Feyenoord tegenover Mertens: 'Niet kunnen bevroeden dat hij zó goed zou worden'

    Feyenoord tegenover Mertens: 'Niet kunnen bevroeden dat hij zó goed zou worden'

    donderdag 21 september 2017 om 10:25

    Dries Mertens verkeert in bloedvorm in aanloop naar de confrontatie met Feyenoord in de Champions League. De Belg scoorde al zes keer in vijf Serie A-duels voor Napoli. Ook tijdens de 1-4 zege op SS Lazio maakte hij woensdag indruk als spits.

    Mertens was de maker van het mooiste doelpunt van de avond. De aanvaller schoot de bal met een boog over de doelman heen in de verre hoek. "Ik zag de bal en dacht gelijk aan een schot", wordt Mertens geciteerd door Voetbal International. "Ik draaide, zag dat de keeper langzaam terug naar zijn lijn ging en er was een klein gaatje. Dus ik zei tegen mezelf: ga ervoor!"

    Met zijn spel maakt Mertens ook indruk op trainer Maurizio Sarri. "Hij wordt alsmaar beter, hij wordt echt een speler van wereldklasse. Ik wil dat Mertens een dier is dat sterft voor goals", aldus de Italiaan. "Het was fortuinlijk dat ik hem ontdekte als centrumspits, want ik moest noodgedwongen Arek Milik vervangen omdat die vorig seizoen geblesseerd was. Maar we hadden niet kunnen bevroeden dat Mertens zo goed zou worden."

    "Het is eerlijk gezegd jammer dat we Mertens als spits pas hebben ontdekt op zijn 28ste, want hij had al jarenlang op topniveau op die positie kunnen spelen", besluit Sarri. Napoli krijgt volgende week woensdag bezoek van Feyenoord. Eerst staat nog een competitieduel met SPAL op het programma.

    Plaats een reactie

    riGGY-AFCA +17251
    donderdag 21 september 2017 om 10:26
    Mooi man! Heerlijke carrière zo!
    Vind ik leuk
    Korm +29847
    donderdag 21 september 2017 om 12:25
    mag van mij zo terug komen bij psv hoor
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +17251
    donderdag 21 september 2017 om 12:36
    Ja dat begrijp ik ja ;-)
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2568
    donderdag 21 september 2017 om 10:28
    Geweldige speler!
    Vind ik leuk
    Fredsjhe +2426
    donderdag 21 september 2017 om 10:31
    VP, het is volgende week dinsdag...
    Vind ik leuk
    Leeuw +4638
    donderdag 21 september 2017 om 10:32
    Wat een ongelooflijke mooie goal. Mooie speler die Mertens.
    Vind ik leuk
    DubRtd +15262
    donderdag 21 september 2017 om 10:35
    En dan ook nog per ongeluk in de spits komen omdat Milik geblesseerd raakte.
    Want laten wel wezen, onder normale omstandigheden zet je iemand van 1 meter 30 niet in de spits.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 september 2017 om 10:39
    Barca deed het vaak...
    [Reactie gewijzigd op donderdag 21 september 2017 om 10:39]
    Vind ik leuk
    DubRtd +15262
    donderdag 21 september 2017 om 12:07
    Je wil toch hopelijk niet Driesje gaan vergelijken met The Little Genius?
    Vind ik leuk
    Degraaf +15053
    donderdag 21 september 2017 om 12:43
    Hij komt de laatste tijd toch wel aardig in de buurt ;-)
    Vind ik leuk
    Itsese +3293
    donderdag 21 september 2017 om 10:41
    Juist wel toch?:p Ik zou hem niet als centrale verdediger opstellen haha
    Vind ik leuk
    ay42 +562
    donderdag 21 september 2017 om 11:07
    Waarom al die haat over zijn lengte? Kijk gewoon naar zijn voetbal kwaliteiten en niet naar zijn lengte. Het is een prachtige speler. Heeft met zijn 1 meter 30 waarschijnlijk meer bereikt dan jij ooit zal doen
    Vind ik leuk
    DubRtd +15262
    donderdag 21 september 2017 om 11:36
    Waar zie jij "haat over zijn lengte" (tenenkrommend Nederlands. Wat ik overigens wel haat)
    Hij is niet zo groot en was meer voorbereider dan afmaker in het verleden. Zo iemand zet niet je niet in de spits als je spits fit is.

    En voor wat betreft dat laatste zinnetje van je..... Ik kan bij de bovenste planken in de supermarkt. Dat heeft Dries nog nooit bereikt
    Vind ik leuk
    Nicole +702
    donderdag 21 september 2017 om 11:47
    DubRtd jawel hij heeft ja altijd een trapje daarbij
    Vind ik leuk
    United FC +11610
    donderdag 21 september 2017 om 11:52
    Als hij veel scoort waarom niet?
    Vind ik leuk
    DubRtd +15262
    donderdag 21 september 2017 om 11:56
    Lees mijn eerste reactie. Ik heb 0 commentaar op zijn prestatie als spits maar stelde alleen dat ie daar per ongeluk terecht kwam doordat Milik zich blesseerde. Normaal komt een speler met zijn eigenschappen (voetballende als wel fysieke) niet direct in je op als je een spits zoekt.

    Maar er voelde zich meteen weer een plaatsvervangend gekwetst omdat ik het aandurfde Mertens 1,30 meter groot te vinden.
    Vind ik leuk
    Vp128 +586
    donderdag 21 september 2017 om 12:47
    Dries bouwt een trappertje van z'n napoli miljoenen.
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +11012
    donderdag 21 september 2017 om 10:43
    Kun je zien wat het met je doet als er goede spelers om je heen staan. Is dus behoorlijk effectief voor Mertens. En karakter... ach je moet een enorme klootzak zijn om de top te halen. Kijk ik toch liever naar 11 klootzakken op het veld dan van die softies
    [Reactie gewijzigd op donderdag 21 september 2017 om 10:43]
    Vind ik leuk
    donderdag 21 september 2017 om 11:04
    Echt een heerlijke voetballer om naar te kijken. Wie had deze carriere vermoed toen hij bij AGOVV speelde???
    Vind ik leuk
    DubRtd +15262
    donderdag 21 september 2017 om 13:19
    Of de teloorgang van een club waar Driesje, Nacer Chadli, Kazuhiko Chiba, Raimond van der Gouw, Klaas-Jan Huntelaar, John Karelse, André Krul, en Paul Verhaegh ooit speelden
    Vind ik leuk
    stratumseind +139408
    donderdag 21 september 2017 om 11:40
    Drieske is een topper geworden natuurlijk dankzij zijn psv jaren.................
    Vind ik leuk
    Leffe +1051
    donderdag 21 september 2017 om 11:42
    Mooi mannetje is het!!, klein maar o zo snel en listig. En de goede mentaliteit,...
    Vind ik leuk
    donderdag 21 september 2017 om 12:11
    Ik hoop stiekem op een lichte verkoudheid bij hem, al maakt dat waarschijnlijk toch niet veel uit, ze hebben zoveel klassespelers.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 september 2017 om 15:32
    Volgend jaar wil ik hem een x in de absolute top zien draaien, als hij het niveau van afgelopen jaar doortrekt
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Feyenoord tegenover Mertens: 'Niet kunnen bevroeden dat hij zó goed zou worden'