervalsing , maar kunstgras ook
Vind ik leuk
Jozef +22981
woensdag 20 september 2017 om 11:57
Hmm...

Het is competitievervalsing dus...

Dan maar iedereen op kunstgras en de interlands ook? Dat moet het gat weer verkleinen lijkt me.

Zonder gekkigheid: weg met die rommel. Zelfs het kostennadeel gaat nauwelijks op begreep ik gisteren...
Vind ik leuk
Voebtal +346
woensdag 20 september 2017 om 12:05
Amen!!!
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 12:07
Goed zo Klaas Jan
Vind ik leuk
HansVites +2210
woensdag 20 september 2017 om 12:43
Hij heeft groot gelijk per direct afschaffen dat kunst gras en dit jaar nog elke club met kunstgras 6 punten in mindering geven.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 13:02
El Cazador ten voeten uit, verstandige uitspraken, zeg ik zelf!!
Vind ik leuk
Lubje +607
woensdag 20 september 2017 om 13:16
Huntelaar heeft groot gelijk!
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 15:42
ik ben heraclied ,maar vind kunstgras ook niks ,maar de hunter wist dat wanneer hij weer in nederland ging spelen hij te maken kreeg met kunstgras niks nieuws dus ,je gaat ook niet bij schiphol wonen en daarna klagen over vliegtuigen,
MAAR KUNSTGRAS MOET VERDWIJNEN
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 18:19
Boe hoe dit is toch je laatste seizoen voetbal dan stop je toch wat zeur je ga liever zorgen dat je met Ajax kampioen wordt en als het zo erg is waarom voetballen de beloftes van de 3 grote clubs zelf op kunstgras begin daar eerst mee
Vind ik leuk
Cookee +4768
woensdag 20 september 2017 om 18:24
Doe met de selectie van Ajax een greep in de kontzak en elke club heeft echt gras. Simpel op te lossen zoals men nu wil gaan doen, de tobclubs ietsje minder, kleintjes iets meer.
De Arena had jarenlang losse plaggen liggen en een dicht dak,
daar rolt een bal dan ook niet lekker.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Huntelaar gaat los: 'Ik vind het ongelofelijk. Dit kan toch niet langer!?'