Update: Shakhtar-aanvoerder dreigt 'Feyenoord' te missen na positieve dopingtest

Update: Shakhtar-aanvoerder dreigt 'Feyenoord' te missen na positieve dopingtest

vrijdag 22 september 2017 om 19:42

Darijo Srna heeft zichzelf in de nesten gewerkt. De aanvoerder van Shakhar Donetsk, tegenstander van Feyenoord in de Champions League, wordt verdacht van dopinggebruik.

Dat melden verschillende media in Oekraïne woensdag. Srna zou zijn betrapt op het gebruik van verboden middelen na de eerste Champions League-wedstrijd van het seizoen, thuis tegen Napoli (2-1 overwinning).

Shakhtar Donetsk heeft nog geen officiële reactie gegeven op het nieuws en hetzelfde geldt voor de UEFA. De Europese voetbalbond wil wel kwijt dat men in afwachting is van de uitslagen van de disciplinaire instanties.

De 35-jarige Srna maakte tegen Napoli de negentig minuten vol. Vier dagen later ontbrak hij echter in de competitiewedstrijd van Shakhtar tegen Chornomorets Odessa. Dat had volgens trainer Paulo Fonseca te maken met vermoeidheid. Srna speelt al veertien jaar voor Shakhtar.

Update 22-09, 19.42 uur: Shakhtar Donetsk heeft bevestigd dat Darijo Srna een positieve dopingtest heeft afgelegd. Dat zou gebeurd zijn tijdens een 'out of competition controle' op 22 maart. De rechtsback beweert dat van opzet geen sprake is. Hoewel hij niet geschorst is, zal de aanvoerder van de Oekraïense club niet in actie komen tot de zaak is opgehelderd. Feyenoord neemt het op 17 oktober in De Kuip op tegen Shakhtar.

Plaats een reactie

Julio-dvd +1382
woensdag 20 september 2017 om 19:16
Voor straf vierde in de poule! Feyenoord overwinteren :)
Vind ik leuk
davidben +2229
woensdag 20 september 2017 om 19:17
Dat zou een geschenk uit de hemel zijn
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 19:22
Ik word ieder weekend verdacht van dopinggebruik...
Vind ik leuk
davidben +2229
woensdag 20 september 2017 om 19:23
Maar dat is denk ik niet de doping die ze hier bedoelen
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 19:59
Nee ik heb het over de disconootjes
Vind ik leuk
davidben +2229
woensdag 20 september 2017 om 20:02
Dat is grappig! In mijn tijd waren ze niet zo cryptisch genaamd. Het waren gewoon snoepjes :)
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 20:12
Dat is zo 2004, snoepjes
Vind ik leuk
davidben +2229
woensdag 20 september 2017 om 20:15
Dat waren mijn hoogtijdagen, 2004-2008. Prima carrière waar ik me niet voor hoef te schamen. Soms denk ik weleens met weemoed terug aan die mooie smoelen. De inside jokes tijdens een van de vele kinderfeestjes worden dan aan de lopende band gemaakt. Haha......word bijna nostalgisch man.
Vind ik leuk
darmianto +6449
woensdag 20 september 2017 om 22:16
Of kletsers
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 22:54
Of raketten
Vind ik leuk
RDB2402 +1837
woensdag 20 september 2017 om 20:34
Triest .. drugsgebruikers zijn zo’n sneue mensen
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 20:38
Sorry, sorry dat ik adem. Het spijt me!! Sorry dat ik leef man
Vind ik leuk
RDB2402 +1837
woensdag 20 september 2017 om 20:40
Blijf ademen, en vooral leven .. ik vind drugs gewoon sneu, mag toch ?
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 20:41
Sorry, echt sorry
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 20:55
Begrijp je wel, zo lang je ook zo over alcohol denkt en het je dus puur om fysieke gezondheid gaat kan ik je volledig begrijpen. Anders hoop ik wel dat je beseft dat het iet wat hypocriet is, of er moet een andere reden zijn die ik over het hoofd zie.
Vind ik leuk
RDB2402 +1837
woensdag 20 september 2017 om 21:12
Ik drink ook niet, niet zo bijdehand doen
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 08:20
Oei, was gewoon benieuwd naar de beweegreden van je attitude, zal je lontje wel met rust laten in het vervolg.
Vind ik leuk
Djambo +2205
vrijdag 22 september 2017 om 19:52
Drugs is een geschenk uit de hemel, wie ben jij dan om het te weigeren?
Vind ik leuk
darmianto +6449
woensdag 20 september 2017 om 22:16
Net waren het nog de gebruikers... dat jij je slavinken niet doorbakken eet, dat is sneu
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 22:53
Hahahahahah
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 21:34
Tuurlijk mag dat, maar waarom zijn de mensen dan ook gelijk sneu?
Drugsgebruikers doen het gewoon voor de lol, voor hun is het hetzelfde als bijvoorbeeld een biertje drinken in de kroeg.
Drugsverslaafden is weer iets heel anders, verslaving is namelijk een ziekte en dus moet je niet te snel over die mensen oordelen, ze hadden het zelf ook liever nooit gedaan achteraf gezien.
Laat iedereen lekker in zn waarde ;-)
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 19:49
ik word er ieder weekend schuldig aan bevonden....
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 19:36
Geschenk? Gerechtigheid zal je bedoelen ;)
Vind ik leuk
davidben +2229
woensdag 20 september 2017 om 19:37
Ja ja, absoluut!
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 19:23
Precies wat ik dacht! 6 maal een 3-0 nederlaag zou ik zeggen.
Vind ik leuk
FSCeara +2253
woensdag 20 september 2017 om 19:16
Ik zeg hele team schorsen uit voorzorg
Vind ik leuk
chicken +5883
woensdag 20 september 2017 om 19:19
En verplicht op cursus; verantwoord dopinggebruik.
Vind ik leuk
buddha +4580
woensdag 20 september 2017 om 19:18
vals spelert :)
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 19:21
Feyenoord uitroepen als winnaar van de CL, inclusief het uitbetalen van al het geld natuurlijk;)
Vind ik leuk
Johan.l +3742
woensdag 20 september 2017 om 19:22
Ajax verloor een Europa cup finale door doping, en wat gebeurde er juist niks, en dat is hier ook zo let maar op mijn woorden
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 19:56
UEFA heeft Ajax de CL-titel van '96 aangeboden, maar in Amsterdam wilden ze hem niet hebben...
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 20:10
Nou ga je toch niet zeggen, dat Overmars die 20 miljoen extra niet wilde hebben?
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 20:25
Da's van ver voor zijn transformatie naar Marc Netto
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 22:00
Zelfs Marc zal wel eens een snuiffie nemen.
Vind ik leuk
Santi +15650
woensdag 20 september 2017 om 19:23
Srna? Nee ik denk niet dat hij ooit zoiets zou doen
Vind ik leuk
RDB2402 +1837
woensdag 20 september 2017 om 20:35
Want ? Je kent ‘m persoonlijk ofzo .. of kent alleen z’n naam en hangt daarna dat ie het nooit zou doen, dat zou echt onnozel zijn !
Vind ik leuk
Santi +15650
woensdag 20 september 2017 om 20:36
Ik ken hem niet persoonlijk, maar ken de persoon Srna echt wel.
Vind ik leuk
RDB2402 +1837
woensdag 20 september 2017 om 20:39
Nou leg eens uit, want als je iemand niet persoonlijk kent, dan ken je de persoon zelf toch ook niet ????
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 19:28
mischien heeft feyenoord nu wel een kansje om door te komen
zou wel fijn zijn
en die srna heeft zn kansen nu wel door zn neus geboord xD
Vind ik leuk
BassieN +6785
woensdag 20 september 2017 om 19:29
Laten we die wedstrijd dan maar schriftelijk afdoen, 3-0 voor Feyenoord in beide wedstrijden als straf voor Shakthar.
Vind ik leuk
chicken +5883
woensdag 20 september 2017 om 19:33
Die feyenoorders schreeuwen zo hard om sjaktar te schorsen dat je gaat denken dat een van hun wat in zijn koffie gegooid heeft ;)
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 september 2017 om 19:33]
Vind ik leuk
Sytz +828
woensdag 20 september 2017 om 19:35
We moeten wat hè
Vind ik leuk
chicken +5883
woensdag 20 september 2017 om 19:39
Alles voor de winst;)
Vind ik leuk
Sytz +828
woensdag 20 september 2017 om 21:35
Precies!
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 19:33
Geld regeert, die komen hier mee weg. Opblaasbanaan op de tribune vééél erger, toch UEFA?
Vind ik leuk
Farmer +5303
woensdag 20 september 2017 om 20:28
Ja maar dat kán toch ook niet! een grote groep mensen die enorm lol hebben met een opblaasbanaan. Stel je eens voor dat er íemand is, die iets zou bedenken bij dat ding, en zich huiliehuilie gaan voelen...

Maar zoals hierboven al vermeld werd: dit doping-verhaal wordt onder een deurmat geveegd, want ze kunnen de club zelf niet aanpakken hiervoor, want de CL móet doorgaan, staat té veel geld op het spel! Dus men komt weer met een slappe hap'oplossing', ipv dat hier eens hárd opgetreden wordt bv... nee... Geld regeert!

Een oude wijze spreuk:

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 19:45
Goh echt. Vilhena had ook doping genomen. Keek raar uit de ogen.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 19:50
Doet hij altijd hoor
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 20:05
Onze dirkie deed t tenminste nog op recept!!
Vind ik leuk
Johan.l +3742
woensdag 20 september 2017 om 20:07
Haha wij hebben er ook een zou dat een dealer zijn?
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 20:36
Maar dan wrijven Ajax en PSV in handen, want Europese beslommeringen zorgen altijd voor puntenverlies. Tweeslachtig gevoel heb ik dus.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 september 2017 om 20:39]
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 19:54
17 oktober ... van Geel kan weer 1,5 miljoen bijschrijven.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 02:18
Het is toch nog steeds wachten op het eerste CL doelpunt!
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 20:07
een beetje snuif en snuf moet toch niet vreemd zijn vanuit rotterdams oogpunt?
Trouwens al helemaal niet vanuit het mijne ....

Leven en laten leven zeg ik altijd maar
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 september 2017 om 20:07]
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 20:15
Drugs are bad mmmkay
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 10:18
Hij als enige?Daar geloof ik niks van!
Vind ik leuk
fer65 +155
zaterdag 23 september 2017 om 14:16
Wat een gelul.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Update: Shakhtar-aanvoerder dreigt 'Feyenoord' te missen na positieve dopingtest