Berghuis appt en belt naar De Jong: Gelukkig was het niet zó ernstig

    Berghuis appt en belt naar De Jong: "Gelukkig was het niet zó ernstig"

    woensdag 20 september 2017 om 23:25

    Steven Berghuis heeft maandag telefonisch contact gehad met Luuk de Jong. De twee botsten in de Eredivisie-topper tussen PSV en Feyenoord hard op elkaar.

    Berghuis kreeg een gele kaart, maar De Jong kwam er minder goed vanaf. Hij liep meerdere kneuzingen op. "Ik heb hem een app gestuurd op de dag zelf en heb hem de volgende ochtend gebeld", vertelt Berghuis na de 2-0 bekerzege van Feyenoord op ADO Den Haag aan FOX Sports.

    "Ik vroeg natuurlijk hoe het met hem ging en heb uitgelegd hoe ik het van mijn kant heb benaderd. Luuk reageerde heel begripvol. Hij baalde natuurlijk van zijn blessure, maar het was gelukkig niet zó ernstig. Ik heb daar wel een goed gevoel aan overgehouden en ben blij dat ik het zo heb kunnen oplossen."

    Omdat Berghuis later in het duel met PSV alsnog rood kreeg, is hij geschorst voor de competitiewedstrijd van aanstaande zaterdag tegen NAC Breda. Woensdagavond maakte hij de verlossende 1-0 tegen ADO.

    Plaats een reactie

    Gerro +5409
    woensdag 20 september 2017 om 23:35
    Als ik de beelden zo zie zou je toch eerder denken dat ie zijn ballen gekneusd heeft die was precies midden in.
    Vind ik leuk
    Harrie82 +2790
    woensdag 20 september 2017 om 23:38
    Heel netjes van hem.
    Heb Berghuis ook vervloekt.
    Maar hiervoor verdient hij alleen maar respect.
    Zo hoort het te zijn, hard in de wedstrijd, maar daarna normaal met elkaar omgaan.
    Zoals mensen horen te doen, kunnen supporters wat van leren.
    Vind ik leuk
    woensdag 20 september 2017 om 23:41
    De opluchting van Steven Berghuis. Een schitterende sliding die werd ingezet vanaf de kleedkamer en dan toch de tegenwoordigheid van geest vinden om tot een noodstop te komen.
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +12446
    woensdag 20 september 2017 om 23:41
    Ach ik vind het allemaal wel meevallen.
    Het is toch mannenvoetbal aldus veel psv supporters die "Taco" aanhangers zijn. De aanvaring tussen Moreno en Shaw was veel erger en daar werd geen kaart voor gegeven. Een "race incident" met een schoen tegen zijn edele delen. Kortom een ongelukkige botsing.

    Mannenvoetbal toch Stratum !
    Vind ik leuk
    Nuance +7046
    woensdag 20 september 2017 om 23:54
    Weet je Guardado nog in de arena twee jaar geleden? Schopte eerst el ghazi uit de wedstrijd en daarna nog een. Maar dan hoor je onze psv vrienden niet.
    Vind ik leuk
    stratumseind +139143
    woensdag 20 september 2017 om 23:57
    dat deed ie prima onze tex mex hij vergat er alleen 9
    Vind ik leuk
    reggie +1447
    donderdag 21 september 2017 om 08:26
    Voor beide "overtredingen?" is geen vrije trap gegeven, dus dat schoppen viel dan wel mee toch.
    Vind ik leuk
    stratumseind +139143
    woensdag 20 september 2017 om 23:56
    zo is het niet piepen bloed aan de kicksen.
    gejank van tere puberzieltjes ten spijt.
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +12446
    donderdag 21 september 2017 om 00:02
    Stratumseind is een eerlijke man die naar het buitenland gestuurd wordt om voor het welzijn van zijn land te liegen.
    Vind ik leuk
    stratumseind +139143
    donderdag 21 september 2017 om 00:03
    heb je je pijp aan vanavond?
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +12446
    donderdag 21 september 2017 om 00:10
    Nee ik vond het wel een leuke anekdote en bij jou passen.
    Alles mag afbranden, alleen het lampje van psv moet blijven branden. Proost !
    Vind ik leuk
    stratumseind +139143
    donderdag 21 september 2017 om 00:11
    inderdaad al crashed de hele aex het boeit me allemaal niks.
    Ons lempke gaat nooit uit.
    Vind ik leuk
    HansVites +4419
    donderdag 21 september 2017 om 00:25
    Waarom gooit hij dit in het nieuws ?
    Zeker om er voor te zorgen dat zijn straf lager uit valt, bekijk de beelden nog maar eens dan zou ik zeggen.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 september 2017 om 00:50
    Dat zou ik dan inderdaad maar eens doen, dan zie je namelijk dat Berghuis zijn been intrekt om de Jong niet te blesseren..
    Vind ik leuk
    Dtc0314 +682
    donderdag 21 september 2017 om 07:29
    2x geel is gewoon altijd een wedstrijd hoor. Als je dat nog geeneens weet kan je beter hier niet op forums gaan reageren..
    Vind ik leuk
    J Kiprich +14089
    donderdag 21 september 2017 om 07:31
    Snap je het niet of begrijp je het niet?
    Vind ik leuk
    Jeroenvk94 +3860
    donderdag 21 september 2017 om 07:32
    Nee hoor, zijn straf is 1 wedstrijd als het goed is (2x geel is rood)
    Vind ik leuk
    donderdag 21 september 2017 om 10:30
    Er werd naar gevraagd bij foxsports
    Vind ik leuk
    DubRtd +15291
    donderdag 21 september 2017 om 12:26
    2x geel is 1 wedstrijd, geen strafzaak of wat dan ook.
    Ook al was Berghuis's enige commentaar a la Nelson van The Simpsons "HAAA HAAAAAA" geweest.
    Vind ik leuk
    TheSavior +821
    donderdag 21 september 2017 om 02:21
    Gewoon 10 wedstrijden voor dit meisje,
    Vind ik leuk
    donderdag 21 september 2017 om 05:32
    het had zijn nek moeten wezen!!!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Berghuis appt en belt naar De Jong: "Gelukkig was het niet zó ernstig"