Verontwaardigde Swart: Dan ben je dus echt ver gezonken als Ajax zijnde

Verontwaardigde Swart: "Dan ben je dus echt ver gezonken als Ajax zijnde"

donderdag 21 september 2017 om 15:10

Ajax-icoon Sjaak Swart vindt het met terugwerkende kracht bizar dat zijn favoriete club in de voorronde van de Europa League is uitgeschakeld door Rosenborg. Dat zegt hij in gesprek met Voetbal International. 

"Het is toch niet te geloven dat we zijn uitgeschakeld door die Noorse club. Vorige week verloren ze met 4-0 van Real Sociedad, dan ben je dus echt ver gezonken als Ajax zijnde", aldus de clublegende. Medio augustus verloor Ajax in eigen huis met 0-1 van Rosenborg. Een week later was Rosenborg in eigen land met 3-2 te sterk. Daardoor speelt de Amsterdamse topclub dit seizoen geen Europees voetbal. 

Na het gewonnen bekerduel met SVV Scheveningen (1-5) van woensdagavond moet Ajax aan de bak in de Eredivisie, vindt Swart. De voormalig rechtsbuiten denkt dat Ajax de komende acht wedstrijden moet winnen. "Dat moet kunnen met dit team. Als team moeten ze nu opstaan, maar er vallen er te veel terug. Dat je het bij ADO Den Haag nog zo weggeeft, dat mag niet."

In de komende acht duels treft Ajax respectievelijk Vitesse (thuis), sc Heerenveen (uit), Sparta (thuis), Feyenoord (uit), Willem II (uit), FC Utrecht (thuis), NAC Breda (uit) en Roda JC (thuis). 

Bekijk ook: Swart: 'Dat is Ajax-eigen en toevallig hebben we ook Nijhuis weer…'

Lees meer over:EredivisieAjax

Poll

Wint Ajax z'n volgende acht competititeduels?

(1533 stemmen)

Plaats een reactie

Bengelino +4728
donderdag 21 september 2017 om 15:11
Ja Sjaak, we zijn weer goed de Sjaak
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 september 2017 om 15:12]
Vind ik leuk
Lurton +1580
donderdag 21 september 2017 om 16:28
Met deze selectie moet je altijd 2 Kerr scoren. De verdediging laat de tegenstander altijd 1 keer scoren. De 0 houden lijkt den utopie geworden.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 15:12
Och, over 20 jaar kunnen we weer een prachtig filmpje de wereld in sturen met 'we are back'.
Vind ik leuk
Stig +854
donderdag 21 september 2017 om 15:15
Vanwaar je verwijzing naar Feyenoord Ariekanarie?
Houd je toch stiekum van die mooie club uit Zuid?
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 15:17
Maakte Feyenoord afgelopen jaar voorafgaande aan de EL finale een filmpje met 'We are back' dan?
Vind ik leuk
Stig +854
donderdag 21 september 2017 om 15:20
Niet dat ik weet, maar wat ik wel weet is, dat Feyenoord altijd deze tekst gebruikt wanneer het een tijd niet aanwezig geweest is op een platform.
Dus vandaar dat ik de link leg dat jij Feyenoord erbij betrekt.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 15:21
Dit topic gaat over Ajax.
Dit topic gaat over de EL.
Feyenoord? Nee dus.

Als je verder geen nieuws volgt buiten je eigen clubje (het betreffende verhaal is toch echt wel bekend voor een beetje voetbalkenner), hou het dan lekker voortaan bij www.feyenoord.nl :-)
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 september 2017 om 15:22]
Vind ik leuk
Youri99 +4966
donderdag 21 september 2017 om 16:21
Ja hoor, Feyenoord heeft patent op de uitspraak "we are back"
That's it, genoeg internet voor mij vandaag... Tjongejongejonge....
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 16:40
ze zijn meteen op t pikkie getrapt
Vind ik leuk
LarsNL16 +1844
donderdag 21 september 2017 om 18:23
Haha inderdaad. Net als You’ll never walk alone....
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 15:18
Verwijzing naar Feyenoord? Het gaat toch over die Europaleague finale van vorige zomer..
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 15:19
Sommige mensen zijn iets te vol van de eigen club :-)
Vind ik leuk
Stig +854
donderdag 21 september 2017 om 15:24
Ten eerste dacht ik dat Arie een verwijzing / Sneer maakte naar Feyenoord en ten tweede er staat nergens iets vermeld over de finale van vorig jaar.
Het stuk gaat over de uitschakeling van dit jaar.
Misschien kun je beter weer een lekker frietje bakken :)
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 september 2017 om 15:25]
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 15:25
Wow, zelf zo'n ongelofelijke flater slaan en dan de ander nog gaan sneren ook.
Je staat er lekker op weer (Y).
Vind ik leuk
Stig +854
donderdag 21 september 2017 om 15:27
Zucht :S
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 15:48
Je staat er prima op hoor :p
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 september 2017 om 15:49]
Vind ik leuk
United FC +12487
donderdag 21 september 2017 om 16:35
Say cheese!!
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 15:30
Oh ik dacht dat dat wel duidelijk was. na 20 jaar weer een europese finale voor ajax. Ik snap de link tussen "we are back" en feyenoord niet, ik heb ze tegen city zien spelen en wat mij betreft had het beter geweest als ze helemaal niet terug waren...
Vind ik leuk
LarsNL16 +1844
donderdag 21 september 2017 om 18:24
+1
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 18:54
Ajax ging afgelopen jaren ook gewoon kut in de CL :p
Vind ik leuk
JCJWZ +8434
donderdag 21 september 2017 om 15:26
Beste Stig, Arie verwijst naar een filmpje van Ajax voorafgaand aan de EL-finale van vorig seizoen. Heeft helemaal niks met Feijenoord te maken.
Vind ik leuk
Stig +854
donderdag 21 september 2017 om 15:28
Daar ben ik nu ook achter inderdaad, dat wist ik niet.
Ik weet alleen dat Feyenoord die tekst gebruikt en dan met een foto van Freddy Krueger.
Ajax is ook niet mijn club, dus vandaar dat ik niet alle in en outs weet.
Maar weer wat geleerd.
Vind ik leuk
mcmodd +10391
donderdag 21 september 2017 om 15:40
Dan heeft Feyenoord toch stiekem iets gepikt?
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 15:54
Wat was eerder? Het kampioenschap of die finale?
Vind ik leuk
mcmodd +10391
donderdag 21 september 2017 om 15:55
Hup, het was een vraag!
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 17:50
Ik dacht, ik beantwoord hem eens met een tegenvraag.
Vind ik leuk
robery +2084
donderdag 21 september 2017 om 16:11
Scherp.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 16:54
Ajax wist na de gewonnen halve finale al dat ze in de finale zouden spelen...
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 23:43
Dat had Bombarie ook gewoon uit kunnen leggen. Hij kiest echter voor kinderachtig gedrag en de voorspelbare mensen doen dan mee.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 15:12
Het zit hem allemaal weer hoog hoor
Vind ik leuk
Fredsjhe +2396
donderdag 21 september 2017 om 15:13
Staat Sjaak ook te juichen bij de "E-sports"?
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 15:49
Nee volgens sjaak moet ea en fifa 18 degraderen.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 15:15
Hahahaha het blijft jammer genoeg lachen met deze man. Snap nog steeds niet dat Ajax deze man niet in bescherming neemt tegen zichzelf. Het levert wel komische filmpjes en verhalen op.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 18:55
Waarom zouden ze dat moeten doen? PSV laat die twee zwakzinnigen toch ook vrij rondlopen?
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 20:31
Die zijn ook om te lachen net als S. Swart
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 20:35
Ja, maar waarom is dat erg?
Elke club heeft toch wel oude mannetjes die het allemaal niks vinden? Alleen zijn deze 3 wat bekender dan die van de meeste clubs :p
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 20:39
Omdat ik naief als ik ben verwacht dat deze ex-topvoetballers realistisch kunnen praten over voetbal. Met worden van ik hoop dat die club degradeerd en zo laat hij zich altijd zo kennen jammer genoeg. Maar dat is mijn mening en jij mag er natuurlijk anders over denken.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 20:49
Ik denk dat deze heren meer fan zijn dan ex-topvoetballer.
Al sluit ik niet uit dat als Sjaak Swart zo ooit zelf het kampioenschap had verspeeld hij ook had gehoopt dat De Graafschap zou degraderen :p

Zou het helpen om hem meer te zien als het mopperende mannetje achterin de kantine dan als ex-topvoetballer?
Vind ik leuk
Leeuw +2799
donderdag 21 september 2017 om 15:15
Heerenveen uit en Feyenoord uit gaat lastig worden. Derest moet normaal gesproken geen probleem vormen.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 15:15
Zoo dat is dus 24 punten voor Ajax noteer ze maar
Vind ik leuk
Stig +854
donderdag 21 september 2017 om 15:16
Je bedoeld in alle resterende wedstrijden?
Ik gok toch wel dat ze iets meer punten pakken.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 17:28
Sjakie heeft het over 8 wedstrijden dus 3 x 8 = 24
Vind ik leuk
Xtacy +275
donderdag 21 september 2017 om 15:17
Alle 8 winnen? Hou toch op man...
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 15:17
Met dit beleid is de achteruitgang niet verwonderlijk. Jonge niet constante talenten moeten bij Ajax de club dragen. Het meerendeel van de oudere garde is niet van het niveau dat Ajax nastreeft. Het aantrekken van een buitenspeler gaat op het laatst niet door, dan denk je toch daar de prioriteit ligt, maar een back-up is er niet. Niet eens een LB kunnen vinden en dan een " vergeten" speler op komen laten draven.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 15:19
waarom geen 9? winnen ze wel Feyenoord uit?
en niet Twente uit? of 10, PSV thuis...?
mafklapper joh
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 15:20
Misschien werd hem gevraagd wat zijn idee was over de komende 8 wedstrijden?
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 15:25
Zou kunnen idd, toch blijft het een mafklapper ;)
Vind ik leuk
Dee79 +1749
donderdag 21 september 2017 om 17:15
Toch heeft hij meer een heel hoop meer betekend dan jij ooit zal doen...mafklapper.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 08:29
ok..!
Vind ik leuk
DubRtd +13567
donderdag 21 september 2017 om 15:25
Win eerst die eerste 2 maar eens. Lullen we daarna weer verder.
Vind ik leuk
JCJWZ +8434
donderdag 21 september 2017 om 15:27
Plan jij het in?
Vind ik leuk
DubRtd +13567
donderdag 21 september 2017 om 15:44
Ik niet.
Maar Vitesse nadat ze die zeperd in de beker hebben gehad en Heerenveen uit zijn niet de eenvoudigste potjes
Vind ik leuk
JanTa48 +1449
donderdag 21 september 2017 om 15:30
Dit Ajax zwalkt en dat komt omdat er een onzekere coach voor de groep staat die niet weet wat hij wil of niet weet over te dragen. Als je 4-3-3 goed wil gaan spelen dan moet je een krachtige persoonlijkheid hebben die ook tactisch sterk is, aan deze voorwaarde voldoet Keizer niet.
Vind ik leuk
Het Brein +1950
donderdag 21 september 2017 om 15:37
Ik hoop dat Rosenborg degradeert!
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 15:39
Het is toch ook ongelooflijk zonde dat en Ajax en PSV het af hebben laten weten in Europa dit seizoen? Het is een blamage van formaat. Feyenoord kun je met alle respect niet verwachten dat ze bij de eerste 3 eindigen in de CL poule, daar zijn de kwaliteitsverschillen te groot voor. Je mag daarbij ook niet verwachten dat Vitesse ver komt in de EL. Nee, mager jaartje met grote gevolgen dit.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 15:41
Ajax komt Hoe dan ook terug!!
Vind ik leuk
Johan.l +3715
donderdag 21 september 2017 om 15:48
Ja sjaak als we die rij winnen worden we kampioen, maar of dat gebeurd is vers twee
Vind ik leuk
mcmodd +10391
donderdag 21 september 2017 om 15:54
Elders heb ik bij een ander item al mijn mening over het niveau in Nederland geventileerd. Het niveau van Feyenoord tot Roda JC om het maar zo te noemen, alle eredivisieclubs. Ik noem daar Ajax ook een middenmootclub, net als alle Eredivisie clubs middenmootclubs zijn. Zie het vanuit Europees perspectief, als we al eens iets winnen buiten ons land dan is het de EL, niet in de CL. In de laatste competitie zitten de topclubs van Europa. In de EL zitten soms wat clubs die de top in eigen land kunnen zijn, maar noem dat aub geen topclubs, want dan krijgen ze verbeelding. En dit terwijl in ons land echt iedereen van iedereen kan winnen, en verliezen dus.
Omdat wij middenmootclubs zijn zie ik al het voetbal daaronder als potentiële middenmootclubs, niets minderwaardigs overigens.
Vanwaar mijn opvatting? Wil ik ook hier wel kwijt.

De voetbalsport is mooi, competitie, strijd echt geweldig. Op elk niveau is dat machtig mooi. Als je denkt dat je een topclub bent, maar je komt nauwelijk een eindje in Europa, ben je dat gewoon niet. Maar je legt jezelf belachelijke eisen op de schouders. Iedereen raakt gefrusteerd. Wordt rustig, geniet van wat je hebt en probeer weer Europees goed te worden, misschien dat dan het labeltje meeverandert.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 17:57
Op voetbal technisch nivo is er misschien nog wel een verschil. Maar de echte wil om te winnen, die bekende 120% ontbreekt vaak. Kijk naar Vitesse bijv tegen Swift.
En dat heeft met de NLse opvoeding te maken. Kijk bijv naar Robben en Ronaldo. Die hebben van hun zelf zo'n drive ... ongelooflijk. Of Kuyt.
Tegenwoordig hebben ze t doorzettingsvermogen van een botervlootje ... zeiden wij dan nog wel eens.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 september 2017 om 18:00]
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 16:01
Nou zeg, Sjaak ziet alles wel erg swart in.
Vind ik leuk
Axim +121
donderdag 21 september 2017 om 16:04
hey sjakie ouwe kruikezeiker, pis er maar eens lekker over heen :-)))
Vind ik leuk
Nick Kools +12144
donderdag 21 september 2017 om 16:07
Veel succes :)
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 16:07
Zo is dat Sjaak.
Vind ik leuk
Harrie82 +2171
donderdag 21 september 2017 om 16:08
Sorry Sjaak. Wordt aub wakker, want je ligt in een diepe coma. Ajax de komende 8 wedstrijden winnen, op basis waarvan?
Als ze er 5 van de 8 winnen mogen ze al blij zijn.
Deze matige trainer maakt er 1 grote puinhoop van. Lekker blijven wisselen met je spelers dan komt alles goed.
Vind ik leuk
Quareck +2531
donderdag 21 september 2017 om 16:15
Ik zie toch echt Utrecht, Vitesse, Heerenveen en Feyenoord in dat rijtje! Succes Sjaakie
Vind ik leuk
mchollie +2284
donderdag 21 september 2017 om 16:16
Er zitten zomaar 4 namen tussen waarvan je kan verliezen, tja, kan je dan nog verder zinken?
Vind ik leuk
Utca030 +1470
donderdag 21 september 2017 om 16:25
Sjaak Ajax is de grote ploeg van vroeger niet meer. Tijden veranderen
Vind ik leuk
michelhx +2039
donderdag 21 september 2017 om 16:28
16 punten uit de volgende 8 dus...
Vind ik leuk
mylife +457
donderdag 21 september 2017 om 16:54
Vitesse (thuis) gelijk, sc Heerenveen (uit) verlies, Sparta (thuis) winst, Feyenoord (uit) verlies, Willem II (uit) gelijk, FC Utrecht (thuis) gelijk, NAC Breda (uit) winst en Roda JC (thuis) winst. worden 12 punten in 8 wedstrijden vrees ik Sjakie.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 september 2017 om 16:54]
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 16:56
Zullen we dan maar weer HAND IN HAND KAMERADEN ZINGEN Sjaaki Swart :0)
Vind ik leuk
5by5 +484
donderdag 21 september 2017 om 17:05
Het is zoals het is.
Vind ik leuk
klaas +147
donderdag 21 september 2017 om 17:15
nou sjaak ,van deze 8 wedstrijden laten we 6 tot 8 punten liggen als het niet snel verandert
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 17:18
ligt het nu wel aan hun zelf?
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 17:23
Zit lastige potjes bij voor ajax, dit zal jullie seizoen gaan bepalen.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 17:34
Kunnen ze mooi uit die 8 duels een puntje of 13 -14 sprokkelen...
moet te doen zijn
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 september 2017 om 17:35]
Vind ik leuk
cheeks +1222
donderdag 21 september 2017 om 17:42
Haha. 21% die denkt dat ze de komende 8 wedstrijden gaan winnen. Dan heb je geen plaat maar een betontegel voor je kop. Ik zou er 100 euro op wedden als je dat denkt. Hoef je nooit meer te werken daarna.
Vind ik leuk
joedelie +1929
donderdag 21 september 2017 om 18:10
Dat is toch helemaal niet zo'n makkelijk schema?!
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 18:15
Weer zo`n dooddoener van deze man,wanneer wordt
deze man geweerd van deze site.
Wie zit eigenlijk te wachten op de mening van,bij de
jongeren onder ons belegen speler.
Als hij gespeeld had bij `n club uit de provincie,had niemand
meer iets van hem gehoord.
Kappen met die man.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 18:59
Het staat gewoon in de titel, dus klik dan lekker niet :p
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 18:47
Dat worden heel erg veel veliespunten. 24 te halen? Minstens 10 zullen verspild worden.
Vind ik leuk
Stranger +1357
donderdag 21 september 2017 om 20:56
Kut ,,,,,,ik wilde Sjaak een plezier doen en op ja te drukken.
Alleen ben ik nog niet zo gek en ben automatisch op nee gaan drukken.
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 22:33
Met keizer gaat dat niet lukken
Vind ik leuk
donderdag 21 september 2017 om 23:38
If it makes any difference: Ajax zou ook met 4-0 hebben verloren van Real Sociedad.
Vind ik leuk
P14 +1
vrijdag 22 september 2017 om 06:04
'Als Ajax', of 'Ajax zijnde', maar niet allebei. Verder heeft Sjaak uiteraard gelijk.
Vind ik leuk
mcmodd +10391
vrijdag 22 september 2017 om 12:21
Het is zo gevaarlijk om vantevoren aan te geven dat je de komende acht wedstrijden moet winnen, zo'n uitspraak van een icoon kan zeer schadelijk voor een ploeg uitpakken.
De wens is bij Sjaak Swart de vader van de gedachte, maar daar blijft de vervulling wellicht (ver) bij achter. Uit respect moet je deze man aanhoren, maar laat dit nu niet zo publiek worden zou ik zeggen. Niet erg reëel natuurlijk, de pers benadert de man en hij doet zijn ding, maar als Sjaak zelf zich niet inhoudt kan Ajax het dan niet stoppen? Dat is de vraag.
Vind ik leuk
vrijdag 22 september 2017 om 12:32
Beste Meneer Swart

over die europese blamage,zeg maar gerust afgang heeft u helemaal gelijk.
Ben daarom bang dat de komende 8 wedstrijden 24 punten halen een utopie is.

Toch blijft u in mijn optiek een kanjer
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Verontwaardigde Swart: "Dan ben je dus echt ver gezonken als Ajax zijnde"