Berghuis appt en belt naar De Jong: Gelukkig was het niet zó ernstig

Berghuis appt en belt naar De Jong: "Gelukkig was het niet zó ernstig"

woensdag 20 september 2017 om 23:25

Steven Berghuis heeft maandag telefonisch contact gehad met Luuk de Jong. De twee botsten in de Eredivisie-topper tussen PSV en Feyenoord hard op elkaar.

Berghuis kreeg een gele kaart, maar De Jong kwam er minder goed vanaf. Hij liep meerdere kneuzingen op. "Ik heb hem een app gestuurd op de dag zelf en heb hem de volgende ochtend gebeld", vertelt Berghuis na de 2-0 bekerzege van Feyenoord op ADO Den Haag aan FOX Sports.

"Ik vroeg natuurlijk hoe het met hem ging en heb uitgelegd hoe ik het van mijn kant heb benaderd. Luuk reageerde heel begripvol. Hij baalde natuurlijk van zijn blessure, maar het was gelukkig niet zó ernstig. Ik heb daar wel een goed gevoel aan overgehouden en ben blij dat ik het zo heb kunnen oplossen."

Omdat Berghuis later in het duel met PSV alsnog rood kreeg, is hij geschorst voor de competitiewedstrijd van aanstaande zaterdag tegen NAC Breda. Woensdagavond maakte hij de verlossende 1-0 tegen ADO.

Plaats een reactie

036 +1966
woensdag 20 september 2017 om 23:30
Minkukel!!
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 23:31
Je denk toch niet dat Berghuis de berichten hier leest?

Hoe dom ben je dan!
Vind ik leuk
036 +1966
woensdag 20 september 2017 om 23:36
Jammer dat jij vanuit rancune reageert vanwege een eerdere reactie van mij. Waar ji helemaal fout mee bent...... Ik schrijf niet aan Berghuis beste Jan. Ik vind het een minkukel en dat schrijf ik dan. Jouw laatste regeltje laat ik voor wat dat waard is.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 23:38
Simpele
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 23:31
Ongelukkige omschrijving. Ik heb er een goed gevoel aan overgehouden.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 23:55
Hij verwoordt zijn opluchting over het ongelukkige incident prima.

Nimmer de intentie gehad om doelbewust te torpederen.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 00:02
Maar ... houd je een goed gevoel over ... een telefoontje, als je hoort dat Luuk het accepteert, maar voorlopig niet kan voetballen?
Misschien iets van een dubbel gevoel ipv goed gevoel.
Vind ik leuk
Jozef +18848
donderdag 21 september 2017 om 07:29
Knap dat jij dat weet hoor, boemel.

Duidelijk was dat Berghuis er onbesuisd invloog op een moment dat Feyenoord de bakens moest verzetten.... Dit soort geintjes komt bovengemiddeld vaak voor als het even niet loopt. Geloof jij maar vooral in de onschuld en kijk vooral niet terug naar de ongegeneerde lompheid waarmee Berghuis het duel in ging. Ik zeg dat het nog goed afgelopen is met Luuk en dat ' Aussie rules' niet thuis horen in ons voetbal....
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 september 2017 om 07:29]
Vind ik leuk
Korm +20437
donderdag 21 september 2017 om 08:18
ben ik met je eens, kijk maar naar de wedstrijd tegen Excelsior in speelronde 2
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 08:32
Dat geldt voor veel acties. Soms doet een tegenstander iets onverwachts. En dan reken je daar niet op. Als jij dan een tegen actie in gedachten had, dan ziet dat in een keer er heel raar en ongelukkig uit.
Soms word je door je benen gespeeld en soms hak je bijna iemand door midden.
De ene keer kun je er wel om lachen, maar ook wel eens om huilen.
Vind ik leuk
Korm +20437
donderdag 21 september 2017 om 09:33
hmmm over de jong snap ik je verhaal wel maar bij excelsior was het gewoon pure frustratie
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 15:35
Dat is juist het moeilijke, van het volgen van de spelregels. Daarom is hands ook niet altijd hands.
De beslissing ligt bij de scheids. Al weet ik zeker, dat een scheids ook bevooroordeeld is.
Ik zou een Feyenoordspeler niet zo snel rood geven. Als scheidsrechter.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 16:03
'Knap dat jij dat weet hoor, boemel'.

Het is niet mijn ambitie om teleur te stellen en ik slaag daar telkenmale cum laude in.

Fijne dag nog!
Vind ik leuk
Jozef +18848
donderdag 21 september 2017 om 19:57
Beoordeel jij altijd je eigen werk?
Vind ik leuk
Gerro +2843
woensdag 20 september 2017 om 23:35
Als ik de beelden zo zie zou je toch eerder denken dat ie zijn ballen gekneusd heeft die was precies midden in.
Vind ik leuk
robery +2073
donderdag 21 september 2017 om 05:33
Het is maar waar je op gefocust bent. Ik zie een knie vol op zijn borstkas komen.
Vind ik leuk
Gerro +2843
donderdag 21 september 2017 om 10:15
Dat is op deze beelden lastig te zien zie wel een voet in zijn kruis terecht komen.
Vind ik leuk
Harrie82 +2163
woensdag 20 september 2017 om 23:38
Heel netjes van hem.
Heb Berghuis ook vervloekt.
Maar hiervoor verdient hij alleen maar respect.
Zo hoort het te zijn, hard in de wedstrijd, maar daarna normaal met elkaar omgaan.
Zoals mensen horen te doen, kunnen supporters wat van leren.
Vind ik leuk
036 +1966
woensdag 20 september 2017 om 23:46
Dus iemand de ziekenboeg in schoppen en dan sorry zeggen is voor jou normaal. OK, dat is jouw denkwijze dan.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 23:49
Man o man o man, die Berghuis zit je wel hoog je? ; )
Vind ik leuk
036 +1966
woensdag 20 september 2017 om 23:52
Echt niet want ik heb helemaal niets met hem. Voor mij dus geen probleem willem.
Vind ik leuk
Diamant07 +4528
donderdag 21 september 2017 om 07:58
Het was een ongelukje 036. Begrijp je wat dat is? Zonder opzet? Dan is dit toch netjes opgelost? Dat t in t nieuws komt vind ik dan weer een 2e...
Vind ik leuk
13 +1985
donderdag 21 september 2017 om 01:26
In elk geval is het beter dat hij contact opneemt, dan dat hij dat niet zou doen...
Vind ik leuk
Harrie82 +2163
donderdag 21 september 2017 om 02:23
Dat is toch het minste wat hij kan doen. Hoeveel mensen laat niets meer weten.
Je kunt zeggen wat je wil, maar opzet was er niet bij.
Want dan had hij zijn benen gestrekt gehouden.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 23:41
De opluchting van Steven Berghuis. Een schitterende sliding die werd ingezet vanaf de kleedkamer en dan toch de tegenwoordigheid van geest vinden om tot een noodstop te komen.
Vind ik leuk
036 +1966
woensdag 20 september 2017 om 23:53
Hij is weer mooi slachten. :-)
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 23:41
Ach ik vind het allemaal wel meevallen.
Het is toch mannenvoetbal aldus veel psv supporters die "Taco" aanhangers zijn. De aanvaring tussen Moreno en Shaw was veel erger en daar werd geen kaart voor gegeven. Een "race incident" met een schoen tegen zijn edele delen. Kortom een ongelukkige botsing.

Mannenvoetbal toch Stratum !
Vind ik leuk
Nuance +1231
woensdag 20 september 2017 om 23:54
Weet je Guardado nog in de arena twee jaar geleden? Schopte eerst el ghazi uit de wedstrijd en daarna nog een. Maar dan hoor je onze psv vrienden niet.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 23:57
dat deed ie prima onze tex mex hij vergat er alleen 9
Vind ik leuk
robery +2073
donderdag 21 september 2017 om 05:36
Even voor de goede orde... jij praat over “vrienden”... hier op VP? Hahahaha.
Vind ik leuk
reggie +639
donderdag 21 september 2017 om 08:26
Voor beide "overtredingen?" is geen vrije trap gegeven, dus dat schoppen viel dan wel mee toch.
Vind ik leuk
woensdag 20 september 2017 om 23:56
zo is het niet piepen bloed aan de kicksen.
gejank van tere puberzieltjes ten spijt.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 00:02
Stratumseind is een eerlijke man die naar het buitenland gestuurd wordt om voor het welzijn van zijn land te liegen.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 00:03
heb je je pijp aan vanavond?
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 00:10
Nee ik vond het wel een leuke anekdote en bij jou passen.
Alles mag afbranden, alleen het lampje van psv moet blijven branden. Proost !
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 00:11
inderdaad al crashed de hele aex het boeit me allemaal niks.
Ons lempke gaat nooit uit.
Vind ik leuk
robery +2073
donderdag 21 september 2017 om 05:37
Ik begin jou gezeur hierover behoorlijk beu te worden. Het ging om Berghuis en niet om ex-voetballers van PSV.
Vind ik leuk
United FC +12262
donderdag 21 september 2017 om 09:27
Are u mad?
Vind ik leuk
robery +2073
donderdag 21 september 2017 om 05:35
Zo is het precies. Voetbal is een mannensport en zolang men niet de intentie heeft om iemand ongelukkig te schoppen dan is het goed. Fair play. Ik vind “Taco” behoorlijk raar overkomen. Leg die term eens uit.
Vind ik leuk
HansVites +1594
donderdag 21 september 2017 om 00:25
Waarom gooit hij dit in het nieuws ?
Zeker om er voor te zorgen dat zijn straf lager uit valt, bekijk de beelden nog maar eens dan zou ik zeggen.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 00:50
Dat zou ik dan inderdaad maar eens doen, dan zie je namelijk dat Berghuis zijn been intrekt om de Jong niet te blesseren..
Vind ik leuk
Dtc0314 +113
donderdag 21 september 2017 om 07:29
2x geel is gewoon altijd een wedstrijd hoor. Als je dat nog geeneens weet kan je beter hier niet op forums gaan reageren..
Vind ik leuk
J Kiprich +8230
donderdag 21 september 2017 om 07:31
Snap je het niet of begrijp je het niet?
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 07:32
Nee hoor, zijn straf is 1 wedstrijd als het goed is (2x geel is rood)
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 10:30
Er werd naar gevraagd bij foxsports
Vind ik leuk
DubRtd +13442
donderdag 21 september 2017 om 12:26
2x geel is 1 wedstrijd, geen strafzaak of wat dan ook.
Ook al was Berghuis's enige commentaar a la Nelson van The Simpsons "HAAA HAAAAAA" geweest.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 02:21
Gewoon 10 wedstrijden voor dit meisje,
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 05:32
het had zijn nek moeten wezen!!!
Vind ik leuk
robery +2073
donderdag 21 september 2017 om 05:38
Waarom val jij niet van een trap af? Bespaart ons weer een trol account.
Vind ik leuk
DubRtd +13442
donderdag 21 september 2017 om 12:27
Waarom wel hier op reageren en niet op het commentaar net daarboven?
Net zo goed trollen.
Vind ik leuk
robery +2073
donderdag 21 september 2017 om 16:08
Omdat hij of zij echt te ver gaat.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Berghuis appt en belt naar De Jong: "Gelukkig was het niet zó ernstig"