Feyenoord tegenover Mertens: 'Niet kunnen bevroeden dat hij zó goed zou worden'

Feyenoord tegenover Mertens: 'Niet kunnen bevroeden dat hij zó goed zou worden'

donderdag 21 september 2017 om 10:25

Dries Mertens verkeert in bloedvorm in aanloop naar de confrontatie met Feyenoord in de Champions League. De Belg scoorde al zes keer in vijf Serie A-duels voor Napoli. Ook tijdens de 1-4 zege op SS Lazio maakte hij woensdag indruk als spits.

Mertens was de maker van het mooiste doelpunt van de avond. De aanvaller schoot de bal met een boog over de doelman heen in de verre hoek. "Ik zag de bal en dacht gelijk aan een schot", wordt Mertens geciteerd door Voetbal International. "Ik draaide, zag dat de keeper langzaam terug naar zijn lijn ging en er was een klein gaatje. Dus ik zei tegen mezelf: ga ervoor!"

Met zijn spel maakt Mertens ook indruk op trainer Maurizio Sarri. "Hij wordt alsmaar beter, hij wordt echt een speler van wereldklasse. Ik wil dat Mertens een dier is dat sterft voor goals", aldus de Italiaan. "Het was fortuinlijk dat ik hem ontdekte als centrumspits, want ik moest noodgedwongen Arek Milik vervangen omdat die vorig seizoen geblesseerd was. Maar we hadden niet kunnen bevroeden dat Mertens zo goed zou worden."

"Het is eerlijk gezegd jammer dat we Mertens als spits pas hebben ontdekt op zijn 28ste, want hij had al jarenlang op topniveau op die positie kunnen spelen", besluit Sarri. Napoli krijgt volgende week woensdag bezoek van Feyenoord. Eerst staat nog een competitieduel met SPAL op het programma.

Plaats een reactie

Mad Max +5782
donderdag 21 september 2017 om 10:26
Niemand kan vermoeden dat hij zó goed zou worden toen hij wegging bij PSV. Ongekend effectief. Maar zijn karakter, brrr.

En wat the hell betekent "Ik wil dat Mertens een dier is dat sterft voor goals" ??
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 september 2017 om 10:26]
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 10:27
Bij AGOVV & Utrecht ook niet :-)
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 10:29
Eerder een spits die lééft van goals.
Vind ik leuk
Romario9 +5080
donderdag 21 september 2017 om 10:34
Wat is er mis met zijn karakter?
Vind ik leuk
Mad Max +5782
donderdag 21 september 2017 om 11:43
Kom op, hij kan een misselijk, irritant mannetje zijn. Dat kan je niet ontkennen, ook niet met je PSV-bril op.
Vind ik leuk
Korm +20437
donderdag 21 september 2017 om 12:24
en maar blijven zeiken op PSV
Vind ik leuk
Mad Max +5782
donderdag 21 september 2017 om 12:43
Noem eens een voorbeeld dan? Ik zeik helemaal niet op PSV. Ik zeg hierboven alleen dat een PSV-fan niet geheel objectief naar een oud-PSV-speler kijkt. Wat is daar zeikerig aan?

Of ben je nog aangebrand omdat ik je gisteren van repliek heb gediend?
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 12:54
Bloed irritant? geef eens een voorbeeld dan?
Vind ik leuk
Korm +20437
donderdag 21 september 2017 om 13:36
van repliek heb gediend?
Vind ik leuk
Mad Max +5782
donderdag 21 september 2017 om 14:22
Is dat te moeilijk voor je?
Vind ik leuk
Korm +20437
donderdag 21 september 2017 om 17:34
nee weet alleen niet wanneer hahaha
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 12:39
Ik denk juist dat hij aan zijn karakter veel te danken heeft en dat hij mede daardoor zo ver gekomen is.
Vind ik leuk
Mad Max +5782
donderdag 21 september 2017 om 12:43
Ow dat zeker. Neemt niet weg dat hij bij vlagen geniaal en bij vlagen bloed-irritant kan zijn.
Vind ik leuk
United FC +12224
donderdag 21 september 2017 om 12:51
Verder ken je hem toch niet?
Vind ik leuk
berwi +197
donderdag 21 september 2017 om 13:11
dat zijn de meeste voetballers bij de top 3 lopen er ook een paar
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 10:48
die zin is een gevoel doordrenkt van italiaanse dramatiek. Mooi :)
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 11:26
Vind het een sportief mannetje hoor en een topspeler die veel aan onze competitie te danken heeft.
Vind ik leuk
Mad Max +5782
donderdag 21 september 2017 om 11:43
Topspeler: ja dat wel. Sportief? Nee, verre van. Zijn kaartenvragende gedrag en schwalbes ben je al vergeten?
Vind ik leuk
Korm +20437
donderdag 21 september 2017 om 12:24
Tja maar dat doen toch alle spelers zo'n beetje?
Vind ik leuk
Mad Max +5782
donderdag 21 september 2017 om 12:44
Maakt dat het dan goed? Typisch geval van een meeloper ben jij dan. "Als de iedereen het doet, zal het wel goed zijn". Je kunt toch voor jezelf nadenken, je eigen normen en waarden hebben.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 12:55
Is Arjen Robben in jouw ogen een misselijk irritant mannetje?
Vind ik leuk
Mad Max +5782
donderdag 21 september 2017 om 14:24
Ja.
Vind ik leuk
United FC +12224
donderdag 21 september 2017 om 12:56
Buiten het veld zal het vast wel een goede jongen zijn.
Vind ik leuk
Korm +20437
donderdag 21 september 2017 om 13:23
ik zeg toch niet dat het goed is, geef alleen aan dat iedereen dat doet dus waarom is hij dan meer irritanter dan de rest vraag ik me dan af?
Vind ik leuk
Mad Max +5782
donderdag 21 september 2017 om 14:25
Dat zeg ik ook niet. Allemaal irritant of Mertens irritant. Resultaat is hetzelfde: Mertens is irritant.
Vind ik leuk
Korm +20437
donderdag 21 september 2017 om 17:40
dus het gross van de spelers vind je dus irritant?
zal je dan geen andere hobby zoeken?
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 13:07
Schwalbes maakt hij en zijn idd vervelend. Maar vind het in interviews verder als een goede gast over komen. Altijd mooi als eredivisiespelers zover komen. Hopen dat tegen feyenoord een oud trauma weer op komt en hij als vanouds die pot verliest :)
Vind ik leuk
Korm +20437
donderdag 21 september 2017 om 17:41
oud trauma? ik denk dat het hem allemaal niks boeit ;)
10-0 dat was pas een trauma voor velen
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 11:51
Italiaanse beeldspraak ;) En wat een $%^ventje he!
Vind ik leuk
Leffe +769
donderdag 21 september 2017 om 11:59
Dat is nu juist de mentaliteit waar het hier aan ontbreekt.,...( denk daar maar eens over na Mad-max!!!,..).
Vind ik leuk
Korm +20437
donderdag 21 september 2017 om 12:25
Nou vraag je toch wel wat moeilijks ;)
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 10:26
Mooi man! Heerlijke carrière zo!
Vind ik leuk
Korm +20437
donderdag 21 september 2017 om 12:25
mag van mij zo terug komen bij psv hoor
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 12:36
Ja dat begrijp ik ja ;-)
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 10:28
Geweldige speler!
Vind ik leuk
Santi +15366
donderdag 21 september 2017 om 10:29
Het is hem gegund. Prachtspeler :)
Vind ik leuk
Fredsjhe +2309
donderdag 21 september 2017 om 10:31
VP, het is volgende week dinsdag...
Vind ik leuk
Leeuw +2764
donderdag 21 september 2017 om 10:32
Wat een ongelooflijke mooie goal. Mooie speler die Mertens.
Vind ik leuk
DubRtd +13435
donderdag 21 september 2017 om 10:35
En dan ook nog per ongeluk in de spits komen omdat Milik geblesseerd raakte.
Want laten wel wezen, onder normale omstandigheden zet je iemand van 1 meter 30 niet in de spits.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 10:39
Barca deed het vaak...
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 september 2017 om 10:39]
Vind ik leuk
DubRtd +13435
donderdag 21 september 2017 om 12:07
Je wil toch hopelijk niet Driesje gaan vergelijken met The Little Genius?
Vind ik leuk
Degraaf +8106
donderdag 21 september 2017 om 12:43
Hij komt de laatste tijd toch wel aardig in de buurt ;-)
Vind ik leuk
Itsese +1545
donderdag 21 september 2017 om 10:41
Juist wel toch?:p Ik zou hem niet als centrale verdediger opstellen haha
Vind ik leuk
Santi +15366
donderdag 21 september 2017 om 10:47
Juist de flank waar hij vandaan kwam
Vind ik leuk
ay42 +437
donderdag 21 september 2017 om 11:07
Waarom al die haat over zijn lengte? Kijk gewoon naar zijn voetbal kwaliteiten en niet naar zijn lengte. Het is een prachtige speler. Heeft met zijn 1 meter 30 waarschijnlijk meer bereikt dan jij ooit zal doen
Vind ik leuk
DubRtd +13435
donderdag 21 september 2017 om 11:36
Waar zie jij "haat over zijn lengte" (tenenkrommend Nederlands. Wat ik overigens wel haat)
Hij is niet zo groot en was meer voorbereider dan afmaker in het verleden. Zo iemand zet niet je niet in de spits als je spits fit is.

En voor wat betreft dat laatste zinnetje van je..... Ik kan bij de bovenste planken in de supermarkt. Dat heeft Dries nog nooit bereikt
Vind ik leuk
Nicole +154
donderdag 21 september 2017 om 11:47
DubRtd jawel hij heeft ja altijd een trapje daarbij
Vind ik leuk
United FC +12224
donderdag 21 september 2017 om 11:52
Als hij veel scoort waarom niet?
Vind ik leuk
DubRtd +13435
donderdag 21 september 2017 om 11:56
Lees mijn eerste reactie. Ik heb 0 commentaar op zijn prestatie als spits maar stelde alleen dat ie daar per ongeluk terecht kwam doordat Milik zich blesseerde. Normaal komt een speler met zijn eigenschappen (voetballende als wel fysieke) niet direct in je op als je een spits zoekt.

Maar er voelde zich meteen weer een plaatsvervangend gekwetst omdat ik het aandurfde Mertens 1,30 meter groot te vinden.
Vind ik leuk
Vp128 +391
donderdag 21 september 2017 om 12:47
Dries bouwt een trappertje van z'n napoli miljoenen.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 10:43
Kun je zien wat het met je doet als er goede spelers om je heen staan. Is dus behoorlijk effectief voor Mertens. En karakter... ach je moet een enorme klootzak zijn om de top te halen. Kijk ik toch liever naar 11 klootzakken op het veld dan van die softies
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 september 2017 om 10:43]
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 11:04
Echt een heerlijke voetballer om naar te kijken. Wie had deze carriere vermoed toen hij bij AGOVV speelde???
Vind ik leuk
DubRtd +13435
donderdag 21 september 2017 om 13:19
Of de teloorgang van een club waar Driesje, Nacer Chadli, Kazuhiko Chiba, Raimond van der Gouw, Klaas-Jan Huntelaar, John Karelse, André Krul, en Paul Verhaegh ooit speelden
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 11:40
Drieske is een topper geworden natuurlijk dankzij zijn psv jaren.................
Vind ik leuk
Leffe +769
donderdag 21 september 2017 om 11:42
Mooi mannetje is het!!, klein maar o zo snel en listig. En de goede mentaliteit,...
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 12:11
Ik hoop stiekem op een lichte verkoudheid bij hem, al maakt dat waarschijnlijk toch niet veel uit, ze hebben zoveel klassespelers.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 15:32
Volgend jaar wil ik hem een x in de absolute top zien draaien, als hij het niveau van afgelopen jaar doortrekt
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Feyenoord tegenover Mertens: 'Niet kunnen bevroeden dat hij zó goed zou worden'