'Lastig, maar ik ben blij dat Ajax mij de kans geeft om hier weer te spelen'

    'Lastig, maar ik ben blij dat Ajax mij de kans geeft om hier weer te spelen'

    woensdag 20 september 2017 om 20:56

    Siem de Jong is blij weer lid te zijn van de Ajax-selectie. Woensdagavond speelde hij negentig minuten in de gewonnen bekerwedstrijd tegen Scheveningen.

    "Ik ben blij dat ik weer kan spelen", vertelt De Jong, die één keer scoorde, na afloop van de 1-5 overwinning aan FOX Sports. "De laatste weken heb ik goed getraind en nu heb ik weer negentig minuten gespeeld. Voor m'n gevoel is dat goed."

    De teruggekeerde Ajacied kent weinig aanpassingsproblemen in Amsterdam. "Het went snel om weer terug te zijn. Alles voelt vrij vertrouwd. De staf en iedereen op de club is hetzelfde, haha."

    Nu wil De Jong meer: een basisplek. "Ik moet mezelf bewijzen, dat weet ik. Ik heb het de laatste drie jaar gewoon lastig gehad", zegt hij. "Ik ben blij dat Ajax mij de kans geeft om hier weer te spelen. Ik zal zelf moeten bewijzen dat ik er klaar voor ben."

    Poll

    Hoort Siem de Jong - mits fit - in de Ajax-basis?

    (432 stemmen)

    Plaats een reactie

    woensdag 20 september 2017 om 21:00
    En een assist natuurlijk!
    Vind ik leuk
    glenn +1028
    woensdag 20 september 2017 om 21:01
    kijk en ja het was maar Scheveningen maar 1 ding heb ik wel gezien, Siem moet niet naar PSV of iets dergelijks gaan, dat past hem niet ...SIEM IS EEN AJAXIED...daar is hij thuis... en ik zou hem gewoon in de basis zetten achter onze Hunter....eens proberen Keizer ???
    Vind ik leuk
    donderdag 21 september 2017 om 09:55
    En de vraag is, wie haal je er dan uit? Ik zou met frenkie, ziyech en donny vd beek spelen.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 september 2017 om 21:09
    Mijn ideale opstelling Ajax. 1-4-3-3

    Onana

    Ogerela. De ligt. Viergever. Wober

    F. De jong

    S. De jong. Ziyech

    Kluivert dolberg. Johnson


    Younes een keer eruit haken om hem een prikkel te geven in de hoop dat hij meer gaat scoren.

    Vind ik leuk
    Kwikwek +2574
    woensdag 20 september 2017 om 21:12
    Is 'ogerala' een nieuwe aanwinst die wij over het hoofd hebben gezien deze zomer? Wat is zijn positie? :)
    Vind ik leuk
    woensdag 20 september 2017 om 21:18
    Haha ze naam onthouden is best lastig. Maar volgens mij weet je wel wie ik bedoel. :) alles beter dan veltman
    Vind ik leuk
    Sil Meijer +13140
    woensdag 20 september 2017 om 21:20
    Mijne:
    Onana
    Orejuela, Veltman, De Ligt, Sinkgraven
    F. de Jong, Van de Beek, Ziyech
    Kluivert, Dolberg, Johnsen
    Vind ik leuk
    furgist +1398
    woensdag 20 september 2017 om 21:21
    yup, johnsen mag er zeker bij
    Vind ik leuk
    furgist +1398
    woensdag 20 september 2017 om 21:21
    heb het gemist, was Siem fit?
    Vind ik leuk
    Bertus Ruk +1055
    woensdag 20 september 2017 om 21:22
    De staf en iedereen is vertrouwd!!
    Maar goed dat Siem afgelopen seizoen niet bij ons was, toen was het anders!
    Na de winterstop is alles weer als vanouds met Frank erbij.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +5810
    woensdag 20 september 2017 om 22:02
    Misschien kan Siem z'n broer aanbevelen bij Ajax.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Lastig, maar ik ben blij dat Ajax mij de kans geeft om hier weer te spelen'