Update: Shakhtar-aanvoerder dreigt 'Feyenoord' te missen na positieve dopingtest

    Update: Shakhtar-aanvoerder dreigt 'Feyenoord' te missen na positieve dopingtest

    vrijdag 22 september 2017 om 19:42

    Darijo Srna heeft zichzelf in de nesten gewerkt. De aanvoerder van Shakhar Donetsk, tegenstander van Feyenoord in de Champions League, wordt verdacht van dopinggebruik.

    Dat melden verschillende media in Oekraïne woensdag. Srna zou zijn betrapt op het gebruik van verboden middelen na de eerste Champions League-wedstrijd van het seizoen, thuis tegen Napoli (2-1 overwinning).

    Shakhtar Donetsk heeft nog geen officiële reactie gegeven op het nieuws en hetzelfde geldt voor de UEFA. De Europese voetbalbond wil wel kwijt dat men in afwachting is van de uitslagen van de disciplinaire instanties.

    De 35-jarige Srna maakte tegen Napoli de negentig minuten vol. Vier dagen later ontbrak hij echter in de competitiewedstrijd van Shakhtar tegen Chornomorets Odessa. Dat had volgens trainer Paulo Fonseca te maken met vermoeidheid. Srna speelt al veertien jaar voor Shakhtar.

    Update 22-09, 19.42 uur: Shakhtar Donetsk heeft bevestigd dat Darijo Srna een positieve dopingtest heeft afgelegd. Dat zou gebeurd zijn tijdens een 'out of competition controle' op 22 maart. De rechtsback beweert dat van opzet geen sprake is. Hoewel hij niet geschorst is, zal de aanvoerder van de Oekraïense club niet in actie komen tot de zaak is opgehelderd. Feyenoord neemt het op 17 oktober in De Kuip op tegen Shakhtar.

    Plaats een reactie

    Julio-dvd +1672
    woensdag 20 september 2017 om 19:16
    Voor straf vierde in de poule! Feyenoord overwinteren :)
    Vind ik leuk
    davidben +3584
    woensdag 20 september 2017 om 19:17
    Dat zou een geschenk uit de hemel zijn
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +16758
    woensdag 20 september 2017 om 19:22
    Ik word ieder weekend verdacht van dopinggebruik...
    Vind ik leuk
    davidben +3584
    woensdag 20 september 2017 om 19:23
    Maar dat is denk ik niet de doping die ze hier bedoelen
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +16758
    woensdag 20 september 2017 om 19:59
    Nee ik heb het over de disconootjes
    Vind ik leuk
    davidben +3584
    woensdag 20 september 2017 om 20:02
    Dat is grappig! In mijn tijd waren ze niet zo cryptisch genaamd. Het waren gewoon snoepjes :)
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +16758
    woensdag 20 september 2017 om 20:12
    Dat is zo 2004, snoepjes
    Vind ik leuk
    davidben +3584
    woensdag 20 september 2017 om 20:15
    Dat waren mijn hoogtijdagen, 2004-2008. Prima carrière waar ik me niet voor hoef te schamen. Soms denk ik weleens met weemoed terug aan die mooie smoelen. De inside jokes tijdens een van de vele kinderfeestjes worden dan aan de lopende band gemaakt. Haha......word bijna nostalgisch man.
    Vind ik leuk
    darmianto +7854
    woensdag 20 september 2017 om 22:16
    Of kletsers
    Vind ik leuk
    Fritz Korbach +16758
    woensdag 20 september 2017 om 22:54
    Of raketten
    Vind ik leuk
    stratumseind +138682
    vrijdag 22 september 2017 om 19:49
    ik word er ieder weekend schuldig aan bevonden....
    Vind ik leuk
    woensdag 20 september 2017 om 19:36
    Geschenk? Gerechtigheid zal je bedoelen ;)
    Vind ik leuk
    davidben +3584
    woensdag 20 september 2017 om 19:37
    Ja ja, absoluut!
    Vind ik leuk
    woensdag 20 september 2017 om 19:23
    Precies wat ik dacht! 6 maal een 3-0 nederlaag zou ik zeggen.
    Vind ik leuk
    FSCeara +7868
    woensdag 20 september 2017 om 19:16
    Ik zeg hele team schorsen uit voorzorg
    Vind ik leuk
    chicken +10134
    woensdag 20 september 2017 om 19:19
    En verplicht op cursus; verantwoord dopinggebruik.
    Vind ik leuk
    buddha +7698
    woensdag 20 september 2017 om 19:18
    vals spelert :)
    Vind ik leuk
    Johan.l +4145
    woensdag 20 september 2017 om 19:22
    Ajax verloor een Europa cup finale door doping, en wat gebeurde er juist niks, en dat is hier ook zo let maar op mijn woorden
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +1688
    woensdag 20 september 2017 om 19:56
    UEFA heeft Ajax de CL-titel van '96 aangeboden, maar in Amsterdam wilden ze hem niet hebben...
    Vind ik leuk
    Robbie 0346 +2472
    woensdag 20 september 2017 om 19:28
    mischien heeft feyenoord nu wel een kansje om door te komen
    zou wel fijn zijn
    en die srna heeft zn kansen nu wel door zn neus geboord xD
    Vind ik leuk
    BassieN +10908
    woensdag 20 september 2017 om 19:29
    Laten we die wedstrijd dan maar schriftelijk afdoen, 3-0 voor Feyenoord in beide wedstrijden als straf voor Shakthar.
    Vind ik leuk
    chicken +10134
    woensdag 20 september 2017 om 19:33
    Die feyenoorders schreeuwen zo hard om sjaktar te schorsen dat je gaat denken dat een van hun wat in zijn koffie gegooid heeft ;)
    [Reactie gewijzigd op woensdag 20 september 2017 om 19:33]
    Vind ik leuk
    Sytz +2768
    woensdag 20 september 2017 om 19:35
    We moeten wat hè
    Vind ik leuk
    chicken +10134
    woensdag 20 september 2017 om 19:39
    Alles voor de winst;)
    Vind ik leuk
    Sytz +2768
    woensdag 20 september 2017 om 21:35
    Precies!
    Vind ik leuk
    woensdag 20 september 2017 om 19:33
    Geld regeert, die komen hier mee weg. Opblaasbanaan op de tribune vééél erger, toch UEFA?
    Vind ik leuk
    Farmer +10121
    woensdag 20 september 2017 om 20:28
    Ja maar dat kán toch ook niet! een grote groep mensen die enorm lol hebben met een opblaasbanaan. Stel je eens voor dat er íemand is, die iets zou bedenken bij dat ding, en zich huiliehuilie gaan voelen...

    Maar zoals hierboven al vermeld werd: dit doping-verhaal wordt onder een deurmat geveegd, want ze kunnen de club zelf niet aanpakken hiervoor, want de CL móet doorgaan, staat té veel geld op het spel! Dus men komt weer met een slappe hap'oplossing', ipv dat hier eens hárd opgetreden wordt bv... nee... Geld regeert!

    Een oude wijze spreuk:

    Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7400
    woensdag 20 september 2017 om 19:45
    Goh echt. Vilhena had ook doping genomen. Keek raar uit de ogen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 september 2017 om 19:50
    Doet hij altijd hoor
    Vind ik leuk
    woensdag 20 september 2017 om 20:05
    Onze dirkie deed t tenminste nog op recept!!
    Vind ik leuk
    Johan.l +4145
    woensdag 20 september 2017 om 20:07
    Haha wij hebben er ook een zou dat een dealer zijn?
    Vind ik leuk
    woensdag 20 september 2017 om 20:36
    Maar dan wrijven Ajax en PSV in handen, want Europese beslommeringen zorgen altijd voor puntenverlies. Tweeslachtig gevoel heb ik dus.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 20 september 2017 om 20:39]
    Vind ik leuk
    stratumseind +138682
    vrijdag 22 september 2017 om 20:07
    een beetje snuif en snuf moet toch niet vreemd zijn vanuit rotterdams oogpunt?
    Trouwens al helemaal niet vanuit het mijne ....

    Leven en laten leven zeg ik altijd maar
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 22 september 2017 om 20:07]
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 september 2017 om 20:15
    Drugs are bad mmmkay
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 september 2017 om 10:18
    Hij als enige?Daar geloof ik niks van!
    Vind ik leuk
    fer65 +213
    zaterdag 23 september 2017 om 14:16
    Wat een gelul.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Update: Shakhtar-aanvoerder dreigt 'Feyenoord' te missen na positieve dopingtest