'Lastig, maar ik ben blij dat Ajax mij de kans geeft om hier weer te spelen'

'Lastig, maar ik ben blij dat Ajax mij de kans geeft om hier weer te spelen'

woensdag 20 september 2017 om 20:56

Siem de Jong is blij weer lid te zijn van de Ajax-selectie. Woensdagavond speelde hij negentig minuten in de gewonnen bekerwedstrijd tegen Scheveningen.

"Ik ben blij dat ik weer kan spelen", vertelt De Jong, die één keer scoorde, na afloop van de 1-5 overwinning aan FOX Sports. "De laatste weken heb ik goed getraind en nu heb ik weer negentig minuten gespeeld. Voor m'n gevoel is dat goed."

De teruggekeerde Ajacied kent weinig aanpassingsproblemen in Amsterdam. "Het went snel om weer terug te zijn. Alles voelt vrij vertrouwd. De staf en iedereen op de club is hetzelfde, haha."

Nu wil De Jong meer: een basisplek. "Ik moet mezelf bewijzen, dat weet ik. Ik heb het de laatste drie jaar gewoon lastig gehad", zegt hij. "Ik ben blij dat Ajax mij de kans geeft om hier weer te spelen. Ik zal zelf moeten bewijzen dat ik er klaar voor ben."

Poll

Hoort Siem de Jong - mits fit - in de Ajax-basis?

(432 stemmen)

Plaats een reactie

woensdag 20 september 2017 om 21:00
En een assist natuurlijk!
Vind ik leuk
glenn +744
woensdag 20 september 2017 om 21:01
kijk en ja het was maar Scheveningen maar 1 ding heb ik wel gezien, Siem moet niet naar PSV of iets dergelijks gaan, dat past hem niet ...SIEM IS EEN AJAXIED...daar is hij thuis... en ik zou hem gewoon in de basis zetten achter onze Hunter....eens proberen Keizer ???
Vind ik leuk
Santi +15581
woensdag 20 september 2017 om 21:07
Ajacied*
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 21:09
Echt heh? Met hoofdletters ook :(
Vind ik leuk
R2 +2306
woensdag 20 september 2017 om 21:18
Soms ben je best wel een grappig ventje ;-)
Vind ik leuk
Santi +15581
woensdag 20 september 2017 om 21:20
Waren mn vrienden t daar maar met je eens...
Vind ik leuk
Johan.l +3684
woensdag 20 september 2017 om 21:24
Hier heb je heel veel vrienden
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 20:33
Ajax zit in mijn bloed, kan er ook niets aan doen!
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 21:43
Jij bent gek, als je spelers terug haalt moeten ze meerwaarde hebben ten opzichte van wat er nu staat dat heeft zowel Huntelaar als de Jong niet. Beide hebben een toegevoegde waarde voor het elftal, jij wil een signaal afgeven aan Ziyech die zegt toedels ik ben weg want de Jong zou op zijn plaats moeten spelen.
Vind ik leuk
glenn +744
donderdag 21 september 2017 om 17:40
leuk dat ik gek ben maar ooit al eens gehoord van schuiven met de pionnen....met Younes om te beginnen bvb ???
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 20:38
Geef eens de opstelling dan, Younes in de goal? Younes als voorbeeld doet mij vermoeden dat voetbal boven je per gaat aangezien deze kneus alleen maar linksbuiten kan spelen.

Lamprou in de goal, Siem de Jong op Ziyech zijn plek, Huntelaar eerste spits zou Younes linksback maken......denk dat jij meer verstand van korfbal hebt dan van voetbal glenn.
Vind ik leuk
glenn +744
vrijdag 22 september 2017 om 10:12
wij zijn uitgepraat, het ga je goed
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 23:00
Je kunt dus geen alternatieve opstelling maken met de onzin die jij uitkraamt, zou het dan niet beter zijn te zwijgen als je geen verstand van het spelletje hebt?
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 09:55
En de vraag is, wie haal je er dan uit? Ik zou met frenkie, ziyech en donny vd beek spelen.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 21:09
Mijn ideale opstelling Ajax. 1-4-3-3

Onana

Ogerela. De ligt. Viergever. Wober

F. De jong

S. De jong. Ziyech

Kluivert dolberg. Johnson


Younes een keer eruit haken om hem een prikkel te geven in de hoop dat hij meer gaat scoren.

Vind ik leuk
Kwikwek +2310
woensdag 20 september 2017 om 21:12
Is 'ogerala' een nieuwe aanwinst die wij over het hoofd hebben gezien deze zomer? Wat is zijn positie? :)
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 21:18
Haha ze naam onthouden is best lastig. Maar volgens mij weet je wel wie ik bedoel. :) alles beter dan veltman
Vind ik leuk
Sil Meijer +12073
woensdag 20 september 2017 om 21:20
Mijne:
Onana
Orejuela, Veltman, De Ligt, Sinkgraven
F. de Jong, Van de Beek, Ziyech
Kluivert, Dolberg, Johnsen
Vind ik leuk
Santi +15581
woensdag 20 september 2017 om 21:21
Veltman
Veltman Veltman Veltman Sinkgraven
Veltman Veltman Veltman
Veltman Veltman Veltman :)


Vind ik leuk
furgist +1399
woensdag 20 september 2017 om 21:21
yup, johnsen mag er zeker bij
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 20:45
Ogerela heb je die al zien spelen nee dus, die komt nog tekort voor dit niveau, Veltman elke Ajacied raakt in de schijt als ze zijn naam horen, Sinkgraven komt een straatlengte tekort als back maakt constant verkeerde keuzes, Kluivert nah Neres is veel maar dan ook veel beter.

Met jouw opstelling kunnen we ook de F'jes opstellen.
Vind ik leuk
Sil Meijer +12073
donderdag 21 september 2017 om 20:55
Tactisch is mijn opstelling wel uitgedacht.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 20:58
Met Orejuela die nog tekort komt op dit niveau en Sinkgraven die tekort komt als back? Sinkgraven is gehaald voor het middenveld maar anderen zijn hem voorbij gestreefd dus moet hij maar back worden?
Vind ik leuk
Sil Meijer +12073
donderdag 21 september 2017 om 21:32
Dijks is veel minder dan Sinkgraven en Viergever is geen opkomende back.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 20:41
Neres ipv. Kluivert en Siem de Jong op de tribune van de Beek is 10 klassen beter. Ogerela is nog afwachten die komt op dit niveau nog te kort bovendien heb je Cassierra de aan de deur rammelt en met de week beter en sterker wordt.
Vind ik leuk
furgist +1399
woensdag 20 september 2017 om 21:21
heb het gemist, was Siem fit?
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 21:22
De staf en iedereen is vertrouwd!!
Maar goed dat Siem afgelopen seizoen niet bij ons was, toen was het anders!
Na de winterstop is alles weer als vanouds met Frank erbij.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 22:02
Misschien kan Siem z'n broer aanbevelen bij Ajax.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Lastig, maar ik ben blij dat Ajax mij de kans geeft om hier weer te spelen'