Schöne haalt schouders op: Als je met 10-0 wint, had je er twaalf moeten maken

Schöne haalt schouders op: "Als je met 10-0 wint, had je er twaalf moeten maken"

donderdag 21 september 2017 om 07:58

Ajax-controleur Lasse Schöne lijkt zijn vaste basisplek kwijt, maar kreeg in de met 1-5 gewonnen bekerwedstrijd tegen SVV Scheveningen weer de kans om zich te laten zien. Na afloop van het duel stond hij Voetbal Inside te woord.

"Ik vond het jammer dat we niet in Scheveningen konden spelen", aldus Schöne vanuit de catacomben van het Cars Jeans Stadion, de thuishaven van ADO Den Haag. "Een amateurveld, allemaal mensen eromheen, vaak slechte belichting… Het heeft wel iets. Nu speelden we in een leeg stadion, jammer." De Deen bevestigt dat Ajax in dit soort duels weinig te winnen heeft. "Als je met 10-0 wint, had je er twaalf moeten maken. Maar laat duidelijk zijn dat het niet groots was vandaag."

Desondanks is Schöne blij dat hij werd opgesteld tegen de amateurs. "Als je minder speelt, dan zijn dit soort wedstrijden goed. Ook voor je conditie. Dat zie je aan Kasper Dolberg, die met drie goals aan zijn vertrouwen kan werken. En je bent het ook aan jezelf verplicht om je best te doen in dit soort wedstrijden. Dat het niet altijd even goed loopt, dat weet iedereen ook wel."

Plaats een reactie

Diamant07 +4528
donderdag 21 september 2017 om 07:59
Die is al aan het solliciteren voor een volgende club.
Vind ik leuk
Mitchy10 +1848
donderdag 21 september 2017 om 08:14
Ben nog steeds van mening dat in de Eredivisie je altijd met Schone op 6 moet spelen. Voetbalt altijd vooruit en kan een fantastisch positiespel spelen. Zet daar van de Beek/ Frenkie de Jong en Ziyech voor en je hebt een vreselijk voetballend middenveld.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 08:19
Eens;

Onana
Veltman-De Ligt-Viergever
Schöne-Vd Beek
Ziyech-Frenkie
Neres-Huntelaar-Dolberg

(Ben blij dat Ajax het nog niet zo heeft geprobeerd haha)
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 08:35
Dat noemde men ooit wel eens een inschuivende laatste man. Bijv R.Koeman.
Maar dat schijnt ouderwets te zijn. Nu heb je een Rcv en een Lcv. Wat een onzin.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 september 2017 om 08:36]
Vind ik leuk
Cookee +3633
donderdag 21 september 2017 om 15:52
Ja, vind ik ook raar Wim, een doorschuivende CV heeft opties links en rechts en als er iemand uitstapt dan komt zijn midvelder vrij. Maar buitenspelers zijn uit de mode en men roemt Tete dus opkomende backs wil men ook niet meer. Hoe moet je dan een voorzet of iets forceren.
Je begrijpt ik overdrijf. Maar het valt, zoals je zegt wel op dat we steeds voorspelbaarder worden.

De laatste die ik herinner was Cambuur, met Leeuwin en vd Laan, die werden 2e op de lijst beste spelers vd ED. Omdat niemand dat meer deed.
Weet je Wim, de voetballerij is een na-aap-zooi.
Als er 1 visionair komt, dan doen ze dat weer allemaal na.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 15:55
Juist.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 10:23
@ Penaltysyndroom:

Sympathieke quote van de concurrentie. Leuk!
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 09:36
Schöne is veelste traag geworden. Enigste wapen is zijn trap.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 11:15
Veel te traag en enige wapen;-)
Vind ik leuk
Hyena +18332
donderdag 21 september 2017 om 09:39
"Als je minder speelt, dan zijn dit soort wedstrijden goed. Ook voor je conditie.''

Voor het verbeteren van de conditie moeten toch echt meer meters worden gemaakt en de houding stukken gretiger zijn. Schöne sjokte wat over het veld, nam op zijn dooie gemakje balletjes aan, zocht minutenlang naar een vrije man en liet voortdurend zijn directe tegenstanders weglopen.

Tijd voor Frenkie.
Vind ik leuk
Bals +70
donderdag 21 september 2017 om 14:50
Schöne is te traag geworden voor de top en hij heeft een slecht rechteroog. 80% van zijn handelingen gaan naar links, de passes die naar rechts gaan (meer naar het midden dan naar rechts) hebben onvoldoende kwaliteit (verkeerde snelheid en verkeerde anticipatie op - benodigde - bewegingen op rechter vleugel). Naar de reservebank en doorselecteren!
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 15:23
Het is gewoon een plicht. Even een ammateurclub de dag van hun leven geven
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Schöne haalt schouders op: "Als je met 10-0 wint, had je er twaalf moeten maken"