Iedereen moet zich diep schamen. Dit gaat voorbij de grens van blamage of afgang

"Iedereen moet zich diep schamen. Dit gaat voorbij de grens van blamage of afgang"

donderdag 21 september 2017 om 07:37

Bekerhouder Vitesse blameerde zich woensdag met de uitschakeling tegen hoofdklasser Swift. Assistent-trainer Edward Sturing verving de zieke Henk Fraser en had na afloop geen goed woord over voor het spel van de Arnhemmers.

"Dit is een hoofdklasser. Het vijfde niveau van Nederland", aldus een ziedende Sturing tegenover het Algemeen Dagblad. "En wij hebben hier helemaal niets laten zien. Er liepen ego's rond, de afspraken werden niet nagekomen, er was geen snelheid in het voetbal. En wat hebben we aan kansen gekregen? Toch ook niet veel. Iedereen moet zich diep schamen. Dit gaat voorbij de grens van blamage of afgang."

Linksback Alexander Büttner miste de beslissende strafschop, maar stelt dat hij niet als enige verantwoordelijk is voor de pijnlijke uitschakeling. "Die strafschop was slecht, maar alle rampspoed ligt daarvoor al", aldus Büttner. "We hebben gewoon heel erg slecht gevoetbald. Verschrikkelijk slecht. Dit was Vitesse onwaardig. Hier geldt geen enkel excuus. Voor niets. Dit is een compleet fiasco."

Lees meer over:KNVB bekerVitesse

Plaats een reactie

donderdag 21 september 2017 om 07:40
Er zijn weinig ploegen die 2x achter elkaar de beker winnen. Waarschijnlijk was het jullie ook niet gelukt.
Of je wint hem wel of je wint hem niet. 63 teams zullen hem niet winnen, dus valt opzich wel mee
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 10:17
dat maakt de blamage toch niet minder? of je nou wordt uitgeschakeld in de kwartfinale tegen een eredivisieclub of in de eerste ronde tegen een amateurclub.... ik vind t echt een blamage en misschien is de houding van de spelers wel kenmerkend voor het nederlandse voetbal...
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 07:40
Ja ik vind het niet erg dat die Buttner mist, vind het maar een eng mannetje.
Maar Vitesse moet zich dood schamen en kan van geluk spreken dat Fraser thuis zat. Als die op de bank had gezeten, hadden ze in de rust huilend in die kleedkamer gezeten
Vind ik leuk
Johan.l +4080
donderdag 21 september 2017 om 09:12
Jij kent sturing niet ...... die is uit het gelijke hout gesneden
Vind ik leuk
Johan_D +3239
donderdag 21 september 2017 om 07:43
1ding is zeker

Vitesse wint niet de KNVB beker ....
Vind ik leuk
Sargon +548
donderdag 21 september 2017 om 07:44
Vitesse vond het speelschema met eredivisie, Europa League en de beker gewoon te druk. Dan kun je er maar beter in de 1 e ronde uitvliegen.
Vind ik leuk
Beulen +940
donderdag 21 september 2017 om 07:52
Dan gaan ze in de EL ook al doen.
Vind ik leuk
mcmodd +12086
donderdag 21 september 2017 om 07:44
Tja, je kunt heel realistisch zijn over het missen van een penalty, maar die pingels werden genomen bij een eindstand van 0-0. En die stand zegt inderdaad meer dan het missen van een pingel, maar feit blijft dat je een amateurclub niet kan verslaan. Reken maar dat dit zijn terugslag zal hebben op het team, ook in demcompetitie. Jammer, want Vitesse kan het echt wel, veel beter zelfs.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 07:48
Hert blijkt maar weer eens dat in Nederland de afstand tussen amateurs en de ED niet groot genoeg is. Een wedstrijdje zonder inzet en motivatie en je ligt er uit. Swift succes in de volgende ronde.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 08:09
Natuurlijk is dat verschil wel groot genoeg, maar net wat je zegt zonder motivatie en inzet wordt het lastig.. het is ook niet zo dat een hoofdklasser een cafe-ploegje is natuurlijk..

In Engeland zie je het ook regelmatig dat clubs van het 4de niveau stunten tegen de PL clubs is daar het verschil ook niet groot genoeg dan?
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 09:07
zelfde euvel
Vind ik leuk
Vak-DD +8054
donderdag 21 september 2017 om 13:35
Dat swift speelt op een afgesleten kunstgrasveld dat nog maar net toegelaten werd door de KNVB, dat zegt al genoeg.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 15:47
Met alle respect maar op een zandvlakte zou Vitesse toch nog moeten winnen?! Hoop dat de jongens de volgende reis naar Amsterdam gruwelijk revanche nemen op het Amsterdams voetbal
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 08:42
Vitesse gaat zowel op het veld als intern zware weken te gemoet.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 08:44
Als je de media gelooft wel.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 08:44
Gewoon bij Ajax winnen ... dan ben je t snel weer vergeten.
Vind ik leuk
james89 +342
donderdag 21 september 2017 om 08:44
Het zoveelste topic over swift-vitesse .. nu weten we het wel. NAC was ook niet best , zou het aan de club kleuren liggen ? Roda is ook slecht begonnen.
Vind ik leuk
Stack5 +628
donderdag 21 september 2017 om 12:58
Dortmund doet het wel goed. Het ligt dus niet aan de kleuren.
Vind ik leuk
Johan.l +4080
donderdag 21 september 2017 om 09:14
Ik denk dagdienst onrustwek in de kiem gesmoord word, die ene Rus krijgt het nooit voor elkaar om met de venen van zijn vriendje te gaan klote, die word wel terug geroepen
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 09:32
Swift uit is ook gewoon altijd lastig...
Vind ik leuk
Dicky +6466
donderdag 21 september 2017 om 10:12
Büttner is een blind peerd dat zichzelf enorm overschat. Dat hij nu al op deze manier over zijn fout praat zegt genoeg. Een kerel slaapt hier slecht van en legt de schuld bij zichzelf neer. Natuurlijk heeft heel Vitesse gefaald. Maar het is niet aan hem om dit te vinden.
Vind ik leuk
Vak-DD +8054
donderdag 21 september 2017 om 13:37
Ik vrees dat we de komende drie wedstrijden ook verliezen de komende week. Dan hebben we weer een crisis, en de pers weer modder om mee te gooien. En trap die Rus samen met Bakker uit dat bestuur !
Vind ik leuk
Guust +3826
donderdag 21 september 2017 om 10:16
Hopen dat ze zondag weer zo spelen.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 11:19
Swift is zo even het Ut Arad van NL...
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

"Iedereen moet zich diep schamen. Dit gaat voorbij de grens van blamage of afgang"