LIVE-discussie: Keizer zet op iedere positie andere speler neer bij Ajax

LIVE-discussie: Keizer zet op iedere positie andere speler neer bij Ajax

woensdag 20 september 2017 om 17:23

Ajax speelt ten opzichte van het duel met ADO Den Haag met veel andere namen tegen de amateurs van SVV Scheveningen. Trainer Marcel Keizer zet op iedere positie een andere speler neer.

Benjamin van Leer verdedigt het doel en maakt daarmee zijn officiële Ajax-debuut. Zomeraanwinsten Luis Manuel Orejuela, Maximilian Wöber en Siem de Jong staan ook in de basis. Joël Veltman schuift op naar het hart van de verdediging. Nick Viergever staat linksback, waardoor Mitchell Dijks op de bank zit. Op het middenveld speelt De Jong samen met Lasse Schöne en talent Carel Eiting.

Voorin staat Kasper Dolberg weer in de basis. Hij wordt geflankeerd door Vaclav Cerny (links) en David Neres (rechts). Het duel met Scheveningen wordt gespeeld om 18.30 uur in het stadion van ADO Den Haag.

De opstellingen:

Scheveningen: Wolsheiner, Gomez Nieto, El Moussaoui, Koorndijk, Schwiebbe, De Vlugt, Resodihardjo, Peters, Aldogan, De Jong, Rog;

Ajax: Van Leer, Orejuela, Veltman, Wöber, Viergever, Eiting, Schöne, Siem de Jong, Neres, Dolberg, Cerny

Plaats een reactie

Pvdsluis +2008
woensdag 20 september 2017 om 17:24
Carel in de basis, blij mee
Vind ik leuk
Santi +15650
woensdag 20 september 2017 om 17:24
Heeft dit echt een liveartikel nodig VP? Komop het is geen topper of Eredivisiepot. Het is maar een Amateruclub tegen Ajax dat gemakkelijk zal winnen
Vind ik leuk
Noudyo. +9208
woensdag 20 september 2017 om 17:29
Het is Ajax en, niet lullig bedoeld of zo, maar deze site heeft een pittig aantal Ajacieden, en die zullen zeker geïnteresseerd zijn.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 17:39
Vind je t gek? De reactie zit in hetzelfde gebouw als Ajax.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 20:15
welke reactie?
Vind ik leuk
Dicky +4639
woensdag 20 september 2017 om 17:30
O nie?
Vind ik leuk
Leffe +804
woensdag 20 september 2017 om 17:31
Dat zal wel, maar hoe dan!!, onderschatting van de tegenstander is wel vaker geweest bij Ajax.
Vind ik leuk
Hyena +18332
woensdag 20 september 2017 om 17:32
Waarschijnlijk wordt dit gewoon weer één van de topics met de meeste reacties vandaag, dus waarom zou VP het niet doen? Voor ons Ajacieden, die er hier in grote aantallen zijn, is het ook interessant om de B-keuze en aanwinsten weer een keertje aan het werk te zien.
Vind ik leuk
chicken +5883
woensdag 20 september 2017 om 18:14
Precies. Ben heel benieuwd naar het functioneren vd verdediging en naar de buitenspelers.
Vind ik leuk
Diamant07 +4528
woensdag 20 september 2017 om 18:28
En leuk voor de overige supporters om een plek te hebben waar Ajax supporters live kunnen worden uitgelachen.
Vind ik leuk
Hyena +18332
woensdag 20 september 2017 om 17:24
Jammer dat Johnsen en Cassiera er niet bijzitten. Verder ben ik benieuwd naar hoe deze mannetjes het gaan doen!
Vind ik leuk
Roekoe +4419
woensdag 20 september 2017 om 17:26
Ik snap daar echt niets van hoor.. die johnsen is echt goed man
Vind ik leuk
Hyena +18332
woensdag 20 september 2017 om 17:31
Hij lijkt op dit moment in ieder geval verder te zijn dan Cerny. Ook bij Kluivert vind ik het allemaal nog niet veel dit seizoen.
Vind ik leuk
2cents +32704
woensdag 20 september 2017 om 17:56
Baseer je die mening echt op hele wedstrijden van Jong of alleen hoogtepunten?
Vind ik leuk
Hyena +18332
woensdag 20 september 2017 om 18:14
Die mening baseer ik op hele wedstrijden van Jong. Hoewel ik Johnsen nog niet alles goed vind doen en ik van mening ben dat hij nog teveel uit stilstand doet, spatten de kwaliteiten er wel vanaf. Hij heeft het zelfvertrouwen om een actie te maken en heeft een goed schot in huis.

Cerny laat al maanden weinig tot niks zien, ook bij Jong niet. Die komt nu echt geen lantaarnpaal voorbij. Daarom denk ik dat hij op dit moment zeker meer brengt dan Vaclav. En in tegenstelling tot Kluivert, lijkt deze jongen wel met twee beentjes op de grond te blijven staan. Ook daarom heb ik een zwak voor hem.
Vind ik leuk
derksen +6303
woensdag 20 september 2017 om 17:28
Goed bezig bergkamp!
Dat is vertrouwen geven aan je basis!
Vind ik leuk
Mo +6388
woensdag 20 september 2017 om 17:28
Had Frenkie in de basis willen zien staan maar goed. Ben ook heel benieuwd naar Wöber
Vind ik leuk
Leffe +804
woensdag 20 september 2017 om 17:28
Ja hoor!!, daar gaan we weer. Het onderschatten van de tegenstander, want-WIJ-zijn Ajax.,,
Vind ik leuk
Balr.07 +349
woensdag 20 september 2017 om 17:31
Is deze reactie serieus of wil je even duimpjes scoren ?
Vind ik leuk
Leffe +804
woensdag 20 september 2017 om 17:42
Ja, ik wil graag duimpjes scoren.,,of ben jij wel serieus bezig!!
Vind ik leuk
Balr.07 +349
woensdag 20 september 2017 om 17:45
nee, maar als je dus blijkbaar wel serieus probeerde te zijn, is je niveau bijna net zo laag als Scheveningen...
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 17:49
Het leuke is dat als scheveningen wint, hij helijk had en het dus alsnog hetzelfde niveau heeft
Vind ik leuk
Balr.07 +349
woensdag 20 september 2017 om 17:56
Het leuke is dat ik bij het lezen van jou naam, je al niet meer serieus nam.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 18:30
Goed van je man. Ik denk niet dat iemand die balr.07 kritiek op mensen moet hebben. Niet hier, niet in het dagelijks leven :)
Vind ik leuk
Balr.07 +349
woensdag 20 september 2017 om 18:55
Ja zolang jij geen normale zinnen kan typen, moet je al helemaal geen kritiek hebben, niet hier niet in het dagelijks leven, oh ja dolberg 1-0 :)
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 18:57
Mijn zinnen zijn prima. En bedenk zelf even wat. Nou hij kan dus nog scoren, dat scheelt :p
Vind ik leuk
Balr.07 +349
woensdag 20 september 2017 om 19:00
"Ik denk niet dat iemand die balr.07 kritiek op mensen moet hebben" goede zin uitstekende zin zelfs, en als je nog is bijdehand doet doe t dan goed.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 19:14
Oh haha wauw een woord vergeten. Sterk hoor. Jammer dat je niet hoort hoe hard ik klap.
Ga je moeder even ofzo. Kies zelf maar welk woord ik ben vergeten.
Vind ik leuk
Balr.07 +349
woensdag 20 september 2017 om 22:17
schattig om over m'n moeder te beginnen als je door hebt de discussie niet te winnen...
Vind ik leuk
Hyena +18332
woensdag 20 september 2017 om 17:35
Zelfs Jong Ajax (en dat is dit nog niet eens) zou makkelijk moeten winnen van Scheveningen, aangezien zij eerste staan in de Jupiler League. De Hagenezen staan onderaan in de Derde Divisie.

Heeft helemaal geen ruk met onderschatten te maken dus dit.
Vind ik leuk
Leffe +804
woensdag 20 september 2017 om 17:49
"Zou makkelijk moeten winnen".,,en,.."aangezien zij eerste staan.,,Zegt dat zoveel dan dat je je elftal aanpast omdat onderaan in de 3-divisie dan niets zegt, het kan vaak raar gaan in het bekervoetbal.De arrogantie om te denken dat je al gewonnen hebt, en je elftal aanpast is juist de arrogantie van Ajax, die ze vaker de kop heeft gekost.
Vind ik leuk
Hyena +18332
woensdag 20 september 2017 om 18:21
Met deze redenering zou Ajax met de eerste elf net zo goed kunnen verliezen, want ''het kan vaak raar gaan in het bekervoetbal''. Ajax won vorig jaar 5 potjes met een volledige B-keuze, zelfs in Europa. Helaas ging het één keer mis, maar dat had de eerste ploeg net zo goed kunnen overkomen.

Die verloren namelijk ook gewoon een keer een bekerfinale met grote cijfers van PEC.. Of verloren vrij recentelijk nog van een Heracles en konden heel erg recentelijk niet winnen van ADO. Je hebt nooit volledige zekerheid, met geen enkele opstelling.

Het heeft nogmaals geen ruk met arrogantie te maken, maar met het tevreden, fit en scherp houden van een zeer brede selectie. Een selectie die men net als vorig jaar, heel hard nodig gaat hebben. Lijkt mij geen strak plan om een spelersgroep te creëren met heel veel ontevreden jongens. Daarnaast is het ook goed om te zien hoever de aankopen zijn in hun ontwikkeling en aanpassing.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 september 2017 om 18:22]
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 18:05
3-0 voor Scheveningen.
Vind ik leuk
Vamos M +4602
woensdag 20 september 2017 om 18:17
Ik ga ervan uit dat Scheveningen dit potje wel wint.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 18:26
Ik ga ervan uit dat jij je weer loopt af te trekken op een Ajax live topic!
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 20:02
En zoals altijd kiezen we bij flappies altijd intelligente voorspellingen het tegenovergestelde, dat zit je altijd goed..
Vind ik leuk
Dtc0314 +116
woensdag 20 september 2017 om 18:22
benieuwd of we straks ook weer van de ajax goal(s) een filmjpje krijgen..
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 18:35
Natuurlijk
Vind ik leuk
Hyena +18332
woensdag 20 september 2017 om 18:36
Zeer rommelig vooralsnog, maar we staan alweer voor. Klasse Kasper!
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 18:37
Mooie goal Dolberg!
Vind ik leuk
Hyena +18332
woensdag 20 september 2017 om 18:42
Bijna al het balverlies komt bij Lasse vandaan. Ook nu liet hij zijn man weer lopen. Het is echt een aflopende zaak.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 18:56
Yep, moet gewoon een keer over zijn. Waardeer hem echt maar het is klaar
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 18:49
Sorry, laatste keer zeuren maar kan dat kunstgras niet meer zien. En uiteindelijk gaat het om de toeschouwer
Vind ik leuk
Hyena +18332
woensdag 20 september 2017 om 18:52
Cerny speelt echt rampzalig.
Vind ik leuk
derksen +6303
woensdag 20 september 2017 om 18:57
Zo heeeeeee al 0-1
Whoeahahahhahha
Vind ik leuk
Hyena +18332
woensdag 20 september 2017 om 19:01
Keizer krijgt zelfs de gretige B-keuze niet aan het voetballen. Wat een laf, slap, traag voetbal.
Vind ik leuk
derksen +6303
woensdag 20 september 2017 om 19:36
Mmmmmmmm sorry ik betrap me zelf er op dat ik grote mond heb dat zou ik niet doen mij. Club moet straks ook nog en daar ben ik ook niet zo zeker van
Dus sorry
Vind ik leuk
Hyena +18332
woensdag 20 september 2017 om 19:14
Het zegt genoeg dat de eerste fatsoenlijke voorzet van een spits moet komen.

Opgelet Cerny? Zo makkelijk is het.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 19:15
Het blijft lastig.....
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 19:28
Wereldgoal Siem de Jong
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 19:32
Het definitieve einde voor Cerny in Ajax 1.
Ben hem al 2 jaar zat.
Vind ik leuk
Hyena +18332
woensdag 20 september 2017 om 19:56
Die van Scheveningen zijn beter dan Cerny.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 23:25
Cerny is nu wel een beetje bezig door de mand te vallen ja.
Vind ik leuk
DEWEE +1579
woensdag 20 september 2017 om 19:49
Altijd weer dat tegendoelpunt. Zelfs tegen amateurs..... tjonge
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 september 2017 om 19:49]
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 19:49
Hahaha me oude amateurcluppie.

SCHEVENINGEN :D
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 19:57
Voor de belchinezen
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 20:07
Ook in het centrum is Veltman om te janken
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 23:24
Misschien eens een keer iemand anders op de positie van Keizer ????
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

LIVE-discussie: Keizer zet op iedere positie andere speler neer bij Ajax